Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0106-C04
Project Name "Care at home in the Municipality of Montana"
Beneficiary 000320872 OBSHTINA MONTANA
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.12.2022
Start Date 03.01.2023
End Date 03.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана

Description

Brief description
Проект "Грижа в дома в Община Монтана" предвижда предоставяне на мобилни здравно-социални услуги на над 256 лица (възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания, включително и в контекста на пандемични ситуации ) на територията на Община Монтана за период от 23 месеца. Реализацията на проекта ще допринесе за подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на възрастни хора в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания, както и за превенцията на риска от институционализация на тези хора, осигуряване на социални и здравни услуги, предлагани в домовете на потребителите.  Планирананите мобилни услуги целят тези лица да бъдат независими и да останат колкото се може по-дълго време в тяхната обичайна среда /в дома си/. Социално-здравните услуги ще са изцяло ориентирани към предотвратяването на самотата и изолацията и ще са адаптирани към основните нужди на  на потребителите включващи дейности за лична помощ, социална подкрепа и социално включване, комунално - битови дейности, медицински грижи /допустими за предоставяне извън лечебно заведение/, психологическа подкрепа и консултиране. За целта ще се сформира екип пряко ангажиран с предоставянето на здравно - социалната услуга, в това число психологическа подкрепа и консултиране. Осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на потребителите ще се извършва с автомобил закупен по  проект "Патронажна грижа ". Компонент 2
Activities
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. : В рамките на дейността ще бъдат предоставяни почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на минимум 256 потребители (възрастни лица в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания) от град Монтана и 23-те населени места към Общината. Дейността има за цел да подпомогне ежедневието на възрастите хора с ограничения или в невъзможност за самообслужване, както и на хората с увреждания, за да могат те да останат в семейната си среда и да преодолеят ограниченията пред самостоятелния начин на живот, като по този начин се защитава обществения интерес и се отговаря на нуждите на населението. Потребителите ще могат да бъдат лица с постоянен и настоящ адрес в Община Монтана. Дейността ще бъде осъществявана за период от 23 месеца, като услугите които ще получава едно лице ще са почасови и в зависимост от индивидуалните потребности ще включват: 1. Здравни услуги: измерване на кръвна захар, кръвно налягане, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с различни специалисти при необходимост. 2. Социални услуги- подкрепа на лицата за осъществяване на ежедневните им дейности и постигане на социално включване: пазаруване, доставка на храна и необходими продукти, включително лекарства, заплащане на сметки /със средства на потребителите/, административни и битови услуги, помощ в домакинството, помощ при поддържане на лична хигиена и хигиена в дома, придружаване до различни институции включително и до личен лекар, подкрепа в придвижването, разходки и др. 3. Психологическо консултиране и подкрепа.Услугите ще бъдат предоставяни след оценка на индивидуалните потребности на всяко лице, като ще бъдат изготвени Индивидуални оценки на потребностите. Кандидат-потребителите подават Заявление до Директора на Домашен социален патронаж - Монтана с приложения: Документ за самоличност/за справка/; копие от ТЕЛК/НЕЛК/ЛКК, при наличие; служебна бележка за настоящ адрес (при разлика с постоянния). Документ удостоверяващ представителство/при наличие на такъв/.Заявленията се регистрират в специален дневник. Ще се разработи формуляр за оценка на потребностите, даващ възможност за дефиниране на индивидуалните потребности на потребителите и ще включва минимум: 1.Обща информация за лицето /име, възраст, контакт и лица, които могат да окажат подкрепа; 2.Информация за здравословното състояние; 3.Информация за ползване на други услуги от кандидата; 4.Информация за оценка на рисковете за лицето; 5.Информация за потребностите от мобилна подкрепа - придвижване и разходка, общуване и социално включване, административни услуги, готвене, хранене, почистване на дома, мобилност и други специфични за потребителя области; 6.Информация за комуникативните и когнитивните способности на потребителя, често тези ограничения водят до допълнителни рискове за потребителите и/или трудност в предоставянето на услугата. Информацията ще бъде събирана от социален работник с активното участие на потребителя и по възможност с участието на негов близък. За всеки кандидат потребител ще се води лично досие. Въз онова на индивидуалната оценка на потребностите, ще се изготви индивидуален план за социални дейности, здравни грижи и психологическа подкрепа и консултиране. Осигуряването на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на потребителите ще се осъществява с лек автомобил, закупен в изпълнение на дейностите по проект "Патронажна грижа " Компонент 2. Предвижда се въвеждащо обучение за служителите предоставящи услугите, които не са преминали подобно обучение по друг проект или програма. Предвижда се надграждащо обучение 1 път през периода на изпълнение на дейностите по проекта. Предвиждаме провеждане на супервизия на екипа - периодично 4 пъти по време на изпълнение на проекта, като тя ще бъде: екипна, групова и индивидуална. Обученията и супервизията ще се извършва от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП., Contracted Amount: 2 572 388.25 , Reported Amount: 1 852 129.74

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 256.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 256.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 2 572 388.25 BGN
Grant 2 572 388.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 851 349.92 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN