Identification

UMIS Number BG16M1OP002-2.002-0008-C07
Project Name Design and construction of a composting installation and an installation for preliminary treatment of waste for municipalities Dupnitsa, Bobov Dol and Sapareva Banya
Beneficiary 000261630 Municipality Dupnitsa
Funding ERDF ==> Environment
Date of the Contract/Order 18.12.2018
Start Date 18.12.2018
End Date 04.06.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Дупница
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Бобов дол
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Сапарева баня

Description

Brief description
Общата цел на проекта е да се намали количеството депонирани отпадъци в общините Дупница, Сапарева баня и Бобов дол чрез изграждане на инфраструктура за разделно събиране и оползотворяване на зелените битови отпадъци и предварително третиране на смесените битови отпадъци, с цел поетапно намаляване на количествата на биоразградимите битови отпадъци за депониране и увеличаване на дела на рециклираните и оползотворените отпадъци. 
Ще бъдат изградени инсталация за предварително третиране на смесените битови отпадъци преди депониране от територията на трите общини с капацитет 14 342 т/г. и инсталация за компостиране на зелени и/или биоразградими отпадъци, генерирани на територията на трите общини с капацитет 4173 т/г. Двете инсталации ще обслужват трите общини и ще са разположени на територията на община Дупница в границите на проектирания Регионален център за третиране на отпадъците, включващ и регионално депо за общините от Регионално сдружение „Рила Еко“. Инвестицията за проекта ще допринесе за подобряване на ресурсната ефективност, тъй като в резултат отпадъците ще се превръщат в ресурс - на компостиращата инсталация ще се произвежда висококачествен компост, а в сепариращата инсталация ще се отделят полезните компоненти и ще се предават за рециклиране.
Ще бъдат закупени и съдове за разделно събиране на зелените отпадъци на територията на трите общини и сметосъбиращ камион, с цел въвеждане на система за разделно събиране на биоразградими отпадъци в общините.
Социално-икономическите ползи от изпълнение на проекта са подобряване на качеството на околната среда за жителите в трите общини чрез намаляване на вредни емисии от депонирането на отпадъци; предоставяне на нова услуга относно отпадъците за жителите и бизнеса; разкриване на нови работни места, необходими за обслужване на въведената система за разделно събиране на зелените отпадъци и за експлоатация на двете изградени инсталации.
Activities
  • Activity: Дейност 1. Подготовка на проектно предложение за кандидатстване по процедура BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“: Целта на дейността е да се постигне степен на готовност на проектното предложение, която да отговаря на изискванията на Насоките за кандидатстване. Дейността е изпълнена преди сключване на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от ОПОС. Дейността включва изпълнение на следните задачи: 1. Изготвяне на актуални прогнози за образуваните отпадъци с подробен масов баланс и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците. 2. Провеждане на проучване за нагласите сред населението. Проведено е социологическо проучване сред населението в общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, с оглед да се проучат нагласите и интересите на населението към разделното събиране на биоразградими отпадъци и употребата на компост от отпадъци, и за осведомяване за нуждите за осигуряване на необходимите количества за целите на компостирането. Изготвен е Доклад с резултатите от проведеното проучване, който е взет предвид при разработване на проектното предложение. 3. Изготвяне на анализи, съпътстващи подготовката на проектното предложение. В рамките на дейността бяха изготвени анализ за доказване необходимостта от допълнителна инфраструктура в региона за постигане на целите за рециклиране и оползотворяване на отпадъците и анализ за това кой подход е по-ефективен – обща за целия регион или за част от региона инфраструктура или поотделно за всяка община от РСУО. 4. Изготвяне на Прединвестиционни проучвания (ПИП). В рамките на задачата бяха изготвени ПИП за компостираща инсталация и ПИП за инсталация за предварително третиране, с минимално съдържание съгласно Глава II на Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. 5. Изработване на документи, свързани с управлението на компоста и фракциите от инсталацията за предварително третиране на отпадъци. Изготвени са План за използване на получения краен продукт компост, Схема за контрол на качеството на компоста, План за третиране на остатъчния отпадък и План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция. Четирите документа са изготвени съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба и Насоките за кандидатстване по настоящата процедура на ОПОС. 6. Изготвяне на анализ разходи-ползи (АРП) съобразно изискванията за определяне на нетни приходи по чл. 61 от Регламент 1303/2013 и разпоредбите на ПМС 119/2014 г. и „Ръководство за анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти 2014-2020 г.“. 7. Подготовка на необходима информация във връзка с процедурите по ЗООС и ЗБР за инвестиционното предложение; проекти на решения на общинските съвети на трите общини и на проекти на решения на ОС на РСУО "Рила Еко"; проект на споразумение за партньорство между общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня, проучване и проследяване на промени в приложимото законодателство, указанията, разяснения и друга информация, приложими към процедурата по ОПОС. 8. Подготовка на данни за формуляр за кандидатстване по ОПОС и други релевантни документи, които се прилагат към формуляра за кандидатстване. В рамките на тази задача бяха подготвени всички данни, които се попълват във формуляра за кандидатстване, вкл. бюджет на проекта, план за външно възлагане, дейностите по проекта, организационна структура и функции на екипа за управление на проекта, попълнени индикатори за изпълнение на проекта, допълнителна информация и анализи, необходими за проектното предложение, вкл. анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение, обобщена информация за състоянието на инфраструктура в РСУО "Рила Еко" по отношение на инсталациите за компостиране и инсталациите за предварително третиране, обосновка относно необходимите услуги за компостиране и за предварително третиране в Регион Дупница и др. Бяха комплектувани също всички документи, които се прилагат към формуляра за кандидатстване съгласно т. 24 от Насоките за кандидатстване и в изисквания формат., Contracted Amount: 402 000.00 , Reported Amount: 402 000.00
  • Activity: Дейност 2. Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Целта на дейността е да се изготвят документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта. Тази цел пряко се отнася към изпълнението на инвестиционните дейности по проекта. Ще бъдат изготвени документации за следните обществени поръчки: 1. Техническа помощ за изпълнение на проект „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г. Целта на тази документация е община Дупница като водеща община да проведе процедура по ЗОП за избор на консултант, който ще подпомага общината за цялостно управление и изпълнение на проекта.Тази документация ще послужи за избор на изпълнител в рамките на Дейност 8. Организация и управление на проекта.Техническите спецификации ще описват задълженията на Техническата помощ съобразно дейностите и разпределението на отговорностите между експертите, изисквания към експертите на ТП, изисквания за докладване и т.н. 2. Инженеринг (проектиране и строителство) за изграждане на компостираща инсталация и на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци. Целта на тази документация е община Дупница да проведе процедура по ЗОП и да избере изпълнител, който ще изпълнява Дейност 3. Проектиране и строителство на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци. 3. Оценка на съответствието и строителен надзор на договор за инженеринг. Изготвената документация ще послужи за избор по ЗОП на консултант по смисъла на ЗУТ за изпълнение на Дейност 4. Техническите спесификации ще опишат подробно всички изисквани дейности на Консултанта за извършване на оценка за съответствие на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на инженеринга, произтичащи от ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба по прилагането му и друга приложима нормативна уредба и други общи и специфични задължения. Спецификациите ще включват данни и информация за инвестиционния проект въз основа на изготвените прединвестиционни проучвания. 4. Изпълнение на мерки за информация и комуникация по проекта. Целта е община Дупница да избере изпълнител по ЗОП, който ще изпълнява задачи в рамките на Дейност 7. Изпълнение на мерки за информация и комуникация. Техническото задание за тази поръчка ще описва изискваните дейности и продукти. Предназначението на документациите е да създадат предпоставките за избор на най-добрия участник за извършване на строителството или услугата, предмет на възлагане. Изготвянето на документации за възлагане по ЗОП е ключов етап в цялостния процес на планиране и осъществяване на обществените поръчки, чието добро изпълнение гарантира в голяма степен успешно възлагане и изпълнение на възложените дейности, а оттам и успешно изпълнение на проекта. В този контекст, Дейност 2 ще включва изготвяне на всички изисквани компоненти съобразно избраната процедура по Закона за обществени поръчки (ЗОП), вкл.: - технически спецификации - методиката за определяне на комплексната оценка на офертата - образци на документи, както и указание за подготовката им - проект на договор - други документи, които възложителят предоставя или на които се позовава, за да определи характеристиките на поръчката или проекта и реда за провеждане на процедурата, или които са необходими за подготовката на офертите При разработване на документациите ще се спазват хоризонталните принципи, приложими за обществени поръчки - равнопоставеност и недопускане на дискриминация, публичност и прозрачност. При изготвяне на Техническите спецификации за всяка от обществените поръчки ще се съблюдават и всички изисквания, ограничения и критерии, посочени в Насоките за кандидатстване и в АДБФП. , Contracted Amount: 24 000.00 , Reported Amount: 24 000.00
  • Activity: Дейност 3. Проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци и на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци: Целта на Дейност 3 е да се изгради инфраструктура, която ще осигури увеличаване на дела на рециклирани и оползотворени отпадъци на територията на общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня. Изпълнението на дейността ще включва следните логически обвързани и последователни задачи: 1. Изготвяне на работни проекти за инсталацията за компостиране и на инсталация за предварително третиране и площадкова инфраструктура. Работните проекти ще бъдат разработени въз основа на изготвените ПИП. 2. Подготвителни работи и временно строителство 3. Строително-монтажни работи съобразно одобрения проект 4. Осъществяване на авторски надзор от проектанта по всички части по време на строителството относно точното спазване на изготвените работни проекти за двете инсталации съобразно вписаните в заповедната книга задължителни действия за останалите участници в строителството, заверяване на ексклузивната документация и други съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба 5. Доставка на технологично оборудване - предвиденото оборудване е описано в прединвестиционните проучвания 6. Обучение на персонала, който ще обслужва инсталацията 7. Предаване на обекта на Възложителя (вкл. дейностите съгласно чл. 175 и 176 от ЗУТ) По време на всички гореописани основни задачи ще бъдат изпълнявани и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие, отразени в ПИП. Изпълнението на дейността изисква съответните машини, оборудване, техника, материали и др., осигуряването на които са отговорност на Изпълнителя на дейността. За задачите, които имат кабинетен характер, са необходими стандартните офиси, офис оборудване и материали. В периода на изпълнение на Дейност 3 общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня ще извършват всички необходими действия и процедури за: а) издаване на разрешение за строеж. Община Дупница вече е започнала действия по осигуряване на административни актове, необходимо условие за разрешаване на строителството по ЗООС и ЗБР. Ще се предприемат действията за получаване на изискваните документи по ЗООС. б) възлагане бъдещата експлоатация на изградената инфраструктура. За целта общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня с експертната помощ на изпълнителя на Техническата помощ ще подготвят документите, необходими за възлагане на бъдещата експлоатация. Техническата помощ ще подпомогне тази дейност чрез изготвяне на проекти на решения на общинските съвети и на технически спецификации за възлагане на експлоатацията, съобразено и с изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Предвижда се изборът да се проведе така, че да има избран изпълнител по време на строителството на двете инсталации, за да се обучи персоналът на бъдещия оператор на инсталациите и да присъства при провеждане на изпитанията. Дейност 3 ще се извършва от външен изпълнител. Екипът за управление на проекта ще има отговорност за мониторинг и контрол върху всички аспекти, свързани с физическото и финансовото изпълнение, и ще осъществява обща координация за изпълнение на тази дейност с изпълнителите на другите дейности по проекта. Основна роля по отношение на дейността ще имат ръководителят на проекта, юристът, инженерите и финансистът, като определени функции ще имат и други членове на екипа за управление на проекта съобразно техните компетенции. , Contracted Amount: 10 496 374.17 , Reported Amount: 11 160 494.35
  • Activity: Дейност 4. Оценка на съответствието и строителен надзор на обект "Инженеринг (проектиране и строителство) за изграждане на инсталация за компостиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесени битови отпадъци": Общата цел на Дейност 4 е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на договора за инженеринг в рамките на Дейност 3. Дейността ще включва осъществяване на оценка на съответствието на инвестиционния проект и независим строителен надзор по смисъла на ЗУТ върху договора за инженеринг съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставяни в процеса на проектиране и строителство. Дейността ще се извършва от Консултант, който ще упражнява следните основни групи задачи: • Технически контрол при фазите на проектиране, вкл. изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект • Строителен надзор по време на строителството в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му (вкл. контрол на влаганите строителни продукти, на извършените СМР, на доставка и монтаж на технологично оборудване и др.) • Координация на строителния процес • Дейност на координатор по безопасност и здраве • Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти • Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация • Изготвяне на технически паспорт за строежа • След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геодезическото заснемане на обекта, отразяване на резултата в кадастралната карта, изготвяне на документация за издаване на Удостоверения от службата по геодезия, картография и кадастър • Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на обекта до издаване на Разрешение за ползване на обекта и предаването му за експлоатация • Провеждане на месечни срещи за напредъка • Проверка на цялата финансова и строителна документация на изпълнителя на договора за инженеринг • Изготвяне на месечни доклади за напредъка на работите, вкл. отчет за работата на изпълнителя на инженеринг, доклади при необходимост; доклади за проби, доклади за постигане на проектните показатели при експлоатационни условия, протоколи от месечни срещи за напредъка, доклади и становища при поискване; окончателен доклад за изпълнение на поръчката. • Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ОПОС 2014 -2020 г. Консултантът ще работи в тясно сътрудничество с представители на строителя и на община Дупница, която като водеща община има задължение да управлява проекта. Консултантът ще докладва изпълнението чрез изготвяне на встъпителен, периодични и окончателен доклад, както и други доклади съгласно клаузите на сключения договор, вкл. доклади при поискване. Изпълнението на строителния надзор изисква съответните превозни и технически средства, офис, офис оборудване и материали, необходими за извършване на дейността. Тяхното осигуряване ще е отговорност на Изпълнителя на строителния надзор. При изпълнение на дейността ще се осъществява контрол върху физическото и финансовото изпълнение съобразно сключения договор и офертата на избрания изпълнител, който ще обхваща: - преглед и проверка на отчетните доклади за напредъка, които изпълнителят ще има задължение да представя периодично; - пълни документални проверки на всички документи, представени от изпълнителя на дейността; - проверки на място с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи и представените от строителния надзор сертификати за плащане съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; както и ad-hoc проверки на строителните обекти; - провеждане на тристранни периодични срещи., Contracted Amount: 77 530.47 , Reported Amount: 62 424.00
  • Activity: Дейност 5. Доставка на мобилно оборудване и техника за инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране: Целта на тази дейност е да се осигури необходимото мобилно оборудване и техника за инсталациите, които ще бъдат изградени в рамките на Дейност 3. Съобразно избраните технологични решения, съобразени с изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура и подробно описани в прединвестиционните проучвания за двете инсталации, са определени елементите на мобилното оборудване и техника, които ще са необходими за двете инсталации. За компостиращата инсталация ще бъдат закупени мини товарач, сито за рафиниране на компост и шредер. За инсталацията за предварително третиране ще бъде закупено следното мобилно оборудване: челен товарач, контейнери, електрокар, трактор, ремарке. Планира се дейността да започне през 35-и месец с продължителност 6 месеца (при индикативна начална дата на АДБФП 02.01.2019 г.), съобразно логическата рамка за изпълнение на дейностите по проекта. Дейността ще включва доставка на гореописаното оборудване и техника, в съответствие с всички изисквания, описани в Техническите спецификации за съответните машини, монтаж и пускане в експлоатация, както и обучение на персонала за работа със съотвените машини., Contracted Amount: 963 874.36 , Reported Amount: 899 835.60
  • Activity: Дейност 6. Доставка на съдове и техника за разделно събиране на зелени отпадъци: Целта на дейността е да се осигурят необходимите съдове и техника за въвеждане на система за разделно събиране на зелени биоразградими отпадъци, генерирани в населените места на територията на общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня. Така ще се обезпечи функционирането на системата, която общините ще въведат преди пускане в експлоатация на компостиращата инсталация, и ще се осигури входяща суровина за функционирането на изградената инсталация. Дейността включва доставка на съдове за разделно събиране при източника на образуване на градински отпадъци от домакинствата и доставка на един камион с обем 7 куб.м. Техническите и количествените показатели на предмета на доставката са изчислени съобразно разчетите за въвеждане на системата за разделно събиране на зелени биоотпадъци. Планира се въвеждане на разделно събиране на зелени отпадъци от домакинствата в гр. Дупница, гр. Бобов дол и гр. Сапарева баня и разделно събиране на зелените отпадъци от обществени площи, паркове, градини и др. във всички населени места в трите общини. Броят и видът на съдовете са изчислени въз основа на изготвените прогнози за образуваните зелени отпадъци в общините и прединвестиционните проучвания, вкл. относно капацитета на инсталацията. Взети са предвид и резултатите от проведеното социологическо проучване на нагласите на населението. Направено е и пазарно проучване. За разделно събиране на зелени отпадъци от домакинствата ще бъдат осигурени съдове, които ще бъдат разположени в трите общини съответно в гр. Дупница, гр. Бобов дол и гр.Сапарева баня. Не се предвижда закупуването на контейнери за събраните зелени отпадъци от обществени паркове и зелени площи, като зелените отпадъци ще бъдат събирани на определено място в парковете и градините до момента на тяхното извозване. Ще бъдат доставени общо 135 броя пластмасови контейнери за разделно събиране на зелени отпадъци от домакинствата, с обем на всеки контейнер 1,1 куб.м, и един сметосъбиращ камион с обем 7 куб.м. за транспортиране на разделно събрани зелени отпадъци. Условията, които трябва да бъдат изпълнени при реализация на дейността, ще бъдат описани в Техническите спецификации за изпълнение на поръчката и се отнасят основно до техническите и количествените характеристики, гаранционни срокове, гаранционнно обслужване и др. Контролът върху изпълнителя на дейността ще се осъществява от експертите в ЕУП и Техническата помощ съобразно възложените им функции, като основна роля ще имат инженерът по оборудването и юристът. , Contracted Amount: 219 840.00 , Reported Amount: 218 640.12
  • Activity: Дейност 7. Изпълнение на мерки за информация и комуникации: Целта на дейността е да се осигури повишаване на информираността на населението за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на инвестиционния проект и прозрачно изразходване на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. В допълнение, мерките ще подобрят общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта и от системата за разделното събиране на отпадъците. Проведеното проучване показа, че над 81% биха искали да получат информация за изграждането на компостираща инсталация, вкл. за ползите от нея. Като най-предпочитани канали на информация са посочени регионални медии, специални печатни материали, които предпочитания са отчетени при планиране на информационните мероприятия и материали в рамките на Дейността. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Планирането на дейността е съобразено с изискванията, приложими към проекти над 500 хил. евро и включващи финансиране на инфраструктура, какъвто е настоящият проект на общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня. В рамките на дейността ще бъдат проведени информационни кампании за въвеждане на системата за разделно събиране на зелените отпадъци при източника на образуване във всяка от трите общини. Дейността ще включва следните задачи: - В 2-дневен срок след подписване на АДБФП, общините ще публикуват на интернет страниците си описание на проекта, вкл. цели, очаквани резултати, финансов принос на ЕФРР на ЕС и на българската държава чрез ОПОС за реализацията на проекта, и банер с линк към интернет страницата на ОПОС 2014-2020 г. Ще бъдат подготвени и публикувани две публикации в местни медии. - Ще бъдат произведени: o билборд с размери 3х4 м, визуализация и текст съгласно изискванията - ще бъде поставен на строителната площадка преди първа копка o информационни дипляни А4 двустранни сгъваеми цветни, които ще се разпространят за популяризиране на проекта и на финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие на ЕС o промоционални комплекти (химикалки, папки и USB памет, брандирани съобразно изискванията) o банер, който ще се поставя при провеждане на публични събития – пресконференции, церемонии и други o информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупените в рамките на проекта съоръжения, оборудване и техника o постоянна информационна табела с размер 50х70 см - ще бъде поставена при премахване на билдборда след като инсталациите бъдат пуснати в експлоатация - Ще бъдат проведени минимум две пресконференции за запознаване на широката общественост с целите на проекта и ползите от него и за източниците на финансиране. - Ще бъдат организирани две церемонии - „първа копка“ и „откриване на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране“ - Ще бъдат проведени три информационни кампании за разделно събиране на зелените отпадъци от населението. Ще бъде надлежно събиран и архивиран доказателствен материал за изпълняваните мерки за информация и комуникации. При провеждане на мерките за информация и комуникации, винаги, когато се изисква или е необходимо, ще бъдат осъществявани предварителни консултации/уведомяване/ с УО на ОПОС. Отговорност за изпълнение на дейността ще има експертът мониторинг и мерки за информация и комуникация. Той ще извършва контрол върху дейността на избрания изпълнител за мерки за информация и комуникации и общо наблюдение за спазване на мерките за информация и комуникация и за тяхното съответствие с изискванията на ОПОС от изпълнителните на всички договори, възложени в рамките на проекта. Ръководителят на проекта ще участва в публичните събития, а по негова преценка ще участват и други членове от ЕУП., Contracted Amount: 66 780.00 , Reported Amount: 63 568.80
  • Activity: Дейност 8. Организация и управление на проекта: Структурата за организация и управление на проекта ще включва Екип за управление на проекта (EУП), съставен от общински експерти и външна Техническа помощ (ТП). Необходимостта от външни експерти се налага с цел гарантиране на административен капацитет за изпълнение на всички дейности и задачи на мащабния проект. Експертите в EУП ще са ръководител на проекта, експерт координация и съхранение на документацията, експерт мониторинг и мерки за информация и комуникация и счетоводител. Външните експерти ще са юрист, финансист и двама инженери. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП и ТП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта. Ключова функция на така структурирания екип ще бъде да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще се осъществява по следните механизми: а) преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; б) 100% документални проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите; в) проверки на място на строителните обекти и в офисите на изпълнителите с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи, респ. представените от строителния надзор сертификати за плащане, съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; г) ad-hoc проверки/посещения на строителните площадки; д) провеждане на периодични срещи с външните изпълнители на дейности по проекта. Ръководителят на проекта ще има обща отговорност за изпълнение на проекта. Всички членове на екипа ще участват в управлението на проекта и ще действат съобразно определените им функции, описани по-долу в т.9. Екип. Взаимоотношенията между членовете на екипа ще се осъществява по следните механизми: 1. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще контролира изпълнението на задачите съобразно разписаните функции на всеки експерт и изпълнението на договорните задължения за ТП. Експертите в ЕУП ще отчитат работата чрез месечни отчети, чието одобрение от ръководителя на проекта ще е условие за изплащане на възнагражденията. ТП ще представя на ръководителя на проекта периодични административни доклади за отчитане на работата и напредъка по договора за ТП. 2. Взаимодействието между общинските експерти в ЕУП ще се осъществява чрез ежедневна комуникация между експертите и ежеседмични срещи за обсъждане на оперативни въпроси, както и срещи за обсъждане и приемане на докладите от ТП и докладите за напредък от изпълнителите на обществени поръчки по проекта. 3. Взаимодействието между експертите от общината и ТП ще се осъществява чрез срещи в офиса за проекта в общината, оперативни комуникации по телефона и по ел.поща. Вътрешен мониторинг. Основна отговорност за осъществяване на мониторинга ще има експертът мониторинг и докладване, като процедурата ще включва: утвърждаване на показателите за мониторинг; разписване на методите за събиране на информация за мониторинга и ролята на членовете на екипа съобразно техните функции; събиране и обобщаване на данни по показателите от членовете на екипа, периодично отчитане на резултатите от мониторинга пред ръководителя на проекта, който ще осъществява контрол върху изпълнението на вътрешния мониторинг. За изпълнение на Дейността ще бъде отделено помещение в сградата на общинска администрация Дупница. Помещението ще бъде оборудвано със закупените по проекта техника и офис материали, необходими за оперативната работа на екипа. Доставките на оборудването и материалите ще се извършат по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП., Contracted Amount: 393 189.17 , Reported Amount: 364 521.49

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Municipality Sapareva Banya, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Municipality Bobov dol, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Net Com Ltd, Contracted Amount*: 12 591.60 , Reported Amount**: 16 800.00
  • Contractor: NATIONAL PUBLIC PROCUREMENT CONSULTANT OOD, Contracted Amount*: 17 988.00 , Reported Amount**: 24 000.00
  • Contractor: Association "DUPNITSA-Waste Management 2017", Contracted Amount*: 286 328.21 , Reported Amount**: 402 000.00
  • Contractor: ITrucks JSC, Contracted Amount*: 108 641.93 , Reported Amount**: 166 920.00
  • Contractor: LAYANS ELEKTRONIKS BALGARIYA, Contracted Amount*: 217 654.80 , Reported Amount**: 290 400.00
  • Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION, Contracted Amount*: 293 049.00 , Reported Amount**: 446 235.60
  • Contractor: DZZD EKOINZHERING DUPNITSA 2019, Contracted Amount*: 6 213 246.07 , Reported Amount**: 11 160 494.35
  • Contractor: PROFESSIONAL TRAINING ORIENTATION CENTER LTD, Contracted Amount*: 47 644.82 , Reported Amount**: 63 568.80
  • Contractor: MULTITECHNIK, Contracted Amount*: 296 802.00 , Reported Amount**: 396 000.00
  • Contractor: Lalka Stoeva -Angora Ltd, Contracted Amount*: 9 151.40 , Reported Amount**: 3 634.56
  • Contractor: ECOSOL BULGARIA JSC, Contracted Amount*: 73 118.29 , Reported Amount**: 109 320.12
  • Contractor: IVT Consult Ltd, Contracted Amount*: 51 985.32 , Reported Amount**: 62 424.00
Subcontractors
  • Subcontractor: BAUGRUNDINSTITUT KNIRIM, Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: MAG LTD, Contracted Amount*: 1 525 160.00
  • Member of the Consortium: IZOPESHT Ltd, Contracted Amount*: 3 050 320.00
  • Member of the Consortium: STROYMONTAZ EOOD, Contracted Amount*: 3 050 320.00
  • Member of the Consortium: BT-Engenering Ltd, Contracted Amount*: 164 000.00
  • Member of the Consortium: Sofia Consulting Grup, Contracted Amount*: 171 000.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Общини, обслужвани от инсталациите за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Общо количество депонирани битови отпадъци от обслужваните от всички инсталации населени места, Measure Unit: т/год., Base Value: 21 474.00 , Target amount: 7 648.59 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Общо количество на депонираните биоразградими битови отпадъци от обслужваните от всички инсталации населени места, Measure Unit: т./год., Base Value: 9 692.00 , Target amount: 2 631.92 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Обхванато население, което ще се обслужва от инсталациите за предварително третиране, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 51 346.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Изградени и въведени в експлоатация инсталации за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Обхванато население, което ще се обслужва от инсталациите за компостиране, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 51 346.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Additional waste recycling capacity, Measure Unit: т./год., Base Value: 0.00 , Target amount: 4 173.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Общини, обслужвани от инсталациите за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Изградени и въведени в експлоатация инсталации за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Капацитет за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, Measure Unit: т/год., Base Value: 0.00 , Target amount: 14 342.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 9 001 572.96 BGN
Grant 8 096 014.68 BGN
Self amount 905 558.28 BGN
Total actual amounts paid 8 096 014.68 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 14 316.42 1 601.32 15 917.74 Обединение "ДУПНИЦА-Управление на отпадъците 2017 "
Нарушения в документацията за обществени поръчки 100.00 17 988.00 2 012.00 20 000.00 НАЦИОНАЛЕН КОНСУЛТАНТ ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 287.81 32.19 320.00 ЦЕНТЪР ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ОРИЕНТИРАНЕ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 10 882.74 1 217.26 12 100.00 ЛАЙЪНС ЕЛЕКТРОНИКС БЪЛГАРИЯ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ИВТ КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 356 354.18 39 859.05 396 213.23 ДЗЗД"ЕКОИНЖЕНЕРИНГ ДУПНИЦА 2019"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 14 840.10 1 659.90 16 500.00 "МУЛТИТЕХНИК"ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 33 445.36 3 740.94 37 186.30 "ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН"ЕАД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 8 193.54 916.47 9 110.01 "ЕКОСОЛ БЪЛГАРИЯ"АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 12 510.65 1 399.35 13 910.00 "АЙ ТРЪКС"ЕАД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на мобилно оборудване за инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране, Estimated Amount: 808 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на мобилно оборудване и техника за инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране по проект BG16M1OP002-2.002-0008 "Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня", процедура на директно предоставяне BG16M1OP002-2.002 съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР, по четири обособени позиции, Estimated Amount: 991 200.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1:"Доставка на ново, неупотребявано мобилно барабанно сито за компост и нов, неупотребяван мобилен шредер"
    Contractor: MULTITECHNIK
    Contract total funded value: 296 802.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2"Доставка на нов, неупотребяван телескопичен товарач, нов, неупотребяван електрокар, нов, неупотребяван мини челен товарач и нов неупотребяван трактор"
    Contractor: EUROMARKET CONSTRUCTION
    Contract total funded value: 293 049.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция №3 "Доставка на Контейнери за разделно събиране на биоразградими отпадъци -135 бр. и Милтилифт контейнери - 6 бр."
    Contractor: ECOSOL BULGARIA JSC
    Contract total funded value: 73 118.29
  • Differentiated position 4: Обособена позиция №4"Доставка на Специализиран камион за разделно събиране на биоразградими отпадъци"
    Contractor: ITrucks JSC
    Contract total funded value: 108 641.93
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на съдове за разделно събиране на зелени и/или биоразградими отпадъци и сметосъбиращ камион, Estimated Amount: 183 200.00
Procedure 4 Subject to due process: Експертна помощ за подготовката на инвестиционно проектно предложение по Приоритетна Ос 2 на ОПОС 2014-2020 в рамките на "Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци", Estimated Amount: 350 000.00
  • Differentiated position 1: Eкспертна помощ за подготовката на инвестиционно проектно предложение по Приоритетна Ос 2 на ОПОС 2014-2020 в рамките на "Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци"
    Contractor: Association "DUPNITSA-Waste Management 2017"
    Contract total funded value: 286 328.21
Procedure 5 Subject to due process: Изпълнение на мерки за информация и комуникации по проект „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня“, съфинансиран от ОП „Околна среда 2014-2020 г.“ , Estimated Amount: 55 650.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Изработка и доставка на информационни материали, включени в списъка по чл.12, ал.1, т.1 от ЗОП
    Contractor: PROFESSIONAL TRAINING ORIENTATION CENTER LTD
    Contract total funded value: 5 756.16
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2:Дейности, свързани с информация и комуникация
    Contractor: PROFESSIONAL TRAINING ORIENTATION CENTER LTD
    Contract total funded value: 41 888.66
Procedure 6 Subject to due process: Инженеринг (проектиране и строителство) за изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, Estimated Amount: 7 640 800.00
  • Differentiated position 1: “Проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци и на инсталация за предварително третиране на отпадъците”
    Contractor: DZZD EKOINZHERING DUPNITSA 2019
    Contract total funded value: 6 213 246.07
Procedure 7 Subject to due process: Оценка на съответствието и строителен надзор на обект "Инженеринг (проектиране и строителство) за изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесени битови отпадъци" в рамките на проект, финансиран от Оперативна програма "Околна среда 2014-2020 г.", Estimated Amount: 73 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор на обект "Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня"
    Contractor: IVT Consult Ltd
    Contract total funded value: 51 985.32
Procedure 8 Subject to due process: Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на проект „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня“, съфинансиран от ОП „Околна среда 2014-2020 г.“, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на проект BG16M1OP002-2.002-0008"Проектиране и изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци на общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня"
    Contractor: NATIONAL PUBLIC PROCUREMENT CONSULTANT OOD
    Contract total funded value: 17 988.00
Procedure 9 Subject to due process: Техническа помощ за управление на проект „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня“, съфинансиран от ОП „Околна среда 2014-2020 г.“, Estimated Amount: 250 000.00
  • Differentiated position 1: Техническа помощ за управление на проект „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за общините Дупница, Бобов дол и Сапарева баня“, съфинансиран от ОП „Околна среда 2014-2020 г.“
    Contractor: LAYANS ELEKTRONIKS BALGARIYA
    Contract total funded value: 217 654.80

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN