Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0121-C01
Project Name Patronage care + in the Municipality of Smolyan
Beneficiary 000615118 OBSHTINA SMOLYAN
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.05.2021
Start Date 17.05.2021
End Date 11.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Смолян

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: В рамките на дейността са предвидени всички съпътстващи и основни дейности за предоставяне на услугата Патронажна грижа, включително: Съпътстващи дейности: 1. Подбор на потребители и персонал - ще бъде извършен от специално създаденото за предоставяне на услугата Патронажна грижа звено към дирекция Хуманитарни дейности на Община Смолян, на което ще бъде възложено предоставянето на патронажна грижа, като УОИИ. За целта ще бъде разработена Процедура за подбор на потребители за ползване на интегрирани здравно-социални услуги, която ще включва приемане на заявления, извършване на оценка на потребностите, класиране и оценка на кандидатите и сключване на договори за предоставяне на услугата с класираните лица. За извършване на оценка на потребностите на потребителите преди стартиране и по време на услугата ще бъдат сключени договори за услуга с 1 соц. работник и 1 мед. сестра. Подборът на персонал ще се извърши съгласно разработена процедура за подбор на персонал за предоставяне на мобилните здравно-социални услуги. С класираните кандидати кметът на Община Смолян сключва договори: трудов договор с Координатор/диспечер, шофьор и домашни помощници, а с медицинска сестра, мед. специалист/ рехабилитатор и психолог - граждански договор. При подбора ще се спазва принципът за недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. 2. Обучение на персонала. Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, следва да преминат специализирано обучение. Предвижда се съпътстващите дейности да бъдат с продължителност не повече от 2 месеца. Основна дейност: Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги - 12 месеца. Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социално услуги ще се осъществява от създаденото в рамките на Компонент 2 Звено в Община Смолян, на което ще бъде възложено предоставянето на патронажната грижа, като УОИИ. В рамките на звеното ще бъдат разработени необходимия набор от процедури, правила и документи, касаещи качественото предоставяне на социално-здравните услуги. Всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. Ползването на услугата, продължителността и вида й (здравна, социална и т.н.) ще се определя в договора, който всеки потребител ще сключи с доставчика на УОИИ. Координатора/диспечера на услугата ще изготвя месечни графици за работа на специалистите. Потребителите ще имат лични досиета, в които всеки специалист ще попълва информация относно работата си с тях. Регулярно ще се осъществява обратна връзка с потребителите, относно удовлетвореността им от получените услуги. Регулярно ще се провеждат екипни срещи. С оглед спецификата на работата и отражението й върху персонала, предоставящ мобилните интегрирани здравно - социални услуги, предвиждаме провеждането на супервизия. Тя ще се осъществява от наетия психолог, а при необходимост ще се търсят услугите на външен специалист. За да отговори на нуждите на възрастните и хората с увреждания ще се ползва закупения автомобил по проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания от община Смолян", с който специалистите ще се придвижват до дома на потребителите. В рамките на проекта се предвижда и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). Изпълнението на услугата ще се извършва от Звеното за патронажна грижа, към което ще бъдат назначени координатор/ диспечер и работници-куриери, изпълняващи доставки по домовете. За целта ще се разработи процедура за подбор на работници- куриери, изпълняващи доставки по домовете, както и процедура за подбор на потребители, които ще бъдат утвърдени от кмета на общината. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 179 519.97
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: В рамките на проекта се предвижда изпълнение на мерки по превенция на COVID-19 в соц. услуги, ДДД: 1. ДСХ - с. Фатово - кап. 90, персонал 40: 1 директор, 2 социални работници, 1 счетоводител, 1 лекар, 1 ст. мед. сестра, 6 мед.сестра, 1 кинезитерапевт, 1 рехабилитатор, 1 психолог/ч.ресурси, 1 трудотерапевт/домакин, 1 калкулант, 1 касиер, 1 домакин-хр.склад, 1 готвач, 1 пом.готвач, 2 работник кухня, 3 огняр/невъоръжена охрана, 1 перач, 1 шофьор, 11 санитари, 1 раб. поддръжка; 2. ДПЛПР/жени/ - с. Ровина - кап. 87, персонал 46: 1 директор, 1 счетоводител, 2 соц. работник, 1 психолог, 1 лекар/мед.фелдшер, 1 ст. мед.сестра, 5 мед.сестра, 3 трудотерапевт, 1 кинезитерапевт, 1 касиер-домакин,1 калкулант, 1 готвач, 1 пом.готвач, 2 работник кухня, 1 огняр, 1 работник поддръжка, 4 портиер, 1 шофьор, 2 перач, 14 санитар, 1 фризьор; 3. ДПЛПР/мъже/ - с. Петково - кап. 100, персонал 54: 1 директор, 1 фелдшер, 0,5 фин.контрольор, 1 гл.счетоводител, 2 соц. работник, 1 психолог, 1 ст. мед.сестра, 6 мед.сестра, 1 касиер, 1домакин, 1 готвач, 1 пом.готвач, 19 санитар, 5 трудотерапевт, 0,5 бръснар, 1 шофьор, 3 работник кухня, 2 перач,1 работник поддръжка сгради, 2 огняр, 2 портиер; 4. ЦНСТДБУ/3-12 г./ - кап. 12, персонал 8: 1 соц. раб. с рък. ф-ии, 3 специалист соц. услуга, 3 детеглегач, 1 сътр. соц. дейности; 5. ЦНСТДБУ/13-18 г./ - кап. 14, персонал 10: 1 соц. раб. с рък. ф-ии, 1 психолог, 2 възпитател, 3 специалист соц. услуга, 1 соц. сътрудник, 1 готвач, 0,5 хигиенист; 6. КСУДМПЛУ "Звънче" - кап. 48, персонал 19: 1 директор, 1 гл. счетоводител, 1 касиер-домакин, 2 възпитател, 2 соц. раб., 1 логопед, 1 психолог, 1 кинезитерапевт, 1 рех-р, 1 мед. сестра, 1 трудотерапевт, 3 санитар, 1 готвач, 1 шофьор, 1 раб. поддръжка сгради; 7. ЦОП - кап. 40, персонал 7: 1 директор, 1 соц. работник, 2 психолог, 1 специалист в соц.услуга, 1 шофьор,1 хигиенист; 8. ЦРДУ с. Широка лъка - кап. 15, персонал 12: 0,5 директор, 1 счетоводител, 2,5 соц.работник, 2,5 възпитател, 1 готвач, 1 хигиенист/ перач, 1 шофьор/поддръжка, 0,5 психолог. Те ще бъдат включени в проекта със следните дейности: 1. Oсигуряване на пълен набор от ЛПС за персонала на институциите, за защита както на служителите, така и на потребителите на социалните услуги. 2. Въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на соц. услуги, ДДД. Ще бъдат закупени бактерицидни лампи, дезинфектанти и консумативи за провеждане на редовна дезинфекция на помещенията. 3. По проекта предвиждаме еднократно тестване с антигенни тестове на целия персонал и всички потребители на социалните услуги, при заявено желание от тяхна страна. 4. Въвеждане на допълнителни мерки за превенция на COVID-19 в СУДДД. Социалните услуги на територията на община Смолян от резидентен тип разполагат с помещения за разделяне/ изолиране на потребителите на услугите при необходимост. За домовете за стари хора и за пълнолетни лица с психични разстройства е необходимо закупуване на специализирани легла за помещенията за изолация, в които лицата престояват при приемането им в институциите с цел превенция на заразни болести. С оглед на епидемичната обстановка в страната, на всички социални услуги ДДД се наложи да въведат допълнителни мерки по дезинфекция в помещенията, за да предпазят във възможно най-голяма степен персонала и потребителите на услугите, които са сред рисковите групи от заразяване и усложнения от COVID-19. Ето защо в рамките на бюджета са включени разходи за назначаване на допълнителен персонал - 10 бр. санитари, 14 бр. хигиенисти и 5 бр. портиери. Тези лица ще бъдат назначени от община Смолян, с определено работно място в съответната институция, като ангажиментите им свързани с превенция на COVID-19 ще бъдат отразени в длъжностните им характеристики. Те ще бъдат разпределени по следния начин: (Продължава в "Начин на изпълнение"), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 244 240.73

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 226.00 , Reached amount: 232.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 196.00 , Reached amount: 219.00
Indicator 3 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 526.00 , Reached amount: 619.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 526.00 , Reached amount: 619.00

Financial Information

Total Project cost 593 264.98 BGN
Grant 593 264.98 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 593 264.98 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN