Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1325-C01
Project Name Education programs and job seats chance for sustainable growth.
Beneficiary 102856229 BUMERANG -VT Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 12.10.2016
Start Date 12.10.2016
End Date 12.02.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Несебър

Description

Brief description
Бумеранг-ВТ” ООД e българска фирма, която управлява хотел ”Ивана палас” в к.к. Слънчев бряг. Според фирмената политика устойчиво развитие се постига с политика за устойчива заетост, разкриване на нови и постоянни работни места, текущо обучение и повишаване квалификацията на служителите. 
Предложеният проект „Oбучение и създаване на  работни места - шанс за устойчив растеж” кандидатства за финансиране по процедура BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015“ и цели да съдейства за интеграцията на пазара на труда на едни от най-уязвимите групи - икономически неактивни и безработни лица. Проектът планира редица мерки за осигуряване на подходящи обучения, включително на работното място, както и закупуване на оборудване за новоразкритите работни места като стимул за устойчивост на заетостта. Предвидените дейности в проекта ще съдействат за подобряване на състоянието на предприятието по отношение на човешкия му ресурс, чрез създаване на нови работни места, назначаване на нови служители, професионална квалификация и субсидирана и последваща несубсидирана заетост.
Чрез проекта  ще бъдат наети и обучени  професия - първа квалификационна степен на професия „Озеленител” 15 представители на всички специфични категории на целевата група, ще бъдат създадени 15 нови работни места, оборудвани с необходимите инструменти за изпълняване на ежедневните задачи на озеленителите. Тези инвестиции ще допринесат за постигане на устойчива заетост за дружеството в дългосрочен план.

Activities
  • Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца : Дейността се състои от подбор на представители на целевата група, които ще бъдат обхванати от проекта, и назначаване на субсидирана заетост в дружеството. Подбор С оглед осигуряване на оптимален брой кандидатури, непосредствено след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ ще се подадат заявки за селекция на кадри от предвидените по проекта специфични категории на целевата група. Ще се използват оптимален брой канали за достигане до потенциални кандидати - ДВТ, трудови борси и посредници, НПО, при заявяване на минималните изисквания за заемане на длъжност РАБОТНИК ОЗЕЛЕНЯВАНЕ: -да са навършили 18 год. -образование-минимум завършен осми клас; -да са физически годни за упражняване на професията -да имат мотивация за обучение и придобиване на професионална квалификация и започване на работа; Ще бъдат събрани и разгледани всички подадени документи. С подходящите кандидати ще бъде проведено интервю и събеседване. Процесът ще бъде отразен в протокол, подписан от Ръководителя на проекта и управителя на дружеството. Назначаване След провеждането на подбор на кадри, ръководството на Бумеранг-ВТ ООД и екипа по проекта ще направи своя избор и ще покани за подписване на постоянни трудови договори избраните кандидати. Избраните представители на целевата група ще получат разяснения за включването си в изпълнението на настоящия проект и за предимствата, които той предоставя за устойчивото им интегриране на пазара на труда - възможността за включване в обучение за придобиване на ПЪРВА квалификационна степен по професия РАБОТНИК В ОЗЕЛЕНЯВАНЕТО/ОЗЕЛЕНИТЕЛ/ с код на професията 622030, код на специалността 6220301-Озеленяване и цветарство и за включването им в субсидирана заетост по проекта. Ще бъдат назначени 15 лица от целевата група на длъжност ОБЩ РАБОТНИК с Код по НКПД: 96220001 за 7 месеца и преназначени на длъжност РАБОТНИК ОЗЕЛЕНЯВАНЕ с Код по НКПД: 92140015 /след придобиване на професионална квалификация/ с месечно възнаграждение до 550 лв. съобразно планирания Минималния осигурителен доход за 2016г. и всички дължими вноски за сметка на работодателите,прослужено време,извънреден труд и др., съгласно изискванията на КТ и КСО. В бюджета по проекта са предвидени разходи за възнаграждения за всяко лице, включено в заетост при работодател в размер на планирания Минималния осигурителен доход за 2016г. и всички дължими вноски за сметка на работодателите, прослужено време,извънреден труд и др., съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност, попадаща в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. за период до 12 месеца. След приключването на проекта ръководителя на организацията ни има желание да задържи минимум 50% от новоразкритите работни места за 12 месеца след приключване дейностите по проекта. Предвидените разходи за персонал са в размер на 99 823,43 лв. както е описано в бюджетен ред 1, в това число разходи за области на интервенция съответно от 79 858,74лв. към код 102 /бюджетен ред 1.1./ и 19 964,69лв. код 103 /бюджетен ред 1.2./. При спазване на заложените хоризонталните принципи Бумеранг-ВТ ООД ще се съобрази с областите на интервенция с кодове 102 и 103. , Contracted Amount: 99 823.43 , Reported Amount: 99 865.02
  • Activity: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен и обучение по част от професия на вече наетите по проекта лица. : Целта на проектната дейност е осигуряване на новоназначените служители на подходящо обучение и професионална квалификация съгласно длъжността, на която са назначени. Включването в обучение на новонаетите лица ще бъде реализирано при съгласие за повишаване квалификацията и/или компетентността на новоназначения служител. Обучението ще се проведе по специално изготвена програма за придобиване на професионална квалификация съобразно Списък на професиите за професионално образование. След наемането на 15 лица от целевата група Бумеранг-ВТ ООД ще избере лицензиран доставчик на обучение, за да се реализира професионално обучение за придобиване на ПЪРВА квалификационна степен съобразени с минималните изисквания за хорариум, съгласно т. 3.1.6 от Насоките за кандидатстване, с продължителност на курса в учебни часове (45 минути), както следва 1. РАБОТНИК В ОЗЕЛЕНЯВАНЕТО/ОЗЕЛЕНИТЕЛ/ с код на професията 622030, код на специалността 6220301-Озеленяване и цветарство; -Хорариум на обучението- 300 учебни часа; -Теория- 72 учебни часа; -Практика- 228 учебни часа; -Брой на обучаваните лица-15; -стойност на обучението за едно лице - 600 лв. без включен ДДС; Обща стойност на обучението за 15 лица-9 000 лв. без включен ДДС. Успешно завършилите обучението ще придобият документ за първа степен на професионална квалификация. Новонаетите лица, предвидени да бъдат включени в обучение, ще бъдат организирани в една обучителна група според вида на обучението, с цел максимална ефективност на обучението, по-бързата и адекватна адаптация към новото работно място и постигането на психологическа устойчивост на колектива. Обучението ще се провежда по утвърдена програма с продължителността на обучение съобразена с минимума посочен в т. 3.1.6. от Насоките за кандидатстване. Ще бъде проведено модулно обучение на лицата по определеното професия Озеленител. Всички обучаващи ще получат материали и консумативи необходими за провеждане на обучението-учебници, помагала, тетрадки, химикали, подръчни материали и др. За ефективно и ефикасно приключване на обучение за придобиване на професионална квалификация и бързо адаптиране на новонаетите служители към работните места, Бумеранг- ВТ предвижда обучението да се провежда на новоразкритите работни места и да бъде с продължителност 5 часа/дневно, съобразено с нормативите за продължителност на дневна форма на обучение с цел бързо и адекватно придобиване и усвояване на професионални умения. По време на изпълнение на дейността екипа по проекта ще поддържа обратна връзка както с обучаващата организация, така и с обучаващите се лица за да се информира за удовлетвореността и нивото на изпълнение на заложените показатели, проблеми, мнения и забележки на възникнали в обучителния процес. Съобразно заложените изисквания в Насоките за кандидатстване в бюджета са предвидени 9 000 лв. за обучение на общо 15 лица за първа квалификационна степен , с продължителност не по-малка от 300 учебни часа и стойност на обучението в размер на 600 лв. за едно лице. Предвидените разходи за обучение са описани в бюджетен ред 4, в това число разходи за области на интервенция съответно от 7 200 лв. към код 102 /бюджетен ред 4.1./ и 1 800лв. код 103 /бюджетен ред 4.2./ Тази дейност стартира от месец 3 и продължава до месец 11, като продължителността на тази дейност е общо 9 месеца. , Contracted Amount: 9 000.00 , Reported Amount: 9 000.00
  • Activity: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: В рамките на тази дейност ще бъдат обзаведени 15 броя нови работни места с необходимите инструменти и оборудване Бумеранг-ВТ ООД разполага с наличен ресурс за осъществяване на своята дейност- предпазно облекло, антифони, лопати, мотики, дозатори, дъждомери, товарни автомобили за превоз на инструменти/ оборудване и т.н. За оборудването на новите 15 работни места и обезпечаване целогодишната заетост на 15 РАБОТНИКА ОЗЕЛЕНЯВАНЕ по проекта ще бъде закупено следните видове оборудване, което ще се предостави на новите служители: I.ЗАЩИТНИ СРЕДСТВА /каски и протектори за лице/ за безопасността по време на работата на РАБОТНИК ОЗЕЛЕНЯВАНЕ с тежки товари, работа на височина- подрязване и оформяне корони на високи дървета, открити градини на покриви, тераси и др. II.МОТОРНИ ИНСТРУМЕНТИ Целта на Бумеранг-ВТ е осигуряване на целогодишна заетост на 15 безработни/неактивни лица. В зависимост от сезона озеленителите извършват различни манипулации. През пролетта и есента служителите се разпределят на групи с различни задачи: третиране с препарати против плевели, комари, кърлежи и др.; третиране с торове за подхранване, цъфтеж и др.; аранжиране на саксии, кашпи и др.; оформяне на фигури от живи плетове, храсти и дървета; просветляване короните на дърветата за да не пречат или прекъсват електропроводи, съоръжения на експлоатационни дружества и т.н. За да могат новоназначените служители ефективно да изпълняват своите задължения, по проекта ще бъде закупено следното оборудване: III.РЪЧНИ ИНСТРУМЕНТИ При работа на открито новоназначените служители обслужват и малки площи, и обгрижват малки растения или дървета, което изисква наличие на ръчни инструменти. IV.СПЕЦИАЛИЗИРАНО ОБОРУДВАНЕ за работа на открито-разпръскване на торове и препарати за предпазване от вредители и за лесно пренасяне и за опазване на маркучите от утъпкване и прегазване от граждани или превозни средства, тъй като често се налага маркучите да прекосяват улични платна за да се свържат с водоподаваща система. Броят и вида на инструментите и оборудването са съобразени с броя новоразкрити места, с отговорностите и ангажиментите на новонаетите служители както и с вида и честотата на манипулациите които новоназначените служители ще извършват при изпълнение на ежедневните си задачи. Посоченото оборудване е съобразено с отговорностите и ангажиментите на новонаетите служители и ще се използва от всички новонаети служители съобразно организацията на задачите им за деня, сезона, пространството в което ще работят-открито или закрито и е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за ефективност и ефикасност по отношение на ергономичност, околна среда и изискванията за безопасен труд. Предназначението на закупеното оборудване ще се запази от кандидата за срок от минимум 5 години след приключване на проекта. Тази дейност ще започва от месец 2 и приключва в месец 8 и е с обща продължителност 6 месеца. , Contracted Amount: 49 364.50 , Reported Amount: 49 364.50
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта: В изпълнение на заложения в ОП хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти, Бумеранг-ВТ ООД ще сформира екип за управление на проекта- Ръководител и Счетоводител проект със следните отговорности: Ръководител - организират и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите, комуникацията и обратната връзка между Договарящ орган, Работодател-бенефициент, представителите на целевата група и всички заинтересовани страни. Счетоводителят отговаря за финансовото отчитане и изготвяне на справки, отчети, доклади, оформяне на счетоводни и др. документи. Една от задачите на екипа е прецизният избор на целева група и нейното мотивиране за постъпване на работа и успешно завършване на обучение, както и спазване на всички задължителни изисквания за публичност и информиране. Екипът по проекта ще бъде ангажиран с изготвянето на технически и финансови отчети към ДО. Всеки доклад ще има информация за аспектите на изпълнението на проекта за описвания период, списък на разходите, направени през периода, за който се отнася докладът, с информация за наименованието, размера, съответното перо в бюджета на проекта и посочване на оправдателния документ. Мониторинг Екипът на проекта ще осъществява вътрешен мониторинг по отношение на: • Съответствието между планирани и изпълнявани дейности и ресурсите, необходими за тяхното осъществяване; • Устойчивост на постигнатите резултати; • Отчитане на проекта пред договарящият орган според указанията и в сроковете, описани в договора между двете страни Вътрешната оценка ще се осъществява на база събрана информация от средните източници: • Екипни срещи, на които ще участват всички заинтересовани страни с цел обсъждане на проблеми и резултати. • Ежемесечно отчитане пред ръководителя на проекта от счетоводителя на организацията на извършените по проекта разходи; • Текущо наблюдение на изискванията на договорите, нормативните изисквания, заложените цели; • анкети на целевата група за отчитане мнението й по отношение дейностите по проекта. Външно оценяване ще се извърши от: • УО - ще се извърши на базата на предоставените пред Договарящия орган междинни и финални технически и финансови отчети за изпълнението на дейността; • Участници, граждани, частния сектор възникнали в резултат информационната кампания по проекта и мнения, въпроси, препоръки; • Медиите - Този вид оценка ще се извърши на база на направените публикации в сайта на бенефициента; За успешния мониторинг на проекта ще бъдат прилагани набор от индикатори и анализи: - Индикатори за ресурсите - реалните разходи в сравнение с планираните за обучение и инвестиции на работно място; - Индикатори за изпълнение - реализираните дейности в сравнение с планираните необходими за обучението и постъпване на работа на целевата група; - Индикатори за резултата - директния и непосредствен ефект от проекта, т.е. броят постъпили на работа и броя успешно завършили обучението лица; - Индикатори за въздействието- привличане вниманието на браншови партньорски и екологични организации, безработни/неактивни лица, младежи и техните семейства, запознаване с проблемите и алтернативите за безработицата. Рискове за проекта Екипът на проекта ще бъде ангажиран и с идентифициране на рисковете за проекта и минимизиране на техните неблагоприятни последици. На този етап предвид спецификата на района по отношение на сезонна заетост в туризма, очакванията на кандидата са за затруднения в наемането на участници от целевата група, поради реална липса на подходящи представители, както и на ежегодното текучество на кадри предпочитащи по-високоплатена сезонна работа, пред постоянната заетост. Тази дейност започва от месец 1 и приключва месец 16 и е с продължителност 16 месеца. , Contracted Amount: 9 166.67 , Reported Amount: 9 125.08
  • Activity: Дейности по информиране и публичност : Информиране широката общественост за целите, източниците на финансиране и напредъка на проекта. Дейността за информиране и публичност ще бъде подплатена с методи, доказали своята ефективност за постигане на крайни резултати. Същевременно ще бъдат спазени всички необходими изисквания съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2200 -Задължително на всички документи по проекта ще се поставят логото на ЕС, на ЕСФ и на ОП РЧР. -ще бъдат подготвени минимум 3 платени съобщения в пресата с информация за проекта, които ще бъдат изпратени до националните и регионални медии -Във всяка информация, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, отчети за изпълнение на договора (междинни и окончателен), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовия принос на ЕСФ, ОП „Развитие на човешките ресурси”. -За популяризирането на проекта сред широката общественост, ще се поставят стикери на новозакупеното оборудване и ще се монтира информационна табела на мястото на изпълнение проекта. -За по-голяма прозрачност и публичност периодично ще се публикува информация за резултатите от изпълнението и напредъка на проекта, чрез съобщения в сайта на дружеството. В последната публикация ще бъдат отразени постигнатите цели. За Бумеранг-ВТ ООД, добавената стойност широката публичност на проектното предложение ще бъдат следствията за: -утвърждаване на фирмения имидж, като социално ангажиран работодател; -повишаване конкурентноспособността на бенефициента; -работа с квалифициран персонал; -подобрение на финансовите показатели за фирмата; Добре изпълнени дейностите за публичност по проекта на Бумеранг-ВТ ООД ще рефлектират към повишаване качеството на предоставените за клиентите ни квалифицирани услуги. Очакванията са проектът да увеличи възможностите за кариерно развитие на целевата група, тъй като ще служи като пример за успех и ще насърчи всички безработни/неактивни лица, включително младежи и техните семейства в търсене на подобни алтернативи и активно включване в програми на ОП РЧР. Реализацията на проекта ще увеличи доверието в институциите на България и ЕС. След приключване на дейностите по проекта Бумеранг-ВТ ООД ще продължи да информира широката общественост за финансовата обезпеченост на проекта и за подобрените финансови показатели на фирмата, като резултат от самия проект, а това е желан и търсен ефект и след края на проекта. Подкрепата за инвестиции в обучение, откриване и оборудване на работни места, ще допринесе за разширяване на дейността и колектива, навлизане в нови пазари, респ. устойчиво развитие на Бумеранг-ВТ ООД. Тази дейност започва от месец 1 и приключва месец 16 и е с продължителност 16 месеца., Contracted Amount: 2 405.40 , Reported Amount: 2 405.40

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DAYANA-H-YORDANKA IVANOVA, Contracted Amount*: 9 000.00 , Reported Amount**: 9 000.00
  • Contractor: Tilikum Ltd., Contracted Amount*: 49 364.50 , Reported Amount**: 49 364.50
  • Contractor: PORTOKAL Ltd., Contracted Amount*: 2 405.40 , Reported Amount**: 2 405.40
  • Contractor: Cvetelina, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 1 512.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 15.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 15.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 22.00

Financial Information

Total Project cost 169 760.00 BGN
Grant 169 760.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 161 739.71 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 974.58 0.00 1 974.58 ТИЛИКУМ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 493.65 0.00 493.65 ТИЛИКУМ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места, Estimated Amount: 50 300.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места
    Contractor: Tilikum Ltd.
    Contract total funded value: 49 364.50
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на информиране и публичност на дейностите по проект № BG05M9OP001-1.003-1325-C01 „Oбучение и създаване на работни места–шанс за устойчив растеж“, чрез изработка и доставка на информационни материали, Estimated Amount: 1 860.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на информиране и публичност на дейностите по проект № BG05M9OP001-1.003-1325-C01 „Oбучение и създаване на работни места–шанс за устойчив растеж“, чрез изработка и доставка на информационни материали
    Contractor: PORTOKAL Ltd.
    Contract total funded value: 1 820.40
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на ПЪРВА квалификационна степен и обучение по професия на вече наетите по проекта лица., Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на ПЪРВА квалификационна степен и обучение по професия на вече наетите по проекта лица.
    Contractor: DAYANA-H-YORDANKA IVANOVA
    Contract total funded value: 9 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Публикация на съобщения в пресата във връзка с осъществяване на дейностите по публичност проекта , Estimated Amount: 600.00
  • Differentiated position 1: Публикация на съобщения в пресата във връзка с осъществяване на дейностите по публичност проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN