Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0061-C04
Project Name Support for independent living for people with disabilities
Beneficiary 000970496 Yambol Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 09.10.2015
Start Date 01.11.2015
End Date 30.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Ямбол, Ямбол

Description

Brief description
Чрез реализацията на проектното предложение ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетаят комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги в общността или в домашна среда.  Ще се подпомогне и разшири дейността на Звеното за услуги в домашна среда, създадено в рамките на операция "Помощ в дома", финансирана от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013. Звеното ще подпомага лица с трайни увреждания и възрастни хора над 65 години, които са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват, при осъществяване на социални контакти, поддържане на домашната среда и извършване на комунално-битови дейности и самообслужване. Звеното за услуги ще предостави възможност за полагане на грижи за физическото и ментално здраве на ползвателите. Ще се създадат условия за приемственост на обслужването на лица, ползвали услугите по операции "Алтернативи", "Помощ в дома", "Нови алтернативи", финансирани от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и националния бюджет. Това ще осигури устойчивост на работните места, разкрити по предходни операции, в сектора на социалната икономика и ще предостави възможност за реализация на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Tози нов модел на мултифункционален подход за предоставяне на интегрирани услуги ще стане и основа за бъдещо планирано развитие на общински социални услуги.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Със стартиране на проекта ще се сформира екип за управление, който организира дейностите по проекта, отговаря за изпълнение на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори, за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът се състои от трима души – ръководител проект, счетоводител, технически сътрудник, координатор и експерт "Човешки ресурси". Той е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация съгласно изискванията и при поискване предоставя наличната документация. Предвижда се екипът за организация и управление да разработи документацията за правилното и ефективно протичане на дейностите по проекта – система за мониторинг и контрол, процедури за избор на персонал, план-графици на дейностите и др. В състава на екипа за организация и управление на проекта са предвидени следните позиции: Ръководител - 1 брой, до 4 часа на ден; Счетоводител - 1 брой, до 4 часа на ден; Координатор - 1 брой, до 4 часа на ден; Технически сътрудник - 1 брой, до 4 часа на ден; Експерт "Личен състав" - 1 брой, до 4 часа на ден; , Contracted Amount: 40 510.00 , Reported Amount: 53 725.00
  • Activity: Мерки за информация и публичност: Дейностите по осигуряване на информация и публичност е планирана, съобразно изискванията на Наръчника на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020. Всички информационни материали – ще позовават приноса на ЕС и ЕСФ и ще съдържат задължителните елементи за визуализация съгласно Наръчника. За информиране на обществеността в рамките на проекта се предвижда провеждането на две пресконференции - една в началото на проекта и една пресконференция в края на проекта. Предвидени са дейности по подготовка и отпечатване на две публикации в местни или регионални печатни медии, банер и информационни брошури, което ще запознае обществеността с дейностите по проекта и ролята на ОПРЧР 2014-2020 и ще гарантира прозрачност и откритост при реализацията на проекта. На сайта на общината ще бъде публикувана информация за обявленията за подбор на персонала., Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 1 467.40
  • Activity: Допълнително обзавеждане и оборудване на помещенията за Звеното за услуги в домашна среда: Съществуващото Звеното за услуги в домашна среда се намира в сградата на Дом за стари хора – град Ямбол. Предвижда се помещението да бъде постоянно работно място за: сътрудник социални дейности, психолог и двама здравни асистенти. Във връзка с изпълнение на техните дейнсоти, обработката на документи и воденето на кореспонденция е необходимо закупуването на обзавеждане и оборудване за нуждите на Звеното. Предвижда се закупуване на: 1 брой преносим компютър на стойност 800 лева; работно бюро на стойност 150 лева и офис стол 100 лева и метален шкаф за съхранение на документи - 300 лева., Contracted Amount: 1 350.00 , Reported Amount: 1 336.64
  • Activity: Подбор и наемане на персонал: По настоящия проект приоритетно ще бъдат наемани лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст съгласно чл.68 от КСО. По този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, като се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент, което да им вдъхне увереност за контрол на средата.Ще се предостави възможност за реализиране на реалния пазар на труда на безработни лица и лицата, които полагат грижи за близките си хора с увреждания. За да се осигури възможност всяко лице с увреждане да може да ползва различни услуги съобразно нуждите си, е предвидено предоставяне на социални услуги от социални асистенти, лични асистенти и от домашни помощници, както и услуги на психологическа подкрепа, рехабилитация и достъп до здравни услуги. Предвижда се възможността едно лице, предоставящо услуги да отговаря за различни по вид дейности. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 79.94
  • Activity: Обучение и предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите знания и умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на лица с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Психологическата подкрепа ще бъде насочена към членовете на персонала, която ще се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Тя ще цели изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. С цел повишаване и поддържане високото качество на социалните услуги персоналът ще получава екипна, групова или индивидуална супервизия и/или консултация., Contracted Amount: 3 111.50 , Reported Amount: 1 822.13
  • Activity: Информиране, консултиране и подбор на кандидат – потребители: С настоящия проект ще бъдат обхванати хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Дейностите по проекта са иновативна услуга за осигуряване на достоен живот и предоставяне на услуги в домашна среда за хора, които са в частична или пълна невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация. На територията на община Ямбол са регистрирани 436 деца с увреждания, 2035 души на възраст между 18-65 години с увреждания, 3580 хора с увреждания попадат в групата над 65 г., от общо 15 375 лица в тази възрастова група. По проекта ще бъдат обхванати 170 души от община Ямбол, попадащи в целевата група, които ще бъдат подбрани след проведена процедура за подбор. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по настоящата процедура. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите., Contracted Amount: 5 500.00 , Reported Amount: 2 362.59
  • Activity: Предоставяне на интегрирани почасови услуги: В рамките на поректа ще бъдат предоставене интегрирани почасови услуги за лична помощ , комунално-битови дейности, подкрепа за социално включване, здравни услуги, психологическа/ мотивационна подкрепа. Дейността включва: • Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услугите – досиета на потребителите, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на потребителя, дневници на потребителите; • Изготвяне на индивидуалните планове на потребителите за получаване на интегрирани услуги; • Изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги - всеки назначен предоставя услугите на: - минимум двама бенефициенти на пълен работен ден; - на един бенефициент на непълен работен ден; - почасово, според конкретните нужди на потребителите; • Предоставяне на интегрирани почасови услуги за по график – всеки бенефициент ползва услугите според предварително договорен график и установени потребности. • Преразглеждане и актуализиране на индивидуалните планове на потребителите за предоставяне на услугите на девет месеца след началото на предоставяне на услугите. Във връзка с опита на община Ямбол при изпълнение на социални проекти и предоставяните почасови услуги, е идентифицирана нуждата от следното индикативно разпределение на предоставяните по настоящия проект социални услуги: 1. За услуги за лична помощ, комунално-битови дейности и социално включване - до 235 690 часа. 2. За здравни/медицински услуги и услуги за Психологическа подкрепа на потребителите - до 9 100 часа 3. За дейности по функциониране, управление и предоставяне на услуги в Звеното - до 3 100 часа Във връзка с интегрирания почасов характер на предоставяните услуги, са предвидени средства за пътни на наетите лица в размер на 2675 лева. За администрирането на дейностите на Звеното са заложени средства за офис материали, а за дейностите по предоставяне на услугите е заложено закупуването на санитарни материали., Contracted Amount: 822 126.00 , Reported Amount: 792 590.78

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TONKA, Contracted Amount*: 8.00 , Reported Amount**: 257.57
  • Contractor: STOYAN, Contracted Amount*: 8.00 , Reported Amount**: 284.23
  • Contractor: PCP PLANETA LTD, Contracted Amount*: 1 467.40 , Reported Amount**: 856.60
  • Contractor: SVETOSLAVA, Contracted Amount*: 2 592.92 , Reported Amount**: 479.63
  • Contractor: STOYKA, Contracted Amount*: 8.00 , Reported Amount**: 257.57
  • Contractor: UNION IVKONI LTD., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 450.00
  • Contractor: IVANKA, Contracted Amount*: 8.00 , Reported Amount**: 266.46
  • Contractor: PETYIA, Contracted Amount*: 8.00 , Reported Amount**: 230.93
  • Contractor: PENKA, Contracted Amount*: 8.00 , Reported Amount**: 266.46
  • Contractor: PANDA COOP, Contracted Amount*: 3 036.64 , Reported Amount**: 3 230.05
  • Contractor: IVANKA, Contracted Amount*: 8.00 , Reported Amount**: 284.22
  • Contractor: ELENA, Contracted Amount*: 8.00 , Reported Amount**: 257.57
  • Contractor: DAFINKA, Contracted Amount*: 8.00 , Reported Amount**: 257.58
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 88.00 , Target amount: 170.00 , Reached amount: 227.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 88.00 , Target amount: 150.00 , Reached amount: 227.00

Financial Information

Total Project cost 874 097.50 BGN
Grant 874 097.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 840 394.95 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали и офис консумативи за нуждите на Община Ямбол и дейностите към Община Ямбол., Estimated Amount: 750 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: "Доставка на канцеларски материали"
    Contractor: PANDA COOP
    Contract total funded value: 1 700.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: "Доставка на офис консумативи"
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN