Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0084-C01
Project Name Investment in the new energy-saving equipment "Austa" Ltd.
Beneficiary 108011081 AUSTA
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.11.2017
Start Date 09.11.2017
End Date 08.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Кърджали, гр.Кърджали

Description

Brief description
Инвестиционният проект предвижда подмяна на част от съществуващо технологично оборудване, като бъде закупено следното ново оборудване с по-големи технологични възможности:
- Абкант преса със CNC управление;
- Хидравлична гилотина със CNC управление;
- Четиривалова хидравлична листоогъваща машина;
- CNC струг;
След интегриране на изброеното по-горе технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разширяване на поризводството, както и до по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и
сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване
на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда, както и постоянно измерване и анализиране на енергийната резултатност. Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 1 113 607.00 лв. без ДДС
Activities
  • Activity: Подмяна на стара абкант преса с нова с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр. : Предложената мярка (подмяна на стара абкант преса) участва във втория етап на производството в "Ауста" ООД. Единичната производителност на абкант пресата е заложена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през абкант пресата се обработват 25кг./ч. Абкант пресата обработва средно метална суровина на годишна база около 34 650кг. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващата абкант преса е изчислено потребление на енергия в размер на 5197,5 kWh/г. Старата абкант преса има следните недостатъци: малък отвор на огъване, недостатъчна дебелина на огъване, липсват предпазни изключватели (риск за работниците), невъзможност за изработка на по-големи детайли – малък светъл отвор между колоните, течове в цилиндрите, които налагат честа смяна на масло и настройка, високо потребление на енергия, малък капацитет, бавен процес, ниска производителност, липса на CNC управление. Предвид изброените недостатъци и естеството на възложените поръчки се налага използването на външни услуги. Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит. Абкант машината с ЦПУ е с независимо управление на двата цилиндъра при настройка, регулиране на налягането за различни дебелини на листа, 750 мм ограничител със сачмено-винтова двойка по оста Х , 160 мм ограничител със сачмено–винтова двойка по оста R и ограничител по оста Z1 и Z2 с микрометрична настройка, нож горенна секции, захващане, призма от ст.42CrMo4 с четири канал–на секции. Крачен педален контрол за работа, пулт за управление и за настройка. Два броя предна поставка за поставяне на листова ламарина. За минимално огъване по време на работа горната греда е удължена и подсилена. Държачите за инструмента са сегментни. За безопасното им монтиране има подсигуряващ зъб. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Основни технически и функционални характеристики на машината спрямо индикативна оферта: -мощност на двигателя 11 KW; -капацитет 120 тона; Работна скорост: -скорост ход надолу 190 mm/s; -скорост работен ход 10 mm/s; -скорост нагоре 170 mm/s. Както се вижда единичната производителност на новата хидравлична абкант преса е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 149385,6 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 122,35 т/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 9359лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 8579лв./годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 780 лв./годишно. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2.Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3.Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 269 905.00 , Reported Amount: 269 850.00
  • Activity: Подмяна на стара електромеханична гилотина с нова хидравлична гилотина с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр.: Предложената мярка (подмяна на стара електромеханична гилотина) участва във вторият етап на производството в "Ауста" ООД. Единичната производителност на гилотината е заложена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през гилотината се обработва по 30кг./ч. Гилотината обработва средно метална суровина, на годишна база около 49620кг. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващите гилотини е изчислено потребление на енергия в размер на 5458,2 kWh/г.Старата гилотина има следните недостатъци: Възможностите й са за работа до 2м дължина на материала и дебелина до максимум 3мм. Недостатък при нея е, че за работа с различни дебелини, се изисква настройка на луфта между ножовете.Това става ръчно и се налага постоянно замерване на хлабината с луфтомер по цялата дължина на ножовете и се ангажират 3-ма работника и доста време. Преди да се започне работа, се извършва и ръчно настройване на упора, което също е свързано с време и допълнителен работник. Когато се изрязват тесни ивици ламарина, се получава усукване. Необходимо е тяхното изправяне, водещо до разход на време. Предвид изброените недостатъци и естеството на възложените поръчки се налага използването на външни услуги. Настоящата дейност е препоръчана мярка 2 от Енергийния одит. Предвижда се интегриране на хидравличната гилотина с ЦПУ, заварена метална конструкция, максимална дебелина на рязане 13,00мм, автоматично регулиране на ъгъла на рязане и разстоянието между ножовете в зависимост от вида на ламарината. Горния нож има два режещи ръба а долният - четири. Възможност за програмиране на рязане и ограничител. Програмиране на дължина на рязане. Ограничител със сачмено-винтова двойка 1000 мм с точност ±0,1 мм. Преден ограничител с линийка, маса с лагери за лесно плъзгане на листа ламарина. Програма за помощ и диагноза. Хидравлика която не изисква почти никаква поддържка. Гилотината е окомплектоваан със следните основни съоръжения и функции: -Ограничител със сачмено-винтова двойка с ел. задвижване; -Контролер за програмиране на ограничител, ъгъл на рязане и разстоянието между ножовете; -Програмиране на хлабината на ножа от пулта за управление; -Комплект горен и долен нож на цяла дължина, стомана К600, с които се режат всички типове метали; Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Основни технически и функционални характеристики на машината спрямо индикативна оферта: -дължина на рязане - 3070 mm; -брой рязания за минута - 9-14; -мощност на мотора - 30 kW. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 9439лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 8579лв./годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 860 лв./годишно. Както се вижда единичната производителност на новата хидравлична гилотина е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 135717,10 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 111,15 т/год. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2.Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3.Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 293 375.00 , Reported Amount: 293 300.00
  • Activity: Подмяна на старо технологично оборудване с нова четиривалова хидравлична листоогъваща машина с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр.: Предложената мярка (подмяна на старо технологично оборудване) участва във втория етап на производството в "Ауста" ООД. Средно през старото оборудване се обработва по 32 кг./ч. Със старото оборудване се обработва средно метална суровина, на годишна база около 43648кг. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващото старо оборудване е изчислено потребление на енергия в размер на 9220,6 kWh/г. Старото технологично оборудване има следните недостатъци: ниска производителност, бавен процес, висок разход на енергия на единица произведена продукция. Предвид изброените недостатъци и естеството на възложените поръчки се налага използването на външни услуги. Настоящата дейност е препоръчана мярка 3 от Енергийния одит. Предвижда се интегриране на четиривалова хидравлична листоогъваща машина. Машината е с работна дължина на валовете 2 100мм, максимална дебелина на огъване за черна ламарина (240 N/mm2), max 6мм, с преден подгъв max 4мм; за лесното и удобно изкарване на готовия детайл с отварянето на капака горния вал се повдига. Системата за повдигане на валовете позволява лесно и удобно да се огъват както мантели така и конуси. Командното табло е подвижно и добре онагледено. Въртенето на валовете се осъществява посредством окомплектовката – хидро-мотор редуктор. Всички въртящи се части са лагерувани. Машината е със следната окомплектовка: -Индукционно закалени валове; -Дигитално отчитане позицията на долните, страничните валове; -Възможност за конично огъване; -Всички валове са изработени от специална стомана; -Корпус метална конструкция изработена от St 52; Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Основни технически и функционални характеристики на четиривалова хидравлична листоогъваща машина по индикативна оферта: -работна дължина-2100 mm; -максимална дебелина-6 mm; -мощност на двигателя-2,2 kW. Както се вижда единичната производителност на новата четиривалова хидравлична листоогъваща машина в сравнение със старото технологично оборудване е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за еденица произведена продукция. Енергийните спестявания в резултат от въвеждане на мярката възлизат на 199357,2 kWh/г. Спестените емисии СО2 са в размер на 163,27 т/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 9099лв. на година. Разходите за заплати са средно в размер на 8579лв./годишно и разходи за ремонт и консумативи в размер на 520 лв./годишно. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2.Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3.Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 190 000.00 , Reported Amount: 189 950.00
  • Activity: Подмяна на старо технологично оборудване с нов CNC струг с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление - 1 бр. : Предложената мярка (подмяна на старо технологично оборудване) участва във втория етап на производството в "Ауста" ООД. Със старото оборудване се обработва средно метална суровина, на годишна база около 44856кг.На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващото старо оборудване е изчислено потребление на енергия в размер на 7662,9 kWh/г. Старото технологично оборудване има следните недостатъци: струговите автомати са с гърбичен механизъм за настройване на операциите при обработката на конкретен детайл. Най-голям недостатък е разходът на време за настройка на автомата, тъй като за всеки детайл, който ще се обработва на струга се изработват набор от гърбици. Възможно е да се комбинират съществуващи гърбици за обработка на друг детайл, но това става пък за сметка на производителността.(изразходва се време за операции на празен ход). Не всички детайли излизат с окончателната си обработка. Такива детайли допълнително се дообработват на универсални машини. Настоящата дейност е препоръчана мярка 4 от Енергийния одит. Предвижда се интегриране в производствения процес на нов CNC струг със следната окомплектовка: -Хидравличен цилиндър 8“; -12-позиционна въртяща глава със серво управление; -Fanuc шпиндел двигател; -Шпиндел ориентация нарязване на резба; -Охлаждаща система с охладителна помпа; -Хидравлична система; -Защитен екран – пълно затваряне; -Автоматична система за смазване на паралелите; -Държач за инструмента и втулки; -3 цветна сигнална лампа; Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Основни технически и функционални характеристики на машината спрямо индикативна оферта: -mах диам. на обработване над шейната-Ø 230 mm; -max диаметър на струговане-Ø 430 mm; -max.дължина на обработвания детайл - 630 mm; Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2.Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3.Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4.Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 322 427.00 , Reported Amount: 322 400.00
  • Activity: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (При ложение Б към Условията за кандидатстване) - 1 бр. : Дейността по изготвяне на енергийния одит в "Ауста" ООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец), Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2.Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 995.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месе , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 830.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STANDARD PRECISE Ltd., Contracted Amount*: 895.50 , Reported Amount**: 995.00
  • Contractor: BAYER-BG EOOD, Contracted Amount*: 752 850.00 , Reported Amount**: 1 075 500.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT. Ltd., Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
  • Contractor: DI EM 2008 Ltd., Contracted Amount*: 2 547.00 , Reported Amount**: 2 830.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 619.60 , Reached amount: 619.63
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 507.48 , Reached amount: 507.48
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 1 113 607.00 BGN
Grant 787 104.90 BGN
Self amount 326 502.10 BGN
Total actual amounts paid 786 622.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: DI EM 2008 Ltd.
    Contract total funded value: 2 547.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на един брой абкант преса със CNC управление (Мярка 1), закупуване на един брой хидравлична гилотина със CNC управление (Мярка 2), закупуване на един брой четиривалова хидравлична листоогъваща машина (Мярка 3) и закупуване на един брой CNC струг (Мярка 4)., Estimated Amount: 1 075 707.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на един брой абкант преса със CNC управление (Мярка 1)
    Contractor: BAYER-BG EOOD
    Contract total funded value: 188 895.00
  • Differentiated position 2: Закупуване на един брой хидравлична гилотина със CNC управление (Мярка 2)
    Contractor: BAYER-BG EOOD
    Contract total funded value: 205 310.00
  • Differentiated position 3: Закупуване на един брой четиривалова хидравлична листоогъваща машина (Мярка 3)
    Contractor: BAYER-BG EOOD
    Contract total funded value: 132 965.00
  • Differentiated position 4: Закупуване на един брой CNC струг (Мярка 4)
    Contractor: BAYER-BG EOOD
    Contract total funded value: 225 680.00
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Извършване на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуга по въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга по въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.
    Contractor: STANDARD PRECISE Ltd.
    Contract total funded value: 895.50
Procedure 5 Subject to due process: Услуга по сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр., Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга по сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT. Ltd.
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN