Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0121-C03
Project Name Home care in Samokov municipality
Beneficiary 000776491 Samokov Municipaliity
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 11.01.2023
Start Date 16.01.2023
End Date 16.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Самоков

Description

Brief description
С реализиране на проекта ще се създадат условия за подобряване качеството на живот на хората с увреждания и възрастните хора,  чрез предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домовете им, което ще намали риска от попадане в социална изолация. Услугите, които ще се предоставят ще бъдат съобразени с индивидуалните потребности на всеки потребител. Това ще им даде възможност да се почустват равнопоставени и значими, а това от своя страна ще следва основните принципи на Европейското общество и социалната работа.
За изпълнение на проекта ще бъдат наети медицински специалисти, рехабилитатор и специалист по социална работа и консултиране, които ще подпомагат потребителите в ежедневието им, съобразно индивидуалните потребности на всеки един.
Повечето проблеми на хората с увреждания, възрастните хора и хората с хронични заболявания се дължат на сериозните здравословни проблеми и невъзможността да извършват ежедневни си дейности. Често живеят в социална изолация и губят чувството за значимост.
Activities
  • Activity: Комплекс от интегрирани почасови здравно-социални услуги, предоставяни в домашна среда.: Основната цел на настоящата дейност се състои в създаването на комплекс от почасови интегрирани здравно-социални услуги, включващи в себе си: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания; 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост със средства на потребителите 3. Предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда Дейността ще стартира с обява на Интернет страницата на общината за наемане на екип за управление на услугите. С наетият екип ще бъдат сключени трудови договори за срок от 24 месеца. Екипът за управление на услугите ще включва 1 Диспечер, 1 координатор, 3 шофьори, 1 домакин. Координаторът ще организира цялостната дейност на наетите лица, ще планира и организира, а диспечерът ще организира връзката между персонала и потребителите, ще изготвя графици за посещенията, съгласно индивидуалните потребности. домакинът ще се грижи за ресурсното обезпечаване на предоставяните услуги. Изпълнението на дейностите включени в комплекс от почасови интегрирани здравно-социални услуги ще се извършва, както следва: 1. За предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа ще бъда нает екип от 20 медицински специалисти, 2 рехабилитатори, 93 домашни санитари и 1 психолог, с които ще бъдат сключени трудови договори за срок от 22 месеца. * Медицински сестри с основни задължения: - Промоция на здравето, превенция и профилактика на болестите; - Полагане на медицински и здравни грижи и дейности, според потребностите на всяко от лицата; - Манипулации за лечение на здравословни проблеми; - Оказване на спешни и други дейности; - Извършване на допълнителни дейности в областта на здравната грижа. * Домашните санитари: - Поддържане на личната хигиена на потребителите (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене, подмяна на бельо); - Поддържане на хигиена в помещението, което потребителят обитава; - Допълнителни дейности. * Рехабилитатори: - Профилактика и предотвратяване появата и развитието на увреждания и инвалидност; - Оказване на помощ при придвижване в дома и домашна рехабилитация. * Психолог - оказва помощ за справяне с напрежението, стреса, страха, гнева, - оказва помощ за възстановяване и поддържане на психическото равновесие 2. За доставка на храна и хранителни продукти със средства на потребителите ще бъдат наети 8 работници, изпълняващи доставки по домовете, с които ще бъдат сключени трудови договори за срок от 22 месеца * Работник, изпълняващ доставки по домовете: - закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост; - съдействие за закупуване на лекарства; - заплащане на битови сметки (със средства на потребителя); - Други допълнителни дейности. 3. Предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. За изпълнение на дейността ще бъде нает лекар, с който ще бъде сключен граждански договор за срок от 24 месеца. - Ще участва в изготвяне на оценката на потребностите на потребителите - Ще консултира потребителите за профилактика на здравето - профилактика на социално значимите заболявания. 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда - Ще бъде сключен граждански договор с консултант за срок от 24 месеца, с основни задължения: -провеждане на супервизия на служителите предоставящи почасови интегрирани здравно-социални услуги, за справяне с проблемите в работата при по-тежки ситуации, както и за извършване на контрол на ефективността на оказваната помощ. - Ще участва в изготвяне на оценката на потребностите на потребителите , Contracted Amount: 2 191 423.21 , Reported Amount: 940 785.74

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 228.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 228.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 2 191 423.21 BGN
Grant 2 191 423.21 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 184 435.72 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN