Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0281-C01
Project Name ‘’Disposition of integrated service to improve the quality of life for disabled people and people over 65 who are non-capable to take care of themselves’’
Beneficiary 000817696 MUNISIPALITI GALABOVO
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.10.2016
Start Date 09.01.2017
End Date 09.10.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Гълъбово

Description

Brief description
Нашето проектно предложение съответства на стратегическата цел заложена в Оперативната програма " Развитие на човешките ресурси " за подобряване качеството на живот на   хората с увреждания и хората над 65 годишна възраст с невъзможност за самообслужване,
Община Гълъбово предвижда  създаване  на  нов Център за предоставяне на социални и здравни услуги на   хората с увреждания и хората над 65 годишна възраст с невъзможност за самообслужване, с цел  осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората в неравностойно положение въз основа на изготвяне на индивидуална социална оценка  , за включване в общността или в домашна среда, в.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.
В настоящото проектно предложение  предвиждаме следните основни дейности : 
1. Дейности по организация и управление на проекта;
2. Изготвяне на оценка на потребностите, включително индивидуална социална оценка; 
3. Съдаване на Център за почасово предоставяне на услуги;
4.Създаване на екип за предоставяне на услуги. Обучение на персонала за предоставяне на социални услуги;
5. Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги-консултиране и супервизия;
6. Информиране  и публичност.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта , ще бъде сформиран екип, който ще се състои от : Ръководител на проекта, счетоводител на проекта и координатор на проекта.Задачата на екипа ще бъде да планира и приложи мерки за адекватно управление и успешно реализиране на поставените цели и проектната идея. В основата на управление на проекта се открояват следните основни задачи, а именно: последователност при изпълнение на проектните дейности, мониторинг на изпълнението на съответните дейности, обмен на данни и информация, относно изпълнение на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, между страните които имат участие в реализирането му, идентифициране, оценка и управление на потенциалните рискове, които биха възпрепятствали изпълнението на проекта и постигане на определените цели. Конкретните задачи на екипа на проекта са : 1.Организиране извършването на текущ ремонт на помещенията предоставени за създаване на нов Център за почасово предоставяне на социални и здравни услуги за социално включване в общността или в домашна среда, 2. Подбор и структуриране на екипа за функциониране на Центъра за почасово предоставяне на социални и здравни услуги за социално включване в общността или в домашна среда; Подбор и назначаване на персонал за предоставяне на услугата за включване в общността или в домашна среда; Участие в процудурата за подбор на потребители на услугата. 3.Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики на лицата в зависимост от трудово - правните отношения.Подписване на договори със съответните служители. 4. Изготвяне на детайлизиран времеви график за доброто изпълнение на проекта. 5.Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. 6. Подготовка на необходимите документи за доброто изпълнение на проекта. 7.Провеждане на ежемесечни екипни срещи 8.Екипът за управление на проекта ще изготвя както междинни доклади, така и годишен доклад Изпълнението на Дейността на екипа ще се основава на принципа за : " Добро управление на програми и проекти". Дейността по организация и управление на проекта ще се проведе в рамките на целия период от 21 месеца на изпълнението му. Организационните дейности ще се изпълняват главно през първите 3 /три/ месеца от старта на проекта: стартиране на информационната кампания; подбор и назначаване екип на Центъра за почасово предоставяне на услуги , подготовка и начало на строително-ремомнтните дейности, организиране приемането на заявления, подбор и назначаване персонала за почасово предоставяне на услугата, подбор на потребителите и подписване на договорите за предоставяне на услугата. Прякото предоставяне на интегрираната услуга се предвижда да стартира през четвъртия месец от Плана а проекта., Contracted Amount: 31 634.00 , Reported Amount: 31 092.03
  • Activity: Изготвяне на оценка на потребностите - включително индивидуална социална оценка: Изготвянето на оценките на потребностите е ключова дейност от процедурата за подбор на потребители. Тя ще започне през втория месец от стартиране на дейностите след структуриране на екипа на Центъра за услуги в домашна среда и ще се извършва паралелно с приема на заявления. С цел изготвяне на оценка на потребностите : 1. Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалният статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. 2. За всеки потребител ще се попълни социална анкета, която представлява основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта. 3.Предвид получената оценка се предлага броя на часовете и вида на предоставената услуга. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги: Центърът за почасово предоставяне на услуги се създава с цел подобряване на качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване на хора с увреждания и хора над 65г. в невъзможност за самообслужване, както и с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. По схема "Нови алтернативи" са били обхванати 41 лица от които 37 в неравностойно положение, като 23 от тях са лица над 65 г. възраст. Тe ще формират броя на бенефициентите, потребители на интегрираната услуга. Дейността ще включва комплекс от няколко поддейности, необходими за цялостно реализиране на проектната идея: 1. Подбор на екип на Центъра за почасово предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги; 2. СМР - текущ ремонт и доставка на оборудване на предоставените помещения за изграждане на Център за почасово предоставяне на услуги. Създаденият по проекта нов Център за почасово предоставяне на услуги ще се разположи в сграда, частна собственост на община гр.Гълъбово - Акт № 195/25.08.2000 год., като за целта се налага извършването на текущ ремонт на помещенията. Ще се обособят три работни кабинета и тоалетна с обща площ 59.80 кв.м. Ремонтните дейности включват: - Изграждане на рампа за хора с увреждания на входа за посетители на Центъра; - Ремонт и прозвъняване на електрическата инсталация, подмяна на ел. Проводник, подмяна на разпределително ел. табло, подмяна на ключове и котакти, замяна на старите с нови енергоспестяващи осветителни тела; - Ремонт на входни антрета и стълбищен коридор, включващ частично остъргване и шпакловка, цялостно боядисване с латекс на стени и тавани, полагане на подова настилка гранитогрес; - Ремонт на 2 бр. външни врати, включително подмяна на брави; - Ремонт врати на вътрешните помещения, включително подмяна на брави; - Ремонт на прозорци, включително подмяна на счупените стъкла; - Ремонт на 3 работни помещения-кабинети, включващ шлайфане и лакиране на дървена ламперия, шпакловка и боядисване с латекс на таваните. Поставяне на нова подова настилка; - Ремонт на помещение за тоалетни-разваляне на фаянсова облицовка по стените и поставяне на нова, полагане на нова подова настилка от теракотни плочи, доставка и полагане на ПВЦ таван и осветителни тела; доставка и монтаж на 2 моноблока, мивка и смесителна батерия за за мивка; - Доставка и монтаж на вътрешни щори за прозорците на кабинетите. Обосновка: В кабинетите ще се извършва индивидуална и групова работа с потребители и социални работници, което предполага в рамките на малък текущ ремонт помещенията да се приведат в адекватен за целите на проекта вид. Предвиждаме доставяне на необходимото за функционирането на Центъра обзавеждане, оборудване и техника, както следва: - Работен стол с регулиране височината на седене. Регулиране на височината на наклона на облегалката с възможност за фиксиране в желаната позиция - 3 бр.; - Посетителски стол - 20 бр.; - Работно бюро - 3 бр.; - Контейнер за бюро - 3 бр.; - Заседателна маса 10 души - 1 бр.; - Секционни шкафове-6 бр.; - Гардероби- 3 бр.; - Мека мебел с размер - 1 бр.; - Закачалка за дрехи / външна/- 2 бр.; - Компютри с монитори -2 /два/ бр.; - Преносим компютър - 1 /един/ бр.; - Мултифункционално устройство - 2бр.; - Копирна машина - 1бр. - Доставка и монтаж на 2 броя климатици за кабинетите 3.Разработване на Правила/Методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. За функционирането на центъра е необходимо да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. При изготвянето им ще бъдат съобразени с направената оценка на потребностите на лицата, които ще ползват услугата. Предвиждаме привличане на външен експерт - физическо лице за дейността ., Contracted Amount: 97 975.77 , Reported Amount: 399 058.72
  • Activity: Създаване на екип за предоставяне на услуги. Обучение на персонала за предоставяне на социални услуги.: В рамките на тази дейност ще се изготви подбор на кандидати за персонал,предоставящ услуги в домашна среда,който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите,зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучават назначените лица. За предоставяне на почасовите услуги ще бъдат ангажирани 41 лица от населените места в рамките на Община Гълъбово. Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал,предоставящ услуги в домашна среда. При подбора на представителите на услуги ще се цели включването на експерти,които да имат различен профил на компетентността си - социално,медицинско,здравно,педагогическо образование,както и други форми на професионална квалификация,за да се гарантира интегрирания подход при предоставяне на услугите. По този начин надградения набор от услуги ще позволи на ползвателите не само да покриват своите собствени потребности,но и ще допринесе за тяхната обществена интеграция.Първичният подбор ще се осъществи по документ.Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа,нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация. Ще се изготвят и подпишат договори с 41 одобрени кандидати за предоставяне на услуги в домашна среда.Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни.Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика,която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. Одобрените кандидати за работа задължително ще преминат в рамките на 2 дни начално/въвеждащо обучение, ако липсва такова, или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд ; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Началното/въвеждащо обучение ще се проведе през третия месец от стартиране на дейностите по проекта. В хода на предоставяне на същинската услуга ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. Предвижда се това да стане през осмия и дванадесетия месец от графика на предоставяне на услугата. Предвиждаме обученията да бъдат извършени от външни експерти, физически лица., Contracted Amount: 352 463.85 , Reported Amount: 37 814.08
  • Activity: Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги- консултиране и супервизия. : В социалната работа има общо приети форми на добра работа, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работа с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа,консултиране и супервизия. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа на уязвимите групи. Супервизията на наетия персонал ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Предвижда се провеждането на една групова супервизия на социалните асистенти и домашните помощници в 5/пет/ групи по два часа и 20/двадесет/ индивидуални супервизии по 1 час. Психологическата подкрепа ще се предоставя от назначения психолог в Екипа на Центъра за почасово предоставяне на услуги чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Психологическата подкрепа ще се извършва при идентифициране на такава потребност, при различни трудни житейски ситуации: загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях . Предвидените дейности за психологическа подкрепа са психологическо консултиране, групова работа, индивидуална психологическа консултация.. Подбор и сключване на договор с избран експерт с богат опит в социалните услуги и дейности за предоставяне на професионалната подкрепа - супервизия на персонала. Предвидени са разходи за външния експерт-физическо лице, в размер на 450,00 лв. при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020,, Contracted Amount: 450.00 , Reported Amount: 317.96
  • Activity: Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичнаст и информиране включват: - Информационни събития – организиране и провеждане на две пресконференции за стартиране и финализиране на проекта; - Връзка с медиите – публикации в местната преса, от които две платени; - Интернет – обяви, покани и периодични публикации на страницата на Община Гълъбово с информация за напредъка на проекта и постигане на критериите за резултат; - Печатни материали, предназначени за бъдещите бенефициенти и обществеността за популяризиране целите на проекта, Оперативната програма и финансовия принос на ЕС - брошури, листовки, плакати, банер; - Изработване на информационна табела за Център за услуги в домашна среда; - Промоционални материали: бележници, папки, химикали, настолни календари, рекламни чанти, стикери и др., Contracted Amount: 2 702.80 , Reported Amount: 2 702.79

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BLAGOUSTROISTVO I CHISTOTA, Contracted Amount*: 570.00 , Reported Amount**: 540.00
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 450.00 , Reported Amount**: 45.00
  • Contractor: TEVA - TM, Contracted Amount*: 3 542.80 , Reported Amount**: 3 530.79
  • Contractor: EUROINS, Contracted Amount*: 280.00 , Reported Amount**: 280.00
  • Contractor: Galina, Contracted Amount*: 1 520.00 , Reported Amount**: 699.99
  • Contractor: REKLAMNA AGENCIYA - GALABOVI VESTI, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount**: 360.00
  • Contractor: Valeria, Contracted Amount*: 2 500.00 , Reported Amount**: 2 718.58
  • Contractor: ANASTASOVI - GRUP, Contracted Amount*: 21 318.00 , Reported Amount**: 19 120.62
  • Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD, Contracted Amount*: 1 500.00 , Reported Amount**: 1 498.11
  • Contractor: RAIA - GALIA BONEVA, Contracted Amount*: 2 000.00 , Reported Amount**: 1 997.91
  • Contractor: DEKOR - 2000, Contracted Amount*: 20 287.10 , Reported Amount**: 20 287.10
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 41.00 , Target amount: 54.00 , Reached amount: 67.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 41.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 67.00

Financial Information

Total Project cost 491 270.78 BGN
Grant 491 270.78 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 469 607.58 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Граждански договор с външен експерт за изготвяне на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда., Estimated Amount: 2 550.00
  • Differentiated position 1: Разработване на методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
    Contractor: Valeria
    Contract total funded value: 2 500.00
Procedure 2 Subject to due process: Граждански договор с външен експерт за обучение на персонала, предоставящ услуги за лична помощ., Estimated Amount: 1 520.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на двудневно въвеждащо обучение и на две поддържащи еднодневни обучения на социалните работници, предоставящи услуги в домашна среда.
    Contractor: Galina
    Contract total funded value: 1 520.00
Procedure 3 Subject to due process: Граждански договор с външен експерт за супервизия на персонала., Estimated Amount: 450.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на една групова и индивидуалнаи супервизии на персонала, предоставящ услуги в домашна среда
    Contractor: Desislava
    Contract total funded value: 450.00
Procedure 4 Subject to due process: Договаряне на електронни съобщителни услуги, Estimated Amount: 1 200.00
  • Differentiated position 1: Договаряне на електронни съобщителни услуги- три броя мобилни номера за персонала на Център за интегрирани здравно-социални услуги.
    Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD
    Contract total funded value: 1 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали , Estimated Amount: 30 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали
    Contractor: RAIA - GALIA BONEVA
    Contract total funded value: 2 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Доставка на консумативи, Estimated Amount: 30 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на консумативи за офис техника
    Contractor: TEVA - TM
    Contract total funded value: 1 200.00
Procedure 7 Subject to due process: Доставка на офис обзавеждане и техническо оборудване за Център за интегрирани здравно-социални услуги, Estimated Amount: 16 905.92
  • Differentiated position 1: Доставка на офис обзавеждане и техническо оборудване за Център за интегрирани здравно-социални услуги
    Contractor: DEKOR - 2000
    Contract total funded value: 20 287.10
Procedure 8 Subject to due process: Застраховка на имущество в Център за интегрирани здравно-социални услуги гр. Гълъбово, бул. "Република" №31А , Estimated Amount: 280.00
  • Differentiated position 1: Застраховка на имущество в Център за интегрирани здравно-социални услуги гр. Гълъбово, бул. "Република" №31А
    Contractor: EUROINS
    Contract total funded value: 280.00
Procedure 9 Subject to due process: Организиране цялостна охрана, чрез СОД на обекти, находящи се в сградата на Общинска администрация гр. Гълъбово, Estimated Amount: 5 875.00
  • Differentiated position 1: Организиране цялостна охрана, чрез СОД на обекти, общинска собственост, включ. помещения за Център за интегрирани здравно-социални услуги.
    Contractor: BLAGOUSTROISTVO I CHISTOTA
    Contract total funded value: 570.00
Procedure 10 Subject to due process: Осигуряване на информиране и публичност - публикации в печатна медия, Estimated Amount: 18 300.00
  • Differentiated position 1: Печатни публикации във вестник "Гълъбови вести"
    Contractor: REKLAMNA AGENCIYA - GALABOVI VESTI
    Contract total funded value: 180.00
Procedure 11 Subject to due process: Осигуряване на информиране и публичност- изработване и доставка на рекламно-информационни материали, Estimated Amount: 1 952.33
  • Differentiated position 1: Изработване и доставка на рекламно-информационни материали
    Contractor: TEVA - TM
    Contract total funded value: 2 342.80
Procedure 12 Subject to due process: Текущ ремонт на помещения за разполагане на Център за интегрирани здравно-социални услуги, Estimated Amount: 17 765.56
  • Differentiated position 1: Текущ ремонт на помещения в сграда с кад № 585 в УПИ 2363, кв.154 за разполагане на Център за интегрирани здравно-социални услуги
    Contractor: ANASTASOVI - GRUP
    Contract total funded value: 21 318.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN