Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0034-C04
Project Name Home care services in the Municipality of Sliven
Beneficiary 000590654 Municipality of Sliven
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 05.12.2022
Start Date 05.12.2022
End Date 05.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен

Description

Brief description
По проекта ще бъдат предоставени мобилни почасови интегрирани здравно – социални услуги и психологическа подкрепа за  възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. За период от 23 месеца на 474 лица от посочената целева група ще се предоставят почасови услуги. Часовата продължителност на услугите, както и тяхната честота ще бъдат определени след извършване на подбора на потребителите и на база специализирана оценка на индивидуалните им потребности. 
По проекта ще се извършва и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на потребителите. Ще бъде извършвана дейност и по заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
На лица от целевата група ще бъде предоставена информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, като при установена необходимост ще се осигурява консултация със специалисти. 
На служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, ще се осигури супервизия и обучения.
Activities
  • Activity: Предоставяне на грижа в дома: Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания ще се реализира от нает, след извършен подбор, персонал. С цел по- добра мобилност и обхват на потребители, на персонала предоставящ услуги по проекта, ще се осигурява транспорт от/до домовете на потребителите с лек автомобил, закупен по проект BG05M9OP001-2.040-0069-C01 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Сливен по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”, както и с такъв под наем- при установена необходимост. Непосредствено след подписване на ДБФП ще се формира екип за управление на проекта със заповед на кмета на общината, който ще обяви прием на заявления за ползване на услугата, ще разработи процедура за подбор на персонал за предоставяне на услугата и ще се внесе предложение на ОбС-Сливен за Акта за възлагане на УОИИ. След приключване на подбора на персонал на услугата и след влизане в сила на решението на ОбС за Акта за възлагане ще се извърши назначаване на персонала на услугата. Тези подготвителни дейности ще се реализират прогнозно за период от до три месеца след подписване на ДБФП, като за същия период не се предвиждат възнаграждения за екипа за управление и за предоставяне на услугата. Възнаграждения за екипа за управление и предоставяне на услугата се предвиждат за 23 месеца. За изпълнение на дейността ще се сформира екип от 1 бр. ръководител на услугата, диспечери – 2 бр., социален работник- 2 бр., психолог- 1 бр., здравни специалисти - 4 бр., рехабилитатори – 2 бр., шофьор - 1 бр., домашни помощници/санитари/ - 93. Лицата ще бъдат наети на трудов договор на пълно (8 часа) работно време, за срок от 23 месеца. Възнагражденията на персонала ще се формират въз основа на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. Предоставянето на услугите ще се извърши чрез Домашен социален патронаж-Сливен. Подбора на наетия персонал ще се извърши въз основа на процедура за подбор, изготвена от екипа за изпълнение на проекта. Кандидатите за потребители ще подават заявления за ползване на услугите, след което екип от социални работници ще изготвя Оценка на потребностите. Ще бъдат изготвени графици за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа за лица от целевата група. Диспечерите ежедневно ще приемат заявки на потенциални потребители, потребители, желаещи ползване на определена услуга/и. От персонала, нает за предоставяне на услуги по проекта и въз основа на специализирана оценка на индивидуалните потребности на лица от целевата група, ще се реализира непрекъснат процес на доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). На персонала, предоставящ услугите, ще се осигурява транспорт от/до домовете на лицата - потребители на услуги. Ще бъде извършено проучване сред лицата от целевата група за предпочитани от тях теми в сферата на профилактика на здравето и превенция на социално значими заболявания. Мултидисциплинарен екип от специалисти от персонала, нает за предоставяне на услугите, ще предоставя информация на възрастните хора в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания по идентифицираните теми. При установена необходимост, наетите служители ще съдействат за организиране и провеждане на индивидуални консултации със специалисти. Персонала, нает за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, ще премине обучение по „Първа долекарска помощ“ и базово обучение за „Грижа в дома“. На персонала, нает за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, ще се предостави супервизия. , Contracted Amount: 4 762 937.62 , Reported Amount: 2 636 486.61

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 474.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 474.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 4 762 937.62 BGN
Grant 4 762 937.62 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 982 013.63 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN