Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0190-C01
Project Name Improving the management and organization model and building capacity for growth of "Terra Communications" JSCo.
Beneficiary 131384920 LINK MOBILITY BULGARIA EAD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 13.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Общата цел на проекта е подобряване на модела на управление и организация и създаване на капацитет за растеж на "Тера комюникейшънс" АД.
Специфичните цели на проекта са:
1. Развитие на управленския капацитет и растеж, чрез извършване на реинженеринг на бизнес процесите и внедряване и сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2005
2. Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и внедряване на ИКТ базирана система и приложение за управление на бизнес процесите (ERP система)
Дейностите по проекта включват:
1. Развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез извършване на реинженеринг на бизнес процесите в предприятието
2. Развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез внедряване и сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2005
3. Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (ERP система) и необходимото за това оборудване и специализирани софтуерни приложения
4. Визуализация на проекта
Целевите групи на проекта са: служителите и ръководството на предприятието, нейните клиенти, партньори и доставчици.
Резултатите от проекта са:
- Доклад от извършен реинженеринг на бизнес процесите
- Внедрена и сертифицирана система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2005
- Придобит и въведен ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (ERP система)
- Придобито оборудване и специализирани софтуерни приложения за работа на ERP системата
- Визуализация на проекта
В резултат от проекта предприятието ще удовлетвори своите потребности, свързани с повишаване на ефективността, рентабилността, увеличаване на износа и затвърждаване на конкурентна позиция на международния пазар и като цяло да подобри своя капацитет за растеж.
Activities
  • Activity: Развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез извършване на реинженеринг на бизнес процесите: Целта на дейността е да се извърши реинженеринг на бизнес процесите, в резултат на което да се постигнат следните подобрения на процесите на управление и организация на дейността: 1. Процеси на планиране и вземане на решения - Дефиниране и въвеждане на цялостен процес по стратегическо планиране - Разработване и въвеждане на стратегическа карта - Формализирано разпределение на отговорностите за персонала, чрез внедряване на RACI (Responsible, Accountable, Consulted, Informed) методология - Въвеждане освен на длъжности и на роли, като допълващ вариант за разпределение на отговорностите и права за вземане на решения, свързан с реализацията на проекти - Създаден механизъм и лидерски практики за вземане на решения на възможно най-ниското организационно ниво 2. Процеси на организация на ресурсите - Процес Управление на човешките ресурси: - Процес Управление на финансови ресурсите: - Процес Управление на Материални ресурси (Покупки, Управление на наличностите и логистика) 3. Процеси на разработване и предоставяне на услуги - Процес Управление на проекти: - Процес Следсервизно обслужване: 4. Процеси на реализация на продукта/услугата - Ще бъдат дефинирани, формализирани и внедрени всички основни подпроцеси, - Внедряването на процес за управление на портфолиото от продукти - Реинжинеринг на процеса на продажба - Ще бъдат реализирани значителни синергии сврързани с кръстосани продажби между компании от групата и между територии, така че да се изпозлват максимално създадени вече канали за продажба, чрез които да се продават допълнителни продукти и/или услуги. 5. Процес/и на интернационализация на продукта/услугата - Очаква се да се повишат значително продажбите чрез промотиране на нов пазар на решения, компоненти и услуги, които вече съществуват успешно на друг пазар на компанията. По този начин може да се постигнат значителни синергии и да се увеличи експортния бизнес на компанията. - За да се постигне този резултат е необходима промяна в организационния фокус и създаване на нови длъжности – продуктови мениджъри, които да отговарят за глобалното внедряване на продукти и услуги за които те отговарят – т.е. необходима е и структурна промяна за да се осигури фокус на организацията към интернационализацията на съществуващи продукти/услуги. - Ще се въведат механизми за съвместна работа между продуктовите мениджъри и регионалните мениджъри с общи/синхронизирани годишни цели свързани с интернационализирането на основни продукти/услуги. С изпълнението на дейността ще бъдат въведени следните организационни иновации: • В търговската практика на фирмата • В организацията на работните места • Във външните връзки Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 18ти месец), Contracted Amount: 65 000.00 , Reported Amount: 63 960.00
  • Activity: Развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез внедряване и сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно стандарт ISO 14001:2005: Политиката на дружеството е постоянно да поддържа и усъвършенства своята дейност и предлаганите продукти и услуги в съответствие с международните стандарти. В тази връзка дружеството има внедрени и сертифицирани: - Система за управление на качеството, съгласно стандарт ISO 9001:2008 с обхват "Телекомуникации, SMS услуги, изграждане, внедряване, разработване, поддръжка и продажба на програмни продукти" - Система за управление на сигурността на информацията, съгласно стандарт ISO 27001:2013 с обхват "Телекомуникации, SMS услуги, разработване и поддръжка на програмни продукти, както и свързаните с тях дейности, отнасящи се до управление на сигурността на информацията чрез съществуващата "IT" инфраструктура, комуникационни канали и човешки ресурс - Система за Управление на IT Услуги, съгласно стандарт ISO 20000-1:2011 с обхват: "Услуги в съответствие с каталога на услугите, за външни клиенти" Енергийната ефективност, опазването на околната среда и справянето с климатичните промени е предизвикателство в световен мащаб. В тази връзка дружеството има нужда от идентифициране и прилагане на възможности за икономия на ресурси, отпадъци и енергия от своята дейност. Това може да се осъществи спокриване на международните екологични стандарти и норми, чрез въвеждане и прилагане на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015. Внедряването на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015 ще обхване всички процеси на дружеството, връзките между тях, взаимодействието със средата и начина им на функциониране с цел да подобри състоянието на околната среда чрез намаляване на въздействието, което бизнес процесите, продуктите и услугите имат върху околната среда. Изпълнението на дейността ще доведе до: - Подобрен контрол върху разхода на суровини и енергия - Намаляване на отпадъците и увеличаване на ефективността Въвеждането и сертифицирането на системата ще има и добавена стойност върху дейността на дружеството, като ще допринесе за постигане на: - Подобряване на доверието, репутацията и имиджа на дружеството - По-големи възможнонсти за достъп до нови клиенти и бизнес партньори, особено на международно ниво - Конкурентно предимство за растеж - По-ниски оперативни разходи Фазите за изпълнение на дейността са : 1. Въвеждане на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015, което включва следните поддейности: - Разработване на системата - Внедряване на системата - Измерване, анализ и корекции на внедрената системата 2. Сертифициране на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015, което включва следните поддейности: - Предварителен сертификационен одит - Същински сертификационен одит - Регистрация и издаване на сертификат при положителен резултата от одита Първата фаза ще бъде изпълнена на основата на следните етапи: 1. Избор на външен изпълнител (от 11ти до 12ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 13ти до 15ти месец) Втората фаза ще бъде изпълнена на основата на следните етапи: 1. Избор на външен изпълнител (от 11ти до 12ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 16ти до 18ти месец), Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 14 577.00
  • Activity: Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (ERP система) и необходимото за това оборудване и специализирани софтуерни приложения: Целта на дейността е придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (ERP система) и необходимото за това оборудване и специализирани софтуерни приложения. Новата ERP система ще спомогне за: - Постигане на устойчива конкурентоспособност на предприятието - Постигане на подобрения и автоматизация на бизнеса - Фундаментално преосмисляне и преструктуриране на начина, по който фирмата създава стойност – за клиентите си, за служителите си, за собствениците си и за обществото. осигуряват лесен и бърз достъп и възможност за работа с информация на голям брой служители от различни локации. - Автоматизиране на процесите и организиране на цялата оперативна информация на организацията в структуриран и лесен за използване вид. - Увеличаване на устойчивостта, рентабилността и подобряване ефективността на текущия оперативен модел в дружеството - Структуриране и прозрачност на работата и на постиганите в дружеството бизнес резултати - Осигуряването на вярна, точна и навременна информация, която да подпомага вземането на най-добрите управленски решения. - Решаване на ежедневни и оперативни задачи без много усилия и време на ръководството и отговорните служители в компанията. Чрез изпълнението на дейността, ще се постигнат следните бизнес ползи за дружеството: • Увеличаване на оперативния капацитет и структуриране на оперативния модел, което да послужи като основа за продължаващо успешното развитие на бизнеса на Дружествата. • Подобрена ефективност и бързина на работата в Дружествата • Ясно и еднозначно разпределние на отговорностите и задълженията за всеки ръководител и служител в дружествата, за да се увеличи яснотата и съгласуваността на действията между служителите. • Създаване на добър оперативен контрол и прозрачност по отношение на извършваните дейности, възникващи проблеми и постигнати резултати. • Осигуряване на повече време и фокус на ръководителите за решаването на важни и стратегически за бизнеса въпроси. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 18ти месец) , Contracted Amount: 330 000.00 , Reported Amount: 290 400.00
  • Activity: Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на ERP системата.: Целта на дейността е да се закупи ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на ERP системата. Предвидени за закупуване са необходимите сървъри и хранилище, както и специализираните софтуерни приложения, чрез които те работят, осигуряващи функционирането на ERP системата: - ДМА - вид 1, бр.2 - ДМА - вид 3, бр.1 Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 18ти месец) , Contracted Amount: 25 500.00 , Reported Amount: 24 400.00
  • Activity: Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга за изпълнение на дейностите по визуализация на проекта. Дейността ще бъде изпълнена с оглед спазване на изискванията за осигуряване на визуализация и публичност към бенефициенти по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 20142020г. и в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020г. Материалите ще бъдат изготвени в началото на проекта, а разпространението им ще продължи през целия период на изпълнението му. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 6ти месец) 3. Дейности по разпространение на информационните материали (от 7-ми до 18-ти месец), Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 695.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: FTS Bulgaria OOD, Contracted Amount*: 203 280.00 , Reported Amount**: 290 400.00
  • Contractor: BULGED LTD, Contracted Amount*: 1 186.50 , Reported Amount**: 1 695.00
  • Contractor: LA FIT, Contracted Amount*: 44 772.00 , Reported Amount**: 63 960.00
  • Contractor: CSB, Contracted Amount*: 4 393.90 , Reported Amount**: 6 277.00
  • Contractor: JAR, Contracted Amount*: 17 080.00 , Reported Amount**: 24 400.00
  • Contractor: Tsifrovi mobilni komunikacionni sistemi - VELIKO TARNOVO EOOD, Contracted Amount*: 5 810.00 , Reported Amount**: 8 300.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 61 048.26 , Reached amount: 60 593.93
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 398 000.06 BGN
Grant 278 600.04 BGN
Self amount 119 400.02 BGN
Total actual amounts paid 266 358.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 5.00 10 164.00 4 356.00 14 520.00 ФТС БЪЛГАРИЯ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: BULGED LTD
    Contract total funded value: 1 186.50
  • Differentiated position 2: Визуализация на проекта
    Contractor: BULGED LTD
    Contract total funded value: 1 186.50
Procedure 2 Subject to due process: Внедряване и сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно стандарт ISO 14001:2005, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Внедряване на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015
    Contractor: Tsifrovi mobilni komunikacionni sistemi - VELIKO TARNOVO EOOD
    Contract total funded value: 5 810.00
  • Differentiated position 2: Сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015
    Contractor: CSB
    Contract total funded value: 4 393.90
Procedure 3 Subject to due process: Консултантски услуги по извършване на реинженеринг на бизнес процесите в предприятието, Estimated Amount: 65 000.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги по извършване на реинженеринг на бизнес процесите в предприятието
    Contractor: LA FIT
    Contract total funded value: 44 772.00
Procedure 4 Subject to due process: Придобиване на ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите, Estimated Amount: 25 500.00
  • Differentiated position 1: Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (ERP система)
    Contractor: FTS Bulgaria OOD
    Contract total funded value: 203 280.00
  • Differentiated position 2: Придобиване на ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите
    Contractor: JAR
    Contract total funded value: 17 080.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN