Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.018-0001-C02
Project Name Integration of vulnerable groups in the municipality of Yakimovo
Beneficiary 000320979 MUNICIPALITY OF YAKIMOVO
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 25.02.2019
Start Date 25.02.2019
End Date 01.06.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Якимово

Description

Brief description
Настоящият проект на Община Якимово включва взаимосвързани и надграждащи се дейности чрез придобиване на нови знания и умения при прилагане на интегриран подход за предоставяне на социални и здравни услуги, подобряване на достъпа до заетост, образование и обучение. Всички дейности са в съответствие с приложимите стратегически национални и местни документи, като включват интеграция на деца, застрашени от изключване от образователната система, по причини, свързани с принадлежност към затворени и маргинализирани етнически групи; равноправно интегриране  в образователна система; създаване на условия за трудова интеграция; създаване на подходящ социално-психологически климат в обществото.
В резултат от изпълнение на проекта се очаква създаване на траен модел за сътрудничество на местно ниво, с участието на всички институции, партньори и асоциирани партньори, работещи в тази област на местно ниво.
Activities
  • Activity: Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация : Целта на дейността е оказване на подкрепа на целевите групи за социално включване в общността, повишаване на трудоспособността, подпомагане достъпа до заетост. В дейността ще се включат 25 лица от целевите групи. Община Якимово анализира нуждите и потребностите на лицата от целевата група, като ги съпостави с възможностите за устройване на работа. Лицата ще бъдат подбрани предварително като ще се направи оценка и анализ на възможностите им, интересите и други допълнителни потребности. След обучението самата община ще бъде работодател на обучените лица, защото обучението е в съответствие с нуждите и като Работодател. Обучението ще бъде по професията «Работник в озеленяването”. Обученията ще са подготвени въз основа на утвърден от НАПОО за професионално образование по рамкова програма, степен на професионална квалификация – първа. Кандидатът планира професионалното обучение да се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение. След приключването на обучението всяко лице ще притежава следните компетентности да: - спазва правилата за здравословни и безопасни условия на труд и опазва околната среда при изпълнение на служебните си задължения. - засажда и поддържа дървесна, храстова и цветна растителност. - полага грижи за растения в декоративни разсадници и оранжерии. - създава, оформя и поддържа цветни лехи, различни иглолистни, широколистни дървесни и храстови видове. - създава и поддържа тревни площи., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 15 000.00
  • Activity: Включване в заетост: Лицата от целевата група ще бъдат наети от общината и партньора-работодател за период до 12 месеца. Партньорите анализираха бройката и релевантната квалификация на лицата, които ще се наемат. Планира се да се назначат общо 40 лица, 25 от тях ще се обучат предварително за осъществяване на професията „Работник в озеленяването”, 10 лица ще работят на длъжността "Метач" от общината, а 5 лица ще бъдат наети от Работодателя-партньор на длъжността „Работник, зареждане на рафтове”, защото това е и неговата сфера на дейност-търговия. Целта на дейността е предоставяне на реална възможност за 25-те лица от целевата група да приложат в реална работна среда придобитите знания и умения, вследствие от проведените обучения по проекта. Петте лица, наети при работодателя-партньор ще могат да осъществяват дейност в сфера, различна от публичната, да работят в реалния сектор. Тъй като заетостта на дестте лица, работещи като метачи ще се реализира през 2021 г. е трудно да се предвиди минималната работна заплата за страната, затова в случай, че средтвата, които са планирани в б.п.1.3 не достигнат, заетостта ще бъде 11 месеца. Голяма част от потенциалните лица, представители на целевите групи са в уязвимо положение - не са регистрирани в ДБТ, не работят, издържат се от социални помощи и са с ниска квалификация и образование. Реализацията на интервенцията ще окаже положително въздействие както за подобряване качеството на живот на хората, които започват работа, така и за намаляване на тежестта върху системата за социалното подпомагане. Чрез заетостта за период до 12 месеца се създават предпоставки за устойчива заетост, чрез изграждане на активно поведение на пазара на труда и формиране на трудови навици и професионални умения. Друга цел на дейността е създаване на възможности за заетост и професионална интеграция за уязвими лица други представители на рискови групи, като важна предпоставка за намаляване на бедността и риска от социално изключване. Осигуряването на заетост на уязвимите социални групи, живеещи на територията на общината, ще доведе и до устойчивост на мерките в сферата на социалната политика, които общината и партньора прилагат. Реализацията на интервенцията ще окаже положително въздействие както за подобряване на качеството на живот на хората, които започват работа, така и за намаляване на тежестта върху системата на социалното подпомагане. Ще бъдат закупени материали и консумативи, необходими за дейността на наетите лица от общината, свързана с озеленяване и поддържане на обществени паркове, улици, градини и имоти на територията на общината: резачки за трева 10 бр., храсторези 10 бр., метачна машина/ръчна/5 бр, метли 20 бр., кофи за събиране на листа, треви 20 бр., гребла 20 бр., стъргалки 20 бр.,лопата за сняг 20 бр.,градинарска лопатка 10 бр., мотичка 10 бр., градински инструмент за плевене 10 бр. кастрач за дървета 5 бр. Също така ще се закупи посадъчен материал, семена, растителност и др. подобни, които са пряко свързани със заетостта на уязвимите категории от населението и ще допринесат за създаване на устойчива заетост. За наетите от фирмата не се предвижда закупуване на материали и консумативи, защото естеството на работа не го изисква и такъв разход би бил нецелесъобразен., Contracted Amount: 365 600.00 , Reported Amount: 358 945.22
  • Activity: Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги: В рамките на дейността ще се предоставят дейности, чрез които медицински специалисти и специалистите в областта на социалните услуги предоставят здравни консултации и осъществяват социална работа, в подкрепа на деца, бременни жени, млади родители. Целта е формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, разширяване на подкрепата, изграждане и развитие на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. Акцент ще се постави на превенция на детската заболеваемост, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Осъществяването на услугата оказва подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Планира се в рамките на дейността да бъдат обхванати поне 70 семейства. Услугата ще обхване бъдещи родители, родители на деца от 0 до 7 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. В рамките на дейността ще се провеждат сесии за предоставяне на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път и семейното планиране. Планира се предоставяне на социални, здравни, юридически и други видове консултации за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето, както и за насърчаване на способностите на децата и подкрепа; индивидуална или групова работа за подобряване на родителските умения и за консултиране по въпросите на семейното планиране; организиране на дискусионни клубове, фокусирани върху въпроси, които са важни за родителите на малки деца. Значително внимание ще се отдели на оказване на подкрепа (емоционална и практическа), за да се запази целостта на семейството и да се предотврати забавянето в развитието на детето; насочване към други услуги по проекта или други социални, образователни и здравни услуги и услуги за заетост; идентифициране и насочване на бременни жени в риск и майки към системата за здравеопазване; предоставяне на индивидуална подкрепа – консултации, придружаване, посредничество. За осъществяване на дейностите ще се включат педиатър, гинеколог, медицинска сестра, акушерка, социален работник, трима медиатори.Дейността ще се организира в следните групи: -консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. -сесии за семейно планиране. - консултация и подкрепа на родители на деца от 0 до 3 г. - консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. -консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда - предоставяне на индивидуални консултации и социално-здравна медиация. Всяка група ще бъде водена от най-малко един специалист, подпомаган от медиатор. Индивидуалните сесии ще бъдат провеждани, когато възникне необходимост. Груповите сесии ще се провеждат по предварително посочени теми веднъж седмично за групи от по 8-10 души. Ще се провежда и мобилната работа. Дейността ще се провежда след изготвяне на прецизни графици, от които да е видно разпределението на представителите на целевите групи по дни и часове, наименование на провежданата сесия, както и специалистите, които ще провеждат сесиите., Contracted Amount: 224 585.00 , Reported Amount: 248 771.38
  • Activity: Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи: Предвижда се да се проведат серия от мероприятия, в които участват представители на различни социални прослойки, но живеещи в една и съща общност. Целта е да илюстрира ключовата роля на социализацията за изграждането на една по-висока култура на толерантност и приобщаване. Мероприятията ще се провеждат в общинския център като предварително ще се канят лицата, които да участват в информационните кампании. Ще се осъществяват дейности, които насърчават обществото да приеме, че децата трябва да израстват в етнически многообразна среда и да имат модели за подражание от различни етноси. Информационните кампании ще акцентират върху формирането на толерантност, насърчаване на самоуважението и уважението към другите, независимо от етническа принадлежност. В рамките на дейността ще се реализират следните основни мерки: - Провеждане на инициативи за преодоляване на негативните стереотипи – включва организиране на две публични събития в рамките на изпълнение на проекта. Ще се проведат и две срещи/дискусии с представители на маргинализираните общности, местната общност, заинтересованите страни и медиите. Целта е да се срещнат различни социални прослойки, всеки участник да сподели това, което мисли по отношение на толерантността и приобщаването. В края на всяка инициатива ще се търси обратна връзка от участниците, както и оценка на събитието. - Изграждане на капацитет за интеркултурна комуникация на служители и специалисти, обслужващи и ромско население. В рамките на дейността ще се проведат две срещи по тема "Интеграция и етническа толерантност". На срещите ще присъстват общински служители, представители на Дирекция „Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда”, общинска служба „Земеделие и гори”, служители на други институции, където се обслужват лица от ромски произход., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: ROSOTZETA EOOD, Contracted Amount*: 40 700.00 , Reported Amount: 40 805.69
  • Partner: Kindergarten "SUNNY", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: NATIONAL CHITALISHTE "ALEXI BEREMLIEV - 1926", Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Refresh 2015 , Contracted Amount*: 40 000.00 , Reported Amount**: 65 731.38
  • Contractor: ELINA-M Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 460.00
  • Contractor: Dexi Konsult ltd, Contracted Amount*: 15 000.00 , Reported Amount**: 15 000.00
  • Contractor: Dikar Konsult ltd, Contracted Amount*: 14 231.60 , Reported Amount**: 14 231.60
  • Contractor: Socialni normi , Contracted Amount*: 182 580.00 , Reported Amount**: 182 580.00
  • Contractor: ET IVAN RADOSLAVOV - RADOSLAV STOYANOV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 568.00
  • Contractor: Kremena, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SIEN 1 ltd, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants who are engaged in job searching, education/ training, gaining a qualification or are in employmentq incl. self-employment or are receiving social and health services, upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 53.00
Indicator 2 Roma participants who are engaged in job searching education/ training, gaining a qualification, or are in employment, incl.self-employment or are receiving social and health services, upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 165.00 , Reached amount: 254.00
Indicator 3 Roma, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 170.00 , Reached amount: 261.00

Financial Information

Total Project cost 591 200.90 BGN
Grant 591 200.90 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 591 200.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 4 000.00 0.00 4 000.00 СОЦИАЛНИ НОРМИ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Предоставяне на качествени социални и здравни услуги” в изпълнение на проектна дейност „Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги“ по проект „Интеграция на уязвими групи в община Якимово“, Estimated Amount: 42 585.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на качествени социални и здравни услуги” в изпълнение на проектна дейност „Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги“ по проект „Интеграция на уязвими групи в община Якимово“
    Contractor: Socialni normi
    Contract total funded value: 42 580.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване и осигуряване на канцеларски материали и консумативи, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Договор за доставка
    Contractor: Refresh 2015
    Contract total funded value: 5 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги“ в изпълнение на проект „Интеграция на уязвими групи в община Якимово“ в две обособени позиции: Обособена позиция № 1: „Извършване на социални оценки на потребностите за подобряване достъпа до социални и здравни услуги“ Обособена позиция № 2: „Предоставяне на качествени социални и здравни услуги”, Estimated Amount: 140 000.00
  • Differentiated position 1: Договор
    Contractor: Socialni normi
    Contract total funded value: 140 000.00
  • Differentiated position 2: договор
    Contractor: Socialni normi
    Contract total funded value: 140 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN