Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0080-C02
Project Name Developing an innovative system for remote monitoring through the technologies of virtual and added reality
Beneficiary 121050438 Fifth Degree Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 30.05.2018
Start Date 30.05.2018
End Date 03.09.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение ще удовлетвори потребността от извършване на съществени подобрения при обмяната на опит и знания на високотехнологични процедури в областта на медицината. 

Общата цел на проекта е да се повиши конкурентоспособността и иновационен капацитет на Фифт Дигрии ООД, чрез разработване на продуктова иновация със сериозен потенциал за развитие и приложение - Иновативна система за дистанционно наблюдение чрез технологиите на виртуална и добавена реалност.

Основната цел на проекта ще бъде постигната чрез следните специфични цели:
- Да се извършват изследвания, изпитвания и измервания на различни видео потоци, необходими в процеса на заснемане, обработка и подаване на съответните медицински манипулации;
- Да се разработи и тества прототип в релевантна среда, които най-умело прихваща изображението от миниатюрните камери намиращи се в човешкото тяло и го съчетава с виртуалната и добавена реалност за реализиране на 360 градусово видео.
- Да се закупи нужното хардуерно оборудване, което да позволи провеждане на тестове и извършване на качествен контрол на процесите на заснемане от този тип, пренос на видео потоците и визуализиране на виртуална и добавена реалност.

Основни дейности са свързани с провеждане на индустриални научни изследвания, изпитвания и тествания в лабораторни условия на различни видео потоци, необходими в процеса на заснемане, обработка и подаване на съответните медицински манипулации чрез синтез на технологиите на виртуална и добавена реалност.

В резултат на разработваната иновация се очаква да се достигне до система, позволяваща едновременно наблюдение в реално време, както на процесите извън човешкото тяло, така и процесите в него /чрез ендоскопски системи/, дистанционно, във всички посоки - 360 градуса.
Activities
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 бр. експерти): Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация - 4 бр. експерти от страна на кандидата. Дейността включва следните под-дейности: 1.Планиране на изпълнението: регламентиране на цялостната организационна структура за изпълнение на дейностите в проекта и на експертите по изпълнението, с техните компетенции и отговорности; определяне на нивата на взаимодействие между тях и нивата и времената за ескалиране и решаване на потенциални проблеми при изпълнение /месец 1/ 1.Изследване на механизмите за интеграция и запис на видео-потоци от оборудване за микро-инвазивната хирургия /месец 2/ - Ще бъдат проучени интерфейсите за интеграция и ще бъдат изготвени спецификации за запис на видео-потоци от оборудване за микро-инвазивна хирургия. - Ще се направи проучване на пазара на оборудване за микро-инвазивна хирургия, анализ на най-често срещаните марки и модели. - Ще се подбере и специфицира най-оптималното решение за интеграция на Системата с оборудване за микро-инвазивната хирургия. Изследването е необходимо, за да може да се създаде и реализира система с технологична възможност за интеграция с оборудване за микро-инвазивната хирургия и извършване на запис в среда близка до реалната /лабораторна среда/. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Подбор на квалифициран персонал /месец 1/ Етап 2: Период на заетост на наетия персонал по конкретната дейност /месец 2/ , Contracted Amount: 12 280.00 , Reported Amount: 49 260.92
  • Activity: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде извършена чрез придобиване на: Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр.): В рамките на дейността ще бъде придобит следния ДМА - Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр. Инвестицията в ДМА допринася и подпомага пряко изпълнението на проекта, тъй като позволява изпитване и тестване на иновацията и проверка доколко целените с нея параметри и показатели са достижими в релевантна среда. Към момента, фирмата не разполага с необходимия инструментариум, нужен за провеждане на тестове и извършване на качествен контрол на процесите на заснемане от този тип, пренос на видео потоците и визуализиране на виртуална и добавена реалност. За целта ще бъде закупена специализирана система, която, в лабораторни условия да позволи реализация на заложените в проекта дейности. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Избор на изпълнители за закупуване на ДМА - Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр. /месец 1-2/ Етап 2: Сключване на договор и доставка, инсталация и тестване на ДМА /месец 3-4/, Contracted Amount: 112 500.00 , Reported Amount: 112 500.00
  • Activity: Създаване и тестване на прототипи в лабораторна среда, свързани с разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - същия, който участва и при изпълнение на Дейност 1 и използване на външна услуга, необходима за разработване на иновацията): Като част от дейността ще бъдат продължени трудовите взаимоотношения с наетите в Дейност 1 - 4 бр. експерти, с оглед създаване и тестване на прототипи в лабораторна среда, както и ще се проведе процедура за избор на външен изпълнител за част от нужните под-дейности. Дейността включва следните под-дейности: 1. Тестване на различни видео потоци - композиране и коректно цветопредаване във VR среда /месец 3 - 22/ Процесът на тестване е изключително важен за функционалните характеристики на иновативната система. В областта на медицината и обучението по медицина коректното цветопредаване е ключово, както за правилно диагностициране на заболявания, така и в процеса на обучение. Ето защо визуализирането на неправилно изобразен цвят или нюанс трябва да бъде драстично минимизиран, в следствие на което са предвидени редица мерки: прецизени монитори, калибрация, изследване, както и експертизата и опита в пост-продукционната и броудкаст индустрията на включените експерти, за да се постигне оптимален резултат. При изпълнение на тази дейност се налага използването на външна експертна помощ свързана с извършване на „Калибриране на референтен монитор и консултация за интегриране на входно-изходните видео интерфейси". - Екипът на кандидата не разполага с прецизно оборудване за калибриране на референтен монитор. Изключително важно при провеждане на обучение в областта на медицината е, цветовете и особено нюансите да се предават до студентите без изменение и изкривяване. С цел по- прецизна калибрация на цветовете ще се използва спектрометър като тестов инструмент, а не колориметър. В допълнение, ще се разчита и на консултацията на външни експерти при подбирането на най-прецизния подход при интегриране на входно-изходните видео интерфейси на системата, за да се избегнат проблеми като несъвместимост друго видео-оборудване или дефекти при предаване на цветовете. 2. Разработване на софтуер /месец 3-23/ Необходимо е разработване на софтуерни модули и прототипиране на виртуална среда с възможност за едновременна VR проекция на два видео потока, VR проекция на метаданни, както и прилагане на цветни трансформационни таблици на различни видео потоци. Към настоящия момент няма разработен подобен софтуер със сходна функционалност и характеристики. 3. Запис и обработка на видео потоци в среда близка до реалната - /месец 23/ Ще се извърши запис на VR видеопоток в релевантна среда и запис на видеопоток от специализирано оборудване за микро-инвазивна хирургия; ще се направи обработка на видеопотоците в подходящи формати за софтуерна разработка. Тестовете на запис и обработка в лабораторни условия ще постигнат основните цели на проекта като оптимално композиране и коректно цветопредаване. Спецификата на прилагане на системата обаче изисква тестване в условия близки до реалната среда. В тази връзка, ще се изследва разположението на камерите, обхвата на действие, влиянието на действащата апаратура и осветление върху видео-потоците в лабораторни условия. 4. Финализиране и тестване на системата за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност в релевантна среда /месец 24/ Финализирането и тестването на системата в лабораторна среда ще се извършва съвместно от експертите в екипа в тясна колаборация. Ще бъдат тествани всички функционални характеристики на разработената система, за да се прецени доколко получените резултати могат да се съотнесат към реалната среда и къде се налагат подобрения и допълнителни разработки и изследвания. Етапи за изпълнение на дейността : Етап 1: Период на заетост на наетия персонал при изпълнение на отделните под-дейности от Дейността /месец 3-24/ Етап 2: Избор на изпълнител за външната услуга по „Калибриране на референтен монитор и консултация за интегриране на входно-изходните видео интерфейси" /месец 3-4/ Етап 3: Сключване на договор и изпълнение на външната услуга /месец 5-8/ , Contracted Amount: 275 100.00 , Reported Amount: 233 941.82
  • Activity: Визуализация на проекта: Фифт Дигрии ООД ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, кандидата ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - включим на уебсайта на организацията кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС; - поставим табела на видно място; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. - текущо ще информираме медиите за напредъка на проекта и т.н. Всички банери в Интернет ще съдържат: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. На закупеното оборудване ще се поставят стикери с изискуемата информация за финансиране по проекта. Етапите за изпълнение на дейността : Етап 1: Избор на изпълнител /1-ви месец/ Етап 2: Дейности по информиране и публичност /месец 1-24/ Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 452.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Atia Print Ltd., Contracted Amount*: 330.40 , Reported Amount**: 452.00
  • Contractor: Dinacord Bulgaria EOOD, Contracted Amount*: 78 750.00 , Reported Amount**: 112 500.00
  • Contractor: Audio Video Consult Ltd, Contracted Amount*: 20 265.00 , Reported Amount**: 28 950.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 61 413.31 , Reached amount: 60 919.28
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 400 380.00 BGN
Grant 280 266.00 BGN
Self amount 120 114.00 BGN
Total actual amounts paid 277 308.31 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на ДМА /Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр./, Estimated Amount: 112 500.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на ДМА /Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр./
    Contractor: Dinacord Bulgaria EOOD
    Contract total funded value: 78 750.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за външна услуга по „Калибриране на референтен монитор и консултация за интегриране на входно-изходните видео интерфейси" , Estimated Amount: 29 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за външна услуга по „Калибриране на референтен монитор и консултация за интегриране на входно-изходните видео интерфейси"
    Contractor: Audio Video Consult Ltd
    Contract total funded value: 20 265.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за мерки за визуализация, Estimated Amount: 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN