Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.090-0010-C01
Project Name "New Long-Term Care for the Elderly and people With Disabilities - Stage 2 - Provision of New Services" - Municipality of Novi Pazar
Beneficiary 000931575 Municipality of Novi Pazar
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.08.2021
Start Date 01.09.2021
End Date 04.04.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Нови пазар

Description

Brief description
Настоящият проект е насочен към предоставянето на социална услуга от резидентен тип за лица с умствена изостаналост. Проектът ще се изпълнява от  Община Нови пазар. Организацията имат богат опит в дейности, инициативи и проекти, посветени на подпомагането на лица с увреждания. В този аспект, целите и дейностите, заложени в проектното предложение изразяват последователността и устойчивостта на кандидата по отношение на интеграцията на лица с увреждания и подобряването на качестовто на живот.

Фокусът на проекта е съсредоточен върху предоставяне на подкрепа за преодоляване на специфичните ежедневни проблеми на лица с увреждания и техните семейства в център за грижа за лица с умствена изостаналост, като част от процеса на деинституционализация. Дейностите по проекта предвиждат и създаване на механизми за устойчивост при функционирането на центъра чрез разработването на правила за неговото функциониране. В резултат на предприетите мерки се очаква да бъдат постигнати трайни и устойчиви резултати за целевите групи, които се изразяват в повишено качество на живот.

Проектът ще се изпълни за период от 15 месеца в рамките на бюджет от 272 000 лв.
Activities
  • Activity: Подбор, наемане на персонала в създадените услуги и осигуряване на супервизия и подкрепа при предоставянето на услугите.: Основната цел на дейността е да обезпечи подготвителния период на изпълнението на проекта и да допринесе за осигуряването на сесии по супервизи. Дейността ще се развие в триосновни етапа: Етап 1: Селекция и подбор при наемането на персонал за изпълнението на проекта; В този етап от проекта се предвижда да бъдат реализирани дейности при подбора на персонал, който ще бъде ангажиран за изпълнението на проекта. Ще бъдат разгледани всички предвидени по проекта позиции, както следва: 1. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 2. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 3. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 4. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 5. Санитар - код по НКПД 53211002 - 8 ч 6. Медицинска сестра - код по НКПД 22216001 - 4 ч 7. Медицинска сестра - код по НКПД 22216001 - 4 ч 8. Медицинска сестра - код по НКПД 22216001 - 4 ч 9. Работник, поддръжка - код по НКПД 93120008 - 8 ч . 10. Социален работник в социална услуга - код по НКПД 26356002 - 4 ч. 11. Социален работник в социална услуга - код по НКПД 26356002 - 4 ч. 12. Психолог (арт терапия) - код по НКПД 26346001 – 4 ч. 13. Психолог (трудотерапия терапия) - код по НКПД 26346001 – 4 ч. 14 Пазач-портиер - код по НКПД 54140015 - 6 ч. 15. Психолог – Супервизия на персонала - код по НКПД 26346001 – 4 ч. 16. Директор, социални услуги в общността - код по НКПД 13447001 - 8 ч. В подготвителния етап ще бъдат публикувани обяви в сайта на местния клон на Дирекция „Бюро по труда“, както и в специализирани сайт/сайтове за намиране на работа. По време на подготвителния период ще бъдат разгледани всички постъпили автобиографии и ще бъдат селектирани кандидатите с най-добра професионална квалификация, умения и опит. При назначаването на експертите и при цялостното изпълнение на проекта ще бъдат прилагани хоризонталните политики в т.ч.: • Равни възможности и недопускане на дискриминация; • Равенство между половете; • Устойчиво развитие. Етап 2: Разработване на вътрешни правила, регламентиращи дейността на услугите и да осигури преместване на лицата В този етап от изпълнението на дейността се очаква да се разработят основните вътрешни правила, регламентиращи дейността на услугата и ще се осигури преместване на лицата, които ще бъдат настанени в центъра за грижа за лица с умствена изостаналост след направена оценка на потребностите по проект BG05M9OP001-2.038 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания” – Етап 1, изпълняван от АСП. Дейността ще се реализира от един експерт на позиция Експерт "Управление на социални услуги в общността".Където е необходимо, експертътще бъде подпомаган от останалите членове на бенефициента за целите на по-бързото, качествено и адекватно обезпечаване на подготвителния период. Лицето ще бъде наето на граждански договор и ще изпълнява своите функции по време на целия период на дейността. Тя от своя страна ще се изпълнява в първите три месеца от стартирането на проекта. Етап 3: Осигуряване на супервизия за персонала, който ще предоставя услугата В този етап ще бъде назначено 1 лице на длъжност „Психолог – Супервизия на персонала - код по НКПД 26346001 – 4 ч. Лицето на тази позиция ще оказва регулярно супервизия на персонала, ангажиран с осигуряването на подкрепа., Contracted Amount: 12 271.70 , Reported Amount: 12 186.40
  • Activity: Създаване на център за грижа за лица с умствена изостаналост и предоставяне на услуги в него за период до 1 година.: Основна цел на дейността е да осигури възможност за настаняване на лицата от целевата група в среда, близка до семейната – оказване на съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност, в комбинация с други социални, здравни, образователни и други подкрепящи/съпътстващи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица. За успешното изпълнение на дейността в центъра ще: I.Ще бъде оказана подкрепа на лицата от целевата група от: 1. Санитари - 5 лица със заетост от 8ч./ден. Санитарите ще гарантират за осигуряването на необходимите хигиенни условия в услугата, като гарантират за възможно най-уютния престой на настанените лица. Освен това в условията на пандемията от COVID-19 санитарите ще имат фундаменталната роля да ограничават евентуално проникване на вируса в услугата, посредством дейности по системна дезинфекция на пространствата и площите. 2. Медицински сестри - 3 лица със заетост от 4 ч./ден Медицинските сестри ще оказват необходимата здравна грижа на лицата, настанени в услугата, като извършват регулярни дейности за: - Превенция и профилактика на болестите; - Полагане на медицински и здравни грижи и дейности, според потребностите на всяко от лицата; - Манипулации за лечение на здравословни проблеми; - Оказване на спешни и други дейности; 3. Социални работници в социална услуга - 2 лица със заетост от 4 ч./ден. Социалните работници ще има за цел да оказват помощ на настанените лица и техните семейства по въпроси, свързани с различни административни услуги като подаване на документи пред ТЕЛК/НЕЛК, където е приложимо, осъществяване на връзки със социални предприятия, Дирекция "Социално подпомагане", компания възлагащи надомна работа, пенсионни отдели, както и други организации и институции, които са в помощ на лицата от целевата група. Освен това ще оказват подкрепа за помощ при общуване и поддържане на социални контакти, организиране на свободното време в услугата и извън нея и др. 4. Психолог (арт терапия) – 4 ч. 5. Психолог (трудотерапия терапия) – 4 ч. Психолозите по т. 4 и т.5 ще извършват регулярни дейности по провеждане на занятия за арт терапия и трудотерапия. Арт терапията се реализира чрез терапевтична употреба на творческия процес в рамките на професионална връзка и е подходяща за хора, които търсят личностно развитие. Нейното действие е насочено към социално уязвими групи, сред които попадат и лица с умствена изостаналост. От друга страна трудотерапията е метод, при който се въздейства чрез системна трудова дейност, съобразена с функционалното и психично състояние на човека. Целта е постигане на самостоятелност и улесняване участието в обществения живот чрез придобиване на трудови навици, развиване на нови умения, подобряване на двигателните способности и др. 6.Работник, поддръжка - 8 ч.Лицето ще поддържа инфраструктурата и ще се грижи за осигуряване на отоплението като поддържа отоплителната система. 7.Пазач-портиер - 6 ч.Лицето ще се грижи за спазване на контрол-пропусквателния режим и осигуряване на безопасността на настанените лица. 8.Директор, социални услуги в общността -8 ч.Директорът ще обезпечи управлението на услугата, като организирана нейното функциониране 9.Психолог – Супервизия на персонала - код по НКПД 26346001 – 4 ч.Лицето на тази позиция ще оказва регулярно супервизия на персонала, ангажиран с осигуряването на подкрепа. II. Ще бъдат осигурени материали и консумативи, обзавеждане и оборудване; III. Ще бъде осигурена храна, за задоволяване на основни потребности на целевата група;Храната е фундаментален ресурс за успешното функциониране на услугата. В този смисъл бенефициентът ще закупи необходимите количества и видове, за да гарантира добрите условия за престой в нея; IV. Ще бъдат осигурени средства за сметки за електричество, отопление, поддръжка на помещения, интернет и др. Кандидатът предвижда да обезпечи услугата с електричество, отопление, и др. базови за нейната дейности аспекти. В този смисъл ще създаде необходимите условия за обитаване в нея., Contracted Amount: 237 269.58 , Reported Amount: 244 224.30
  • Activity: Създаване на център за грижа за лица с умствена изостаналост и предоставяне на услуги в него за период до 1 година- допълнение: I. Обосновка относни необходимостта от разходи оборудване и обзавеждане на социалните услуги. Предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване може да бъде групирано според потребностите, породили неговото закупуване както следва: 1. Обзавеждане за административни нужди (лаптопи, принтер, ламинатори): Тези артикули ще бъдат в помощ на персонала при тяхната работа в центъра. По време на служебните им задължения ще се използват според потребността на всеки служител за изготвяне на доклади, становища, писма и други относно лицата настанени в центъра. Артикулите ще послужат в контекста на администрирането на процеса по предоставянето на социалната услуга. Посредством закупуването на активите от тази група ще бъде повишено качеството на предлаганата услуга, като в същото време ще спомогнат за администрирането на процеса. 2. Обзавеждане за лицата, които ще бъдат настанени с цел разнообразно и приятно пребиваване в центъра. В тази група попадат всички предвидени за закупуване телевизори, екран-мултимедия, поставки за таван на мултимедия, беседки, градински люлки, стативи и мултимедия. Част от предвидените за закупуване артикули ще се използват за целите на провеждане на игри и различни мероприятия на открити, в т.ч. и активни почивки сред природата. Друга част от тях ще бъдат предназначени за провеждане на увлекателни игри, занимания и презентации с видео прожектиране и др. способи, за които е необходимо наличието на телевизори, мултимедия, поставки за тях и стативи - служат за по-детайлно, достъпно и ефектно провеждане на презентациите. Чрез закупуването на активите ще се осигури по-добра атмосфера, уют и качество на живота на настанените лица. 3. Камери за видеонаблюдение – камерите за видеонаблюдение са необходими с оглед на осигуряването на сигурност, посредством наблюдение в ключови пространства от центъра. Наличието им ще доведе до предотвратяване на проблеми от различно естество и свързани с прояви на девиантно поведени още в зародиш. II. Обосновка за режийните разходи Предвидените в проекта за разходване средства за ел. енергия, вода, охрана на сградата, обслужване на пожароизвестителна система, лабораторни измервания-осветеност, мониторинг и контрол на вредители и пелети имат за цел да осигурят фундаментални условия за съществуването на центъра. Чрез обезпечаването на ел. енергия и вода ще се гарантират всички базови нужди на персонала и настанените лица. С пелетите ще се гарантира отопляването на центъра през зимния сезон, докато разходите за пожароизвестителна система, лабораторни измервания-осветеност, мониторинг и контрол на вредители имат за цел да осигурят безопасни условия на настанените лица и персонала, който ще работи там. Непрекъснатата промяна в цените на пазара налага необходимост и от промяна в заложените цени на разходите за пелети. Заложените допълнителни средства за пелети са за осигуряване на отоплението на потребителите през началото на зимния сезон. С осигуряването на средства за охрана ще се редуцира риска от влизане с взлом и евентуални набези. Вода като базов фундамент в живота ще обезпечи питейните и хигиенните нужди на настените лица и персонал. III. Обосновка за необходимостта от разходване на средства за материали за арт терапия и трудотерапия. Арт терапията и трудотерапията са доказани подходи за подобряване на емоционалното и психологическото състояние при лица с определени дефицити по отношение на здравния статус. Това обуславя необходимостта от закупуване на материли и консумативи, които да обезпечават процеса на тяхното провеждане. В резултат на закупуването на материалите ще бъде възможно да се провеждат сесии по арт терапия и трудетерапия, което ще допринесе за повишаване на качеството на живот на настенените лица и подобряване на здравния им статус., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 14 669.25

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DDD-1 OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 316.80
  • Contractor: MELPOMENA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 423.00
  • Contractor: PUFOMANIQ EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 220.00
  • Contractor: RVC, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 469.00
  • Contractor: ENERGO-PRO SALES AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 883.13
  • Contractor: ITS OOD, Contracted Amount*: 7 221.48 , Reported Amount**: 12 470.66
  • Contractor: IVEL PRO EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 800.00
  • Contractor: BRATYA VELIKOVI, Contracted Amount*: 14 400.00 , Reported Amount**: 14 194.22
  • Contractor: ENERGO-PRO Energy Services EAD, Contracted Amount*: 7 800.00 , Reported Amount**: 5 258.65
  • Contractor: EMNET, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 425.00
  • Contractor: TELEPOL, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 605.00
  • Contractor: IVAN KOSTOV-IVKO, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 728.98
  • Contractor: PAMUK MEBEL EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 900.00
  • Contractor: AGRARA SHUMEN OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 104.20
  • Contractor: WATER SUPPLY AND SEWERAGE-SHUMEN LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 905.21
  • Contractor: STM - EVRO CONSULT, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 75.60
  • Contractor: Delta Kom, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 500.00
  • Contractor: OFIS-AN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 193.00
  • Contractor: ET BEN-DI-21 - DIMITAR DIMOV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 12 120.00
  • Contractor: VG - IVAN DOCHEV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 285.61
  • Contractor: BUL LAND 33 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 19.90
  • Contractor: DIESELOR, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 1 334.05
  • Contractor: Opakovka BG OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 345.60
  • Contractor: Bonka, Contracted Amount*: 1 991.20 , Reported Amount**: 1 991.20
  • Contractor: IRMA MARTIGNON, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 424.47
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 15.00
Indicator 2 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 15.00

Financial Information

Total Project cost 266 682.34 BGN
Grant 266 682.34 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 266 675.94 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на гориво, масла и антифриз за общинските МПС, Estimated Amount: 1 008 134.00
  • Differentiated position 1: Доставка на гориво, масла и антифриз за общинските МПС
    Contractor: DIESELOR
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на електрическа енергия - ниско напрежение (НН) по свободно договорени цени за нуждите на община Нови пазар, Estimated Amount: 320 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на електрическа енергия - ниско напрежение (НН) по свободно договорени цени за нуждите на община Нови пазар
    Contractor: ENERGO-PRO Energy Services EAD
    Contract total funded value: 7 800.00
Procedure 3 Subject to due process: Предметът на настоящата обществената поръчка е доставка на различни видове хранителни продукти посочени в Техническата спецификация с наименование, прогнозни количества, вид и характеристики за детските градини на територията на община НОВИ ПАЗАР, по предварителни заявки., Estimated Amount: 303 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на хранителни продукти
    Contractor: BRATYA VELIKOVI
    Contract total funded value: 14 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN