Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0151-C03
Project Name A warm meal in Municipality of Kardzhali
Beneficiary 000235920 Municipality of Kardzhali
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.12.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кърджали

Description

Brief description
Реализирането на този проект е част от целенасочената социална политика, която Община Кърджали осъществява. Проектното предложение е насочено към осигуряване на подкрепа чрез предоставяне на храна за обяд и съпътстващи мерки, за осигуряване на нормални условия на живот на хора, които живеят в крайна бедност, изпитват тежки материални лишения и живеят в социална изолация. Реализирането на проекта ще допринесе за постигане на специфичната цел на Съюза, насочена към справяне с проблема на материалните лишения чрез подпомагане с храни и основна материална помощ, както и за изпълнение на стратегическата цел на ПХОМП да добави принос към цялостната национална политика за смекчаване и намаляване на бедността и за преодоляване на социалното изключване. Изпълнението на проекта ще създаде възможност за продължаване и надгражане на реализирани проекти и програми за осигуряване на топъл обяд на най-нуждаещите се хора, които ежедневно разчитан на тази помощ и са зависими от нея и  да се разшири обхвата на услугата, чрез достигане до всеки, който изпитва затруднение при осигуряване на прехраната си. Дейностите които ще се изпълняват са: Определяне на целевите групи; Приготвяне на топъл обяд; Предоставяне на топъл обяд; и Предоставяне на съпътстващи мерки.Проектът предвижда да се осигури топъл обяд за 36 месеца, в периода от 01.10.2022г. до 30.09.2025г., на 2100 потребители от Община Кърджали определени, съгласно Наредба РД-06-53/17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХОМП 2021–2027 г., съфинансирана от ЕСФ+.  Топлия обяд ще се приготвя  и доставя чрез външен изпълнител избран след проведена процедура по ЗОП. Топлият обяд ще се предоставя в работните дни от месеца, пакетирана в индивидуални съдове. Приготвянето и доставянето на топлия обяд ще бъде организирано съгласно условията на процедурата. Подборът на потребителите ще бъде направен по прозрачен, обективен и справедлив начин и съобразен с изискванията за допустимост.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Дейността се извършва чрез изпълнител, избран по реда на ЗОП. Община Кърджали проведе процедура по ЗОП, с Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки № 00322-2022-0001 от 17.01.2022г.,Решение № D12184548 от 09.02.2022 г. за избор на изпълнител, сключен договор № 18466-04/24.02.2022г. с ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА". Във връзка с новата операция се подписа анекс към договора със срок до 31.12.2023г. С цел да не се прекъсва предоставянето на ТО се проведе нова открита процедура по ЗОП с Уникален номер в Регистъра на обществените поръчки №00322-2023-0052,Решение № D28889340 от 20.11.2023 г.за избор на изпълнител, сключен Договор № 20039-04/05.12.2023г. с ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА" със срок до 30.09.2025г. Приготвянето на топлия обяд се осъществява на адрес: гр.Кърджали, "Промишлена зона-Изток", ет.1, сграда с идентификационен №40909.12.2.67.1.1. Обектът се ползва от ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА" с договор за наем на недвижим имот със срок от 5 години до 2027г. Обекта за обществено хранене с дейност кетъринг е регистриран, съгласно Закона за храните в регистрите на БАБХ с № 092500214, Заявление №К-КХ-181/20.05.2022г.Обекта е с разгърната площ 560кв.м., включващ-подготвителни за зеленчуци и меса, склад сухи продукти, кухненски блок за готвене, помещения за готвене на меса за скара, умивално отделение за измиване на продукти, хладилни камери за плодове и зеленчуци и за замразени меса, помещение за разливане и пакетиране на храна, офиси, бани и тоалетни със съблекални за жени и за мъже. Инвентара, разположен в помещенията се състои от-професионални фурни–15 бр.; конвектомат за 40 тави–2 бр.; казани/парни/по 250л.–4бр.;казани за готвене 100 л.-10 бр.; тави за приготвяне-150 бр.; електрически скари-6 бр.; кухненски робот за зеленчуци –2 бр.; картофобелачка – 1 бр.;професионални зеленчукорезачки-3бр.;месомелачка професионална – 1бр.; тестомесачка-1бр.; миксери-2 бр.;работни маси-20 бр.; мивки-10 бр.; шкафове–6 бр.; бойлер ел. 1 тон - 1 бр.; и газови котлони за проточна вода и отопление-2 бр.. Персоналът, който е ангажиран за изпълнение на дейността се състои от: управител-1бр.;главен готвач-1 бр.; готвач-4бр.;работник кухня-5бр.; пакетировач - 3бр.; хигиенист-1бр. и шофьори-5 бр. Дейността ще се изпълняна в периода от 01.10.2022г. до 30.09.2025г. Предвижда се приготвяне и предоставяне на топъл обяд за 2100 лица от целевата група, през работните дни на месеца. Общият брой дни, в които ще се предоставя топъл обяд е 751 дни. Общата продължителност на проекта е 36 месеца. Стойността на един храноден за едно лице от целевата група е 3.20 лв. и включва: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. На потребителите ще се осигури прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, чрез използването на безопасни работни практики, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето.Изпълнителят на услугата ще извършва администрирането и управлението на услугата чрез поддържане на точно и систематизирано деловодство, както и пълна и точна счетоводна и др.отчетна документация за количествто и видовете закупени и вложени продукти за приготване на топъл обяд, калкулационни ведомости и др. Седмичните менюта ще се изготвят във съответствие с чл.13 от Закона за храните и ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, с информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните, крайното тегло в готов вид на всяко едно ястие. Ще се използват рецептите от Сборник рецепти за заведения за обществено хранене – издание 2010 г. на издателство „Техника“. Ако се използват рецепти различни от посочените в Сборника, то те ще се изготвят от лице с подходящо образование и ще се утвърдят от бенефициента. , Contracted Amount: 5 331 984.00 , Reported Amount: 2 506 560.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Целта на дейността е предоставяне на топъл обяд през работните дни от месеца в периода от 01.10.2022г. до 30.09.2025 г. на 2100 лица попадащи в една от целевите групи по проекта. Топлият обяд ще се приготвя и предоставя чрез външен изпълнител ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА". Помещенията, в които ще се приготвя топлия обяд, отговарят на всички специфични хигиенни изисквания и необходими условия. Изпълнителят разполага с подготвен персонал с опит при приготвяне и предоставяне на топлия обяд. За потребителите ще се осигури разнообразно седмично меню, балансиран режим на хранене при спазване изискванията за безопасност на хранене и националните стандарти и норми на хранене.Видовете ястия включени в седмичните менюта, ще бъдат съобразени с потребностите на най-нуждаещите се лица. В седмичните менюта ще бъде включен номерът на използваната рецепта от Сборник рецепти за заведения за обществено хранене или номерът на утвърдената от Кмета на Община Кърджали рецепта.Предвижда се приготвения топъл обяд да се раздава на потребителите на място в кухнята и в определени места за раздаване на храна разположени в гр. Кърджали и населените места в общината и до домовете на крайни потребители със затруднения в придвижването или на място/на улицата при бездомни и скитащи лица. Разносът на топлия обяд ще се извършва в населените места по предварително обявен график от изпълнителя, поставен на видно място. Топлия обяд ще се предоставя на потребителите в рамките на работните дни, при спазване на всички санитарно-хигиенни норми и изисквания. Храната ще бъде опакована в съдове за еднократна употреба за самостоятелна консумация, с гарантирани мерки против замърсяването на храната. Служителите, които ще приготвят и раздават храната стриктно ще спазват лична хигиена и въведените противоепидемични мерки, като използват изрядно чисто облекло, маски и ръкавици. За транспортиране на приготвения топъл обяд ще се използват 10 броя транспортни средства на изпълнителя.Предоставянето на приготвената храна на трудноподвижни и хора с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване на храната ще се осъществи от отговорните служители избрания доставчик или лица назначени по други проекти и програми. Колите, с който ще се извършва доставката на готовата храна ще се поддържат чисти,в добър вид, ще се дезинфекцират преди и след извършване на доставката. Конкретните представители на целевите групи за получаване храна ще се определят в резултат изпълнение на Дейност 1. Комисията за подбор на потребители ще изготви списък на лицата от целева група за получаване на топлия обяд и списък на лицата за резервни потребители. Одобрението за получаване на топъл обяд се извършва с подпис на кмета в Заявлението-декларация – Приложение 1 на всеки краен получател. Получаването на топъл обяд се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получатели– до 30.06.2023 г. и Списък на крайни получатели получаващи топъл обяд – от 01.07.2023 г.,. В случаи на отпадане от участие в проектните дейности на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът ще се попълва спазвайки изискванията посочени в Ръководството.С цел недопускане на разхищение на храни в случаи на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация ще се предоставя на лицата от резервния списък, определен от комисията за подбор.При предоставянето на топлия обяд ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица.В зависимост от развитие на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи се предвижда да се създаде организация за доставка на храната до дома на потребителите с включване в процеса на раздаването служители на социални услуги, назначените лица по проекти и програми и доброволци. , Contracted Amount: 373 238.88 , Reported Amount: 175 459.20
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Целта на дейността е предоставянето на топъл обяд да се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа на представителите на целевите групи. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Предоставяната съпътстващата подкрепа ще бъде свързващ елемент, който ще осигурява допълняемост с другите програми и социални услуги предоставяни в общината, с цел справяне със социалното изключване и допринасяне към изкореняването на бедността. Съпътстващите мерки ще се осъществяват при зачитане основните права и съблюдаване принципите, признати по-специално в Хартата на основните права на Европейския съюз, в т.ч. зачитане на човешкото достойнство, личния и семейния живот, правото на защита на личните данни, правата на детето, правата на възрастните хора, равенството между мъжете и жените и забраната на дискриминацията. Планирането и предоставянето на съпътстващите мерки ще бъде въз основа на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Съпътстващите мерки ще се изразяват в предоставяне на индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Кърджали, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползване на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване и преодоляване на последствията на продължителната социална изолация. В резултат от предоставяните съпътстващи мерки потребителите та топъл обяд ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Потребителите на получаващи топъл обяд ще попълват ежемесечно Дневници на крайния получател /Приложение 2 от Ръководството/ до 30.06.2023г. След 01.07.2023г. се попълва Формуляр за обратна връзка Приложение 20. При обработване на попълнената информация ще се определи нивото на удовлетвореност на потребителите и качество на предоставяната социална услуга. Доставчикът ще отчита предложенията на потребителите за подобряване на социалната услуга. При извършването на анализ на предложенията на потребителите ще бъде гарантирана неприкосновеността на личния живот на крайните потребители и ще се осъществяват по начин, гарантиращ недопускане на дискриминация. Използването на подобен механизъм ще гарантира ефективен контрол и възможност за по- голяма гъвкавост при изпълнение на услугата и нейното подобряване. , Contracted Amount: 373 238.88 , Reported Amount: 175 459.20
  • Activity: Определяне на целевите групи: Целта на дейността е идентифициране на най-нуждаещи се лица, вкл. деца, изпаднали в неблагоприятно социално положение за осигуряване на подкрепа чрез предоставяне на топъл обяд. Поради спецификата на операцията дейността започва да се изпълнява от 01.10.2022г., преди стартиране на договора и ще се изпълнява през целия период на изпълнение на договора. В съответствие с Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 г. целевите групи са: 1.лица и сем. без доходи или с ниски доходи, възрастни сем. пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2.лица, обект на социално подпомагане, вкл. и от кръга на лицата по чл.4, ал.1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; 3.лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по МЛП; 4.лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5.скитащи и бездомни лица. За идентифициране на най-нуждаещите се лица се използват различни източници на информация- налична инф. в общ. администрация за потребители получаващи ТО, и резервни потребители от изпълнявания проект до 30.09.2022г., проект "Обществена трапезария",подадени заявления от кандидат-потребители, информация от кметове на населени места, сигнали от граждани, служебни лица и ръководители на СУ; отворена телефонна линия- 0361/64542 и др. По данни на ДСП целева помощ за отопление през отоплителен сезон 2021-2022г. са получили 2490 лица. Броят на регистрираните безработни лица в ДБТ-Кърджали към м. 09.2022г. е 1175 бр. С цел информиране на населението за подбор на кандидат-потребители през м.09.2022г. се публикува съобщение в сайта на общината и местни медии. Създаде се организация за приемане, входиране и обработване на Заявление-декларация(Приложение 1) и декларации (Приложение 6). Заявленията се приемат в общинска администрация, ДСПатронаж и кметствата по населените места. В общината се изготвя списък /Приложение № 5/ със съответните попълнени колони за всички кандидат-потребители. С придружително писмо списъкът в pdf. excel. формат и сканираните заявления-декларации се изпращат в ДСП. С приемо-предавателен протокол в ДСП се предават и декларациите (Приложение 6). ДСП извършва проверка за принадлежност към целевите групи по програмата. През месец 09.2022г. са приети 2602 бр. заявления от кандидат потребители.Подборът на 2100 конкретни потребители за предоставяне топъл обяд се извършва съгласно утвърдената Процедура за подбор на потребители.Със заповеди на Кмета на Община Кърджали са определени Екип за организация и управление на проекта и Комисия за подбор на потребители. Комисията изготвя протоколи от заседанията си, списък на конкретните потребители за получаване на ТО и списък на резервните потребители. Комисията заседава и при отпадане на потребител за получаване на ТО. При изпълнение на дейността ще се прилагат ясни и проследими правила за подбор на конкретните представители на целевата група, на които ще се предоставя топъл обяд. Приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд ще се предоставя на лицата от Списъка на резервни потребители и лица от допустимите целеви групи, вкл. в инцидентни случаи, породени от непредвидени обстоятелства. При предоставяне на неполучен ТО Комисията за подбор изготвя протокол, в който отразява определеното лице за получаване на неполучен обяд.Дейността ще се извърши при условия за равенство между половете и недопускане на дискриминация, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация и зачитане на личното достойнство на най-нуждаещите се лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 2 100.00 , Target amount: 2 100.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 6 078 461.76 BGN
Grant 6 078 461.76 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 3 338 576.64 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN