Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.090-0009-C02
Project Name Beyond the horizon - Centre for care for people with mental disorders Bolyarovo
Beneficiary 000903946 Haskovo Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 03.08.2021
Start Date 01.01.2022
End Date 12.07.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково

Description

Brief description
Изпълнението на проектното предложение ще обезпечи предоставянето на новата услуга - 24 часова грижа за лицата с психични разстройства на територията на община Хасково, за които е изградена подходящата инфраструктура със средства от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020. 
Изпълнението на проектното предложение  кореспондира с планираните мерки за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа и е част от цялостния процес на деинституционализация на грижата за хората с увреждания и възрастните хора и предлагането на алтернативна подкрепа в общността чрез предоставяне на качествени и достъпни услуги за дългосрочна грижа.
Чрез изпълнение на проектните дейности ще се подкрепят лицата изведени от специализираните институции по отношение на придобиване или възстановяване на умения за достоен живот в общността. За лицата с психични заболявания, често болестта приема хроничен характер и е нужна дългосрочна подкрепа и помощ от специалисти за преодоляване на различни социални дисфункции и загуба на умения за справяне с прости житейски ситуации. Времето, прекарано в Центъра за лица с психични разстройства ще допринесе за формиране на умения за относително самостоятелен живот на база на индивидуалните възможности на потребителите. 
Гаранция за доброто изпълнение и управление на проектните дейности и създаване на възможност за достоен живот на лицата с психични разстройства, чрез предоставяне на качествени, достъпни и ефективни услуги ще бъде опита и добрата експертиза на екипа по проекта.
Проектът ще се осъществява в сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Министерство на здравеопазването чрез второстепенния разпоредител с бюджетни средства - Държавна психиатрична болница - Кърджали. В резултат на неговото изпълнение 15 лица с психични разстройства ще бъдат изведени от специализираните институции с най-неприемливи условия за живот и ще заживеят в спокойна среда, близка до семейната.
Activities
  • Activity: Подбор и назначаване на персонал, изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на лицата от ДПБ Кърджали и специализирани институции в Центъра за грижа за лица с психични разстройства "Болярово", гр.Хасково: Дейността предвижда наемане на специалисти за предоставяне на новата дългосрочна грижа за лицата с психични разстройства. Екипът от специалисти и помощен персонал, който ще полага грижи за настанените потребители ще се състои от 12 щатни длъжности, в това число: 1 управител, 1 психолог на 4 ч., 3 медицински сестри, 2 санитари, 5 болногледачи. Общия брой на служителите и длъжностите са подбрани с оглед предоставяне на качествена 24-часова грижа. Подбора на персонала ще се извърши на конкурсен принцип. Ще бъде изготвена процедура с приложени към нея документи за кандидатстване. След избор на екип ще се пристъпи към разработване на вътрешни правила за дейността на услугата. Процедурите и правилата, свързани с функционирането на Центъра за грижа за лица с психични разстройства ще бъдат възложени за разработване от външни експерти, чрез договор за възлагане на услуга - Правилник за вътрешния ред; Проект на договор за настаняване; Процедура за прием и изписване; Процедура за подаване и разглеждане на жалби и сигнали; Правила за безопасни условия на труд; и др. процедури при необходимост. Подготвителните дейности за ефективен старт на услугата ще приключат с извеждането на лицата от специализирани институции в Центъра за грижа за лица с психични разстройства. На този етап ще се разчита и на помощта на асоциирания партньор на Община Хасково - Държавната психиатрична болница - Кърджали. Специалистите от страна на асоциирания партньор и АСП ще изготвят оценка на индивидуалните потребностите на лицата предвидени за настаняване, ще оказват методическа помощ и подкрепа в етапа на преместване и създаване на емоционална връзка с персонала в новооткритата услуга /дейности заложени за изпълнение по проект BG05M9OP001-2.038-0001-С01 изпълняван от Агенцията за социално подпомагане, който се явява етап едно от настоящата процедура/. Дейността ще се изпълни в три етапа: 1.Подбора на персонала ще се организира от екипа за управление на проекта. Ще се разработи процедура с ясни правила и критерии. Обявлението за подбор, ведно с нужните документи за кандидатстване ще бъде на разположение на сайта на Община Хасково и на информационното табло. Съобщение за подбор ще се разпространи и в местните медии. Кандидатите ще преминат два етапа на оценяване - подбор по документи и интервю. Определена комисия със заповед на Кмета на Община Хасково ще организира и извърши подбора на персонала съгласно разписаната процедура. Първоначално ще се разгледат всички подадени заявления, ще се направи проверка за допустимост на кандидатите. До втория етап ще се допуснат кандидатите, които са представили всички документи съгласно обявлението. Допуснатите до следващия етап кандидати ще бъдат уведомени за датата и часа на провеждане на интервюто. Резултатите от проведеното интервю ще бъдат отразени в протокол подписан от всички членове на комисията и утвърден от Кмета на Община Хасково. Крайното класиране ще бъде поставено на информационното табло на Общината. С избраните лица ще се сключат трудови договори съгласно Кодекса на труда. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 800.00
  • Activity: Обучение и супервизия на персонала: Дейността цели планирането на мероприятия по провеждане на обучения и супервизия на персонала за фактическото предоставяне на услугата, което ще осигури възможност на наетите лица да развият допълнителни теоритични и практически умения, необходими за работата с целевата група. Необходимо е уменията на тези специалисти, придобити в рамките на съответната им специалност, да бъдат надградени и доразвити за изпълнението на новата социална услуга от резидентен тип. За целта ще бъдат проведени допълнителни обучения по единна програма, изготвена за качествено предоставяне на услугата. Необходимо е специалистите по проекта, които ще работят в екипа за обгрижване на потребителите да придобият знания за най-съвременните подходи за качествена грижа за пълнолетни лица с психични разстройства, както и умения за тяхното прилагане. Обучение ще преминат всички наети лица, които директно ще бъдат ангажирани с предоставяне на здравно-социалната услуга. Самото обучение ще бъде проведено при стриктно спазване на изискванията по Методологията разработена на МЗ и обучителните материали изготвени от АСП. С цел гарантиране качествено изпълнение на предоставените услуги и спазване на предвидения модел за покриване на заложените високи стандарти за предоставяне на здравно-социална грижа, ще бъде провеждана супервизия на наетите по проекта лица., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 2 400.00
  • Activity: Доставка на оборудване и обзавеждане за новоразкритата услуга: За функционирането на услугата ще бъде закупено необходимото обзавеждане и оборудване, извън закупеното, съгласно функционалните характеристики и насоки за изграждане на инфраструктурата по процедура BG16RFOP001-5.002 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания“ по ОПРР. Така ще се осигурят адекватни условия и оборудване, необходими за постигане на максимално качество на обслужване на потребителите на социалната услуга. Доставката и монтажа на необходимото обзавеждане и оборудване ще бъдат възложени на външен изпълнител в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки (ЗОП). За провеждане на обществената поръчка ще бъде изготвена техническа спецификация с нужните параметри на доставката., Contracted Amount: 7 200.00 , Reported Amount: 7 191.83
  • Activity: Функциониране на услугата: Модерния социален център от нов тип ще поеме грижата за 15 лица с психични разстройства, настанени в специализирани институции. Предоставянето на услугата ще им осигури по-добро качество на живот, спокойна среда, близка до семейната, с необходимите за нормален живот битови условия, професионална подкрепа, емоционална и психическа стабилност, социални контакти. При осъществяване на дейностите в услугата ще се спазват ценностите, свързани със зачитане правото на лицата за: пълноценен, самостоятелен и достоен живот, при упражняване правото на избор и контрол върху собствения им живот; запознаване и поддържане на личната история, етническа и културна идентичност; недискриминация по пол, етническа принадлежност, здравословно състояние, възраст и др.; развитие съобразно особеностите и желанията им; информираност и право да изразяват мнение по всички въпроси, които ги засягат; достъп до здравеопазване, медицинска и социална рехабилитация; отдих, културни и спортни занимания, духовно и личностно усъвършенстване; специална подкрепа, способстваща за максималното развитие на потенциала на лицата; живот в среда, близка до семейната; осигуряване правата на потребителите в областта на социалното подпомагане и интеграция на хората с увреждания; осигуряване на условия за развитие на потенциала на хората с психични разстройства, максимално съобразени с тяхната възраст, с потребностите, желанията и възможностите им. Екипът, съставен от 1 управител , 1 психолог, 3 медицински сестри, 2 санитари, 5 болногледачи, ще има за основна задача да подпомага потребителите за задоволяване на основните потребности от подслон, лична и битова хигиена; здравни и образователни нужди, структуриране на свободното време; създаване на нови и възстановяване на изгубени социални умения, с оглед статуса на домуващите. Центърът може да се ползва в комбинация с други социални, здравни, образователни услуги и в съответствие с потребностите на настанените лица. , Contracted Amount: 277 331.69 , Reported Amount: 287 089.22

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Kopilik EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 168.06
  • Contractor: ET Tanq Zhivakova, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 98.14
  • Contractor: DEVA - RUSEV Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 090.00
  • Contractor: TRANS CO 04 LTD, Contracted Amount*: 8 128.78 , Reported Amount**: 1 236.25
  • Contractor: Galen Pharmacies EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 236.64
  • Contractor: AMEA Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 596.48
  • Contractor: HEDDY COMPUTERS LTD, Contracted Amount*: 480.00 , Reported Amount**: 372.00
  • Contractor: GEL - 2000 OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 022.00
  • Contractor: Atanaska, Contracted Amount*: 800.00 , Reported Amount**: 800.00
  • Contractor: NED 97 Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 611.20
  • Contractor: ROLING LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 175.32
  • Contractor: R.I.S. - 999 - DEAN KOLEV - TEMENUSHKA BORISOVA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 216.00
  • Contractor: SAM MARKO Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 921.59
  • Contractor: VODOSNABDQVANE I KANALIZACIQ LTD., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 658.49
  • Contractor: VANCHEVI PHARM Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 356.40
  • Contractor: SC "TEMIDA", Contracted Amount*: 9 328.78 , Reported Amount**: 1 240.86
  • Contractor: CEZ Trade Bulgaria EAD / Electrohold Trade EAD, Contracted Amount*: 16 584.18 , Reported Amount**: 16 009.65
  • Contractor: Panda Cooperation, Contracted Amount*: 8 128.78 , Reported Amount**: 694.37
  • Contractor: TANO - NIKOLAY TRAILOV, Contracted Amount*: 21 352.50 , Reported Amount**: 17 277.48
  • Contractor: Bulplam 1 Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 57.60
  • Contractor: ESCOM Ltd, Contracted Amount*: 700.00 , Reported Amount**: 680.00
  • Contractor: AGENCY VISION LTD., Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: "Zhivas" Ltd., Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 1 485.60
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници над 18 г., получаващи социални и здравни услуги в общността, след извеждането им от институция и от психиатрични болници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 16.00
Indicator 2 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 16.00

Financial Information

Total Project cost 297 481.05 BGN
Grant 297 481.05 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 297 481.05 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на нетна електрическа енергия ниско напрежение от изпълнител, координатор на балансираща група, за нуждите на Община Хасково по обособени позиции“, Estimated Amount: 567 000.00
  • Differentiated position 1: ОП1 „Доставка на нетна електрическа енергия ниско напрежение от изпълнител, координатор на балансираща група, по една тарифна зона, за нуждите на Община Хасково“
    Contractor: CEZ Trade Bulgaria EAD / Electrohold Trade EAD
    Contract total funded value: 16 584.18
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на перилни, почистващи препарати и домакински пособия за нуждите на общинска администрация, общинските предприятия и звена на бюджетна издръжка към Община Хасково“ по две обособени позиции, Estimated Amount: 48 800.00
  • Differentiated position 1: ОП1 "Доставка на перилни, почистващи препарати и домакински пособия“
    Contractor: Panda Cooperation
    Contract total funded value: 8 128.78
  • Differentiated position 2: ОП2 "„Доставка на перилни, почистващи препарати и домакински пособия, включени в списъка на стоките и услугите по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП“
    Contractor: TRANS CO 04 LTD
    Contract total funded value: 8 128.78
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на канцеларски материализа нуждите на общинската администрация, общинските предприятия и звена на бюджетна издръжка къмОбщина Хасково , Estimated Amount: 143 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материализа нуждите на общинската администрация, общинските предприятия и звена на бюджетна издръжка къмОбщина Хасково
    Contractor: SC "TEMIDA"
    Contract total funded value: 1 200.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на перилни, почистващи препарати и домакински пособия за нуждите на общинска администрация, общинските предприятия и звена на бюджетна издръжка към Община Хасково, Estimated Amount: 68 630.00
  • Differentiated position 1: Доставка на перилни, почистващи препарати и домакински пособия за нуждите на общинска администрация, общинските предприятия и звена на бюджетна издръжка към Община Хасково
    Contractor: SC "TEMIDA"
    Contract total funded value: 8 128.78
Procedure 5 Subject to due process: Приготвяне и доставка на храна за детски и социални заведения на територията на Община Хасково, Estimated Amount: 7 050 000.00
  • Differentiated position 1: Приготвяне и доставка на храна за детски и социални заведения на територията на Община Хасково
    Contractor: TANO - NIKOLAY TRAILOV
    Contract total funded value: 21 352.50

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN