Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0251-C02
Project Name A warm meal in Municipality Valchedram
Beneficiary 000320648 Municipality Valchedram
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.05.2023
Start Date 01.03.2023
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Вълчедръм, гр.Вълчедръм

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към осигуряването на подкрепа за най-уязвимите групи на населението ч/з предоставянето на помощ под формата на топъл обяд като социална услуга-местна дейност. 
-	Чрез реализирането на проекта ще се обхванат 80 лица от 01.04.2023 г. до 30.09.2025 г. на територията на община Вълчедръм от допустимите основна и допълнителна целеви групи, описани подробно в чл.4, ал.1от Наредба №РД-06-53 от 17.09.2021 г. - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;  - хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на  природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната.
  Предоставянето на продоволствената помощ, под формата на хранителен порцион за нуждаещи се лица, ще бъде извършвано за период от 30 м. - 625 работни дни  (от 01.04.2023 до 30.09.2025). Предоставянето на Топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа - мерки по информираност и публичност, гарантиращи максималната прозрачност и надлежната осведоменост на целевите групи и заинтересованите страни.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд : Приготвянето на топъл обяд ще се осъществява в една обществена трапезария в град Вълчедръм и ще обхваща 80 лица от посочените целеви групи. Община Вълчедръм е отговорна за осигуряването на прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд включваща супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, чрез използването на безопасни работни практики, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето ; Закона за храните в сила от 09.06.2020 г.; Наредба № 14 от 9.12.2021 г. за хигиената на храните, издадена от министъра на земеделието, храните и горите и министъра на здравеопазването; Наредба за предоставянето на информация на потребителите за храните Приета с ПМС № 97 от 19.03.2021 г.; Наредба за специфичните изисквания към млечните продукти в сила от 04.11.2021 г.; Наредба № 1 от 9.01.2008 г. за изискванията за търговия с яйца, изм., бр. 16 от 22.02.2019 г.; Наредба за специфичните изисквания към млечните продукти в сила от 04.11.2021 г. Община Вълчедръм определя видовете ястия, които предоставя на най- нуждаещите се лица въз основа на обективни критерии, свързани с потребностите им. При критериите за избор се отчитат и климатичните и екологичните аспекти, по-специално с цел намаляване на разхищението на храни и на използването на пластмасови изделия за еднократна употреба. Изборът на вида храни се осъществява след като е отчетен приноса към балансираното хранене на най-нуждаещите се лица. За определяне стойността на един храноден и общата стойност на необходимите хранителни продукти за целия период на предоставяне на услугата се използват изготвени седмични менюта, съгласно Сборник рецепти и съобразени с Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните. Стойността на един храноден е 3.20 лв. от 01.04.2023г. до 30.06.2024г., а от 01.07.2024г. до 30.09.2025 г. е 3,64 лв. През 2005 година с Решение № 170, Протокол № 26 на Общински съвет Вълчедръм на основание чл.52, ал.1 от Закона за общинската собственост е създадено Общинско предприятие, което е специализирано звено на общината за изпълнение на дейности, финансирани от общинския бюджет. Това звено предоставя социалната услуга в общността “Домашен социален патронаж”. За предоставянето на услугата има разкрити 9 щ. бр.- 1 майстор-готвач, 1 готвач, 1 работник кухня, 2 разносвачи на храна, 2 шофьори, 1 домакин и 1 сътрудник социални дейности - отговорник домашен социален патронаж. Налични технически средства – материална база и оборудване за приготвяне на храна: три електрически печки, един плот за работа, два плота за разливане на храна и една мивка за измиване и дезинфекция на яйцата. Към кухнята има подготвително помещение за подготовка и измиване с две мивки една за зеленчуци и една за месо. Миялното помещение на кухнята има три мивки и един бойлер. Две помещения за съблекални на персонала. Една съблекалня за мъже и една съблекалня за жени. Две складови помещения за съхранение на продукти и амбалаж. Едно помещение за фризерите, които са два на брой, един тип ракла и един вертикален фризер, за съхраняване на месо. Едно помещение с 2 хладилника, в които се съхраняват пробите от приготвената храна, яйцата и млякото. Прилагат се БДС стандартите за качество на храните, които трябва да са придружени с необходимите сертификати. Опаковките да са здрави с етикети на български език и да съдържат информация за вида на стоката, нейното съхранение, производителя, качеството, дата на производство, срок на годност, съгласно изискванията за етикетирането и представяне на храните. Доставените хранителни продукти да са придружени със сертификат за качество и документ за произход и годност. Амбалажът, който ще се използва при доставка на хранителните продукти и който влиза в контакт с тях, да отговаря на утвърдените с наредби изисквания, да не създава възможности за замърсяването на храните или за преминаването в тях на чужди и опасни за здравето вещества. , Contracted Amount: 171 123.20 , Reported Amount: 61 891.20
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд : Топлият обяд ще се предоставя на представителите на целевата група в една обществена трапезария, която се помещава в сградата на общинска администрация на адрес гр.Вълчедръм, ул.”България” № 18-20. Предвид личното желание на лицата, както и тяхното здравословно състояние ще бъде създадена организация за получаване на приготвената храна чрез доставяне на място по домовете, с транспортните средства на Домашен социален патронаж към Общинско предприятие Вълчедръм или на разкрито за случая гише. Приготвената храна ще се получава в индивидуални съдове за многократна употреба, като по този начин се цели намаляване използването на пластмасовите съдове за еднократна употреба. Дейността ще се осъществява от 6 щатни бройки - 2 разносвачи на храна, 2 шофьори, 1 домакин и 1 социален работник - отговорник домашен социален патронаж. При предоставяне на услуга под внимание се взимат следните Нормативни изисквания: Наредба № 2 от 23.01.2008 г. за материалите и предметите от пластмаси, предназначени за контакт с храни, изм. и доп., бр. 72 от 16.08.2013 г.; Наредба № 3 от 4.06.2007 г. за специфичните изисквания към материалите и предметите, различни от пластмаси, предназначени за контакт с храни. Община Вълчедръм предвижда стартиране на дейностите по проекта да започне от 01.04.2023г., като осигуряването на топъл обяд на представителите на избраната целева група да е само в работните дни от месеците в периода 01.04.2023г. до 30.09.2025г. Доставянето на храната до домовете на потребителите, които нямат възможност да я вземат от трапезарията ще се извършва с транспортните средства на домашен социален патронаж - 2 бр. Лада Нива, 1 бр. - Опел Комбо., Contracted Amount: 11 978.62 , Reported Amount: 4 332.39
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: При реализирането на проекта, Община Вълчедръм в качеството си на Бенефициент ще предоставя и индивидуално ориентирани съпътстващи мерки, съобразени със специфичните нужди на целевите групи потребители. Дейностите по предоставяне на съпътстващи мерки ще се извършват от екипа по проекта. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Предоставянето на съпътстващи мерки по настоящото проектно предложение ще се извършва под формата на консултиране и информация за възможностите за насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели, насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Съпътстващата подкрепа ще бъде свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите възможности за подкрепа, които община Вълчедръм предоставя. За изпълнението на дейността ще бъде ангажиран екипът по проекта, както и сътрудника социални дейности, който е отговорник домашен социален патронаж. Община Вълчедръм има опит при предоставяне на съпътстващи мерки в изпълнявания преди това проект за предоставяне на топъл обяд., Contracted Amount: 11 978.63 , Reported Amount: 4 332.39
  • Activity: Определяне на целевите групи : Дейността по определяне на конкретни представители от целевите групи по проекта ще гарантира, че помощта ще достигне до най-нуждаещите се от нея. Идентифицирането на крайните получатели на услугата по предоставяне на топъл обяд ще обхване 80 човека от Община Вълчедрам в периода 01.03.2023г. – 30.09.2025 г. от следните целеви групи: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Определените целеви групи по проекта са в съответствие с целите на операцията. Дейността ще започне преди подписването на договора, както и ще се реализира през целия период на неговото изпълнение., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 80.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 195 080.45 BGN
Grant 195 080.45 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 70 555.98 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN