Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.033-0004-C01
Project Name Improving the production capacity of SBN-VIOLETA BESHIROVA EOOD
Beneficiary 120509575 Improving the production capacity of SBN-VIOLETA BESHIROVA EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.06.2019
Start Date 13.06.2019
End Date 12.10.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Златоград, гр.Златоград
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Златоград, с.Старцево

Description

Brief description
Дейностите предвидени в рамките на настоящия проект ще бъдат изпълнени на територията на МИГ Кирково - Златоград. Проекта е насочен към повишаване на конкурентоспособността на местната икономика и възможностите за подкрепа на местния бизнес, чрез създаване на среда за увеличаване на производителността и експортния потенциал на МСП на територията на МИГ-а . Подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на на експортния потенциал на МСП ще доведе до насърчаване на предприемачеството и създаване на устойчиви предприятия, които да осигурят заетост на местното население и възможности за повишаване на доходите му. Настоящия проект предвижда извършване на инвестиция в съвременно оборудване водещо до въвеждане на технологични решения за повишаване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес и създаване на среда за устойчиво развитие на фирмата за трайно повишаване на конкурентоспособността й. За реализиране на тази си цел дружеството предвижда да закупи: - едноиглови прави машини за двуконечен затворен грайферен бодов ред; трииглови П- образни двойно-верижна машини; електронни шевни машини с високоскоростна шевна система за изработка на понт; електронни едноиглови, двуконечни верижни машини; електрически ножици; машина за безшевно съединяване на материали; машина за подлепване на шевове; пневматична ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 900 мм; гладачни маси с вакуум и издухване с странично рамо и стойка, с които да оптимизира производствения процес и да допринесе за подобряване качеството на произвежданата продукция. В проекта са заложени балансирано разпределени дейностите във времето обвързани с целите и гарантирайки постигането на очакваните резултати. Като част от дейностите кандидата е предвидил управление на проекта, провеждане на процедура за избор на изпълнител по ПМС160/2016, доставка на предвиденото оборудването и визуализация на проекта.
Activities
  • Activity: Придобиване на съвременно оборудване за подобряване на производствения капацитет на дружеството : Дейността ще се реализира чрез закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на следното оборудване в рамките на проекта: - Едноиглови прави машини за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 45 бр.; Трииглови П- образни двойно-верижна машини - 3 бр.; Електронни шевни машини с високоскоростна шевна система за изработка на понт - 3 бр.; Електронни едноиглови, двуконечни верижни машини - 2 бр.; Електрически ножици - 2 бр.; Машина за безшевно съединяване на материали - 1 бр.; Машина за подлепване на шевове -1 бр.; Пневматична ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 900 мм - 1 бр.; Гладачни маси с вакуум и издухване с странично рамо и стойка - 4 бр.. Обосновка: Понастоящем "ЕС БИ ЕН - Виолета Беширова" ЕООД среща следните предизвикателства в дейността си дължащи се на факта, че 80% от наличното оборудване е морално остаряло и амортизирано. Честите аварии на шевните машини водят до загуба на технологично време, влошено качество на изделията, нарушаване на технологичния поток и и опасност за здравето на работещите. С цел да повиши производствената ефективност и конкурентоспособността си на международните пазари, дружеството се нуждае от съвременно и иновативно оборудване, което да придаде добавена стойност и да подобри качеството на произвежданата продукция. В тази връзка е намерението на кандидата да закупи предвиденото оборудване. Стъпки за реализация на дейността : 1/. Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 1 - 12): - кандидата е пряко отговорен за изпълнение на дейността. 2/. Провеждане на процедура за избор на изпълнител ( месеци 1 - 5): - Изборът на външен изпълнител за доставка на оборудването за подобряване на производствения капацитет на дружеството, ще бъде извършено в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160 от 01.07.2016г. за определяне правилата за разглеждане и и оценяване на офертите и сключване на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти безвъзмездна финансова помощ от ЕСИФ. Изпълнението ще премине през следните етапи: а/. Изготвяне и съгласуване с УО на Графика за провеждане на процедури за избор на изпълнители; б/. След одобрения графика, ще бъде изготвена документация за провеждане на процедура "Избор с публична покана", за определяне на изпълнител за закупуване и доставка на на оборудването в рамките на проекта. Определянето на изпълнител ще се извърши съгласно чл.50, ал.1 от ЗУСЕСИФ "Избор с публична покана", тъй като предвидената индикативна стойност без ДДС за доставка на оборудването попада в разпоредбите на чл.50, ал.2, т.2; в/. С оглед постигане на максимална прозрачност при провеждане на процедурата за определяне на изпълнител, изготвената документация ще бъде представена за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. Предварителен контрол ще бъде осъществяван през всички етапи от провеждането на процедурата: -изготвяне на документация за откриване на процедурата, изготвяне на протокол от дейността на комисията за оценка и класиране на получените оферти и подписване на договор с избрания изпълнител преди сключването му; г/. Провеждането на процедурата "Избор с публична покана" за закупуване и доставка на предвиденото оборудване Документацията ще бъде публикувана в ИСУН 2020 и представена на УО за публикуване на интернет страницата на ОПИК и ЕИПФЕС; д/. Оценка и класиране на постъпилите оферти. 3/. Сключване на договор (месеци 6 - 7): - Съгласно чл.10 (1) от ПМС 160/2016г, бенефициентът ще сключи писмен договор за доставка с определения за изпълнител кандидат. 4/. Доставка и инсталация на оборудването (месеци 8 - 12): - След доставка , инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, Бенефициентът подписва Приемо - предавателен протокол за доставка съгласно образец на Програмата. , Contracted Amount: 322 808.64 , Reported Amount: 322 804.88
  • Activity: Информиране и публичност: Дейността по информиране и публичност ще се реализира чрез изпълнението на следните мерки: - изработване на постоянни табели (2 броя) и на информационни стикери (62 броя), в съотъветствия с изискванията съдържащи се в "Единия наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Обосновка: - С изпълнението на предвидените мерки по информиране и публичност (визуализация) ще се постигне информиране на широката общественост за източниците на финансиране, дейностите, целите и резултатите по проекта. Наред стова, с прилагането на подобни мерки Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че получената финансова подкрепа по настоящия проект е предоставена от ЕС (ЕФРР) чрез ОПИК в съответствие с Приложение XII "ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНИО ПОДКРЕПА ОТ ФОНДОВЕТЕ" от Регламент (ЕС) №1303/2013г. За целта се предвижда изработка на следващите визуализиращи средства: 1/. Изработване и поставяне на 2 броя постоянни табели - кандидата предвижда да постави постоянните табели на мястото на инвестицията - производствената база на дружеството в град Златоград (една на входа на предприятието, а другатав помещението, където ще бъде инсталирано закупеното оборудване), така че да служат за визуализиращо средство указващо резултатите от получената по ОПИК и ЕФРР подкрепа. Табелите ще съдържат като минимум следната информация: - източници на финансиране, необходими емблеми и лога, наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ и наименованието на бенефициента. Табелите ще бъдат изработени в съответствие с техническите характеристики приети от Европейската комисия. 2/. Изработване и поставяне на 62 броя информационни стикери - стикерите ще бъдат поставени върху закупеното по проекта оборудване и ще съдържат като минимум следната информация: - източниците на финансиране(ОПИК), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014 - 2020г.) и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Стъпки за реализиране на дейността: 1/. Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 11 - 12): - Кандидатът е преко отговорен за изпълнение нса дейността. 2/. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месец 11): - Изборът на външен изпълнител за изпълнение за изпълнение на мерките по Информиране и публичност ще се проведе без процедура, съгласно изискванията за избор на изпълнители в съотвествие с чл.50 на ЗУСЕСИФ и ПМС 160 от 01,07,2016г. в случаите, когато предвидената стойност за услугата е по ниска от 30 000 лв. без ДДС и указанията предтавени в Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК. С оглед гарантиране спазвнето на принципите за добро стопанско управление, определяне реалистичността на разходите и осигуряване на ефективност и ефикастност при разходване средства по ОПИК при определяне на изпълнител за дейността, кандидата ще събере минимум две оферти за изпълнение на услугата, след разглеждане на които ще направи обоснован избор за изпълнител на мерките предвидени в тази дейност. 3/. Изпълнени мерки за публичност - поставени 2 броя постоянни табели и 62 броя стикери (месец 12): - Изпълнението на услугата ше бъде удостоверена с подписването на Приемо - предавателен протокол за услугата съгласно образеца на Програмата., Contracted Amount: 1 220.00 , Reported Amount: 1 138.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: I.N.A. - Trading, Contracted Amount*: 198 436.39 , Reported Amount**: 220 484.88
  • Contractor: OREXKOM LTD, Contracted Amount*: 92 088.00 , Reported Amount**: 102 320.00
  • Contractor: Gars Ltd., Contracted Amount*: 1 024.20 , Reported Amount**: 1 138.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 324 028.64 BGN
Grant 291 625.79 BGN
Self amount 32 402.85 BGN
Total actual amounts paid 291 548.58 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Придобиване на съвременно оборудване за подобряване на производствения капацитет на дружеството чрез доставка и въвеждане в експлоатация на: Обособена позиция 1: 1. Едноиглова права машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 45 бр. 2. Трииглова П- образна двойно-верижна машина - 3 бр. 3. Електронна шевна машина с високоскоростна шевна система за изработка на понт - 3 бр. 4. Електронна едноиглова, двуконечна верижна машина - 2 бр. Обособена позиция 2: 1. Електрическа ножица - 2 бр. 2. Машина за безшевно съединяване на материали - 1 бр. 3. Машина за подлепване на шевове - 1 бр. 4. Пневматична ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 900 мм - 1 бр. 5. Гладачна маса с вакуум и издухване с странично рамо и стойка - 4 бр.“ , Estimated Amount: 322 808.64
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: 1. Едноиглова права машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 45 бр. 2. Трииглова П- образна двойно-верижна машина - 3 бр. 3. Електронна шевна машина с високоскоростна шевна система за изработка на понт - 3 бр. 4. Електронна едноиглова, двуконечна верижна машина - 2 бр.
    Contractor: I.N.A. - Trading
    Contract total funded value: 198 436.39
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: 1. Електрическа ножица - 2 бр. 2. Машина за безшевно съединяване на материали - 1 бр. 3. Машина за подлепване на шевове - 1 бр. 4. Пневматична ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 900 мм - 1 бр. 5. Гладачна маса с вакуум и издухване с странично рамо и стойка - 4 бр.“
    Contractor: OREXKOM LTD
    Contract total funded value: 92 088.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на "ЕС БИ ЕН - Виолета Беширова"- ЕООД, Estimated Amount: 322 808.64
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - 1/.Едноиглови прави машини за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 45 бр
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - • Трииглови П- образни двойно-верижна машини - 3 бр. • Електронни шевни машини с високоскоростна шевна система за изработка на понт - 3 бр. • Електронни едноиглови, двуконечни верижни машини - 2 бр. • Електрически ножици - 2 бр. • Машина за безшевно съединяване на материали - 1 бр. • Машина за подлепване на шевове - 1 бр. • Пневматична ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 900 мм - 1 бр. • Гладачни маси с вакуум и издухване с странично рамо и стойка - 4 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Изпълнение на услуга по информиране и публичност на проекта, Estimated Amount: 1 220.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на услуга по информиране и публичност на проекта
    Contractor: Gars Ltd.
    Contract total funded value: 1 024.20

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN