Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0190-C04
Project Name Hot lunch in Belogradchik Municipality
Beneficiary 000159458 OBSHTINA BELOGRADCHIK
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.01.2023
Start Date 01.12.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Белоградчик

Description

Brief description
Осигуряване на здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд под формата на супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт, на лица и семейства, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигурят такава, както и осигуряване на подкрепа чрез съпътсващи мерки и дейности за социалното им приобщаване.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд : За приготвяне на топлия обяд на ползвателите на Обществената трапезария, ще бъдат ангажиран Домашен социален патронаж. Домашния социален патронаж разполага с необходимия материален и човешки ресурс, с което да обезпечи приготвянето на топлия обяд на нуждаещите се. В дейността ще бъдат ангажирани главен готвач, помощник готвачи, домакин, сътрудник - социална работа, санитари. А също така при разнасянето и разпределянето на храната ще бъдат ангажирани и наетите шофьори. Домашния социален патронаж разполага с три автомобила, които отговарят на изискванията на Закона за храните, оборудвани за разнос на готовата храна по домовете на трудноподвижните лица, които няма да могат да се придвижват и да получават своя топъл обяд на определения пункт в града. За селата на всички потребители ще бъде доставяна по домовете готовата храна. Приготвянето на храната ще бъде в т.нар. Майка кухня - Домашен социален патронаж, намиращ се на приземния етаж на общинската болница с адрес: гр. Белоградчик, ул. Христо Ботев" 34, в сграда общинска собственост, обект регистриран съгласно Закона за храните. Приготвянето на топлия обяд ще стартира от 01 януари 2023г. и ще се предоставя до 30.09.2025г. включително. Дейността включва ежедневно /в рамките на работните дни/ приготвяне на 100 порции топъл обяд - супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт, за 100 бр. ползватели за общо 688 работни дни - от 01 януари 2023г. до 03.09.2025г. вкл./за 2023 г. - 248 работни дни, за 2024 г. - 251 работни дни и за 2025г. -189 работни дни/ при определен храноден за 1 бр. потребител в размер на 3,20 лв. за храна за периода 01.01.2023 г. - 30.06.2024 г. и 3,64 лв. за храна за периода 01.07.2024 г. - 30.09.2025 г. С цел осигуряване на питателна, разнообразна и здравословна храна ще бъде изготвяно ежеседмично меню, което ще бъде на база Сборника с рецепти за заведения за обществено хранене, в който са указани и количествата от влагани продукти, за да се гарантира качество на прясната храна. Ще бъде създадена организация за получаване на обратна връзка от потребителите, относно качеството на храната чрез формуляри за обратна връзка, които ще бъдат раздавани на даден брой потребители всеки месец. На база на получената информация ще бъде отразявана нуждата от разнообразие и т.н. , Contracted Amount: 234 064.00 , Reported Amount: 119 040.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Дейността включва - разпределяне и раздаване на 100 порции топъл обяд, всеки делничен ден на 100 ползватели за общо 688 работни дни - от 01 януари 2023г. до 30.09.2025г. при определен храноден за 1 бр. потребител в размер на 3,20 лв. за храна за периода 01.01.2023 г. - 30.06.2024 г. и 3,64 лв. за храна за периода 01.07.2024 г. - 30.09.2025 г. В града раздаването ще бъде извършвано на обособен пункт за раздаване на готова храна, към Майката кухня, който пункт се намира на адрес: гр. Белоградчик, ул. "Ал. Батенберг" 6, / регистриран съгласно Закона за храните/ за раздаване на готовия топъл обяд, а за селата храната ще бъде предоставяна по домовете на всички ползватели чрез превоз на патронажа. Готовата храна ще бъде разпределена в еднократни купи с капак, които ще бъдат ползвани само за половината от потребителите на топлия обяд, с цел ограничаване на използването на пластмасови опаковки и изделия за еднократна употреба, а останалата половина от потребителите/основно в селата/ ще ползват закупени патронажни канчета за многократна употреба /сефертас/, с които ще бъде транспортирана приготвената топла храна по селата, при спазване на всички санитарно - хигиенни изисквания. За лицата, които са трудноподвижни и в невъзможност да се придвижват поради заболяване или увреждане до определения пункт в града, ще бъде доставян топлия обяд по домовете им, от назначените санитари към Домашен патронаж, както и назначените лични асистенти, домашни помощници, снабдители доставчици по различни програми и проекти на общината. За получаване на готовата топла храна потребителите ще полагат ежедневно подпис върху списъка с ползватели. При доставка на храната в дома на потребителите, ако същия е доставен от назначен домашен помощник или личен асистент на ползвателя - подписи върху ежедневните списъци ще бъдат поставяни от упълномощено лице, / с пълномощно/, а за лицата, на които с автомобили се доставя готовата храна в селата, за трудноподвижните ще бъдат изготвяни дневник на крайния ползвател, в който да полагат подписи потребителите. При не взет топъл обяд от някой от потребителите по проекта, същия ще бъде предоставян на лице от списъка с резерви, като се изготвят необходимите документи за това - списък на резерва и протокол за не взет обяд, с цел допускане на разхищение на храна. При възникване на непредвидени и извънредни обстоятелства и/или при предписание на здравните власт- национални или регионални здравни органи в хода на реализиране на проекта ще бъде създадена организация за доставка на готовата храна по домовете на потребителите. , Contracted Amount: 16 384.48 , Reported Amount: 8 332.80
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Дейностите по осигуряване на съпътстващи мерки по проекта ще бъдат изпълнени от експерти на общината, здравни медиатори, които ще осъществяват индивидуално/групово консултиране на потребителите. Съпътстващите мерки ще бъдат прилагани от екипа на проекта, като допълващи предоставянето на топъл обяд и съобразени със специфичните нужди на хората в тези условия и ще се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ + : Дневни центрове, центрове за обществена подкрепа, Асистентска подкрепа, патронажни грижи и т.н.; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и намаляване използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Нуждите на лицата ще бъдат определяни на база профила на потребителя, т.е. съгласно това в коя целева група попада потребителя от допустимите целеви групи по проекта. Примерно лице, което е безработно ще бъде консултирано как да търси или да започне работа, чрез дирекцията Бюро по труда, или чрез съдействие и мотивация за представяне пред частен работодател. Лица, които изпитват затруднения в придвижване и не ползват социални услуги в дома ще бъдат консултирани, как да получат съдействие и информация за осигуряване на подкрепа в дома си чрез Патронажни грижи или Асистентска подкрепа и т.н. , Contracted Amount: 16 384.48 , Reported Amount: 8 332.80
  • Activity: Определяне на целевите групи: Дейността ще бъде извършвана в целия период на проекта - 34 месеца, като ще стартира на 01.12.2022 г. с информиране на общността чрез местните медии и радио, и чрез разпространение на информационни материали за приема на заявления и допустимост на целевите групи. Първоначалния основен прием на заявления ще бъде извършен в първия месец от проекта /подготвителен месец/. В набирането на кандидати за ползване на услугите, ще бъдат ангажирани и кметските наместници по села, които познават населението, както и нуждите на живеещите във всяко едно от тях. Като източник на информация за определяне на нуждаещите се лица, ще бъдат използвана, както информация от кметските наместници по места, така също и информация подавана от служители и специалисти в социалните услуги в общността - ЦОП, Дневен център за подкрепа на деца и младежи с увреждания, Дневен център за стари хора в града, които оказват подкрепа на уязвими групи семейства и лица с нисък доход - под прага на бедност, или лица без доход. Също така ще бъдат използвани всички необходими мерки за информиране на общността, с цел включване на гражданите в етапа на издирване и включване на нуждаещите се от подкрепа лица. След двуседмичен прием на заявления, ще бъде започната процедурата за избор на потребители от подалите кандидати. За целта Комисия ще извърши оценка на кандидатите, като след извършен прием на документи и предоставяне на Дирекция "Социално подпомагане" - Белоградчик за извършване на проверка за допустимост, на свое заседание определената Комисия ще определи 100 бр. потребители, които да ползват услугата, както и 5 бр. резерви / за получаване на не взет топъл обяд/. След определяне на потребителите същинското предоставянето на социалната услуга ще бъде за период от 33 месеца, считано от 01.01.2023 г. За одобрените лица ще бъде извършена проверка за наличие на двойно финансиране чрез Дирекция "Социално подпомагане" - Белоградчик. Приема на заявление ще бъде отворен през целия период на проекта, като процедурата за подбор ще бъде спазвана за всеки един кандидат. Право да ползват услугата топъл обяд са лица и семейства съгласно Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс: без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; скитащи и бездомни лица. В съответствие с Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс, лицата имащи право на топъл обяд ще бъдат разписани в утвърдената от Кмета на общината Методика за подбор на потребители, където ще бъдат определени допълнителните критерий за оценка за всеки кандидат. Ще бъдат приоритетно включвани лица без по следните критерий - липса на доход, липса на близки, наличие на множество увреждания, които отговарят на разписаните съгласно наредбата правоимащи групи. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 266 832.96 BGN
Grant 266 832.96 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 150 724.42 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN