Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.004-0027-C07
Project Name Family Counselling and Support Centre - Pravets
Beneficiary 000776477 Pravets Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 03.08.2016
Start Date 03.08.2016
End Date 09.01.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Правец

Description

Brief description
Община Правец създаде настоящият проект, който ще доведе до подобряване качеството на живот и на достъпа на услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности на деца от 0 до 7 години и техните семейства, както и бъдещи родители от рискови групи, превенция и ограничаване на изпадането в уязвимо положение, минимизиране на риска от социално изключване, осъществяване на дейности гарантиращи ранното детско развитие. Проектът е продължение на редица социални проекти и дейности, чрез които е направен анализ на потребностите на целевите групи и има ясна визия за планираните дейности и реализацията му за надграждане на вече утвърдилите се услуги и Център за семейно консултиране и подкрепа, създадени чрез Заем от Световна банка по проект за "Социално включване". Дейностите, които предвижда проекта са социални, здравни и образователни. Чрез тях Община Правец цели предоставяне на подходящи услуги за всички рискови групи с цел формирането на родителски умения, семейно консултиране и подкрепа, насърчаване на родителите и децата да посещават детските градини, повишаване училищната готовност на децата за включване в образователната система. Също и консултиране на родителите за полагане на адекватни здравни грижи за децата си и подготовка за равен старт на деца, на които им предстои първи клас.
Activities
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина.: I. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Цел: Формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете. Целева група: Бъдещи родители, родители на деца от 0 до 3 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители Повишаване знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането му. 2. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. Повишаване познанията и подобряване уменията на родителите относно отглеждането на бебетата и малките деца. Консултиране на родителите относно мрежата от услуги за подкрепа - социални, здравни, за заетост. 3. Групи за родители и бъдещи родители Споделяне на мнения и опит. Групите не трябва да надвишават 6-8 деца и придружаващите ги родители. Срещите се провеждат до два пъти седмично с продължителност до 90 минути. 4. Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г. Консултиране и подкрепа за изграждане на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. II. Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа. Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина Цел: Подкрепа на семействата в грижата за децата, създаване и развитие на умения за пълноценно социално включване. Развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семеен бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа до различни институции. Целева група: Уязвими семейства, младежи от високо рискови общности, родители на деца с увреждания, родители, които не полагат достатъчна грижа за децата си, неглижирани деца, деца – жертви на насилие. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Групови и индивидуални сесии за семейно планиране Предоставяне на информация и консултации в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, половите болести, семейното планиране. Индивидуалните сесии ще се провеждат при необходимост. Груповите сесии ще се провеждат веднъж седмично за групи от по 8-10 души - общият брой на сесиите следва да е между 5 и 8 за родители на деца от 0 до 3 г. 2. Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. Предоставяне на социални, юридически и други консултации за повишаване информираността на семействата относно техните права и отговорности за грижата за детето. 3. Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) Идентифициране на децата от 3 до 7 г. в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността; оказване на подкрепа; насочване към други услуги; консултации; придружаване; посредничество. Мобилната работа обхваща обхождане на рисковите райони най-малко веднъж седмично. 4. Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда Индивидуална работа с деца от, които живеят в условия, възпрепятстващи тяхното развитие - мобилни дейности в по-затворените общности. 5. Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина Преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище. Индивидуална работа за преодоляване на дефицити. 6. Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина Предоставяне на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини; включване на родителите в интегриращи дейности. 7. Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина , Contracted Amount: 504 820.18 , Reported Amount: 533 243.17
  • Activity: Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Тази услуга следва да бъде достъпна за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Потребители могат да бъдат: 1. Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск: - Общности с различен етнически произход, в частност ромската етническа група; - Безработни с бебета и малки деца; - Родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца; - Семейства, живеещи в лоши битови условия; - Семейства с ниско ниво на образование; 2. Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър; 3. Деца от семейства без здравна осигуровка; 4. Деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата; 5. Всички деца с увреждания; 6. Деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.). Етапи за изпълнение на дейността: І. Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Ще се предоставят следните услуги: 1. Измерване на височината и теглото на детето, главата, гръдния кош, проверяване на здравното състояние, следене на графика за имунизации и прегледи; 2. Преглед и диагностика на психомоторното развитие - ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година, на полугодие през третата година; 3. Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др. Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; 4. Консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; 5. Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; 6. Предотвратяване на детски заболявания; 7. Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. 8.Наблюдение на здравното, физическо и психомоторно развите на децата - по график съобразен с възрастта на децата; 9 . Изясняване на вредите от приемане на отровни вещества алкохол, наркотици и тютюнопушене - последствията за детето и майката; Достъпът до услугата ще бъде свободен до всички представители на целевите групи. Сградите в които се предоставя услугата по никакъв начин не възпрепятства физическия достъп до услугите. Чрез медиаторите и екипа към услугата ще се информират потребителите. Услугата има и мобилен аспект – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н., Contracted Amount: 197 036.45 , Reported Amount: 182 093.34
  • Activity: Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Цел: Дейността е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Целева група: Деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Създаване на летни групи/училища Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: • Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; • Игри в съответствие с предпочитанията на децата; • Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото; • Включване на родителите в екскурзиите като придружители; • Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; • Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас; • Включване на родителите в подготвителната работа; • Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български Достъпът до услугата ще бъде свободен за всички представители на целевите групи. Родителите на включените деца също ще бъдат подкрепени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. , Contracted Amount: 72 026.87 , Reported Amount: 63 878.45
  • Activity: Информиране и публичност: Всички дейности, които община Правец ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности., Contracted Amount: 2 424.00 , Reported Amount: 2 424.00
  • Activity: Организация и управление: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по ОП РЧР. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати., Contracted Amount: 97 952.75 , Reported Amount: 92 480.21
  • Activity: Управление и функциониране на услугите: Извършване на подбор и назначаване на персонал за управление на услугите. Подборът на персонала ще се извърши от комисия определена от бенефициента в съответствие с българското трудово и антидискриминационно законодателство. След сключване на договора за финансиране община Правец ще обяви конкурс за подбор и назначаване на персонал за ЦСКП: ръководител, технически сътрудник и хигиенист. Ръководителят ще има следните задължения: - организиране на цялостната дейност на ЦСКП така, че чрез предоставяните услуги да бъде предоставена подкрепа на целевата група по проекта и осигурен достъп до интегрирани услуги за ранно детско развитие - координация между екипите по отделните услуги - координация на подготовката на програми, планове, информационни и образователни материали и др. - координация на организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на проекта - обобщаване на графиците за предоставяне на услугите по проекта и подготовка на общ график на дейностите и ангажираността на отделните специалисти; Техническият сътрудник ще има има следните задължения: - подпомага ръководителя при подготовката на документите, необходими за функционирането на ЦСКП - създава и поддържа база данни относно всички услуги по проекта и всички потребители по отделните дейности - предоставя на специалистите необходимите материали и консумативи, необходими им за реализирането на възложените им дейности; - отговаря за документооборота в ЦСКП; - участва в екипни сбирки, изказва мнение, дава предложения за подобряване дейността на ЦСКП Хигиенистът ще има има следните задължения: - отговаря за поддържане на реда и чистотата в работните, битовите помещения и дворното място на ЦСКП - отговаря за изхвърлянето на отпадъците до съответните места за събирането им, като спазва правилата за изхвърляне на различните видове отпадъци; - участва в екипни сбирки, и дава предложения за подобряване дейността на ЦСКП Предвиждаме закупуване на канцеларски пособия и материали, почистващи средства и консумативи, препарати за дезинфекция и средства за лична защита, необходими за функционирането на Центъра. Предвиждаме закупуването на мултифункционално устройство, тъй като такова не е закупено по проекта за Социално включване. По ПСВ е закупена компютърна конфигурация, но за да функционира Центъра е необходимо да бъде осигурена възможност за копиране и сканиране на обучителни и др. материали, както и тези свързани с организацията на услугите. МФУ е необходимо за размножаване на материалите, необходими за нормалното протичане на дейностите в Центъра. Предвиждаме средства за разходи за телефон, поради необходимостта от постоянна връзка между специалистите и ръководителя на центъра, както и с потребителите на услугите. В проекта залагаме закупуване на работно облекло на персонала в ЦСКП, а именно по 1 брой на трима наети лица един път годишно. Закупуването на работно облекло е необходимо, за да се запази личното облекло на работещите в ЦСКП и е съгласно Наредба за безплатно работно и униформено облекло., Contracted Amount: 192 940.55 , Reported Amount: 191 688.46
  • Activity: Осигуряване на транспорт с цел посещаване на интегрираните услуги, детска градина, мобилна работа: Поради факта, че голяма част от децата и родителите с установени нужди от предоставяне на услугите по проекта са от населените места и с оглед на това, че съгласно транспортна схема автобуси до селата Осиковска Лъкавица, Осиковица, Джурово и Видраре има само 3 пъти дневно, както и отчитайки факта че потребителите са деца и семейства, живеещи в бедност предвиждаме периодично осигуряване на транспорт на целевите групи от селата до град Правец, както и на мобилните екипи от Центъра до населените места., Contracted Amount: 10 283.45 , Reported Amount: 8 442.43

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: RONOS, Contracted Amount*: 16 461.84 , Reported Amount**: 16 461.84
  • Contractor: lukoil Bulgaria, Contracted Amount*: 23 123.44 , Reported Amount**: 6 828.23
  • Contractor: KRISI 2007, Contracted Amount*: 92 791.05 , Reported Amount**: 90 819.69
  • Contractor: Foundation Social norms, Contracted Amount*: 137 730.00 , Reported Amount**: 152 094.00
  • Contractor: VT - TRADE Ltd, Contracted Amount*: 1 455.60 , Reported Amount**: 1 375.41
  • Contractor: VASIK -96, Contracted Amount*: 11 753.10 , Reported Amount**: 11 753.10
  • Contractor: SVV GROUP, Contracted Amount*: 24 393.06 , Reported Amount**: 24 393.06
  • Contractor: VUDY TRADE, Contracted Amount*: 44 923.15 , Reported Amount**: 44 923.15
  • Contractor: SOCIALNI NORMI EOOD, Contracted Amount*: 23 790.00 , Reported Amount**: 9 516.00
  • Contractor: JONAIV Ltd, Contracted Amount*: 599.95 , Reported Amount**: 599.95
  • Contractor: PERFEKTA PRINT Ltd, Contracted Amount*: 20 420.76 , Reported Amount**: 20 420.76
  • Contractor: VERIGA DOMINO LTD , Contracted Amount*: 1 749.60 , Reported Amount**: 1 749.60
  • Contractor: Ortes OOD, Contracted Amount*: 2 376.00 , Reported Amount**: 2 376.00
  • Contractor: PERUN KKB LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 551.96
  • Contractor: DESI-92 - MIRYANA YOTOVA ET, Contracted Amount*: 4 158.00 , Reported Amount**: 4 158.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой деца, получили подкрепа чрез услугите, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 240.00 , Reached amount: 564.00

Financial Information

Total Project cost 1 074 250.06 BGN
Grant 1 074 250.06 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 074 250.06 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на канцеларски материали и консумативи, обучителни и учебни пособия" по договор за безвъзмездна финансова помощ №BG05M9OР001-2.004-0027-С01 проект "Център за семейно консултиране и подкрепа - Правец" по ОП РЧР., Estimated Amount: 13 908.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на канцеларски материали и консумативи, обучителни и учебни пособия за изпълнение на Проект: „Център за семейно консултиране и подкрепа- Правец”, Estimated Amount: 11 403.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2 „Доставка на канцеларски материали и консумативи, обучителни и учебни пособия за изпълнение на Проект: „Център за семейно консултиране и подкрепа- Правец”
    Contractor: VUDY TRADE
    Contract total funded value: 13 637.75
Procedure 3 Subject to due process: „Доставка на канцеларски материали и консумативи, обучителни и учебни пособия” по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001-2.004-0027-C01 проект „Център за семейно консултиране и подкрепа-Правец” по ОП РЧР ., Estimated Amount: 13 330.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали и консумативи, обучителни и учебни пособия
    Contractor: RONOS
    Contract total funded value: 13 481.46
Procedure 4 Subject to due process: „Доставка на канцеларски материали и консумативи, обучителни и учебни пособия” по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001-2.004-0027-C05 проект „Център за семейно консултиране и подкрепа-Правец” по ОП РЧР ., Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали и консумативи, обучителни и учебни пособияя
    Contractor: VT - TRADE Ltd
    Contract total funded value: 1 455.60
Procedure 5 Subject to due process: „Доставка на канцеларски материали и консумативи, обучителни и учебни пособия” по проекти на община Правец по две обособени позиции., Estimated Amount: 15 372.00
  • Differentiated position 1: Доставка канцеларски материали и консумативи, обучителни и учебни пособия по ДБФП № BG05M9OP001-2.004-0027-C01 проект „Център за семейно консултиране и подкрепа-Правец” по ОП РЧР
    Contractor: VERIGA DOMINO LTD
    Contract total funded value: 1 749.60
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на детски храни и напитки по договор за безвъзмездна финансова помощ №BG05M9OP001-2.004-0027-С01 проект "Център за семейно консултиране и подкрепа - Правец", на основание чл.112 от ЗОП , Estimated Amount: 9 600.00
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на храни и консумативи за изпълнение на дейности по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001-2.004-0027-C01 „Център за семейно консултиране и подкрепа-Правец , Estimated Amount: 17 055.00
  • Differentiated position 1: Доставка на храни и консумативи за изпълнение на дейности по договор за безвъзмездна финансова помощ № BG05M9OP001-2.004-0027-C01 „Център за семейно консултиране и подкрепа-Правец
    Contractor: KRISI 2007
    Contract total funded value: 20 438.64
Procedure 8 Subject to due process: Доставка на храни и консумативи за изпълнение на дейности по проекти, по ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г., Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на храни и консумативи
    Contractor: KRISI 2007
    Contract total funded value: 28 731.60
Procedure 9 Subject to due process: Предоставяне на услуги за ранно детско развитие по проект №BG05M9OР001-2.004-0027-С01 проект "Център за семейно консултиране и подкрепа - Правец" по ОП РЧР., Estimated Amount: 21 666.68
Procedure 10 Subject to due process: Предоставяне на услуги за ранно детско развитие по проект №BG05M9OР001-2.004-0027-С01 проект "Център за семейно консултиране и подкрепа - Правец" по ОП РЧР., Estimated Amount: 37 200.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN