Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0169-C03
Project Name A warm meal in the municipality of Krumovgrad
Beneficiary 000235913 MUNICIPALITY OF KRUMOVGRAD
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.12.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Крумовград

Description

Brief description
Проектът цели намаляване на живеещите в  материални лишения лица, на територията на община Крумовград, чрез  предоставянето на топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава и прилагане на съпътстващи мерки, които подпомагат социалното им приобщаване. Специфични цели: приготвяне и доставка на  здравословна, разнообразна и  питателна топла храна за обяд на хора, които живеят в крайна бедност, изпитват тежки материални лишения и живеят в социална изолация;принос към цялостната национална политика за смекчаване и намаляване на бедността и за преодоляване на социалното изключване. 
В проекта ще бъдат включени лица попадащи към целевите групи определени в  Наредба № РД-06-53/17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи за получаване на топъл обяд и насочване на помощта по ПХ ОМП.
Считано от 01.10.2022 г.  до  31.12.2022 г. всеки работен ден услугата ще се  предоставя на 613 души, като 346  ще бъдат обслужвани в Домашен социален патронаж гр. Крумовград, 47 - във филиала в с. Аврен, 168 - във филиала в с. Егрек и 52-във филиала в с. Поточница. Считано от 01.01.2023 г. до 30.09.2025 г., услугата  ще се предоставя на общо 835 души, разпределени както следва: 350 ще бъдат обслужвани в Домашен социален патронаж гр. Крумовград, 60 - във филиала в с. Аврен, 180 - във филиала в с. Егрек, 65 - във филиала в с. Поточница и 180 - във филиала в с. Токачка. На одобрените бенефициенти, обядът ще се доставя до дома като всеки работен ден за периода от 01.10.2022 г. 30.09.2025 г. те ще получават супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Патронажът и филиалите към него разполагат с налична материална база и човешки ресурс за приготвянето на топлия обяд, както и възможност за доставка на приготвената храна до домовете на крайните потребители в рамките на общината, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните, съгласно Закона за храните.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд : Топъл обяд ще се предоставя в работните дни от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г., в рамките на 36 месеца, както следва: - за м. октомври 2022 г.–21 работни дни, - за м. ноември 2022 г.–22 работни дни, - за м. декември 2022 г.–19 работни дни, - за м. януари 2023 г. до 31.12.2023 г.-248 работни дни - за м. януари 2024 г. до 30.06.2024 г.-общо 124 работни дни - от 01.07.2024 г. до 31.12.2024 г.–общо 127 работни дни - за м. януари 2025 г. до 30.09.2025 г.-21 работни дни средномесечно или общо 189 работни дни като общият брой работни дни за целия период е 750. За целите на настоящата операция община Крумовград ще приготвя топъл обяд на представителите на целевите групи със собствен ресурс.Всеки работен ден ще се приготвя прясна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, включваща супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на настоящия проект, община Крумовград ще закупува хранителните продукти по избран доставчик по смисъл на чл.5, ал.2, т.9 от ЗОП. Доставката на хранителните продукти ще се извършва ежеседмично и ще се следи за качеството на доставените продукти, срока на годност и начините на съхранението им.Храната по настоящия проект ще се приготвя в повече от една кухня - тази към ДСП-Крумовград и в кухните на филиалите към него в с. Аврен, с. Егрек и с. Поточница, а след 01.01.2023 г. и в кухнята на филиала в с. Токачка.Община Крумовград разполага с налична база за осигуряване на топъл обяд - хранителен блок към Домашен социален патронаж гр. Крумовград и хранителен блок към филиалите на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Аврен, с. Егрек, с. Поточница и с. Токачка.Материалната база, в която ще се приготвя храната е регистрирана и отговаря на условията, съгласно Закона за храните. Съгласно акт за собственост № 5473/ 15.11.2012 г. ДСП - Крумовград се помещава на първия етаж в масивна 4-етажна сграда (общинска собственост), която се намира в гр. Крумовград, ул. „Трети март” № 3. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е № 092500103. Филиалът на ДСП-Крумовград в с. Аврен се помещава на приземния етаж на двуетажна сграда (общинска собственост) на адрес с. Аврен, община Крумовград и се състои от 4 помещения и санитарен възел, съгласно акт за собственост № 4259/15.07.2008 г. и акт за собственост № 1/10.05.1993 г. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е № 092500114. Филиалът на ДСП-Крумовград в с. Егрек се помещава в сградата на ДГ "Лилия Карастоянова" (общинска собственост) на адрес с. Егрек, община Крумовград, съгласно акт за собственост № 127/20.10.1998 г. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е № 092500116. Филиалът на ДСП-Крумовград в с. Поточница се помещава в сградата на ДГ "Радост" (общинска собственост) на адрес с. Поточница, община Крумовград, съгласно акт за собственост № 161/06.03.2000 г. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е №092500213. Филиалът на ДСП-Крумовград в с. Токачка се помещава в сградата на ДГ "Слънце" (общинска собственост) на адрес с. Токачка, община Крумовград, съгласно акт за собственост № 4258/04.06.2008 г. Регистрационен № на обекта, регистриран по Закона за храните е №092500111. Към момента базата към ДСП-Крумовград разполага с подготвен персонал за предлагане на услугите – 14 души: гл. специалист социални услуги, техн. сътрудник, домакин, главен готвач, 2 помощник-готвачи, работник-кухня - 2, разносвачи на храна -3 и 3 шофьори. Филиалът в с. Аврен разполага с 3 души персонал: готвач, работник-кухня и един домакин, който ще извършва и разноса на храната. Филиалът в с. Егрек разполага с 4 души персонал: готвач, работник кухня, домакин и шофьор-разносвач. Филиалът в с. Поточница разполага с 4 души персонал: готвач, работник-кухня, домакин и шофьор-разносвач.Филиалът в с.Токачка разполага с 5 души персонал: готвач, помощник-готвач, работник кухня, домакин и шофьор-разносвач., Contracted Amount: 2 076 053.60 , Reported Amount: 952 611.20
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Приготвеният топъл обяд по настоящия проект ще се доставя до домовете на потребителите. Община Крумовград разполага с необходимия човешки ресурс, който ще бъде ангажиран в изпълнението на дейността - разносвачи и шофьори, както към „Домашен социален патронаж“ гр. Крумовград, така и към филиалите към него в селата Аврен, Егрек, Поточница и Токачка. Ще се създаде организация за раздаване на храната до дома на потребителите при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Патронажът и филиалите към него разполагат с достатъчен капацитет за разнос на храна по домовете на крайните потребители, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните, съгласно Закона за храните. Разносът на храната ще се извършва от определените за разнос служители на Домашен социален патронаж гр. Крумовград и филиалите в с. Аврен, с. Егрек, с. Поточница и с. Токачка, с автомобили за разнос към Домашен социален патронаж - Крумовград и филиалите към него. Регистрационни номера на транспортните средства, с които ще се доставя храната до дома на потребителите: 1. Домашен социален патронаж - Крумовград • МПС с регистрационен номер № К 2289АТ • МПС с регистрационен номер № К 6057 ВН • МПС с регистрационен номер № К 1521 ВР 2. Домашен социален патронаж – Крумовград, филиал с. Аврен • МПС с регистрационен номер № К 5198 ВА 3. Домашен социален патронаж – Крумовград, филиал с. Егрек • МПС с регистрационен номер № К 2895 АР 4. Домашен социален патронаж – Крумовград, филиал с. Поточница • МПС с регистрационен номер № К 4905 ВА • МПС с регистрационен номер № Х 3173 ВХ 5. Домашен социален патронаж – Крумовград, филиал с. Токачка • МПС с регистрационен номер № К 6680 ВС • МПС с регистрационен номер № К 6681 ВС Приготвянето на топъл обяд ще се извършва в кухните на филиалите по населени места. При доставка на приготвения обяд ще се използва транспортна схема за разнос на топла храна в населени места на общината, попадащи към обхвата на Патронажа и/или съответния филиал. Видовете ястия, които ще се приготвят и предоставят на най- нуждаещите се лица, са определени въз основа на обективни критерии, свързани с потребностите, предпочитанията и традиционните вкусове на територията на община Крумовград. Същевременно при приготвянето и предоставянето на храната ще се отчитат и климатичните и екологичните аспекти, по-специално с цел намаляване на разхищението на храни и на използването на пластмасови изделия за еднократна употреба. , Contracted Amount: 145 323.75 , Reported Amount: 66 682.78
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки : Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите проекти, реализирани от община Крумовград, предоставящи социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Те ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор. Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално и/или групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване., Contracted Amount: 145 323.75 , Reported Amount: 66 682.78
  • Activity: Определяне на целевите групи: Дейността по определяне на целевите групи започна преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. На територията на община Крумовград е направено предварително проучване относно наличието на лица от допустимите целеви групи съгласно Наредба РД-06-53/17.09.2021 за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХОМП ЕСФ+. За идентифициране най-нуждаещите се лица са използвани всякакви източници на информация - сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Дирекция "СП" за подпомогнати лица, информация от кметовете на населени места и др. Използвана е информация от приключилия проект „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Крумовград" и по този начин е определен и първоначалния обхват на потенциалните бенефициенти, които ще бъдат обхванати от дейностите по настоящия проект.В проекта ще бъдат включени лица от следните целеви групи: лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; скитащи и бездомни лица; Потвърждаване принадлежността на кандидат-потребителите към на целевите групи се извършва от Дирекция „СП” гр. Крумовград. Броят на потребителите, който е определен при стартиране на дейностите считано от 01.10.2022 г. е 613. Всеки работен ден те ще получават топъл обяд за периода от 01.10.2022 г. до 31.12.2022 г. Считано от 01.01.2023 г. потребителите ще бъдат увеличени от 613 на 835 лица, като ще се включи още една кухня - тази към филиала на ДСП-Крумовград в с. Токачка. Броят потребители, които ще бъдат обхванати по настоящия проект е: от 01.10.2022 г. до 31.12.2022 г. - 613, разпределени както следва: към Домашен социален патронаж гр. Крумовград - 346 лица, към филиала в с. Аврен - 47 лица, към филиала в с. Егрек - 168 лица и към филиала в с. Поточница - 52 лица. Считано от 01.01.2023 г. до 30.09.2025 г. - 835, разпределени както следва: към Домашен социален патронаж гр. Крумовград - 350 лица, към филиала в с. Аврен - 60 лица, към филиала в с. Егрек - 180 лица, към филиала в с. Поточница - 65 лица и към филиала в с. Токачка - 180 лица. При отпадане на потребител от съответния филиал, на негово място ще бъде включван друг потребител от списъка с потребителите резерви. При изчерпване на лицата от резервния списък за съответния филиал, ще бъде включвано лице отговарящо на целевите групи от обхвата на друг филиал. Преди стартиране на предоставянето на топъл обяд, община Крумовград организира първоначален прием на заявления от кандидат-потребители на услугата на територията на цялата община. При подбора на крайните потребители се спазва изискването за недопускане на двойно финансиране. Дейностите, които се изпълняват, не бива да са финансирани по друг проект, програма или каквато и да е друга финансова схема, произлизаща от националния бюджет, бюджета на Общността или друга донорска програма. Проверка за двойно финансиране ще се прави и от Дирекция "СП" - Крумовград при изпращане на списък Приложение 5 , за определянето на принадлежност към целевите групи, на лицата подали заявления-декларации за включване в проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 835.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 2 366 701.10 BGN
Grant 2 366 701.10 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 214 206.88 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN