Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0545-C01
Project Name New opportunities for work implementation and qualification enhancement in DP Support Ltd
Beneficiary 202238956 DP SUPORT Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 15.08.2016
Start Date 01.09.2016
End Date 30.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Габрово, гр.Габрово

Description

Brief description
Проектното предложение „Нови възможности за трудова реализация и професионалната квалификация в "ДП Супорт" ООД" има за цел да даде шанс на безработни лица на възраст над 54 години и продължително безработни и неактивни лица да започнат работа като лични асистенти  и да получат квалификация в областта на социалните грижи. По проекта се предвижда субсидирана заетост за 20 лица от посочените целеви групи за срок от 12 месеца. Той е на стойност 162 810.00 лв. с продължителност от 15 месеца. Проектното предложение е съобразено с нуждите на предприятието и спецификата на дейността, като същевременно изцяло отговаря и активно допринася за изпълнението на целите на стратегията на ЕС „Европа 2020” в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване и постигане на условия за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж. 
Създаването на възможност за разкриване на нови работни места, посреством ОПРЧР процедура "Ново работно място 2015", ще даде възможност на дружеството да участва активно в разрешаването на съществуващите проблеми на пазара на труда - наемането на лица от едни от най-уязвимите социални групи и квалифицирането им в една изключително хуманна професия, ще спомогне за извеждането им от пасивно участие в социалната система, изграждането на трудови навици, ще създаде условия за професионална квалификация и личностно развитие, ще повиши конкурентоспособността им и като общ ефект ще доведе до трайното им интегриране на пазара на труда.
Проектът включва и дейности по администриране и отчитане на напредъка и изпълнението на заложените цели, които ще бъдат делегирани на Екип за управление както и дейности за популяризиране изпълнението, целите и резултатите на проекта.
Всички заложени за изпълнение дейности са съобразени и напълно кореспондират на приоритетите и специфичните цели на процедурата "Ново работно място" и целят подпомагане постигането на националните цели в изпълнение на стратегията „Европа 2020”.
Activities
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта: Целта на дейността е създаване на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област и осигуряване на условия за безпроблемно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектното предложение в заложените от Кандидата срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва три позиции – Ръководител, Координатор и Счетоводител. На членовете на Екипа ще бъдат вменени следните задължения и отговорности: Ръководител: • Управлява цялостното изпълнение на дейностите по проекта; • Ръководи и координира цялостната работа на екипа; • Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Управляващия орган; • Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно заложените в бюджета разходи; • Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него; • Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; • Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Управляващия орган; • Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Координатор: • Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя; • Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, обучения, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.; • Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставка и услуги; • Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите; • Подпомага Ръководителя и Счетоводителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Управляващия орган; • Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация; • Участва в екипни срещи. Счетоводител: • Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП; • Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети; • Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОПРЧР; • Следи за съхранението на финансовите документи по проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта. Всеки етап от изпълнението на проекта ще бъде контролиран от членовете на екипа на проекта, които ще бъдат отговорни за навременното изпълнение на всички заложени в него дейности. От провежданите срещи на екипа ще бъдат изготвени протоколи, в които ще бъде отразен напредъка по проекта, срещаните трудности и възможните решения за преодоляването им, ще се разпределят задачите и ще се планират предстоящите дейности. Екипността и правилното управление ще спомогне за предвиждане на възможни трудности и навременното им разрешаване. Срещите ще бъдат своеобразен инструмент за контрол, мониторинг и проследяване на коректното изпълнение на заложените в проекта дейности. ЕОУП ще бъде пряко отговорен за популяризирането на заложените и изпълнени дейности, съгласно условията и изискванията на Управляващия/Договарящия орган по отношение на стриктното спазване на правилата за визуализация и публичност. ЕОУП ще следи и за прякото изпълнение на дейностите, заложени в проектното предложение, които ще се извършват от външен изпълнител, съгласно процедурите на ПМС 118/ 20.05.2014 г., Contracted Amount: 16 230.00 , Reported Amount: 16 144.37
  • Activity: Подбор и субсидирано наемане на безработни и неактивни лица за включване в дейностите по проекта: Подбор на 20 лица от целевата група за включване в дейностите по проекта и осигуряване на субсидирана заетост за период от 12 месеца. Приоритетно всички новоназначени ще бъдат лица от следните целеви групи: - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни лица на възраст над 54 г.; Дружеството желае да разкрие нови работни места, чрез които ще разшири и доразвие естеството и качеството на услугите, които ДП Супорт ООД предоставя на своите клиенти. Ръководството на търговското дружество предвижда наетите от дефинираните по-горе целеви групи лица да бъдат назначени на длъжност: "Личен асистент", код по НКПД: 53221002. Позицията попада в 5-ти клас по професии от НКПД 2011г., трудовите възнаграждения ще бъдат в размер на Минималния осигурителен доход (МОД), който съвпада с Минималната работна заплата (МРЗ). Дружеството предлага услуги в сферата на социалната дейност - в областта на подпомагането на възрастни хора и инвалиди. Естеството на предлаганите грижи е най-общо в сферата на социалното здравеопазване, грижата за човека и жилището, помощ за социализацията, психологическа подкрепа, помощ в храненето и грижата за дома и др. по примера и добрата практика в тази област, която собствениците на компанията имат и като придобит опит и познания от Италия, където успешно са развивали дейност в тази област. "ДП Супорт" ООД е оторизирана да обучава служителите си и полага особени усилия в посока квалифициране на персонала си, за да гарантира изключително високото качество на предлаганите услуги. Желанието на ръководството на дружеството е чрез изпълнението на проекта пряко да ангажира дефинираната целева група и в много голяма степен да спомогне за разрешаването и преoдоляването на характерните за нея проблеми по отношение на липса на трудови навици, невъзможност за професионално и личностно развитие, ниско самочувствие, липса на професионален опит, ключови умения и трудови навици, ниска степен на професионална квалификация или липса на такава, недостатъчна и непостоянна активност за търсене на работа, загуба на мотивация и способност за продължаващо учене и преквалификация, което допълнително води до изолация от пазара на труда. Общият профил на подходящите кандидати за длъжност "Личен асистент" е физически и психически здрави лица със завършено минимум основно образование, неосъждани и без заведени производства за извършени престъпления, в активна възраст, желаещи да работят в сферата на социалната дейност с желание за придобиване на нови знания и умения. Тези широки граници дават възможност за включване именно на дефинираните като приоритетни по процедурата целеви групи, заради липсата на изисквания за специална квалификация, опит и висок образователен ценз. Това гарантира постигането на заложените в проекта основни и специфични цели -предоставяне на възможност на безработни и неактивни лица да започнат трудова кариера. Подпомагането на тези целеви групи в посока въвеждането и/или възстановяването им в работната сила на страната ще доведе до олекотяване тежестта върху социалната система на държавата и ще даде възможност на новоназначениете да излязат от работна изолация, да повишат квалификацията и професионалния си опит, да усъвършенстват уменията си, да добият трудови навици и компетенции и да получат доход от положен труд, което от своя страна пък да повиши самочувствието им, правейки ги пълноценна част от обществото и икономиката. Съобразно целите на проектното предложение фирмата ще създаде всички условия за минимизиране на текучеството на персонала и задържане на всички справящи се с работата служители по време на проекта, както и след приключване на дейностите му. Фирмата планира да запази минимум 50% от откритите по проекта 20 нови работни места, като се очаква всички новонаети служители, които усвоят спецификата на работата и изпълняват качествено задълженията си да запазят работата си и след приключване на проектните дейности., Contracted Amount: 119 880.00 , Reported Amount: 120 520.43
  • Activity: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на професия по втора квалификационна степен на вече наетите по проекта лица.: Целта на дейността е повишаване конкурентоспособността и възможностите за реализация на пазара на труда на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда - продължително безработни и неактивни лица; безработни лица на възраст над 54г, посредством професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен по професия "Социален асистент" с код 762040, което ще допринесе за постигането на стратегическите цели на ОП „РЧР“ при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Повишаването на качеството на работната сила чрез професионално обучение улеснява адаптирането й към променящите се изисквания на пазара на труда и работодателите. Осигуряването на съответствие между наличните и необходимите компетенции е от съществено значение с оглед протичащите икономически процеси в страната. Необходимостта от провеждане на предвидените обучения по професионална квалификация произтича от нуждата за придобиване на специфични знания и компетенции от страна на новоназначените служители с оглед качественото изпълнение на професионалните им задължения. Полагането на грижи в социалната сфера чрез подпомагането на възрастни хора и хора с увреждания, предполага специфични познания в сферата на социалното здравеопазване, грижата за човека и жилището, различните аспекти на социализацията, психологическа подкрепа, начините на хранене и т.н. Ето защо постигането на съответствие между необходимата квалификация за изпълняването на длъжността "Личен асистент" и фактическата квалификация на новоназначените по проекта служители на тази длъжност е необходимо провеждането на професионално обучение на всички 20 представители на целевата група, съобразено със заявените от кандидата нужди от квалифицирани кадри по професия "Личен асистент". На новоназначените 20 служители от приоритетните целеви групи - продължително безработни и неактивни лица; безработни лица на възраст над 54г., ще бъде предоставено обучение за придобиване на професионална квалификация по професия "Социален асистент " с код 762040, специалност "Подпомагане на възрастни" с код 7620402 - втора квалификационна степен. Професионално обучение е с продължителност не по-малка от 660 учебни часа, ще се осъществява в дневна форма на обучение (45 минути за учебен час). Разпределението по учебния план ще е в теоретични модули от 300 учебни часа и практическо обучение от не по-малко 360 учебни часа. Успешно завършилите обучение участници ще получат свидетелство за професионална квалификация, образец на МОН, номенклатурен № 3-54., Contracted Amount: 24 000.00 , Reported Amount: 24 000.00
  • Activity: Осигуряване на публичност и визуализация: Съгласно Насоките за кандидатстване дейностите по Публичност и визуализация са със задължителен характер при реализирането на проекта. Те се състоят в популяризиране на съпричастността на Европейския социален фонд на ЕС при финансирането на проектните дейности, давайки основна информация за вида и целите на изпълнявания проект, както и за очакваните резултати от реализацията му. Изпълнението на дейността ще бъде съобразена изцяло с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Съществото на дейността се състои в подбор на методи и средства за информиране на обществеността за основните аспекти и цели на проекта. Изпълнението й ще спомогне да се разпространят до широка аудитория възможностите, предлагани от Структурните фондове на Програмен период 2014-2020, и по-конкретно тези на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и процедура "Ново работно място 2015". Дейностите по популяризиране и визуализиране на проекта ще включват: изготвяне на информационни табели, даващи обща информация за Бенефициента, проекта и бюджета му; Изготвяне на информационни брошури с цел популяризиране на проектната инициатива и оказаната подкрепа от страна на ЕС по линия на ЕСФ. Брошурите ще съдържат задължително следната информация: Емблемата и упоменаването на "Европейски съюз" Наименованието на съфинансиращия фонд - ЕСФ Общото лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на финансиращата програма Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020г. Наименование на проекта и главната му цел Общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране в български лева. Изпълнението на Дейност "Публичност и визуализация" ще отдаде дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР и също така ще утвърди сред обществото и по-конкретно сред работодателитеидеята, че повишаване ефективността и производителността се постига чрез икономика основана на знанието, социалните ценности и инвестициите в човешкия капитал. Предвиденият за реализирането на тази дейност финансов ресурс е 2 700.00 лв. без ДДС., Contracted Amount: 2 700.00 , Reported Amount: 2 700.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Veda-Consult Ltd., Contracted Amount*: 24 000.00 , Reported Amount**: 24 000.00
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 3 360.00 , Reported Amount**: 3 715.09
  • Contractor: Kremena, Contracted Amount*: 1 760.00 , Reported Amount**: 496.00
  • Contractor: Pan-H-Hristov, Panteleev and SIE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 700.00
  • Contractor: Antonia, Contracted Amount*: 9 450.00 , Reported Amount**: 10 506.78
  • Contractor: Sanita-VT Ltd., Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: Tsvetana, Contracted Amount*: 1 312.00 , Reported Amount**: 1 426.50
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 25.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00

Financial Information

Total Project cost 162 810.00 BGN
Grant 162 810.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 162 637.02 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Осигуряване на публичност и визуализация по проекта – доставка на информационни материали, Estimated Amount: 2 700.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали за бпубличност и визуализация по проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Услуга по предоставяне на обслужване по трудова медицина за новонаетите служители, Estimated Amount: 600.00
  • Differentiated position 1: Услуга по предоставяне на обслужване по трудова медицина за новонаетите служители
    Contractor: Sanita-VT Ltd.
    Contract total funded value: 600.00
Procedure 3 Subject to due process: Услуга по предоставяне на професионално обучение за придобиване на професия по втора квалификационна степен на вече наетите по проекта лица., Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на професия по втора квалификационна степен
    Contractor: Veda-Consult Ltd.
    Contract total funded value: 24 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуга по управление на проекта – наемане на координатор и счетоводител, Estimated Amount: 5 330.00
  • Differentiated position 1: Наемане на координатор по проекта
    Contractor: Maria
    Contract total funded value: 3 360.00
  • Differentiated position 2: Наемане на счетоводител по проекта
    Contractor: Kremena
    Contract total funded value: 1 760.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуга по управление на проекта в качеството на Счетоводител по проекта – второ обявление, Estimated Amount: 1 312.00
  • Differentiated position 1: Наемане на счетоводител по проекта
    Contractor: Tsvetana
    Contract total funded value: 1 312.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN