Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.030-0003-C02
Project Name Renovation / reconstruction of the administrative building of the Municipal Administration
Beneficiary 000261517 Kyustendil Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 10.08.2017
Start Date 10.08.2017
End Date 17.01.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Кюстендил, гр.Кюстендил

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на Общинска администрация - Кюстендил. Сградата се намира на пл. Велбъжд №1 и е построена през 1894 г.  Сградата е архитектурен паметник от Национално значение, с РЗП 4506 кв.м.
Въз основа за заключенията от изготвения технически паспорт, състоянието на сградата към момента не удовлетворява изискванията на чл.169 от ЗУТ по отношение на енергоефективност, безопасна експлоатация, защита от шум и опазване на околната среда. В сравнение с другите общински сгради, горепосоченият обект има изключително висока степен на необходимост от обновяване и потенциал за енергийни спестявания. Затова проектното предложение включва мерки предвидени в обследването за енергийна ефективност , сертификата за енергийни характеристики и техническото обследване на сграда , с които ще се постигне  най-малко клас "С" на енергопотребление на сградата.
По-добрите експлоатационни характеристики на сградата в обхвата на интервенция значително ще намалят експлоатационните разходи за сградата и ще допринесат за удължаването на нейния жизнен цикъл . Проектът е насочен към изпълнение на следните тематични цели съгласно Общия Регламент №1303/2013: Тематична цел 4 „Подпомагане на преминаването към нисковъглеродна икономика във всички сектори”. Интервенциите в рамките на проектното предложение ще допринесат за постигане на индикативните национални цели за спестяване на енергия за 2020 г. съгласно Националния план за действие по енергийна ефективност 2014-2020 г. Чрез подкрепата се цели адекватно адресиране на проблемите, свързани с повишената миграция към големите и средните градове, по-добро качество на живот и на предлаганите услуги и модернизация на публичната инфраструктура в град Кюстендил, както и стимулиране на градско-селските връзки. Дейностите за енергийно обновяване ще удължат живота на сградата, ще намалят разходите за поддръжка и ще спомогнат за намаляване на парниковите газове.
Activities
  • Activity: Дейност 1:Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-­качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност . Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от трима членове: – ръководител на проекта; – координатор на проекта; – счетоводител на проекта; , Contracted Amount: 21 576.78 , Reported Amount: 21 567.40
  • Activity: Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г., бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекта обществеността следва да бъде информирана за целите и резултатите му, както и да бъде подчертана ролята на Общността за реализацията на му и обществените ползи от него, за постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , ще бъдат организирани следните мероприятия: –Стартова пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника ; –Финална пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника; – "Първа копка" включваща: осигурено озвучаване ; Кетъринг; Снимков материал и др. в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще бъдат изготвени и рекламни материали, както следва : –Брошури 500 бр. –Рекламни автоматични чадър с извита дървена дръжка; Дървена конструкция; Размер на чадъра: 105 см; брандирани съгласно изискванията - 500 бр. –Тефтер-бележник с твърди корици и спирала формат А5 (14х20,5 см), 200 ст., без дати,, 4+0 цветност, брандирани съгласно изискванията - 500 бр. За обозначаване на обекта на интервенция на проекта, ще бъдат изработени също: –Временен билборд; –Обяснителна табела; В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , Община Кюстендил ще публикува на интернет страницата на общината информация за проекта., Contracted Amount: 10 788.39 , Reported Amount: 6 456.00
  • Activity: Дейност 3: Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР: Настоящата дейност включва в себе си няколко поддейности: проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР. Първата част на поръчката включва изработване на инвестиционните проекти във фаза Работен проект в обем и съдържание съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Изработения инвестиционен проект трябва да съдържат всички части, необходими за получаване на Разрешение за строеж за обекта. Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в работния проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя (кандидата). Основните задължения на авторския надзор са: - Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството. - Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Извършване на експертни дейности и консултации. - Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност. Изпълнение на Строително и монтажните дейности в съответствие с Работния проект и действащото законодателство в Р. България. Обхватът на настоящия проект включва изпълнение на мерки за енергийна ефективност в сграда Общинска администрация Кюстендил. Обхватът на предвидените строително монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на инвестиционния проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. Задължителни дейности: - изпълнение на енергоспестяващите мерки,които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление «С»; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите; -изпълнение на останалите мерки,които са предписани като задължителни в техническите обследвания; -изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението,включително за хората с увреждания. – изпълнение на мерки предписани като задължителни мерки извън тези по конструктивно укрепване на сградата, които се явяват недопустим разход по ОПРР 2014-2020 и ще бъдат изпълнение със средства на бенефициента; , Contracted Amount: 1 260 266.97 , Reported Amount: 1 450 164.00
  • Activity: Дейност 4: Упражняване на строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и въвеждане на обектите в експлоатация: В рамките на тази дейност ще бъде изготвен : - Доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за съответствие при реализацията и изпълнението на проекта, по отношение на: Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на оценката за съответствие по чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект ще бъде извършена от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 23, ал. 4 от същия закон.Тя ще бъде неразделна част от комплексния доклад, съставен от лицензирана фирма - консултант, несвързана с проектанта - за обекти от първа и втора категория задължително, а за обекти от по-ниска категория - по желание на възложителя. Оценката за съответствие на част „Енергийна ефективност" на инвестиционния проект на сграда със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 ЗУТ е представлява систематичен преглед и проверка на проектните стойности на техническите показатели за енергийна ефективност по чл. 4 от Наредба№ 7 от 15 декември 2004 г., в съответствие с приложимите изисквания на нормативните актове и техническите спецификации. 2. Изготвяне на оценка за съответствието със съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект. Оценката обхваща проверка за съответствие със: - предвижданията на подробния устройствен план; - правилата и нормативите за устройство на територията; - изискванията по чл.169, ал.1 и ал 3, в т. ч.: механично съпротивление и устойчивост; безопасност в случай на пожар; достъпност и безопасност при експлоатация;опазване на защитените зони и т.н. - и др., описани в чл. 142, ал. 5. - Упражняване на строителен надзор: Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. , Contracted Amount: 30 000.00 , Reported Amount: 9 673.26
  • Activity: Дейност 5: Извършване на финансов одит на проекта: Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети за всички проекти на стойност над 200 000 лв. Дейността по одитиране на направените разходи по проекта ще се извършва с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност. Дейностите по одит се планира да бъдат извършени от регистриран одитор – член на института на експерт-счетоводителите или от фирма за одит, които извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите. Изпълнението на тази дейност ще бъде съобразено с: • спазване на приложимите международни и национални счетоводни и одитни стандарти - Закон за независимия финансов одит, Закона за счетоводството, Международни одиторски стандарти, Приложимите счетоводни стандарти, Закон за обществените поръчки, Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки, Постановление № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмния период 2014-2020 г., Документи и ръководства (указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др.) по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 и др. Извършването на одита ще включва следните дейности: • извършване на проверки на дейностите по проекта, в съответствие с принципите за добро финансово управление; • извършване на проверки, удостоверяващи, че всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство относно допустимост на разходите по програмата; • извършване на проверки на наличността и валидността на първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност; • проверка за спазване на изискванията поддържане на адекватна одитна пътека; • проверка и удостоверяване, че всички дейности са надлежно документирани и всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; • извършване на проверка на докладваните нередности; • удостоверяване, че исканията за средства, подадени от община Кюстендил, са точни, пълни и във формат, изискван от УО на ОПРР; • проверки за удостоверяване, че неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред; • проверки на счетоводните системи и осчетоводявания; • проверки за двойно финансиране; • проверки за спазване на законодателството в областта на държавните помощи; • проверки на мерките за информация и публичност., Contracted Amount: 10 788.39 , Reported Amount: 4 440.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Georgi, Contracted Amount*: 4 049.22 , Reported Amount**: 3 838.43
  • Contractor: DI EM AI DIVELOPMYNT EOOD, Contracted Amount*: 6 900.00 , Reported Amount**: 6 060.00
  • Contractor: Iliqn, Contracted Amount*: 11 926.22 , Reported Amount**: 782.42
  • Contractor: PRO DIZAIN KONSULT EOOD, Contracted Amount*: 396.00 , Reported Amount**: 396.00
  • Contractor: Veneta, Contracted Amount*: 5 601.34 , Reported Amount**: 5 599.65
  • Contractor: Evgeniya, Contracted Amount*: 11 926.22 , Reported Amount**: 11 139.49
  • Contractor: ODIT KONSULT MD EOOD, Contracted Amount*: 4 440.00 , Reported Amount**: 4 440.00
  • Contractor: "MEGA-STROI-INJENERING" EOOD, Contracted Amount*: 6 938.62 , Reported Amount**: 8 673.26
  • Contractor: DNSK, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 1 000.00
  • Contractor: "BULPLAN INVEST"OOD, Contracted Amount*: 1 251 600.00 , Reported Amount**: 1 450 164.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 174.96 , Reached amount: 200.55
Indicator 2 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 564 914.00 , Reached amount: 925 445.00
Indicator 3 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 1 211 618.68 BGN
Grant 1 211 618.68 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 211 618.68 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 62 580.00 0.00 62 580.00 "БУЛПЛАН ИНВЕСТ" ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 346.93 0.00 346.93 "МЕГА-СТРОЙ-ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 444.00 0.00 444.00 ОДИТ КОНСУЛТ МД ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор), Estimated Amount: 1 197 833.78
  • Differentiated position 1: Основен ремонт на административната сграда на Община Кюстендил
    Contractor: "BULPLAN INVEST"OOD
    Contract total funded value: 1 251 600.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител на финансов одит по проекта , Estimated Amount: 8 990.33
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 "Избор на изпълнител за извършване на финансов одит на проекти финансирани по ОП "Региони в растеж" 2014-2020
    Contractor: ODIT KONSULT MD EOOD
    Contract total funded value: 4 440.00
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР., Estimated Amount: 90 170.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 -Извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР по проект "Обновяване/реконструкция на административната сграда на Общинска администрация"
    Contractor: "MEGA-STROI-INJENERING" EOOD
    Contract total funded value: 6 938.62
Procedure 4 Subject to due process: Назначен екип със заповед на кмета на Община Кюстендил, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: инж. Евгения Георгиева Петрова
    Contractor: Evgeniya
    Contract total funded value: 11 926.22
  • Differentiated position 2: Георги Бориславов Разсолков
    Contractor: Georgi
    Contract total funded value: 4 049.22
  • Differentiated position 3: Илиян Митков Фусков
    Contractor: Iliqn
    Contract total funded value: 11 926.22
  • Differentiated position 4: Венета Иванова Ангелова
    Contractor: Veneta
    Contract total funded value: 5 601.34
Procedure 5 Subject to due process: Публичност и визуализация , Estimated Amount: 42 102.15
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 2 - Изработване на плакати, диплянки и папки по проект "Публичност и визуализация" по проект "Обновяване/реконструкция на административната сграда на Общинска администрация"
    Contractor: DI EM AI DIVELOPMYNT EOOD
    Contract total funded value: 6 900.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 3 - Изработване на брошури по проект "Обновяване/реконструкция на административната сграда на Общинска администрация"
    Contractor: PRO DIZAIN KONSULT EOOD
    Contract total funded value: 396.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN