Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0122-C02
Project Name Patronage care + in Haskovo Municipality
Beneficiary 000903946 Haskovo Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.05.2021
Start Date 11.05.2021
End Date 01.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Предоставяне на патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2, 3 и 4. „Патронажна грижа +“ е с продължителност от 12 месеца. Дейността осигурява качествено предоставяне на мобилни интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението на COVID- 19. С цел осигуряване на интегрирани услуги в домашна среда, както и здравословни и безопасни условия на живот - 177 потребители месечно ще могат да получават социална, психологическа и здравна подкрепа в зависимост от своята индивидуална потребност до 2 часа на ден. Дейността включва услуги предоставени по Направление 1 - Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се лица с увреждания и възрастни хора; Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа от/до домовете на лицата. Дейностите по проекта обхващат всички населени места в общината, където е установена нужда от интегрирана грижа. С настоящото проектно предложение се предвижда да бъдат продължени без прекъсване дейностите по Компонент 4 и Компонент 3, които приключват съответно на 10.05.2021г. и 31.03.2021г. В подготвителния период от изпълнението на дейността ще се осъществят дейности по наемане на персонал и подбор на потребители. Потребители, на които има изготвени Индивидуални социални оценки на потребностите по Компонент 4 при заявено от тях желание могат да продължат да ползват услугата Патронажна грижа+. По този начин ще се създаде много добре работещ и устойчив механизъм за подкрепа в особено трудните условия за хората в риск от социално изключване. Екипът за изпълнение на проекта, състоящо се управител, шофьори, психолог, медицински сестри, рехабилитатори и домашни помощници, ще изпълнява дейностите по предоставяне на патронажните грижи. Предвижда се услугата да бъде предоставяна от вече преминалите въвеждащо и надграждащо обучение по Методика разработена от МЗ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на Компонент 1. В случай на необходимост от назначаване на нови служители ще бъде извършен необходимия подбор и обучение. Транспорта на специалистите на услугите ще се осъществява със закупени от общината по Компонент 2 автомобили. По време на изпълнение на дейността ще се съблюдава за осигуряване на безопасни условия на труд за лицата, предоставящи услуги по проекта. Със заповед на кмета на община Хасково ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, който ще отговаря за отчитането, реализирането на дейностите и архивирането. Той ще разработи „Методика за предоставяне на интегрирана здравно-социална услуга „Патронажна грижа +“. Предвижда се дейностите по предоставяне на услугата по настоящият проект да стартират на 11.05.2021 г., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 260 295.54
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности:: В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът, работещ в социалните услуги и институции е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата за които полагат грижа. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в петте социални услуги от резидентен тип под формата на извънреден труд, който те полагат и към настоящия момент. За назначения персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, които ще се осъществяват текущо по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на социалните услуги ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Необходимостта от допълнително назначен персонал в тези услуги е продиктуван от необходимостта от постоянна дезинфекция и осигуряване на защитена среда с цел запазване живота и здравето на потребителите и работещите. Така ще се осигури възможност за плавно протичане на работния процес в услугата и координация на човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазван на необходимата дистанция. В тази дейност ще бъдат извършваните следните поддейности: 1. Осигуряване на ЛПС за всички служители на деветте услуги. 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на петте СУ от резидентен тип. 3. Тестване на персонала и на потребителите на СУ за КОВИД-19. 4. Въвеждане на мерки за разделяне/изолиране на потребителите, допълнителни плащания на персонала за положен извънреден труд/ аке е необходимо/ 5.Осигуряване на компютърна техника, таблети, телефони и др. електронни устройства с цел адаптиране и приспособяване на средата на СУ към дистанционно предоставяне на консултациите. Ще бъдат закупени и 5 преносими компютъра, които ще бъдат оборотни за услугите и ще бъдат употребявани от лицата, които ще осъществяват своята работа дистанционно от домашна среда. За по-голяма сигурност на потребителите и персонала в ДСХ, Дом за пълнолетни лица със сетивни нарушения и ЦНСТ-та ще бъдат закупени бактерицидни лампи 9бр. за общите помещения. Ще бъдат поставени стойки със сензорен диспенсър за дезинфекция на ръце - 9бр. В социалните услуги от резидентен тип ще бъдат монтирани електронни термометри на стените -5бр., които да бъдат без контактни и да се проверява температурата на всеки, който влиза в социалното заведение (потребител,персонал). По този начин мерките и контролът ще се подобрят в тази епидемична обстановка., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 208 416.09

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 527.00 , Reached amount: 653.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 527.00 , Reached amount: 653.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 179.00 , Reached amount: 221.00
Indicator 4 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 179.00 , Reached amount: 221.00

Financial Information

Total Project cost 656 196.28 BGN
Grant 656 196.28 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 656 196.28 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN