Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Burgas

Description

The project proposal is directly related with increasing the administrative capacity of the Road Infrastructure Agency (RIA) for the successful implementation of the projects under Priority Axis 7 "Regional Infrastructure" OPRD 2014-2020. RIA is a beneficiary under the Operational Programme "Regions in growth'' 2014-2020, and within the priority axis is expected to implement projects for rehabilitation and reconstruction of roads with total amount over 380 million BGN. At present, grant contracts were signed with the Managing Authority of OPRD for the first 15 projects. The total indicative value of construction is 151 million BGN VAT excluded. For the successful implementation of the projects and using the funds provided for under Priority Axis 7 "Regional Infrastructure" OPRD 2014-2020 is necessary to improve the administrative capacity of RIA in two main ways - by providing specialized rooms for rent to store all documentation and by increasing the knowledge, skills and qualifications of employees.
RIA has the administrative, financial and operational capacity to ensure the implementation of the financial plan in terms of results / products / services financing plan and a deadline for implementation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на специализирани помещения под наем за архивиране на всички документи към сключените договори за БФП по Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020 г. на Агенция „Пътна инфраструктура“: Във връзка с възникнала необходимост от предприемане на действия по допълнителна организация и поддържане на наличния архив на АПИ, като бенефициент по проекти, за които има сключени Договори за безвъзмездна помощ в рамките на ОПРР 2014-2020 г. и с оглед спазване на изискванията на УО на ОПРР за „Архивиране и съхраняване на документацията“ с цел установяване на адекватна одитна пътека по смисъла на член 140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. , както и в съответствие с изискванията на ЗНАФ сe налага избор на външен изпълнител, който да осигури специализирани помещения под наем за архивиране на всички документи към сключените договори за БФП по Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020 г. Наличните помещения за архивиране на документи в АПИ към момента са крайно недостатъчни и в противоречие с изискванията за съхранение на документи и осигуряване на пожарна безопасност. Съгласно чл.140 от Закона за МВР, ръководителите носят отговорност за осигуряване на пожарна безопасност. Също така се създават предпоставки за нарушаване на нормалната трудова среда, риск от замърсяване на помещенията и развитие на множество алергични заболявания. Във връзка с гореизложеното е необходимо да бъдат предприети действия за оптимизация и преместване на архивните досиета за договорите за БФП по ОПРР. Тези действия трябва да включат избор на изпълнител, който да предостави помещение под наем. Помещенията трябва да отговарят в максимална степен на изискванията на Наредбата за реда и организирането, обработването, експертизата, съхранението и използването на документите в учрежденските архиви на държавните и общинските институции (приета с ПМС № 41/18.02.2009г., обн., ДВ, бр. 17 от 06.03.2009г., изм. и доп., ДВ, бр. 8 от 27 януари 2012г.). Архивирането представлява заключителна дейност, гарантираща устойчивост на създадените предпоставки за успешно изготвяне, мониторинг и оценка на документи. Адекватното съхраняване на документи обезпечава оперативната работа с тях, запазването им в нормативно определените срокове и осигуряване на ясна и проследима одитна пътека. Съхраняването на документация представлява един от методите за предотвратяване на нередности по оперативните програми. Създаването и поддържането на архив предоставя възможност за получаване на документална информация и управление на процесите, подпомага функционирането и доизграждането на надеждни системи за финансово управление и контрол както и на процесите, свързани с мониторинга на проектите. Съгласно нормативната база на ЕС и на националното законодателство, всички документи, свързани с управление на проекти, съ-финансирани от ЕС подлежат на текущо и дългосрочно архивиране (обособен архив). Не на последно място, съхранението на документи се извършва с цел да се осигури адекватна одитна пътека на всички нива на управление и изпълнение на проекта, включително при извършването на оценки на програмата и в процеса на докладване. Разходите за Дейност 1 са формирани, като цената е изчислена на базата на предварително пазарно проучване, като за целта, с Решение № 13946/16 от 13.06.2016г. на Управителния съвет на АПИ е сформирана група от експерти, които да проведат допитване до най - малко три действащи дружества, лидери в областта на съхранението и обработка на данни и документация. В резултат на допитването, експертите са разгледали представените предложения за предоставяне на помещения за архивохранилища. С оглед на това и в изпълнение на горепосоченото Решение е извършена оценка и изчисляване на разходите по проекта а именно - наемна цена – 6,50 лева без ДДС за квадратен метър или месечна наемна цена в размер на 7 800 лева без ДДС за помещение с 1 200 квадратни метра разгъната архивна площ. По този начин е изчислена общата индикативна стойност на дейността – 470 000 лева без ДДС или 564 000 лева с ДДС. 470 000.00 0.00
Организиране, провеждане и участие в специализирани обучения в областта на Европейските структурни и инвестиционни фондове за програмен период 2014-2020: В рамките на тази дейност се предвижда организиране на участие на експертите от Агенция „Пътна инфраструктура” в специализирани обучения, свързани с управлението на Европейски проекти и средства. За целта са избрани реномирани европейски образователни институти, които са утвърдени в организирането на обучения, предлагащи сертификати в сферата на Европейските въпроси. Участието в тези обучения ще бъде пряко свързано с проектите, които ще се изпълняват в програмния период 2014 – 2020, свързани с управление на европейските финансови средства и ще създаде стабилна основа и устойчивост на тази мярка, тъй като представлява сериозен принос към административния капацитет на служителите на АПИ за работа с европейски програми и проекти и за посрещане на предизвикателствата и на следващия програмен период на финансиране от фондовете на ЕС. Предвидените обучения ще предоставят на обучаващите се знания и опит от представители на вътрешни и външни експерти за одит, идващи от публичния сектор, Европейската комисия, Европейската сметна палата, OLAF и други. Също така, обученията ще бъдат пряко насочени към ефективно изпълнение на функциите на АПИ като конкретен бенефициент по Приоритетна ос 7 „Регионална пътна инфраструктура“ на Оперативна програма „Региони в растеж“, която е насочена към инвестиции в мрежата от първокласни, второкласни и третокласни пътища с цел подобряване на свързаността и достъпността на второстепенните и третостепенните възли в TEN-T мрежата за товари и пътници. Инвестициите ще допринесат за изпълнението на Стратегията за развитие на пътната инфраструктура в Република България 2016-2022г. Предвижда се да се организират и специфични/индивидуални обучения за нуждите на АПИ, които са надграждащи/специализирани по отношение изпълнението на пътни проекти. Разходите за дейност 2 „Организиране, провеждане и участие в специализирани обучения в областта на Европейските структурни и инвестиционни фондове за програмен период 2014-2020“ са формирани съгласно Наредбата за командировки в чужбина за дневните разходи (до 35 евро или 68,45 лева на ден) и разходите за нощувки (до 130 евро или 254,26 лева за нощувка). Разходите за пътни са формирани на базата на проучване на реални стойности на самолетни билети от действащите авиокомпании, като е определена средна стойност за двупосочен билет от 500 евро или 978 лева за един човек. Разходите за такси за обучение са формирани на базата на проучване на реални стойности на разходи за организиране и провеждане на обучения от специализирани институти в Европа, като е определена средна стойност за обучение на един човек от 1 500 евро или 2 950,50 лева.По този начин е изчислена общата индикативна стойност на дейността – 417 813,30 лева без ДДС. 417 813.30 380 200.92
Разходи за информация и комуникация: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Дейностите, които изпълнителят следва да осъществи за популяризиране на получената финансова подкрепа по ОП "Региони в растеж" са следните: - подготовка и публикуване на информация за проекта в интернет и в печата. В публикациите в печатните медии трябва да се спазват графичните изисквания за логото и слогана на ОПРР 2014- 2020. В интернет публикациите също трябва да се спазват правилата за информация и комуникация. Ще бъде публикувана текстова информация за проекта в пресата, с цел информиране относно целите, обхвата и етапите на изпълнение на проекта. Включване на уеб-сайта на АПИ http://www.api.bg/index.php/bg/ на кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз, - плакати - за да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, ще бъде поставен един брой плакат с информация за бюджетната линия, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно място в административната сграда на Агенция "Пътна инфраструктура".; - изработване и разпространение на рекламни материали; Разходите за дейност 3 „Разходи за информация и комуникация“ са формирани, на базата на проведени процедури и сключени договори с изпълнители със сходен предмет на поръчката за други подобни проекти, като индикативната стойност е 10 000 лева без ДДС или 12 000 лева с ДДС. 12 000.00 11 040.00
Екип за управление на проекта: Екипът за управление на проекта следи изпълнението на всяка дейност, като определя успехите и проблемите по време на нейната реализация, като взима обосновани и навременни решения в подкрепа на осъществяването на дейността. Води отчетност по отношение на използваните ресурси и постигнатите резултати, информира заинтересованите страни за напредъка и постиженията на проекта. Екипът за управление на проекта ще осъществява вътрешен мониторинг, следейки физическия напредък и качеството на изпълнение на дейностите по проекта. В тази връзка се предвижда непрекъснат контрол върху работата на изпълнителите по отношение качеството на извършваните дейности, спазването на предвидените срокове и ефективното разходване на отпуснатите от бюджета на проекта средства. Конкретните мерки, които екипът по проекта ще прилага по отношение на осъществяването на вътрешен мониторинг по възложените за изпълнение дейности на изпълнителите включват: • Проверка на документация; • Оценка на събраната информация при осъществените проверки, представяне на препоръки за по-ефективно изпълнение, както и предоставяне на препоръки при констатирани допуснати нередности при изпълнение на съответната дейност; Целта на вътрешния мониторинг е да се получи информация относно реалното изпълнение на дейността в съответствие с плана за изпълнение и в случай на допуснати отклонения да се предприемат необходимите мерки и действия за тяхното отстраняване. Събраните и анализирани данни от вътрешния мониторинг ще бъдат използвани като база за изготвяне на периодични отчети, а на края на проекта и за финален отчет. Финансовите аспекти имат за цел верифициране съответствието на представените документи със заложените в договора за изпълнение условия. 20 000.00 24 284.43

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).