Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.095-0002-C01
Project Name Improving the working environment in "Pal oil" Ltd. by providing good and safe working conditions for employees
Beneficiary 103528491 PAL OIL
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 24.08.2020
Start Date 24.08.2020
End Date 23.03.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Долни чифлик, с.Рудник

Description

Brief description
Фирма "Пал ойл" ООД е с дългогодишен опит в търговията на дървени изделия. Дейността на предприятието е свързана със закупуване на обработени дървета, разкрояване, рендосване и изработването на дървени дъски, палети, паркет и други изделия от дърво по желание на клиента и тяхната продажба. Фирмата е утвърдила името си като коректен партньор, но и като лоялен работодател, стремящ се към подобряване качеството и условията на труд на работните места. Цел на дружеството е подкрепа за, осигуряване на по-добри, здравословни и безопасни условия на труд в предприятието и подобряване на качеството на работната места и повишаване производителността в "Пал ойл " ООД. Настоящият проект цели да създаде по-добра работна среда и качествени условия на труд на заетите лица в фирмата и приоритетните целеви групи–хората с лицата над 54 г., майките с деца до 6 години. Целите на проекта съответстват напълно на целите на МИГ "Долни Чифлик- Бяла "- подобряване достъпа на заетост и качеството на работните места на хората в територията на МИГ "Долни Чифлик - Бяла", чрез подобряване и осигуряване на безопасна работната среда, повишаване на градската мобилност и осигуряване на устойчива и качествена заетост. Проектът предвижда следните дейности:
- Осигуряване на собствен транспорт от работодателя от и до работното място за период от 12 месеца;
- Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло;
- Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения;
Изпълнението на дейностите до проекта ще допринесат до реализиране на следните резултати:
- обезпечаване на проекта;
- предоставяне на необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло на целевата група по проекта;
- подобряване условията на труд и подобряване на професионалния и здравния статус на служителите и работниците;
- осигуряване на мобилност от и до работното място.
Activities
  • Activity: Осигуряване на организиран собствен транспорт от работодателя до и от работното място за заетите „Пал ойл ” ООД лица за период от 12 месеца: Мобилността на раб. сила е ключов фактор за постигане на устойчива заетост и стабилен трудов пазар, особено в условия на дисбаланс между търсенето и предлагането на раб. сила не само в регионален, но и в териториален аспект. Настоящата дейност съответства изцяло на нуждите на цел. група, а именно – запазване на заетостта и доходите от труд за лицата, които нямат възможност да използват обществен транспорт и това води до допълнително оскъпяване на ежедневното им придвижване от и до работното място. Дейността е стъпка в процеса на задържане на квалифицираната раб. ръка,която се включва активно в трудов процес. Дружеството осъществява превоз за собствена сметка за заетите в него работници, чрез организиран транспорт, извършван от собствено тр. с-во. Предвид опита и ресурса, с който разполага, дружеството ще бъде способно да организира по оптимален и ефективен начин за извозването на своите служители и минимизиране на разходите за дейността по организиран собствен транспорт по проекта. Организираният транспорт по настоящата дейност от и до работните им места ще се извършва със собствено превозно средство на дружеството–2 бр. автомобил: 1. Лек автомобил- Форд Транзит 1999 г., гориво-Дизел, разход 12 л/100 км, места 8+1, рег. № В 6787 НА. Водач на автомобила ще бъде заето лице от фирмата-чиято основна длъжност е шофьор. 2. Лек автомобил - Мерцедес 312 Д Спринтер 1998 г., гориво-Дизел, разход 12л/100 км, места 8+1, рег. № В 5729 ВХ. Лицата от целевата група, включени в тази дейност, които ще бъдат транспортирани, отговарят изцяло на условията, определени в т.13.2 от Условията за кандидатстване. Местонахождението на работното място е извън населеното място, където лицата са регистрирани по настоящ адрес и транспортирането ще бъде 18 км. сутрин и съответно толкова вечер. В планираната транспортна схема всеки автомобил ще извършва по 2 курса от маршрут всеки ден -сутрин и вечер, т.е. всеки от маршрутите се изпълняват по 2 пъти на ден, 5 пъти седмично. Графикът на работа на „Пал ойл“ ООД е 5 дни седмично (от понеделник до петък) като по проекта е предвидено транспортиране на служители сутрин и вечер, съгласно утвърденото работно време, средно по 21 дни на месец, за 12 месеца.Съгласно Условията за кандидатстване маршрутите за превоз ще са от началната точка, откъдето тръгва съответното превозно средство, местата, от които се качват/слизат служителите до работното място и обратно и обратно. Детайлно разписана транспортна схема: Маршрут 1 сутрин 1 курс Начална точка-с. Рудник- 7:10 ч. с. Пчелник спирка - Център - 18 км. - 8 бр. работника - пристига в 7:40 ч., тръгва в 7:45ч. Крайна точка-с. Рудник (работно място)–18 км. - 8 бр. работници - 8:15 ч. Общо за 1 курс: 36 км - 8 бр. работници - 60 мин. 2 курс от с. Рудник - 17:20 ч., 8 бр.работници с. Пчелник - 18 км. - 8 бр. работник -17:50 ч., тръгва 17:52 Крайна точка с. Рудник (работно място) -18 км. - 18:22 ч. Общо за 2 курс : 36 км. 8 бр. работници - 60 мин. по 2 за всяко превозно средство. Общо изминати километри за едно превозно средство : 72 км , 8 бр. работници. Маршрут 2 сутрин 1 курс Начална точка-с. Рудник - 7:10 ч. с. Шкорпиловци спирка - Център - 18 км. - 8 бр. работника - пристига 7:40 ч., тръгва в 7:45ч. Крайна точка-с. Рудник (работно място)–18 км - 8бр. работници - 8:15 ч. Общо за 1 курс: 36 км. - 8 бр. работници - 60мин 2 курс от с. Рудник - 17:20 ч., 8 бр. работници с. Шкорпиловци - 18 км. - 8 бр. работник - пристига 17:50 ч., тръгва 17:52 Крайна точка с. Рудник (работно място) -18 км. - 18:22 ч. Общо за 2 курс: 36 км. 8 бр. работници - 60 мин. по 2 за всяко превозно средство. Общо изминати километри за едно превозно средство: 72 км., 8 бр. работници. Извършването на два маршрута с по едно превозни средства е належаща мярка, тъй като автомобилът е 8+1 места и по закон не може да превишава бройката. Общо ще се изминават по 72км на ден от двата автомобила. Време за извършването на транспорта – 120 минути / 2часа /., Contracted Amount: 18 144.00 , Reported Amount: 11 091.11
  • Activity: Дейност по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Целевата група в "Пал ойл " ООД. са включени 39 служители, които заемат следните длъжности: Oбщ. работник - 15 бр. служители (1 в майчинство); Машинен оператор банциг -5 бр., Точилар- 1бр., Хигиенист- 1 бр., Водач мотокар-1бр.,Шофьор тежкотоварни автомобили 12т.-1бр., шофьор цистерни-3бр., Техник горско стопанство-1бр., склададжия- 2 бр., резач горски дървен материал-3 бр., Водачи машини горско стопанство - 2бр,. отчетник инвентаризация- 1бр., счетоводител- 2бр. (1 в майчинство). Във връзка с ежедневните служебни дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всяка една от посочените длъжности. Към момента ръководството на "Пал ойл " ООД. осигурява работно облекло и ЛПС, които служат за минимална защита на работещите. Във връзка с честите предписания от страна службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите е необходимо да се закупи ново и по-модерно работно облекло и ЛПС, които да осигурят по-висока защита по време на работа. По този начин риска от трудови злополука се намалява значително. Основните рискови фактори, които са класифицирани по време на работа от службата по трудова медицина са: неблагоприятен микро климат, простудни заболявания, прах във въздуха, шума, вибрациите. Над пределно допустимите концентрации е прахът в Дърводелския цех, което крие риск към заболявания на дихателната система на персонала работещ там. За ограничаване на риска персоналът работещ там ще бъде снабден с изолиращи полумаски с филтри, специално работно облекло и предпазен щит от прах и отхвърчащи частици. Нивото на шума в производството, където стойностите му са над нормите и гранични с тях създава риск към увреждане слуха на работещите и изисква ползването от тях на ЛПС антифони. Препоръките на Службата по трудова медицина са свързани с осигуряване на качествени ЛПС и работно облекло, които да предотвратят тежки инциденти по време на работа. В утвърдения списък на ЛПС и работно облекло по видове длъжности, който е неразделна част от проектното предложение са посочени всички необходими ЛПС и работно облекло за осигуряване на добри и безопасни условия на труд в "Пал ойл " ООД, като същите са обект на закупуване по настоящото проектно предложение., Contracted Amount: 14 167.56 , Reported Amount: 14 167.56
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд;: Производството на "Пал Ойл " ООД се осъществява в цех за дърво обработка собственост на фирмата, и е с площ 750 кв.м , което го прави трудно отопляем. Покривът на цехът е амортизиран и по време влошени климатични условия - дъжд, сняг, силен вятър, се наблюдава пропускане на вода, влага , студен въздух. В него работят 39 броя служители и това застрашава тяхното здраве, нарушава качеството на работния им процес. Влошеното качество на микроклимата в работните помещения е в противоречие с фирмената политика на предприятието. Осигуряването на здравословна и безопасна среда e важна цел в "Пал ойл" ЕООД. Дейностите, които са необходими за модернизация и реконструкция на цеха , са предприети да се реализират след направени замервания на микроклимата - температура, влажност, скорост на въздуха. По направена препоръка и издадено становище от Трудова медицина за минимализиране на риска от заболявания и злополуки е необходимо да се предприемат мерки за оптимизация на температурата монтиране на нови климатици ,за осигуряване на максимално добри и безопасни условия на труд на служителите. Позовавайки се на препоръките от службата по трудова медицина и оценката за минимизиране на риска, а именно от Наредба №16 от 31.05.1999г. Раздел IV Физиологични норми и правила за ръчна работа с тежести чл.12, дружеството ще предприеме мерки за механизиране на процеса, с цел свеждане до минимум на ръчната работа с тежести. Тази дейност тясно кореспондира със заложения примерен /неизчерпателен/ списък на оперативната програма за добри и безопасни условия на труд за мерки за реконструкция/ модернизация на обекти, машини и подходящи за закупуване средства за колективна защита, съобразно идентифицираните рискове. При производствово на дървени изделия, която се доставя на големи палети с различна тежест в зависимост от обема на доставките на суровина или при пакетирани готови изделия за експорт, поради което се налага персонала да ги мести и подрежда на ръка. Предвидено е закупуването на един мотокар с товароподемност 3500 кг . По предписание на трудовата медицина осигуряването на параметрите на микроклимата /температура,влажност и скорост на въздуха/ в съответствие с установените норми в производственото помещение е най-добре да се извърши посредством следните СМР дейности: частична подмяна на амортизиран покрив на цех без да му се нарушава конструкцията. Високата влажност с комбинация от студен въздух и течение на въздуха са предпоставка за развитието на дихателни и двигателни здравословни проблеми. Във фирмата работят и 8 броя служители над 54 годишна възраст, които са податливи към различни видове заболявания. Реализирането на ремонта на покрива и монтирането на 6 броя климатици ще минимализира риска от здравословни проблеми на служителите си и ще осъществи целите на МИГ Дони Чифлик- Бяла за дългосрочна заетост, осигурена в качествена и безопасна работна среда. Монтирането на клас енергоспестяващи климатици ще доведе до намаляване на енергийните разходи в производствения цех и опазване на предпазване на околната среда от замърсяване., Contracted Amount: 16 999.98 , Reported Amount: 65 897.47

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: AGRO OIL BULGARIA L.t.d, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 4 028.09
  • Contractor: BALKANCAR RECORD PLC, Contracted Amount*: 39 080.00 , Reported Amount**: 39 080.00
  • Contractor: Lukoil LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 612.31
  • Contractor: ALUMINA BUILD LTD, Contracted Amount*: 9 817.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VIKING-T , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 14 167.56
  • Contractor: INTERCOM GROUP, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 9 817.50
  • Contractor: Varna klima 200 LDgt;, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 16 999.97
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 39.00 , Reached amount: 42.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 46 405.44 BGN
Grant 46 405.44 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 65 945.44 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на адекватна одитна следа 100.00 39 080.00 0.00 39 080.00 БАЛКАНКАР - РЕКОРД АД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка, на Мотокар, Estimated Amount: 39 085.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка, на Мотокар
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Избор на изпълнител за доставка, на Мотокар
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Избор на изпълнител за доставка, на Мотокар
    Contractor: BALKANCAR RECORD PLC
    Contract total funded value: 39 080.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN