Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.026-0001-C01
Project Name Modernization of education infrastructure in the field of pre-school and school education
Beneficiary 000320872 MUNICIPALITY OF MONTANA
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 02.02.2018
Start Date 02.02.2018
End Date 23.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, гр.Монтана

Description

Brief description
Проект "Модернизиране на образователна инфраструктура в областта на предучилищното и училищното образование" е изготвен съгласно одобрения ИПГВР на община Монтана, насочен към подобряване качеството на стандарт на живот, социална интеграция, възстановяване и опазване на културни и природни ценности и развитие на екологична инфраструктура, водеща до устойчиво и балансирано развитие и модернизация на техническа инфраструктура и градската среда. В дългосрочен план изпълнението на ИПГВР ще подпомогне постигането на визията на града, която определя гр. Монтана като динамично развиващ се агломерационен център с конкурентоспособна икономика, високи нива на заетост и чиста благоустроена градска среда с грижа за хората в перспектива до 2020 г. 
В рамките на Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" дейностите в проекта съответстват на изпълнението на инвестиционен приоритет "Инвестиции в образованието, обучението, включително професионалното обучение за придобиване на умения и ученето през целия живот посредством изграждането на образователна инфраструктура и на инфраструктура за обучение."
Групите обекти, които ще бъдат включени в проекта, с цел постигане на посочения инвестиционен приоритет, и които са в обособените градски територии с определен социален характер и обществена значимост, включени в ИПГВР, са следните:
- ЦДГ 7 „Приказен свят”: сграда и дворно място;
- ЦДГ 4 „Калинка”: сграда и дворно място;
- IV-то ОУ „Иван Вазов” и ОУ "Д-р Петър Берон": сграда, физкултурен салон и дворно място;
- ПМГ „Св. Климент Охридски” и ГПЧЕ "Петър Богдан": сграда, физкултурен салон и дворно място.
В рамките на тези обекти ще бъдат изпълнени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предвидени в направеното обследване за енергийна ефективност, като ще бъдат осъществени дейности по реконструкция и обновяване на съответните сгради и прилежащите дворни пространства и подобряване на достъпа на лица с увреждания до посочените сгради.
Activities
  • Activity: Реконструкция и обновяване на общински учебни заведения: В рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предвидени в направеното обследване за енергийна ефективност, като ще бъдат осъществени дейности по реконструкция и обновяване на сгради и прилежащите дворни пространства и подобряване на достъпа на лица с увреждания в следните общински учебни заведения: * Зона за въздействие с преобладаващ социален характер: - ЦДГ 7 „Приказен свят”: сграда и дворно място; - ЦДГ 4 „Калинка”: сграда и дворно място; - IV-то ОУ „Иван Вазов” и ОУ "Д-р Петър Берон": сграда, физкултурен салон и дворно място; * Зона на публични функции с висока обществена значимост - ПМГ „Св. Климент Охридски” и ГПЧЕ "Петър Богдан": сграда, физкултурен салон и дворно място. Дейностите по реконструкция и обновяване във всеки един отделен обект се предвижда да включват следното: *ЦДГ 7 „Приказен свят”: •Подмяна на вътрешна ВиК инсталация •Подмяна на отоплителна инсталация •Подмяна на Електро инсталация •Подобряване на енергийната ефективност на сградата •Изграждане на соларна инсталация за топла вода •Изграждане на система за вътрешно и външно видео наблюдение •Осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания •Подмяна на подови настилки •Подмяна на стенни и таванни покрития •Подмяна на хидроизолация по покрив •Монтиране на нови водосточни тръби •Изграждане на дренажна система около сградата •Изграждане на тоалетен възел за хора с увреждания •Изграждане на 6 броя детски площадки и облагородяване на двора. *ЦДГ 4 „Калинка”: •Подмяна на вътрешна ВиК инсталация •Подмяна на отоплителна инсталация •Подмяна на Електро инсталация •Изграждане на соларна инсталация за топла вода •Изграждане на система за вътрешно видео наблюдение •Осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания •Подмяна на подови настилки •Подмяна на стенни и таванни покрития •Подмяна на хидроизолация по покрив •Ремонт и заустване на съществуващите водосточни тръби •Изграждане на тоалетен възел за хора с увреждания •Изграждане на 5 броя детски площадки и облагородяване на двора. *IV-то ОУ „Иван Вазов” и ОУ "Д-р Петър Берон": •Топлоизолация •Подмяна на прозорци с нови PVC • нова хидроизолация, покривни и тенекиджийски работи •Подмяна на врати с нови от МДФ и Алуминиеви профили • Ремонт на санитарни възли •Възстановяване на съществуващите настилки от мозайка • Основно почистване и запечатване на циментова настилка; •Двукратно боядисване с латекс на стени и тавани •Циклене и двукратно лакиране на дюшеме в помещение № 9, 1-ВИ ЕТАЖ; •Направа на винилова настилка за спорт върху плоскости OSB в помещения № 1, 35 и 36 - физкултурни салони. •Направа на настилка от ламиниран паркет •Оформяне на делатационни фуги в подове, стени, тавани и фасадни плоскости •Ремонт на козирката над главния вход с полагане на армирана циментова замазка •Ремонт на физкултурен салон/зала, включително подмяна на настилки и покрив; •осигуряване на достъпна среда чрез доставка и монтаж на платформа за хора в неравностойно положение *ПМГ „Св. Климент Охридски” и ГПЧЕ "Петър Богдан": •Работи по Енергийна ефективност - външна топлоизолация, силиконова мазилка, пренареждане на скатен покрив, нова хидроизилация по покриви •Конструктивни работи - монтиране на алуминиеви профили с вложка от термопласичен каучук по тавана, вътрешните и фасадните стени и в подовете между плочите на отделните блокове •Ремонтни работи - възстановяване на съществуващите настилки от мозайка, основно почистване и запечатване на циментова настилка, двукратно боядисване с латекс на стени и тавани, полагане на настилка от ламиниран паркет, ремонт на санитарни възли, подмяна на врати с нови от МДФ и PVC, направа на Спортна хомогенна винилова настилка във физкултурен салон •Изграждане на достъпна среда •Осигуряване на пожарна безопасност Всички СМР дейности ще бъдат съпроводени от строителен и авторски надзор и ще завършат с въвеждането на обекта в експлоатация. , Contracted Amount: 8 613 444.39 , Reported Amount: 11 296 589.57
  • Activity: Одит на проекта: Главната цел на одита е да се предоставят констатации (потвърждения), че отчетените по проекта разходи са действително извършени, точни и не превишават допустимата норма на финансиране. Одиторският екип ще предостави доклад за фактически констатации. Разходите за одит на проекта ще бъдат извършени във връзка с необходимостта от предоставянето на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта, извършен от регистриран одитор, който следва ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Допустимостта на разходите се определя като правилно и целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът следва да докаже, че всички декларирани разходи са действително извършени, допустими и целесъобразни, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите. Одитът представлява система от набиране, архивиране и проверка на данни с цел доказване на достоверността и правилното изразходване на безвъзмездната финансова помощ по Договор. Одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят до разхода, който следва да оправдават; Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; Одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила., Contracted Amount: 9 996.00 , Reported Amount: 9 600.00
  • Activity: Информация и комуникация: За да отговори на общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Община Монтана ще изпълни необходимите мерки за осъществяване на информация и комуникация на финансирането и изпълнение на проекта. Предвиждат се следните дейности и мерки за осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проект "Модернизиране на образователна инфраструктура в областта на предучилищното и училищното образование": - организиране на пресконференция с минимум 30 участника за стартиране на проекта, представяне на целите и дейностите на проекта, очакваните резултати, финансовата подкрепа от Европейския съюз; - публикуване на уебсайта на общината и на наличните уебсайтове на учебните заведения на информация с кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - организиране на пресконференция с минимум 30 участника за оповестяване резултатите от изпълнението на проекта финансиран с подкрепата на Европейския съюз; - поставяне на постоянни обяснителни табели на завършените 4 обекта - ще бъдат изработени и поставени на видно място 4 постоянни обяснителни табели отбелязващи приноса на Европейския съюз и носещи следната минимална информация - емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране в български лева; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. Информирането на максимално широк кръг аудитория ще окаже съществено значение върху въвличането на гражданското общество в процеса на обогатяване на механизмите за прозрачност и достъпност на администрацията и мултиплицирането на ефектите от проекта. , Contracted Amount: 1 843.20 , Reported Amount: 1 752.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта ще вкл. следните експерти: - Ръководител на проекта (външен експерт)-нает на граждански договор за целия период на проекта (22 месеца) на 4 часов раб. ден (общо 1760 часа). - Технически и финансов персонал - Счетоводител по проекта (експерт от община Монтана) - за 20 месеца на 4 часов раб. ден (общо 1600 часа). - Административен/помощен персонал-Координатор по проекта (експерт от община Монтана) - за целия период на проекта (22 месеца) на 4 часов раб. ден (общо 1760 часа). - Технически и финансов персонал-СМР експерт (експерт от община Монтана) - за периода на извършване на СМР (14 месеца) на 4 часов раб. ден (общо 1120 часа). - Технически и финансов персонал - Технически сътрудник (експерт от община Монтана) - за периода на извършване на СМР (14 месеца) на 4 часов раб. ден (общо 1120 часа). Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за осъществяване на непрекъснат текущ контрол върху изпълнението на заложените проекти дейности и ще съблюдава за постигане на заложените цели и резултати. Основни негови отговорности са: управление и изпълнение на проекта; управление и изпълнение на проекта; управление на бюджета; организиране на процедури; колаборация с доставчици; контакти с управляващия орган и др. Счетоводителят на проекта отговаря основно за: Цялостният процес по водене на изрядна финансова отчетност и документация на разходите, свързани с реализацията на дейностите по проекта; Изготвяне на детайлни финансово-счетоводни справки по проекта; Съхраняване на първичните счетоводни документи; Изготвяне на междинни и окончателен финансов отчет по проекта. Координаторът по проекта носи отговорност за следното: да ръководи оперативно изпълнението на проекта; да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; да ръководи изготвяне на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите, съгласно план-графика; да координира отношенията с подизпълнителите. Основните отговорности на СМР експерта са следните: проследяване качественото изпълнение на предвидените СМР дейности по проекта; осигуряване спазването на одобрените план-графици с избраните изпълнители; постоянна комуникация и координация с екипите на избраните изпълнители на СМР дейностите; постоянна комуникация и координация с избраните изпълнители на авторски и строителен надзор; участие в изготвянето на междинни и финален отчет. Техническият сътрудник по проекта ще участва в изготвянето на документацията за избор на изпълнители от страна на бенефициента и провеждането на планираните тръжни процедури по проекта. Техническият сътрудник ще участва и в проследяване качественото и навременно изпълнение на подписаните договори, както и в изготвянето на междинните и окончателния технически и финансови отчети по проекта. През цялото време на изпълнение на проекта ще бъдат прилагани механизми за мониторингов контрол, проследяване, оценка и самооценка, чрез които да се гарантира, че изпълнението на проекта е контролирано, отговаря на договорените обхват, времеви график и бюджет, така че да се постигнат заложените в него индикатори. През цялото време на изпълнение на проекта ще бъдат прилагани механизми за мониторингов контрол, проследяване, оценка и самооценка, чрез които да се гарантира, че изпълнението на проекта е контролирано, отговаря на договорените обхват, времеви график и бюджет, така че да се постигнат заложените в него индикатори. , Contracted Amount: 49 440.00 , Reported Amount: 39 285.96

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PROFESSIONAL TRAINING AND ORIENTATION CENTER, Contracted Amount*: 1 824.00 , Reported Amount**: 1 824.00
  • Contractor: Rosen, Contracted Amount*: 9 600.00 , Reported Amount**: 6 880.21
  • Contractor: ATI Consult Ltd, Contracted Amount*: 181 200.00 , Reported Amount**: 188 448.00
  • Contractor: Association Evro Project, Contracted Amount*: 77 184.00 , Reported Amount**: 80 271.36
  • Contractor: DZZD Leader Engineering 2016, Contracted Amount*: 1 429 857.28 , Reported Amount**: 1 431 940.29
  • Contractor: Andrey, Contracted Amount*: 14 960.00 , Reported Amount**: 12 916.42
  • Contractor: Evgeniya, Contracted Amount*: 6 720.00 , Reported Amount**: 5 171.28
  • Contractor: Lachezar, Contracted Amount*: 6 720.00 , Reported Amount**: 4 855.61
  • Contractor: Association "DG Kalinka 2017", Contracted Amount*: 1 296 048.41 , Reported Amount**: 1 299 893.02
  • Contractor: Association "Educational Infrastructure Montana 2017", Contracted Amount*: 1 813 592.54 , Reported Amount**: 3 141 060.56
  • Contractor: Galya, Contracted Amount*: 11 440.00 , Reported Amount**: 9 462.44
  • Contractor: INFRA ROADS Ltd, Contracted Amount*: 3 075 141.43 , Reported Amount**: 4 765 746.74
  • Contractor: Dianov Expert Consult Ltd, Contracted Amount*: 9 600.00 , Reported Amount**: 9 600.00
  • Contractor: EXA Ltd, Contracted Amount*: 220 740.00 , Reported Amount**: 220 740.00
  • Contractor: Stroitelen standart Ltd, Contracted Amount*: 51 240.00 , Reported Amount**: 53 289.60
  • Contractor: EKA STUDIO LTD, Contracted Amount*: 115 200.00 , Reported Amount**: 115 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: LIDERPROEKT EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: IB Trade and Consult Ltd, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Lyukos Engineering Ltd, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Evrovia engineering Ltd, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: ITM Project Ltd, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: ACTIVE BUILDING INC LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Inmat Sofia Ltd, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: ENVIRO CLEAN, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Representatives from marginalised groups, including roma benefiting from modernised social infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 100.00
Indicator 2 Брой на модернизираните образователни институции, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 3 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 900.00 , Reached amount: 2 900.00

Financial Information

Total Project cost 7 860 917.81 BGN
Grant 7 644 710.25 BGN
Self amount 216 207.56 BGN
Total actual amounts paid 7 644 710.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 64 802.42 0.00 64 802.42 Сдружение "ДГ Калинка 2017"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 71 492.86 0.00 71 492.86 ДЗЗД "Лидер Инженеринг 2016"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 90 679.63 0.00 90 679.63 Сдружение "Образователна инфраструктура Монтана 2017"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 153 757.07 0.00 153 757.07 ИНФРА РОУДС ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 6 240.00 0.00 6 240.00 АТИ КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 11 880.00 0.00 11 880.00 АТИ КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 7 718.40 0.00 7 718.40 Сдружение "Евро Проджект"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 5 124.00 0.00 5 124.00 СТРОИТЕЛЕН СТАНДАРТ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Упражняване на строителен надзор по обособени позиции при изпълнение на СМР по проект „Модернизиране на образователна инфраструктура в областта на предучилищното и училищното образование“ , Estimated Amount: 228 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1:„Строителен надзор при изпълнение на основен ремонт на сградата на ЦДГ № 4 „Калинка“
    Contractor: Stroitelen standart Ltd
    Contract total funded value: 51 240.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: „Строителен надзор при изпълнение на основен ремонт на сградата на ЦДГ № 7 „Приказен свят”
    Contractor: ATI Consult Ltd
    Contract total funded value: 62 400.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: „Строителен надзор при реконструкция на сградата на ІV Основно училище „Иван Вазов“
    Contractor: Association Evro Project
    Contract total funded value: 77 184.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: „Строителен надзор при реконструкция на сградата на Природо – математическа профилирана гимназия „Св. Климент Охридски“
    Contractor: ATI Consult Ltd
    Contract total funded value: 118 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Информация и комуникация, Estimated Amount: 1 536.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Организиране и провеждане на пресконференции
    Contractor: PROFESSIONAL TRAINING AND ORIENTATION CENTER
    Contract total funded value: 864.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Изработване на информационни табели
    Contractor: PROFESSIONAL TRAINING AND ORIENTATION CENTER
    Contract total funded value: 960.00
Procedure 3 Subject to due process: Одит на проекта, Estimated Amount: 8 330.00
  • Differentiated position 1: Осъществяването на одит на проекта
    Contractor: Dianov Expert Consult Ltd
    Contract total funded value: 9 600.00
Procedure 4 Subject to due process: Реконструкция на сграда, физкултурен салон и дворно място на ПМГ "Св. Климент Охридски" по част План за безопасност и здраве, Estimated Amount: 24 352.39
  • Differentiated position 1: Реконструкция на сграда, физкултурен салон и дворно място на ПМГ "Св. Климент Охридски" по част План за безопасност и здраве
    Contractor: INFRA ROADS Ltd
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 5 Subject to due process: Реконструкция на сградата на 4-то ОУ "Иван Вазов“, Estimated Amount: 266 284.86
  • Differentiated position 1: Реконструкция на сградата на 4-то ОУ "Иван Вазов“
    Contractor: Association "Educational Infrastructure Montana 2017"
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 6 Subject to due process: Ръководител на проекта (външен експерт) , Estimated Amount: 14 960.00
Procedure 7 Subject to due process: Строителнин и ремонтни работи в сгради на училища и детски градини на Община Монтана по 4 обособени позиции, Estimated Amount: 6 414 380.69
  • Differentiated position 1: Oбособена позиция № 1 „Основен ремонт на сградата на ЦДГ № 4 „Калинка“
    Contractor: Association "DG Kalinka 2017"
    Contract total funded value: 1 296 048.41
  • Differentiated position 2: Oбособена позиция № 2 „Основен ремонт на сградата на ЦДГ № 7 "Приказен свят“
    Contractor: DZZD Leader Engineering 2016
    Contract total funded value: 1 429 857.28
  • Differentiated position 3: Oбособена позиция № 3 „Реконструкция на сградата на 4-то ОУ "Иван Вазов“
    Contractor: Association "Educational Infrastructure Montana 2017"
    Contract total funded value: 1 813 592.54
  • Differentiated position 4: Oбособена позиция № 4 Реконструкция на сградата на ПМГ „Св. Климент Охридски“
    Contractor: INFRA ROADS Ltd
    Contract total funded value: 3 075 141.43
Procedure 8 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор по проект „Модернизиране на образователна инфраструктура в областта на предучилищното и училищното образование“ по 2 обособени позиции, Estimated Amount: 280 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Упражняване на авторски надзор при изпълнение на основен ремонт на сградата на ЦДГ № 4 „Калинка“ и сградата на ЦДГ № 7 "Приказен свят“
    Contractor: EKA STUDIO LTD
    Contract total funded value: 115 200.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Упражняване на авторски надзор при реконструкция на сградата на 4-то Основно училище „Иван Вазов“ и сградата на ПМГ „Св. Климент Охридски“
    Contractor: EXA Ltd
    Contract total funded value: 220 740.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN