Identification

UMIS Number BG16RFOP001-8.006-0024-C01
Project Name Support for the Municipality of Plovdiv under the OPRD for effective and efficient implementation of the OPRD
Beneficiary 000471504 Municipality of Plovdiv
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 30.06.2023
Start Date 30.06.2023
End Date 13.05.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив

Description

Brief description
Настоящият проект цели да осигури, в кореспондентност с целта на Процедура BG16RFOP001-8.006, подкрепа за повишаване капацитета на Община Пловдив за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР 2021-2027 и по този начин, да доведе до качествено усвояване на фондовете от ЕС на местно ниво. Проектът ще се осъществи в 3 основни направления: 1. Организиране и провеждане на обучения за повишаване капацитета на бенефициента, в т.ч. - в контекста на управление и изпълнение на интегрирани териториални инвестиции (ИТИ), за програмен период 2021-2027; 2. Изготвяне на документация (анализ „разходи - ползи“/ финансов анализ/ предпроектни проучвания) във връзка с участие с проектни предложения по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027; 3. Закупуване и доставка на компютърна и периферна техника за обезпечаване работата на структури и лица, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021-2027 и на териториалните органи по ПО1 на ПРР.
Изпълнението на комплекса от мерки и дейности по проекта ще осигури необходимата подкрепа и условия за повишаване на капацитета и експертизата на Община Пловдив за селектиране, управление и изпълнение на проекти, свързани с ПРР 2021-2027 и приложимите към същата подходи, ведно с осигуряването на нужните условия и подготвителни действия по изготвянето, депозирането и осъществяването на качествени проектни предложения със значение за местната общност и развитието на ЮЦР, както и с оглед целесъобразното усвояване на ресурсите от европейските фондове.
При осъществяването на проекта ще се спазват хоризонталните политики и принципите за равните възможности, недискриминацията и равенството между половете, съгл. приложимостта.
Activities
  • Activity: Дейност 1 - Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027г.: За целите на функционирането на Звеното за подбор (сформирано от Община Пловдив със Заповед No 23OA-250/31.01.2023г.), изпълнението на функциите по ПО1 на ПРР 2021-2027, в т.ч.- за оценка и подбор на проектни предложения за новия програмен период, както и за обезпечаване на работата на служителите на администрацията, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021-2027г., е необходимо надграждане и подобряване на капацитета на относимите лица. Ефективен инструмент за това е участието в обучения и обмен на опит на местно и международно ниво. Предвид изложеното, в рамките на Д1, е предвиден комплекс от обучения и събития за обмен на опит и добри практики, които целят да подготвят служителите от администрацията на Бенефициента за по-бърза и успешна адаптация към работата по проекти за периода 2021-2027г. и специфичните особености на интегрирания териториален подход. За изпълнението на Д1, Община Пловдив планира да проведе следните обучения по направления и брой служители: 1. "Организиране и провеждане на специализирани/тематични обучения за повишаване капацитета на общините за изпълнение на публичните им функции, свързани с прилагането на инструменти за интегрирано градско развитие по линия на ПРР - за бенефициенти по Приоритетна ос 1 (в България)": • 19 служители; • Участие в обучение - 28 500 лв. (1 500 лв. с ДДС на участник - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение; 19 служители). Без включени разходи за пътни и дневни; • Предвиждат се дневни командировъчни в размер на 2 280 лв.(40 лв. x 3 дни; 19 служители; 1 бр. обучение) и транспортни разходи (отиване и връщане) в размер на 1 140 лв.; (30 лв. х 2 х 19 човека); Общо БФП: 31 920 лв. 2. "Организиране участието на представители на общините бенефициенти по Приоритетна ос 1 и Приоритетна ос 2 в програми за обмен на опит и добри практики в страната по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие": • 10 служители ; • Участие в обучение - 16 800 лв. (1 680лв. с ДДС на участник - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение; 10 служители). Без включени разходи за пътни и дневни; • Предвиждат се дневни командировъчни в размер на 1 200 лв. ( 40 лв.; 3 дни; 10 служители; 1 бр. обучение); и транспортни разходи (отиване и връщане) в размер на 600 лв.; (30 лв. х 2 х 10 човека); Общо БФП: 18 600 лв. 3. "Участие в семинар и/или работна група по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие" - обучението ще предостави практически инструменти и материали, които да подпомогнат експертите при подготовката и реализирането на ИТИ: • 10 служители; • Участие в обучение - 16 800 лв. (1680 лв. с ДДС на участник - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение; 10 служители). Без включени разходи за пътни и дневни; • Предвиждат се дневни командировъчни в размер на 1 200 лв.( 40 лв.; 3 дни; 10 служители; 1 бр. обучение) и транспортни разходи (отиване и връщане) в размер на 600 лв.; (30 лв. х 2 х 10 човека); Общо БФП: 18 600 лв. 4."Организиране участието на представители на общините бенефициенти по Приоритетна ос 1 и Приоритетна ос 2 в програми за обмен на опит и добри практики в чужбина и/или организиране на посещение в страни членки на ЕС за обмяна на опит и добри практики по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие (индикативни държави – Словения, Полша и Португалия или по заявка от община/общини бенефициенти на ПРР)"; • 9 служители; • Участие в обучение - 48 600 лв. (5 400 лв. с ДДС на участник в зависимост от държавата - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение, с включени транспортни разходи за самолетни билети); • Дневни командировъчни в размер на 3 186 лв.(118 лв.; 3 дни/2 нощувки; 9 служители; 1 бр. обучение); Общо БФП: 51 786 лв. , Contracted Amount: 120 906.00 , Reported Amount: 65 692.96
  • Activity: Дейност 2 - Изготвяне на анализ „Разходи - Ползи“/ финансов анализ/ предпроектни проучвания във връзка с участие с проектни предложения по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027.: Дейността включва изготвянето на анализ "разходи-ползи", проучвания и обследване във връзка с участие с проектно/и предложение/я, които ще бъдат предложени за финансиране по ПРР 2021-2027, в съответствие със заложеното в Програма за реализация към ПИРО (Прил.1) на Община Пловдив и т.нар. "кратък списък" с проекти (Прил. 1А), налични на адрес: https://www.plovdiv.bg/piro/. За целта и с оглед приоритетността на планираната инвестиция, Бенефициентът предвижда в рамките на настоящото проектно предложение, да се разработи документация (анализ "разходи-ползи" и съотв. проучвания) за проект: - Интегриран градски транспорт (ИГТ) на гр. Пловдив; индикативен бюджет: 263 003 583 млн. лв. (1) Изграждане и реконструкция на транспортна инфраструктура, вкл. изграждане на осветление, пешеходни пътеки и велоалеи по протежение на транспортната инфраструктура, част от ИГТ; и зелена инфраструктура покрай основните булеварди, и реконструкция на уличното залесяване (защитно залесяване и/или реконструкция на улично залесяване/зелени клинове), част от ИГТ - 50 млн. лв.; Реконструкция и разширение на бул. „Александър Стамболийски“ от бул. „Коматевско шосе“ от бул. Коматевско шосе до бул. „Кукленско шосе“ - 40 млн. лв. и друга допълваща инфраструктура; (2) Компонент на ИГТ - Изграждане на мрежа от буферни паркинги и гаражи за оптимизация на автомобилния трафик, вкл.: Буферен паркинг - 6,2 млн. лв.; "Многоетажен гараж"- 7009519 млн. лв.; (3) Доставка на подвижен състав - нови електрически автобуси, ново автобусно депо и инфраструктурата към тях (в т.ч. зарядни станции) - 20 млн. лв.; (4) Интелигентна транспортна система; Надграждане на системата за управление и контрол на транспорта и трафика, вкл. видеонаблюдение - 2.5 млн. лв.; Осъвременяване на електронната система за таксуване на пътници в градския транспорт - 3.5 млн. лв.; Изграждане на система за велосипеди под наем; Разширение на контролирана зона към главни входни артерии и ключови кръстовища. Обемът на планираната документация следва да обхваща индикативно подкомпонент велоалеи и компонентите,описани по т.2, 3, 4 от посочената интегрирана инвестиция, част от Програма за реализация на ПИРО на общината с планирано финансиране по линия на ПРР 2021-2027. Четирите компонента ще са предмет на следния индикативен анализ и части: 1. Анализ на разходите и ползите за оценка на фин.ефективност на инвестиц.компоненти, в т.ч.- дали очакваните ползи от инвестицията ще превишат разходите за изпълнението й; 2. Финансов анализ, включващ оценка на различни фин.показатели, като: Вътр.норма на възвръщаемост (Internal Rate of Return - IRR) - фин.ефективност на инвестицията за определяне рентабилността на инвестицията; Нетен настоящ стойност (Net Present Value - NPV) - стойността на инвестицията днес съобр. очакваните бъдещи разходи и ползи; Период на възвръщаемост (Payback Period) - времето, за възвръщаемост на инвестицията; 3. Предпроектно проучване: -Определяне на целите на проекта - изследване на целите на проекта и очакваните ползи от него, в т.ч. - проучване дали проектът има за цел да подобри градския транспорт, да увеличи броя на пътниците, да намали замърсяването или др.; Оценка на разходите и наличните ресурси - разходи за изграждането на необх.инфраструктура и закупуването на оборудване, в т.ч. - ще се проучат възможните източници за частично/цялостно финансиране на проекта; Анализ на потенциалните рискове - възможни рискове и мерки за намаляването им; Изготвяне на бизнес модел - който да покаже как ИГТ може да бъде финансово устойчив, в т.ч. - възможности за покриване на разходите, за генериране на приходи (субсидии, вноски от бизнеса, такси от пътниците и др.); Изготвяне на детайлен план за проекта - който да съдържа информация за необходимите ресурси, времевата рамка за реализацията му, етапите и отговорности на участниците; Оценка на социалните ползи - например: по-бърз, по-удобен и по-евтин транспорт за гражданите, по-ниско ниво на замърсяване и др.; Изготвяне на заключения и препоръки., Contracted Amount: 116 400.00 , Reported Amount: 115 146.00
  • Activity: Дейност 3 - Закупуване и доставка на компютри (хардуер и софтуер) и на ИТ оборудване за обезпечаване на работата на структури (дирекции, отдели и др.)/ лица, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021 – 2027 г. и на териториалните органи по ПО 1 на ПРР: Дейността е планирана с оглед обезпечаване работата на структури/лица, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021-2027 и на териториалните органи по ПО1. Предвид очакваните ангажименти на посочените лица, структури и органи, свързани с подготовка, изпълнение и подбор на проектни предложения по ПРР, е идентифицирана необходимостта от закупуване, доставка и монтаж на техническо оборудване. Сложността и интензитета на ангажиментите, които изпълняват служителите и експертите, работещи по ПРР и свързаните с нея подходи и инвестиции, могат да доведат до затруднения при изпълнението им поради липса на комуникационна и техническа обезпеченост. Служителите ще имат важни отговорности, свързани с изготвянето на проектни предложения, провеждане на срещи с потенциални институционални и бизнес партньори по проекти, базирани на концепциите за ИТИ, а звеното за подбор на проектни предложения ще провежда редовни срещи и ще обработва голямо количество документация като част от задълженията си, поради което нуждата от техническо обезпечаване безпроблемната работа на същите е безспорна. Закупуването на преносими компютри и периферия ще има положителен ефект не само по отношение на изпълнението на служебните ангажименти, но и ще подобри комуникацията със съответните отговорни структури, тъй като ще предостави техническа възможност за проследяването и провеждането на нужната своевременна комуникация, воденето на ключова кореспонденция с УО и др. заинтересовани страни, както и обработка на документация, свързана с подготвяни/представени за оценка проектни предложения за новия програмен период. Във връзка с повишаване ефективността на работата на горецитираните служители/органи, проектът предвижда да бъдат закупени: • Лаптопи и слушалки с микрофон - 19бр. - 9бр. броя за определените представители, част от Звено за подбор на проектни идеи на Община Пловдив и 10бр. - за служители, натоварени с функции по подготовка и изпълнение на проекти по ПРР 2021-2027 на обща стойност 25 467,60 лв. с ДДС (от които по следния начин 19 бр. х 1320,00лв. с ДДС на обща стойност 25 080,00лв. за лаптопи и 19 бр. х 20,40 лв. с ДДС на обща стойност 387,60 лв. за слушалки с микрофон); • Мултифункционални печатни устройства с повишен капацитет (копир\скенер\принтер) - 10 бр. х Мултифункционално устройство (х 1620,00лв. с ДДС на обща стойност 16200,00лв.);, Contracted Amount: 41 667.60 , Reported Amount: 27 332.80
  • Activity: Дейност 4 - Информация и комуникация по проекта: С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ОПРР 2014-2020 за реализацията на настоящото проектно предложение се предвиждат мерки за информиране на обществеността за получената подкрепа, съгласно Общите условия за изпълнение към административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. в контекста на предвидените конкретни дейности, които ще се изпълняват. Мерките включват разгласяване на информацията с оглед осигуряване публичността и информирането относно източниците на финансиране, основните цели на проекта, начините и условията за получаване на помощта, срока на изпълнение на заложените дейности, както и планираните резултати от изпълнението им. Минималните задължителни мерки, които ще се реализират в рамките на дейността за бюджетната линия са: - Включване на уеб-сайта на бенефициента на кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - поставяне на мин. един плакат (с мин. размер - формат A3) с информация за бюджетната линия, в който да се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно за обществеността място; - поради предвидената в Д3 доставка на оборудване, ще се постави стикер (лепенка) на подходящо място на повърхността на оборудването; Предприетите мерки ще са в съответствие с приложимите правила, предвидени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г. По настоящата процедура, Община Пловдив ще предостави съфинансиране за обезпечаване на разходите свързани с изпълнението на дейностите по информация и комуникация по проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NAMRB - Aktiv Ltd., Contracted Amount*: 53 080.00 , Reported Amount**: 53 080.00
  • Contractor: DAN TRAVEL, Contracted Amount*: 50 000.00 , Reported Amount**: 6 102.20
  • Contractor: AUTORENT BULGARIA 1 Ltd., Contracted Amount*: 2 949.00 , Reported Amount**: 2 949.00
  • Contractor: ZAD "ALLIANZ BULGARIA", Contracted Amount*: 44.34 , Reported Amount**: 44.34
  • Contractor: Dartek BG Ltd, Contracted Amount*: 27 332.80 , Reported Amount**: 27 332.80
  • Contractor: SUNPELL Ltd, Contracted Amount*: 115 146.00 , Reported Amount**: 115 146.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Закупени и/или доставени компютри (хардуер и софтуер) и/или ИТ оборудване, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 29.00 , Reached amount: 29.00
Indicator 2 Trained people from beneficiaries, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 48.00 , Reached amount: 48.00
Indicator 3 Изготвени анализи, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 179 385.26 BGN
Grant 179 385.26 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 179 385.26 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 28 786.50 0.00 28 786.50 САНПЕЛ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Предоставяне на туристически пакет услуги, включващ: самолетни билети; трансфер; хотелско настаняване; изхранване и др. съпътстващи хотелиерски и ресторантьорски услуги за служители и гости на Община Пловдив", Estimated Amount: 41 666.67
  • Differentiated position 1: "Предоставяне на туристически пакет услуги, включващ: самолетни билети; трансфер; хотелско настаняване; изхранване и др. съпътстващи хотелиерски и ресторантьорски услуги за служители и гости на Община Пловдив"
    Contractor: DAN TRAVEL
    Contract total funded value: 50 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване и доставка на лаптопи и периферно оборудване (мултифункционални устройства, слушалки с микрофон), Estimated Amount: 41 667.60
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: "Доставки и гаранционна поддръжка на компютърна техника и принадлежности за нуждите на Община Пловдив и по процедура BG16RFOP001-8.006 „Подкрепа на бенефициентите по ОПРР за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР“ по „Оперативна програма Региони в растеж“
    Contractor: Dartek BG Ltd
    Contract total funded value: 14 842.80
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване и доставка на лаптопи и периферно оборудване (мултифункционални устройства, слушалки с микрофон) ОП2, Estimated Amount: 41 667.60
  • Differentiated position 1: „Доставки и гаранционна поддръжка на мултифункционални печатни устройства с повишен капацитет за нуждите на Община Пловдив по процедура BG16RFOP001-8.006 „Подкрепа на бенефициентите по ОПРР за ефективно и ефикасно изпълнение на ПРР
    Contractor: Dartek BG Ltd
    Contract total funded value: 12 490.00
Procedure 4 Subject to due process: Застраховка - ЗАД "АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ" АД, Estimated Amount: 44.34
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на анализ „Разходи - Ползи“/ финансов анализ/ предпроектни проучвания във връзка с участие с проектни предложения по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027., Estimated Amount: 116 400.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на предпроектно проучване, анализ „разходи-ползи“ и финансов анализ във връзка с кандидатстване на община Пловдив с проект: „Интегриран градски транспорт на гр. Пловдив“ по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027г.".
    Contractor: SUNPELL Ltd
    Contract total funded value: 115 146.00
Procedure 6 Subject to due process: Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027г. - Обучение 4 - Транспортна услуга, Estimated Amount: 2 949.00
  • Differentiated position 1: Траспортна услуга за реализирането на Обмен на опит и добри практики в чужбина
    Contractor: AUTORENT BULGARIA 1 Ltd.
    Contract total funded value: 2 949.00
Procedure 7 Subject to due process: Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027г. - Oбучение 1,2 и 3 - Такса участие , Estimated Amount: 120 906.00
  • Differentiated position 1: Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027г
    Contractor: NAMRB - Aktiv Ltd.
    Contract total funded value: 53 080.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN