Identification

UMIS Number BG16M1OP002-2.002-0007-C04
Project Name Design and construction of an installation for composting biodegradable waste and an installation for pre-treatment of household waste in municipality Petrich
Beneficiary 000024916 Municipality Petrich
Funding ERDF ==> Environment
Date of the Contract/Order 29.11.2017
Start Date 29.11.2017
End Date 31.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Петрич

Description

Brief description
Общата цел на проекта е да се намали количеството битови отпадъци за депониране и да се увеличи дела на рециклираните и оползотворените отпадъци в община Петрич, която съставлява самостоятелен регион за управление на отпадъците. 
Ще бъдат изградени инсталация за предварително третиране на смесените битови отпадъци преди депониране с капацитет 10 841 т/г. и инсталация за компостиране на зелените отпадъци, генерирани на територията на общината, с капацитет 4150 т/г. и площадкова инфраструктура. Ще бъде закупено оборудване за функциониране на инсталациите и техника за разделно събиране на зелени отпадъци. Двете инсталации ще бъдат разположени в близост до регионалното депо Петрич. Инвестицията по проекта ще допринесе също за подобряване на ресурсната ефективност в община Петрич, тъй като в резултат от направените инвестиции отпадъците ще се превръщат в ресурс - на компостиращата инсталация ще се произвежда качествен компост, а в инсталацията за предварително третиране ще се отделят полезните компоненти от смесените битови отпадъци и ще се предават за рециклиране.
В периода на проекта общината ще въведе система за разделно събиране на зелените отпадъци, която ще включва разделно събиране на градински отпадъци от домакинствата в гр. Петрич, с. Първомай, с. Марикостиново, с. Михнево и с. Кърналово и от обществени паркове и градини във всички населени места в община Петрич. По проекта ще бъдат закупени 60 съда с обем по 1,1 m3 за разделно събиране на зелените отпадъци от домакинства и два сметосъбиращи камиона за транспортиране на разделно събраните в общината зелени отпадъци до инсталацията за компостиране. 
Социално-икономическите ползи от изпълнение на проекта са подобряване на качеството на околната среда за жителите в общината чрез намаляване на вредни емисии от депонирането на отпадъци; разкриване на нови работни места, необходими за обслужване на въведената система за разделно събиране на зелените отпадъци и за експлоатация на двете изградени инсталации и др.
Activities
  • Activity: Дейност 1. Подготовка на проектно предложение за кандидатстване по процедура BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“: Целта на дейността е да се постигне проектна готовност на община Петрич в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване. Община Петрич формира самостоятелен регион за управление на отпадъците и е кандидат по процедурата без партньори при подготовката и при реализацията на проектното предложение. Дейност 1 е изпълнена преди подаване на проектното предложение. За изпълнение на дейността община Петрич ползва външна техническа помощ чрез два договора за техническа помощ, както следва: 1. Договор с Обединение „Петрич Компостиране“ от 28.06.2016 г. на стойност 234 999 лв. без ДДС /281 998,80 лв. с ДДС и срок на изпълнение 100 календарни дни. 2. Договор с „Обединение Петрич – Управление на отпадъците“ от 28.03.2017 г. на стойност 114 999 лв. без ДДС/ 137 998,80 лв. с ДДС и срок за изпълнение на дейностите 20.04.2017 г. Дейността включваше изпълнение на следните задачи: 1. Изготвяне на актуални прогнози за образуваните отпадъци с подробен масов баланс и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците. 2. Провеждане на представително социологическо проучване сред населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, за да се проучат нагласите и интересите на населението към разделното събиране на биоразградими отпадъци и употребата на компост от отпадъци, и за осведомяване за нуждите за осигуряване на необходимите количества за целите на компостирането. Изготвен е Доклад с резултатите от проведеното проучване, който е взет предвид при разработване на проектното предложение. 3. Изготвяне на прединвестиционни проучвания и идеен проект В рамките на задачата са изготвени: а) Анализи на необходимостта от допълнителна инфраструктура и на ефективността на подходите. б) ПИП за компостираща инсталация с минимално съдържание съгласно Глава II на Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; в) Идеен проект за компостираща инсталация съгласно Глава V от същата наредба; г) ПИП за инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, с минимално съдържание съгласно Глава II на Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. 4. Изработване на планове, изготвени съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба и Насоките за кандидатстване по Комбинираната процедура на Приоритетна ос 2 на ОПОС: а) План за използване на получения краен продукт компост, б) Схема за контрол на качеството на компоста, в) План за третиране на остатъчния отпадък, г) План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция. 5. Изготвяне на анализ разходи-ползи (АРП) съобразно изискванията за определяне на нетни приходи по чл. 61 от Регламент 1303/2013 и разпоредбите на ПМС №189/28.07.2016 г. и „Ръководство за анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти 2014-2020 г.“. 6. Предоставяне на експертна помощ в хода на подготовка на проектното предложение - документи за провеждане на приложимите процедури по ЗООС и ЗБР за инвестиционното предложение; проекти на решения на ОбС Петрич; проследяване на промени в приложимото законодателство, разяснения и друга информация, приложими към процедурата по ОПОС. 7. Подготовка на документи към формуляра за кандидатстване. 8. Подготовка на тръжни документации – разработени са три броя документации за възлагане по реда на ЗОП на обществени поръчки за следните дейности от инвестиционния проект: а) Проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на машини, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на инсталациите б) Строителен надзор върху договора за проектиране и строителство в) Доставка на техника, необходима за разделно събиране и транспортиране на зелени битови отпадъци Изпълнението на дейността изискваше стандартните офис оборудване и материали, осигурени от изпълнителите на Дейността., Contracted Amount: 419 997.60 , Reported Amount: 419 917.60
  • Activity: Дейност 2. Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Целта на дейността е да се изготвят документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на дейности по проекта. Тази цел пряко се отнася към изпълнението на инвестиционните дейности по проекта и към управление на проекта. Ще бъдат изготвени документации за следните обществени поръчки: 1. Техническа помощ за изпълнение на проект „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г. Целта на тази документация ще бъде община Петрич да проведе процедура по ЗОП за избор на консултант, който да подпомага експертите от общината за цялостно управление и изпълнение на проекта. Тази документация ще послужи за избор на изпълнител в рамките на Дейност 8. Организация и управление на проекта. 2. Изготвяне на идеен проект за инсталация за предварително третиране на битови отпадъци. Целта на тази документация е община Петрич да проведе процедура по ЗОП и да избере изпълнител , който ще изпълнява Дейност 3. Изготвяне на идеен проект за инсталация за предварително третиране 3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация по проекта. Целта на тази документация е община Петрич да избере изпълнител по ЗОП, който ще изпълнява задачи в рамките на Дейност 7. Изпълнение на мерки за информация и комуникация. Предназначението на документациите е да създадат предпоставките за избор на най-добрия кандидат за изпълнение на предмета на съответната поръчка. Изготвянето на документации за възлагане по Закона за обществени поръчки е ключов етап в цялостния процес на планиране и осъществяване на обществените поръчки, чието добро изпълнение гарантира в голяма степен успешно възлагане и изпълнение на възложените дейности, а оттам и успешно изпълнение на проекта. В този контекст, Дейност 2 ще включва изготвяне на всички изисквани компоненти съобразно избрания начин на възлагане (избрана процедура) за всяка една от трите обществени поръчки по Закона за обществени поръчки. За провеждане на процедура за избор на изпълнител на Техническа помощ за изпълнение на проекта ще бъдат изготвени: - технически спецификации - методиката за определяне на комплексната оценка на офертата - образци на документи - указание за подготовката на документите - проект на договор - други документи, които могат да са необходими за подготовката на офертите Документациите за избор на изпълнител за изготвяне на Идеен проект за инсталация за предварително третиране и за избор на изпълнител за изпълнение на мерки за информация и комуникация ще включват технически спецификации, образци на документи и указания, проекти на договори и всички останали документи, необходими за провеждане на процедурите. При разработване на документациите ще се спазват хоризонталните принципи, приложими за обществени поръчки - равнопоставеност и недопускане на дискриминация, публичност и прозрачност. При изготвяне на Техническите спецификации за всяка от обществените поръчки ще се съблюдават и всички изисквания, ограничения и критерии, посочени в Насоките за кандидатстване и в АДБФП. , Contracted Amount: 21 600.00 , Reported Amount: 22 655.28
  • Activity: Дейност 3. Изготвяне на идеен проект за инсталация за предварително третиране на битови отпадъци: Дейност 3 ще включва изготвяне на идеен проект за инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци. (В рамките на Дейност 1 е разработен идеен проект за инсталацията за компостиране.) Идейният проект ще изпълнява и ролята на задание за следващата фаза на проектиране. Целесъобразността на избора на дейността се обуславя от необходимостта да се постигне максимално високо качество и конкретизиране на параметрите за следващата фаза на проектриране и синхронизация на цялостното инвестиционното предложение с неговото физическо осъществяване, съобразно предвижданията в изготвения ПИП и изискванията на Възложителя община Петрич, вкл. по отношение на количествено-стойностни сметки. Идейният проект ще бъде изготвен съгласно изискванията на Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и ще предложи конкретни проектни решения съобразно площадката и резултатите от Прединвестиционните проучвания. Идейният проект ще бъде разработен и окомплектован с всички необходими части, в т.ч. количествено-стойностни сметки. Ще бъдат спазени изискванията на нормативната уредба и изискванията, ограниченията и критериите на УО на ОПОС. При изготвяне на идейния проект ще бъдат спазени следните изисквания: - Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; - Ситуирането на площадката ще бъде съобразено с ПУП за отредения терен, както и със съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 от ЗУТ и Наредба №7 от 2 декември 2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделни видове територии и устройствени зони (ДВ, бр. 58 от 2004 г.); - Наредба №8 от 28.07.1999 г. за правила и норми за разполагане на техническите проводи и съоръжения в населени места (ДВ, бр. 72 от 1999 г.); - Технически указания, регламентирани в стандартите БДС EN 752 и БДС EN 805 за проектиране на ВиК системи; - Нормативните изисквания при проектиране на видовете строителни конструкции; - Постигане на необходимия ефект върху ВиК мрежата, достатъчен за безпроблемно хидравлично натоварване на ВиК системата и осигуряващ нормативните изисквания за отвеждане на отпадъчни води и дъждовните води, и нормативните изисквания за питейно водоснабдяване; - Предвиждане на необходимите технически мерки срещу вредните въздействия върху околната среда (вредни миризми, шум, токсични вещества, аерозоли и пяна и др.); - Осигуряване на водонепропускливост на съответните съоръжения и системи; - Намаляване до възможния минимум на количеството отпадъчни продукти при строителството и тяхното безопасно оползотворяване и обезвреждане при спазване на изискванията на нормативните актове за управление на отпадъците; - Постигане на ефективност по отношение на общите разходи (капитални и експлоатационни); - Прилагане на енергоефективни мерки при строителството и експлоатацията. Идейният проект ще съдържа следните части: 1. Технологична 2. Генплан 3. Архитектурна 4. Конструктивна 5. Геодезическа 6. Пътна 7. ВиК 8. Електрическа 9. Автоматизация 10. Видеоконтрол 11. Пожароизвестяване 12. ТОВК 13. Паркоустройство 14. Пожарна безопасност 15. Сметна документация. Всички части на идейния проект ще съдържат обяснителна записка и чертежи. За изпълнение на дейността ще са необходими специализирано оборудване и софтуерни продукти, стандартните офис оборудване и материали, като всички те ще бъдат осигурени от избрания изпълнител. По време на изпълнение на дейността Звеното за управление на проекта ще осъществява мониторинг и контрол върху всички аспекти от физическото и финансовото изпълнение на дейността. Контролът върху цялостното изпълнение на договора ще се осъществява от ръководителя на проекта. , Contracted Amount: 77 760.00 , Reported Amount: 77 760.00
  • Activity: Дейност 4. Проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на машини, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на инсталациите: Целта на д-та е да се изгради планираната инфраструктура и осигури оборудване за увеличаване на дела на рециклирани и оползотворени отпадъци в община Петрич. Дейността включва 2 поддейности. Поддейност 4.1 (15 месеца), включва работно проектиране, авторски надзор, строителство на компостираща инсталация (КИ) с капацитет 4150 т/г и на инсталация за предварително третиране (ИПТ) с капацитет 10 841 т/г, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на оборудване за инсталациите. Ще се осъществят следните основни задачи: 1.Изготвяне на работни проекти за КИ и ИПТ и площадкова инфраструктура. Работните проекти ще бъдат разработени въз основа на идейните проекти 2.Съгласувателни процедури - ще се извършат задачи за оценка на съответствието на всички части на инвестиционния проект с основните изисквания за строежите и издаване на разрешение за строеж. Община Петрич вече е предприела действия по осигуряване на административни актове, необходимо условие за разрешаване на строителството по ЗООС и ЗБР. Има влязло в сила решение за преценка на необходимостта от ОВОС, в ход е подготовка на заявлението до компетентния орган съгласно Наредбата за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни. При изготвяне на оценката на съответствието всички изисквани документи ще бъдат осигурени. 3.Подготвителни работи и временно строителство 4.СМР съобразно одобрения проект 5.Осъществяване на авторски надзор от проектанта по всички части по време на СМР относно точното спазване на изготвените работни проекти за 2-те инсталации съобразно вписаните в заповедната книга задължителни действия за останалите участници в строителството, заверяване на ексклузивната документация и други съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба 6.Доставка на оборудване (съгласно опис в ПИП с изкл. на мобилното оборудване по поддейност 4.2) 7.Обучение на персонала, който ще обслужва инсталацията 8. Предаване на обекта на Възложителя (вкл. дейностите съгласно чл. 175 и 176 от ЗУТ) Община Петрич ще проведе процедура и ще възложи бъдещата експлоатация на инсталациите. За целта Техн. помощ ще изготви проекти на решения на общинския съвет, документация за възлагане и всички други необходими документи, съобразно Насоките за кандидатстване. Предвижда се процедурата да се проведе така, че да има избран изпълнител до 05.2019 г., тъй като се планира КИ да бъде пусната в експлоатация от 07.2019 г. и следва да се обучи персоналът на бъдещия оператор на инсталацията. По време на всички гореописани основни задачи ще бъдат изпълнявани и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие, описани подробно в ПИП Изпълнението на поддейността изисква съответните машини, оборудване, техника, материали и др., осигуряването на които са отговорност на Изпълнителя на поддейността. За задачите, които имат кабинетен характер, са необходими стандартните офиси, офис оборудване и материали. Поддейност 4.2 включва доставка на мобилно оборудване за нуждите на двете инсталации. В рамките на тази поддейност ще бъде доставено следното оборудване: -за компостиращата инсталация - 2 контейнера, 1 трактор, 2 ремаркета, 1 минитоварач, 1 сито, 1 шредер, полупропусклива мембрана, комуникационно и лабораторно оборудване -за инсталацията за предварително трериране - 1 челен товарач, 6 контейнера, 1 електрокар, 1 машина за обръщане на компостни редове, полупропусклива мембрана, 1 навивач за мембрана, 1 крик и лабораторно оборудване. Лабораторното оборудване и за всяка една от инсталациите включва лабораторен pH-метър, едноканален преносим електронен термометър, портативен влагомер и газ анализатор и микроскоп Тракторът и 1 от ремаркетата от КИ ще се използват и на ИПТ. Челният товарач и машината за обръщане на компостни редове от ИПТ ще се използва и на КИ. Поддейността ще продължи 7 м., като се планира договорът с избрания изпълнител да бъде сключен през 15-ия м. след подписване на АДБФП., Contracted Amount: 8 584 119.84 , Reported Amount: 8 322 040.48
  • Activity: Дейност 5. Строителен надзор на проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на оборудване, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на изградените съоръжения и инсталации: Общата цел на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на дейностите за проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на машини, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на инсталациите. Дейността ще включва осъществяване на инвеститорски контрол и независим строителен надзор върху договора за инженеринг (Дейност 4.1.) и договора за доставка на мобилно оборудване (Дейност 4.2.), съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство. Дейността ще се извършва от Консултант, който ще упражнява следните основни групи задачи:  Технически контрол при проектирането, вкл. изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта  Строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове  Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и управление на изпълнението на строежа  Дейност на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР  Контрол на влаганите строителни продукти и на извършените СМР  Строителен надзор по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове;  Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ  Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите  След подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геодезическото заснемане на обекта и отразяване на резултата от заснемането в кадастралната карта, изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получаване на разрешение за ползване съгласно чл. 177 от ЗУТ  Контрол на доставките на съоръженията  Провеждане на месечни срещи за напредъка  Изготвяне на периодични доклади за отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР  Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ОПОС Консултантът ще осъществява дейността в тясно сътрудничество със съответните представители на строителя и на община Петрич. Изпълнението на строителния надзор изисква съответните превозни и технически средства, предпазно облекло, офиси, офис оборудване и материали, необходими за извършване на дейността. Тяхното осигуряване ще е отговорност на избрания Консултант за изпълнение на Дейност 5. При изпълнение на Дейността община Петрич ще осъществява контрол върху физическото и финансовото изпълнение съобразно сключения договор и офертата на избрания изпълнител. Контролът ще обхваща: - преглед и проверка на отчетните доклади за напредъка, които изпълнителят ще има задължение на представя периодично; - пълни документални проверки на всички документи, представени от изпълнителя и проверка за изпълнението на определените условия за плащане; - проверки на място на строителните обекти и в офиса на изпълнителя с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи и представените от строителния надзор сертификати за плащане съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; както и ad-hoc проверки на строителните обекти; - провеждане на тристранни периодични срещи . Основна роля по отношение на дейността ще имат ръководителят на проекта, експертът инсталации за компостиране и инсталации за предварително третиране (инженер) и експертът мониторинг и докладване, като определени функции ще имат и други членове на ЗУП съобразно техните компетенции. , Contracted Amount: 426 000.00 , Reported Amount: 425 999.99
  • Activity: Дейност 6. Доставка на техника за разделно събиране и транспортиране на биоразградими (зелени) битови отпадъци : Целта на дейността е да се осигури необходимата техника за въвеждане в община Петрич на система за разделно събиране на зелени биоотпадъци, генерирани в населените места на територията на общината. Чрез тази техника ще се обезпечи функционирането на системата, която община Петрич ще въведе преди пускане в експлоатация на компостиращата инсталация, и ще се осигури входяща суровина за функционирането на изградената инсталация. Дейността включва доставка на техника за разделно събиране и транспортиране на зелени биоотпадъци до компостиращата инсталация. Техническите и количествените показатели на необходимата техника предмет на доставката са изчислени съобразно разчетите за въвеждане на системата за разделно събиране на зелени биоотпадъци. Планира се въвеждане на разделно събиране на зелени отпадъци от домакинствата в гр. Петрич и селата Кърналово, Марикостиново, Михнево и Първомай, и разделно събиране на зелените отпадъци от обществени площи, паркове, градини и др. във всички населени места в общината. Броят и видът на съдовете и техниката са изчислени въз основа на изготвените прогнози за образуваните зелени отпадъци в общината и прединвестиционните проучвания, вкл. относно капацитета на инсталацията. Взети са предвид и резултатите от проведеното социологическо проучване на нагласите на населението. Направено е и проучване на наличната на пазара техника. Ще бъде извършено следното:  Доставка на 60 броя пластмасови контейнери за разделно събиране на зелени отпадъци от домакинствата на територията на в гр. Петрич и селата Кърналово, Марикостиново, Михнево и Първомай, с обем на всеки контейнер 1,1 куб.м  Доставка на 1 брой сметосъбиращ камион с товароносимост 1,4 тона за транспортиране на разделно събрани зелени отпадъци от контейнерите за разделно събиране на зелени битови отпадъци до компостиращата инсталация  Доставка на 1 брой сметосъбиращ камион с товароносимост 5 тона за транспортиране на разделно събрани зелени отпадъци от зелени площи на територията на населените места в община Петрич до компостиращата инсталация. Условията, които трябва да бъдат изпълнени при реализация на дейността, са описани в изготвената от община Петрич Техническа спецификация за необходимите контейнери и камиони и се отнасят до техническите характеристики, изисквания за енергийна ефективност и други мерки за опазване на околната среда, за придружаваща техническа документация, за гаранционно обслужване и други на доставената техника. Контролът върху изпълнителя на дейността ще се осъществява от експертите в ЗУП и Техническата помощ съобразно възложените им функции, като основна роля ще имат експертите мониторинг и докладване и юрист. , Contracted Amount: 230 892.00 , Reported Amount: 230 892.00
  • Activity: Дейност 7. Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Целта на дейността е да се осигури повишаване на информираността на населението на община Петрич за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на инвестиционния проект и прозрачно изразходване на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. В допълнение, мерките ще подобрят общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта и от разделното събиране на отпадъците. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. и в „Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“. Планирането на дейността е съобразено с изискванията, приложими към проекти над 500 хил. евро и включващи финансиране на инфраструктура, какъвто е проектът на община Петрич. Дейността ще включва следните задачи: - В 2-дневен срок след подписване на АДБФП, община Петрич ще подготви информация и ще публикува на интернет страницата си описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на ЕФРР на ЕС и на българската държава чрез ОПОС за реализацията на проекта и ще постави банер с линк към сайта на ОПОС. - В началото на проекта кметът на община Петрич ще проведе пресконференция с участие на местните и регионалните медии за запознаване на широката общественост с целите на проекта и ползите от него и за източниците на финансиране - Ще се възложи услуга по реда на ЗОП и ще бъдат произведени: o билборд с размери 3х4 м, визуализация и текст съгласно изискванията - ще бъде поставен на строителната площадка преди първа копка. o постоянна информационна табела с размер 50х70 см - ще бъде поставена при премахване на билдборда след като инсталациите бъдат пуснати в експлоатация o информационни дипляни А4 двустранни сгъваеми цветни o промоционални комплекти (химикалки, папки, USB памет, брандирани съобразно изискванията) o банер със стойка, който ще се поставя при провеждане на публични събития – пресконференции, церемонии и др. o информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупените в рамките на проекта оборудване, съоръжения и машини за компостиращата инсталация и за инсталацията за предварително третиране (съгласно опис на необходимото оборудване, съоръжения и машини в ПИП) и за разделното събиране на биоразградими битови отпадъци - 60 контейнера и 2 камиона. o плакати формат А3 - които ще бъдат поставени в сградата на общината и в населените места в общината, за популяризиране на приноса на ЕС и ползите от проекта сред населението. Общината счита, че тази форма за информиране е много подходяща за достигане до възможно най-широка общественост - Ще бъдат провеждани пресконференции за запознаване на обществеността с напредъка по изпълнение на проекта - Ще бъдат организирани две церемонии - „първа копка“ и „откриване на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци“ - При провеждане на мерките за информация и комуникации, винаги, когато се изисква или е необходимо, ще бъдат осъществявани предварителни контакти/уведомяване/ с УО на ОПОС - относно дизайна и мястото на поставяне на билборд, относно събития първа копка и откриване на обект и др.. Отговорност за изпълнение на дейността ще има координаторът на проекта в ЗУП. Той ще извършва контрол върху дейността на избрания изпълнител за мерки за информация и комуникации и общо наблюдение за спазване на мерките за информация и комуникация и за тяхното съответствие с изискванията на ОПОС от изпълнителните на всички договори, възложени в рамките на проекта. Ръководителят на проекта ще участва в публичните събития, а по негова преценка ще участват и други членове от ЗУП. , Contracted Amount: 6 996.00 , Reported Amount: 6 996.00
  • Activity: Дейност 8. Организация и управление на проекта : Структурата за организация и управление на проекта ще включва екип от експерти от общинска администрация Петрич и външни експерти. Необходимостта от външни експерти се налага предвид естеството на проекта и с цел гарантиране на административен капацитет за изпълнение на всички дейности и задачи на мащабния проект. Експертите от общинската администрация ще са: ръководител на проекта, координатор, счетоводител, експерт по съхранение на документацията и по нередности. Външните експерти ще бъдат осигурени чрез избор на изпълнител за Техническа помощ (ТП) по реда на ЗОП и ще са: мениджър на ТП, юрист, експерт проектиране и изграждане на съоръжения за третиране на отпадъци, експерт мониторинг и докладване. Екипът ще изпълнява функции, произтичащи от АДБФП, приложимата нормативна уредба и указанията за изпълнение на проекти, финансирани от ОПОС. Професионалната квалификацията на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между всички експерти гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта. Взаимоотношенията между членовете на екипа ще се осъществява по следните механизми: 1. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще отговоря за контрола върху изпълнението на задачите от ЗУП съобразно разписаните функции на всеки експерт и изпълнението на договора за ТП. Експертите в ЗУП ще отчитат работата чрез месечни отчети, чието одобрение от ръководителя на проекта ще е условие за изплащане на възнагражденията. Мениджърът на ТП ще представя на ръководителя на проекта периодични административни доклади за отчитане на работата и напредъка по изпълнение на задълженията по договора за Техническа помощ. 2. Взаимодействието в рамките на ЗУП ще се осъществява чрез ежедневна комуникация между експертите и ежеседмични оперативни срещи, на които ще се обсъждат оперативни въпроси, свързани с изпълнение на проекта, както и срещи за обсъждане и приемане на представени доклади от ТП, вкл. относно докладите за напредък от изпълнителите на обществени поръчки по проекта. 3. Взаимодействието на експертите от ЗУП и експертите на ТП ще се осъществява чрез срещи в офиса на проекта в общината, оперативни комуникации по телефона и по ел.поща, работни срещи в деня на периодичните срещи, организирани от строителния надзор. Механизми за вътрешен мониторинг. Със Заповед IV-А-62/01.03.2012 г. на кмета са утвърдени Вътрешни правила за осъществяване на вътрешен мониторинг при управление на средства по програми на ЕС в община Петрич. Съгласно Правилата, мониторингът може да бъде възложен на външни експерти при спазване на разпоредбите в правилата. Основна отговорност за осъществяване на мониторинга ще има експертът мониторинг и докладване от ТП. Процедурата за осъществяване на мониторинга ще включва: утвърждаване на показателите за мониторинг; разписване на начините и средствата за събиране на информация за мониторинга и ролята на членовете на екипа съобразно техните функции; събиране на данни от страна на експерта мониторинг и докладване; периодично отчитане и адресиране на резултатите от мониторинга пред ръководителя на проекта, който ще осъществява контрол върху изпълнението на вътрешния мониторинг. Част от вътрешния мониторинг ще бъде и оценката на риска. Мениджърът на ТП ще има задължение да оценява рисковете и да представя на ръководителя на проекта периодични доклади за оценка на риска, а в случай на проявление на даден риск извън периода на доклада, той ще информира ръководителя на проекта, като предлага мерки за справяне/минимизиране на риска. За изпълнение на дейността ще бъде отделено помещение в сградата на общинска администрация Петрич. Помещението ще бъде оборудвано със закупените по проекта оборудване и офис материали, необходими за оперативната работа на екипа, вкл. за размножаване и сканиране на документите по проекта и за физическото съхранение на документацията по проекта., Contracted Amount: 343 257.51 , Reported Amount: 333 366.78

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OBEDINENIE "MENIDJUR-PETRICH-2018" DZZD, Contracted Amount*: 195 996.87 , Reported Amount**: 237 492.00
  • Contractor: DZZD "EKO PROEKT 18'', Contracted Amount*: 4 821 219.80 , Reported Amount**: 6 518 104.48
  • Contractor: PERUN SD-1 EOOD, Contracted Amount*: 9 959.91 , Reported Amount**: 12 906.15
  • Contractor: DZZD OBEDINENIE PETRICH-UPRAVLENIE NA OTPADACITE 2017, Contracted Amount*: 93 586.50 , Reported Amount**: 105 000.00
  • Contractor: DZZD OBEDINENIE PETRICH-KOMPOSTIRANE, Contracted Amount*: 149 709.72 , Reported Amount**: 167 971.00
  • Contractor: IZDATELSKA KASHTA AB EOOD, Contracted Amount*: 4 661.50 , Reported Amount**: 6 276.00
  • Contractor: DI EM AI DIVELOPMANT EOOD, Contracted Amount*: 534.78 , Reported Amount**: 720.00
  • Contractor: ECOSOL BULGARIA JSC, Contracted Amount*: 1 296 493.52 , Reported Amount**: 2 012 616.00
  • Contractor: IDEA SERVIZ EOOD, Contracted Amount*: 12 949.25 , Reported Amount**: 22 212.00
  • Contractor: Evropeiski proekti i programi Konsult EOOD, Contracted Amount*: 16 043.40 , Reported Amount**: 18 000.00
  • Contractor: DZZD "'KONSULTANTI 2018'', Contracted Amount*: 297 814.79 , Reported Amount**: 425 999.99
  • Contractor: BT-INGENIRING EOOD, Contracted Amount*: 57 756.24 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Общини, обслужвани от инсталациите за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Общо количество депонирани битови отпадъци от обслужваните от всички инсталации населени места, Measure Unit: т/год., Base Value: 15 363.82 , Target amount: 5 152.61 , Reached amount: 10 211.21
Indicator 3 Изградени и въведени в експлоатация инсталации за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Общини, обслужвани от инсталациите за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Общо количество на депонираните биоразградими битови отпадъци от обслужваните от всички инсталации населени места, Measure Unit: т./год., Base Value: 7 681.91 , Target amount: 1 846.00 , Reached amount: 5 835.91
Indicator 6 Капацитет за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци, Measure Unit: т/год., Base Value: 0.00 , Target amount: 10 841.00 , Reached amount: 10 841.00
Indicator 7 Additional waste recycling capacity, Measure Unit: т./год., Base Value: 0.00 , Target amount: 4 150.00 , Reached amount: 4 150.00
Indicator 8 Изградени и въведени в експлоатация инсталации за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразградими битови отпадъци, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 9 Обхванато население, което ще се обслужва от инсталациите за компостиране, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 49 774.00 , Reached amount: 48 992.00
Indicator 10 Обхванато население, което ще се обслужва от инсталациите за предварително третиране, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 49 774.00 , Reached amount: 48 992.00

Financial Information

Total Project cost 7 095 998.09 BGN
Grant 6 324 655.97 BGN
Self amount 771 342.12 BGN
Total actual amounts paid 6 324 655.97 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 124.93 625.02 5 749.95 ДЗЗД "ОБЕДИНЕНИЕ ПЕТРИЧ-УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ 2017"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 887.81 352.19 3 240.00 БТ-ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 9 799.84 1 195.16 10 995.00 ОБЕДИНЕНИЕ "МЕНИДЖЪР-ПЕТРИЧ-2018" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 482 123.47 58 798.18 540 921.65 ДЗЗД "ЕКО ПРОЕКТ 18"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 ЕКОСОЛ БЪЛГАРИЯ АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 6 082.95 741.86 6 824.81 ЕКОСОЛ БЪЛГАРИЯ АД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на консумативи и материали по проект „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г., Процедура BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г., Estimated Amount: 9 125.00
  • Differentiated position 1: Доставка на консумативи и материали по проект „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г., Процедура BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г.
    Contractor: PERUN SD-1 EOOD
    Contract total funded value: 7 695.26
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на мобилно оборудване и техника за инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране по проект "Проектиране и изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци в община Петрич", съфинансиран от ОП "Околна среда 2014-2020 г.", Estimated Amount: 1 566 755.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на мобилно оборудване и техника за инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране по проект: „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г.“, Estimated Amount: 1 566 755.00
  • Differentiated position 1: Доставка на мобилно оборудване и техника за инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране по проект: „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г.“
    Contractor: ECOSOL BULGARIA JSC
    Contract total funded value: 1 174 836.32
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на оборудване за административни цели по проект „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г., Процедура BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г., Estimated Amount: 2 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за административни цели по проект „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г., Процедура BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г.
    Contractor: PERUN SD-1 EOOD
    Contract total funded value: 2 264.65
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на техника за разделно събиране и транспортиране на зелени биоотпадъци, Estimated Amount: 194 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на контейнери за разделно събиране на биоразградими (зелени) битови отпадъци
    Contractor: IDEA SERVIZ EOOD
    Contract total funded value: 12 949.25
  • Differentiated position 2: Доставка на специализирани автомобили за сметосъбиране и сметоизвозване на биоразградими (зелени) битови отпадъци
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на техника за разделно събиране и транспортиране на зелени биоотпадъци – специализирани автомобили, по проект: „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОП“Околна среда 2014-2020 г.“, Estimated Amount: 174 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на техника за разделно събиране и транспортиране на зелени биоотпадъци – специализирани автомобили, по проект: „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОП“Околна среда 2014-2020 г.“
    Contractor: ECOSOL BULGARIA JSC
    Contract total funded value: 121 657.20
Procedure 7 Subject to due process: Експлоатация на инсталация за компостиране на зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесени битови отпадъци, Estimated Amount: 0.00
Procedure 8 Subject to due process: Изготвяне на идеен проект за инсталация за предварително третиране на битови отпадъци , Estimated Amount: 69 500.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на идеен проект за инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци
    Contractor: BT-INGENIRING EOOD
    Contract total funded value: 57 756.24
Procedure 9 Subject to due process: Изпълнение на мерки за информация и комуникации , Estimated Amount: 12 700.00
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на рекламни и информационни материали, включени в списъка по чл. 12, ал.1, т.1 от ЗОП
    Contractor: DI EM AI DIVELOPMANT EOOD
    Contract total funded value: 534.78
  • Differentiated position 2: Изпълнение на мерки за информация и комуникация
    Contractor: IZDATELSKA KASHTA AB EOOD
    Contract total funded value: 4 661.50
Procedure 10 Subject to due process: Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на проект „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци в община Петрич“, съфинансиран от ОП „Околна среда 2014-2020 г.“, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: „Европейски проекти и програми Консулт” ЕООД
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 11 Subject to due process: Подготовка на проектно предложение за кандидатстване по Процедура BG16M1OP002-2.002 "Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци" по Оперативна програма "Околна среда 2014-2020г.", Estimated Amount: 120 000.00
  • Differentiated position 1: Техническа помощ за изготвяне на проектно предложение по Процедура BG16M1OP002-2.002 "Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци"." по Приоритетна Ос 2 на ОПОС 2014-2020г.
    Contractor: DZZD OBEDINENIE PETRICH-UPRAVLENIE NA OTPADACITE 2017
    Contract total funded value: 93 586.50
Procedure 12 Subject to due process: Подготовка на проектно предложение за кандидатстване по процедура за подбор на проектни предложения за "Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, вкл. осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци" в рамките на Оперативна програма Околна среда 2014-2020“, Estimated Amount: 258 333.00
  • Differentiated position 1: Подготовка на проектно предложение за кандидатстване по процедура за подбор на проектни предложения за "Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, вкл. осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци" в рамките на Оперативна програма Околна среда 2014-2020“
    Contractor: DZZD OBEDINENIE PETRICH-KOMPOSTIRANE
    Contract total funded value: 149 709.72
Procedure 13 Subject to due process: Проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка за съоръжения към инсталациите , Estimated Amount: 5 703 988.00
  • Differentiated position 1: Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци в община Петрич“, финансиран от оперативна програма „Околна среда 2014 -2020 г.“
    Contractor: DZZD "EKO PROEKT 18''
    Contract total funded value: 4 821 219.80
Procedure 14 Subject to due process: Строителен надзор на проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събрани зелени отпадъци и на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на оборудване, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на изградените съоръжения и инсталации, в рамките на проект, финансиран от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“, Estimated Amount: 399 355.00
  • Differentiated position 1: Строителен надзор на проектиране и строителство на компостираща инсталация за разделно събиране на зелени отпадъци и на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, строителство на площадкова инфраструктура и доставка на оборудване, съоръжения и техника, необходими за експлоатация на изградените съоръжения и инсталации”, възлагана в рамките на проект „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци в община Петрич”, финансиран от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.”
    Contractor: DZZD "'KONSULTANTI 2018''
    Contract total funded value: 297 814.79
Procedure 15 Subject to due process: Техническа помощ за организация и управление на проект „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, съфинансиран от ОП „Околна среда 2014-2020 г.“, Estimated Amount: 230 000.00
  • Differentiated position 1: Техническа помощ за изпълнение на проект „Проектиране и изграждане на инсталация за компостиране и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за община Петрич“, финансиран по ОПОС 2014-2020 г.
    Contractor: OBEDINENIE "MENIDJUR-PETRICH-2018" DZZD
    Contract total funded value: 195 996.87

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN