Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0114-C08
Project Name "HOT LUNCH IN CONDITIONS OF THE COVID-19 PANDEMIC IN THE MUNICIPALITY OF VALCHI DOL"
Beneficiary 000093474 MUNICIPALITY OF VALCHI DOL
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 12.02.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Вълчи дол

Description

Brief description
Предоставяне на топъл обяд в община Вълчи дол за 200 души, в рамките на 21 месеца, т.е. за 435 работни дни , считано  от 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г.  по проект „ТОПЪЛ ОБЯД В УСЛОВИЯ НА ПАНДЕМИЯТА ОТ COVID-19 В ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ“ в партньорство с НПО „Бъдеще за Вълчи дол“(за реализиране съпътстващи мерки). Населението на община Вълчи дол е 9 902 жители, от които 346 са самотно живеещи възрастни, 132 лица са на социално подпомагане по чл. 9 от ППЗСП и над 100 деца в риск. На територията на Област Варна най-висока безработица е отчетена за Община Вълчи дол - 625 (към 29.12.2020 г.).
С оглед на гореизложеното, нуждата от услугата, добрата практика по изпълнен проект по  OП ХОМП и анализа от Формулярите за обратна връзка, които показват удовлетворение от потребностите на целевите групи, в община Вълчи дол има крайна необходимост от предоставяне на топъл обяд  по процедура „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“. Храната по проекта ще се приготвя в кухненската база на Домашен социален патронаж - Вълчи дол и с 3 транспортните средства на патронажа, чрез персонала на патронажа, в рамките на работните дни от седмицата, като същата ще се предоставя на потребителите по проекта лично, в техния дом, в населеното място където живеят.Предоставяната храна е качествена, здравословна и питателна, приготвена при отчитане на хранителните потребности на потребителите и при спазване изискванията на Закона за здравето и нормативните актове по прилагането му. Храната се приготвя  съгласно съществуващата нормативна уредба, касаеща изискванията за здравословно и пълноценно хранене и спазване на санитарните изисквания в условията на пандемията от COVID-19. 
С цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин ще се предоставят съпътстващи мерки от партньора по проекта- "Сдружение Бъдеще за Вълчи дол"-местна неправителствена организация, регистрирана в обществена полза.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Община Вълчи дол, в качеството си на бенефициент е извършила идентифициране на нуждаещите се лица чрез информация от Дирекция „Социално подпомагане“ Вълчи дол, Дирекция „Бюро по труда“ – Вълчи дол, РЗИ – Варна, Общински щаб за превенция на разпространението на коронавируса, Екипите за управление на проектите „Реализация чрез интеграция в община Вълчи дол“, финансиран по ОП РЧР и ОП НОИР, „Подкрепи ме, за да успея“, финансиран по ОП РЧР, „Патронажна грижа в община Вълчи дол“, финансиран по ОП РЧР, от подаваните сигнали на обявената постоянно отворена телефонна линия за справяне с извънредната ситуация, чрез кметовете на населени места в общината, МКБППМН, граждани на общината и СНЦ "Бъдеще за Вълчи дол"-партньор по проекта. Извършен е подбор на конкретните представители на целевите групи, които ще бъдат включени като потребители на проекта по прозрачен начин и в съответствие с принципите за зачитане на личното достойнство, равенство между половете и недопускане на дискриминация. При стриктно спазване на Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на договори по операция „3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“ община Вълчи дол ще се съобрази с подробните изисквания, относно прилагане на механизма за идентифициране на най-нуждаещите се лица и съответно начина за удостоверяване на извършване на дейността. Общината прилага ясни и проследими правила за подбор на конкретните представители на целевата група, на които ще предоставя топъл обяд в периода на изпълнение на операцията. Целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Крайният подбор на потребителите се извършва на база разработени вътрешни процедури, от които са видни аргументите за вземане на конкретни решения, използваните източници на информация и критериите, по които е извършен подбора, както и механизъм за определяне на нуждаещи се, които получават приготвен, но неполучен топъл обяд. Подготвя се и дълъг списък - на чакащите, като с индекс се отбелязват лицата, които попадат в кръга на най-приоритетните, в съответствие с пандемията от COVID-19. Лицата, които предоставят топлия обяд в дома на всяко лице, при констатиране на случай, в който потребителя в съответния ден не е на домашния адрес и не може да получи топлия обяд, подава сигнал на администратора по проекта, от когото получава указание на кой адрес и на кое лице-потребител (т.е. първото по реда лице от дългия списък, отбелязано с индекс) да разнесе неполучения от конкретния потребител топъл обяд. Администраторът по проекта извършва проверка за причината поради която потребителя на услугата не е на посочения адрес и не е получил топлия обяд за деня, като уведомява за това ръководителя на проекта. Уведомява го и за реалния получател на топлия обяд за този ден, за предприемане на мерки. Със заповед на Кмета на община Вълчи дол е назначена постоянна комисия за извършване на подбор на потребителите за изпълнение на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Основната дейност, която община Вълчи дол ще изпълни при реализиране на проекта е приготвяне на топъл обяд в подкрепа на уязвимите граждани на общината, които поради бедност и наложителна продължителна социална изолация, в условията на пандемия, произтичаща от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVID-19. Община Вълчи дол ще приготвя „Топъл обяд“ за 200 души от целевата група по проекта в кухненската базата на Домашен социален патронаж – гр. Вълчи дол, с екип назначен за изпълнение на дейностите на Домашен социален патронаж – Вълчи дол. Храната на всеки потребител се пакетира в кутии за еднократна употреба. Хлябът е пакетиран от избрания по реда на ЗОП изпълнител на доставка на хранителни продукти и хляб за нуждите на община Вълчи дол. Кухнята на Домашен социален патронаж се намира в гр. Вълчи дол, ул. „Георги Димитров” №1. Осигурени са необходимите санитарно-хигиенни условия, както за приготвянето на храната, така и за работещите в обекта. Сградата се намира на терен, отдалечен от вредни в санитарно отношение обекти. Проектирана е и изградена по начин, който свежда до минимум възможността от замърсяване на храните. Осигурява се достатъчно работно пространство за извършване на производствени дейности. Обектът се намира зад монолитната сграда на СУ „Васил Левски”, с два самостоятелни входа за персонал и суровини. Прилежащата територия около обекта е изпълнена с твърда настилка /асфалт/ и тротоарни плочи. Теренът на обекта е над нивото на подпочвените води и с подходящ наклон за оттичането на повърхностните води. Обекта се поддържа чист и сух. Помещенията в обекта са проектирани и изградени по начин, който осигурява последователност на технологичния процес за недопускане по време и между извършването на отделните операции на взаимно вредно влияние между готовата продукция и отпадъците; между готовата продукция и непочистен инвентар или съдове и между почистените и непочистените съдове и прибори. Обектът разполага със следните помещения и обособени кътове: - топла кухня;- миално помещение за кухненска посуда;- подготвителна за зеленчуци и риба с отделни мивки;- подготвителна за месо и пилета с отделни мивки;- подготвителна за яйца;- два склада /бакалия и амбалаж/;- битовка с гардеробна;- отделен шкаф за миещи и дезинфекционнни препарати;- помещение за почистващ инвентар; - WC с предверие и мивка;- канцелария. Вратите са от дървена дограма, боядисани с блажна боя, а прозорците от PVC профили, което позволява лесно почистване и дезинфекциране. Подовата настилка в обекта е мозайка, позволяваща влажно почистване и дезинфекция. Контактните повърхности, в това число и на тези на технологичното оборудване и инвентара са гладни, без деформации и дефекти, изработени от нетоксични и некорозиращи материали, разрешени за контакт с хранителни продукти. Обектът е с централно водоснабдяване и канализация. Ползваната вода отговаря на изискванията за качество, предназначена е за питейно-битови цели. Осигурена е топла течаща вода посредством 2 бр. бойлера, които обезпечават обекта с достатъчно количество топла вода.В кухнята има професионален аспиратор, обхващащ 2 бр. електрически печки и 2 бр. газови печки.Осветлението е комбинирано – естествено и изкуствено, посредством луменисцентни лампи. Санитарният възел, както и стените до определено ниво са покрити с фаянсови плочки, над които са боядисани с латекс. Същите се хигиенизират периодично, съгласно хигиенните изисквания. Техническото оборудване в обекта е изработено от материали, които са разрешени за контакт с храни и устойчиви на корозия и промени при обработка с миещи и дезинфекционни средства. То е с технически, конструктивни и експлоатационни възможности, които осигуряват протичането на производствения процес или предлагането на храните по начин, който не води до замърсяването им. Конструкцията позволява ефективното му измиване и дезинфекция. Инсталирано е по начин, който осигурява достъп за почистване на пространствата около и под него., Contracted Amount: 240 740.00 , Reported Amount: 240 740.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Доставката на „топъл обяд“ за нуждите на 200 потребители от целевата група по проекта ще се реализира до дома на самия потребител от персонала на Домашен социален патронаж - Вълчи дол, чрез осигурените за нуждите на патронажа автомобили. Храната на потребителите по проекта ще се предоставя в съдове за еднократна употреба. Персоналът, който ще бъде ангажиран с разнос на готовата храна ще спазва всички изисквания за осигуряване на безопасност, както по отношение на самите себе си, така и по отношение на потребителите. За целта ще бъдат осигурени защитни облекла, маски, калцуни, бонета, ръкавици, дезинфектанти. В случая ще се използват превозни средства на Домашен социален патронаж, при изпълнение на всички изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. Община Вълчи дол ще разработи и прилага процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд. Приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд се предоставя на други лица от допустимите целеви групи. Спазването на тези изисквания се описват в заявлението за финансиране и се проследяват по време на изпълнение на договора., Contracted Amount: 12 037.00 , Reported Amount: 12 037.00
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: В съответствие с дефиницията на Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, „съпътстващи мерки“ означава дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане, с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. За изпълнение на настоящото проектно предложение, „съпътстващите мерки“ ще се реализират в отговор на риска и последствията от пандемията COVID-19. Предоставянето им ще бъде съобразено с всички противоепидемични и хигиенни препоръки на националните компетентни органи. Сдружение с не стопанска цел "Бъдеще за Вълчи дол" се задължава да реализира съпътстващите мерки по проекта. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора и изцяло ще бъдат съобразени с противоепидемичните мерки и със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги; - съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица; - за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; - за управление на семейния бюджет; - за здравословно и балансирано хранене; - консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др., Contracted Amount: 12 037.00 , Reported Amount: 12 037.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: "Future of Valchi dol" NGO, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 278.00

Financial Information

Total Project cost 264 814.00 BGN
Grant 264 814.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 264 814.00 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN