Identification

UMIS Number BGENERGY-2.001-0078-C01
Project Name Rehabilitation, modernization and construction of an intelligent system for management and monitoring of the external, artificial lighting system in Mladost district, kv. 16, Vazrazhdane district III m.r. and Vazrazhdane district IV m.r. of Varna Municipality
Beneficiary 000093442 OBSHTINA VARNA
Funding EEA FM ==> Renewable Energy, Energy Efficiency, Energy Security
Date of the Contract/Order 30.03.2021
Start Date 30.03.2021
End Date 30.01.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Проектът е резултат от идентифицирани нужди на община Варна за осигуряване на съответствие с изискванията на действащите стандарти и нормативи за улично осветление, намаляване на парниковите емисии СО2, повишаване на експертния капацитет в областта на възобновяемата енергия, енергийната ефективност и управление на енергията, както и подобряване условията на живот.
Проектът включва изпълнение на дейности за Рехабилитация, модернизация и изграждане на интелигентна система за управление и мониторинг на системата за външно изкуствено осветление в част от гр. Варна, съгласно Доклада за обследване на енергийната ефективност, и такива, необходими за постигане пълно съответствие с индикаторите по процедурата, които са за сметка на Бенефициента; строителен и авторски надзор.
За намаляване на икономическите и социалните различия в ЕИП и укрепване на двустранните отношения между страните-донори и държавите бенефициери са предвидени дейности за обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво - Провеждане на кръгла маса и учебно посещение в Норвегия и Провеждане на кръгла маса в гр. Варна.
Разработен е План за информираност и публичност съгласно изискванията на Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП 2014-2021 г. и т. 2.3 от Анекс 3 на Регламента, който ще осигури ясна, подробна и изчерпателна информация относно двустранното сътрудничество между община Варна и Партньора по проекта, етапите и степента на изпълнение на проектните дейности и постигнатите резултати.
С цел успешно изпълнение на проекта, гарантиране на ефективност и ефикасност при разходване на БФП и осигуряване на устойчивост на постигнатите резултати са предвидени дейности зa управление и за одит на проекта.
В проектното предложение са интегрирани и при изпълнението му ще бъдат спазвани основните принципи и ценности в рамките на ЕИП 2014-2021 г., вкл. добро управление, устойчиво развитие, равенство между половете и недискриминация, нулева толерантност към корупцията.
Activities
  • Activity: Подмяна на уличното осветление с енергийно ефективно, Въвеждане на Интелигентна система за управление и мониторинг на уличното LED осветление и Изграждане на автономна Фотоволтаична система - Replacement of street lighting with energy efficient, Implementation of Intelligent system for management and monitoring of LED street lighting and Construction of autonomous Photovoltaic system: Съществуващо положение: През последните 15 г. по системата за улично осветление в гр. Варна не е извършвана цялостна подмяна или основен ремонт. Осветителните тела са монтирани неравномерно. Измерванията и изчисленията на осветеността показва, че инсталираните работещи осветители не покриват изискванията на стандарт БДС EN 13201. Осветлението работи по график за управление с фотореле. Освен подмяната на източниците на светлина е наложително подобряване на инфраструктурата, свързана с осветителната мрежа (подмяна на амортизирани и негодни детайли и възли). Цели на дейността: Повишаване на енергийната ефективност на уличното осветление и намаляване на консумацията на електрическа енергия. Намаляване на преките разходи на общината за улично осветление. Осигуряване на по-добри условия за живот и достъп до предлаганите публични услуги. Описание: Дейността предвижда изпълнение на енергоспестяващи мерки: I. Подмяна на уличното осветление с енергийно ефективно, Въвеждане на Интелигентна система за управление и мониторинг на уличното LED осветление(СУМ) и изграждане на автономна Фотоволтаична система - подробно обосновани и описани Доклада за обследване на енергийната ефективност и Работния проект, които са допустими за финансиране по Процедурата. Основните дейности, които ще бъдат изпълнени, са: Доставка и монтаж на диоден уличен LED осветител 16W и 32W; Демонтаж на стари осветителни тела; Изграждане на автономна Фотоволтаична система, която представлява последователно и паралелно свързани фотоволтаични клетки; Изграждане на система за интелигентно улично осветление с пълен мониторинг и управление на ниво индивидуален осветител за територията на град Варна чрез web платформа, базирана на облачни услуги (cloud services) за управление, контрол и мониторинг на улични осветителни тела, снабдени със съответните комуникационни модули, която дава информация за всички съпътстващи процеси. Новите улични осветителни тела са снабдени със съответните комуникационни модули и ще се присъединят към вече изградената система “City Touch”. Тя ще позволява да се управляват дистанционно oт софтуер за управление на уличното осветление, вкл. т. нар. Софтуер за светлинно счетоводство. Разходите са посочени в бюджетен ред 5. II. Дейности, които са недопустими за финансиране по Процедурата, но са систематично свързани с допустимите дейности по проекта и са необходими за постигане на поставените резултати и индикатори. Описани са и са обосновани в Работния проект и КСС. Разходите за недопустимите дейности са посочени в бюджетен ред 13. Обосновка: Изпълнението на дейността е задължително с оглед предвидените дейности, спазване на ЗУТ и приложимите разпоредби и ще допринесе за постигане на поставените цели. В частите, където се изпълняват ВЕИ, категорията на обектите е ШЕСТА. За всички други дейности се прилага чл.147 от ЗУТ. - Current situation: Over the last 15 years, no complete replacement or major repair has been carried out of the street lighting system in Varna. The luminaries are unequally mounted. Measurements and calculations of the illumination show that the installed working luminaires do not meet the requirements of the standard BSS EN 13201. The lighting system operates according to a schedule for the control of the photo relay. In addition to the replacement of the light sources, it is imperative the infrastructure connected to the lighting network to be improved (replacement of depreciated and unusable parts and components). Activity goals: Increasing the energy efficiency of street lighting and reducing electricity consumption. Reduction of direct municipal expenditures for street lighting. Providing better living conditions and access to public services. Description: The activity envisages implementation of energy saving measures: . . . - - - Преводът продължава в раздел Резултат под № 1, Contracted Amount: 1 225 366.84 , Reported Amount: 1 223 033.45
  • Activity: Строителен надзор: Цел: Законосъобразно изпълнение на СМР в обхвата на проекта. Описание: Услугата по предоставяне на строителен надзор ще бъде осъществена при спазване разпоредбите на ЗУТ през целия период на изпълнение на Дейност № 1, от лице, притежаващо лиценз за упражняване на строителен надзор и валидна Професионална застраховка. Изпълнителят носи отговорност за дейностите, регламентирани в чл. 168, ал. 1 ЗУТ и изпълнява всички други задължения, посочени в чл. 168, ал. 7 от ЗУТ и тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ, в т. ч. по искане на Възложителя: - строителен надзор съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзконовите актове, - ще извършва услуги свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строително-монтажните дейности в рамките на инвестиционния проект, вкл. осъществяване на контрол върху законосъобразното започване на строежа; - надзор за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - надзор за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - надзор за спазване на всички изисквания по отношение на годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания, в съответствие със законодателството; - контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със строежа, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; - контрол за годността на строежа за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение; - координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация ОБОСНОВКА: Предвидените дейности са ....... категория по ЗУТ. Разходът по тази дейност в размер общо 3500,00 лв. с вкл. ДДС е посочен в бюджетен ред 7.Разходи за строителен надзор. / Goal: Legally enforce the construction work within the scope of the project Description: The construction supervision service will be provided in compliance with the provisions of the Spatial Development Act during the whole period of implementation of Activity № 1 by a person holding a license for exercising construction supervision and valid Professional Insurance. The Contractor shall be responsible for the activities regulated in Art. 168, para. 1 of the SDA and fulfills all other obligations referred to in Art. 168, para. 7 of the SDA and those arising from Art. 178 of the Spatial Development Act, including at the request of the Client: - construction supervision in accordance with the provisions of the SDA and by-laws, - will perform services related to the supervision of the execution of construction and assembly activities within the investment project, incl. exercising control over the lawful commencement of construction; - Construction supervision of the completeness and proper drafting of the acts and protocols during the construction works; - Construction supervision of the compliance with the requirements for health and safety at the construction works; - preventing damages of third parties and of the property as a result of the construction works; - Construction supervision of the compliance with all requirements regarding the suitability of the site for commissioning; - assessment of accessibility of the building by persons with disabilities, in accordance with the legislation; - control over the documentation of all circumstances related to the construction, such as the submission and acceptance of the construction site, the works to be closed, the intermediate and final acts for the acceptance and transmission of construction and installation works, etc.; . . . - - - Преводът продължава в следващия раздел Резултат - под № 1, Contracted Amount: 3 500.00 , Reported Amount: 3 494.73
  • Activity: Авторски надзор: Авторския надзор ще се осъществява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ за СМР в обхвата на проекта. Цел на дейността: успешно изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството и съгласуване на екзекутивите. Проектантът, упражняващ авторски надзор ще има следните задължения: 1. Посещава обекта при направено искане от възложителя, строителя или надзорната фирма. 2. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно нормативната уредба в страната и упражнява дейността в съответствие с изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, регламентиращи извършваната дейност. 3. Следи за точното изпълнение на одобрения проект, съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове, имащи отношение към предмета на договора и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектантите по време на строителството. 4. Прави предписания и дава технически решения за точно спазване на инвестиционния проект и за необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. 5. Осигурява възможност на възложителя да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия. 6.Извършва експертни дейности и консултации. 7. Заверява екзекутивна документация при необходимост. 8. Вписва решенията и указанията в Заповедната книга на обекта, които са задължителни за всички участници в строителството. 9. Информира възложителя за възникнали проблеми при изпълнението на инвестиционния проект и за предприетите мерки за тяхното разрешаване. ОБОСНОВКА: Дейността е задължителна с оглед спазване разпоредбите на ЗУТ. Съгласно чл. 162 от ЗУТ авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от I. до V. категория, вкл. тъй като проектантът на обекта носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1-3, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Разходът по тази дейност в размер на 2500,00 лв. с вкл. ДДС е посочен в бюджетен ред 8. Разходи за авторски надзор. = The Design supervision will be carried out in the obligatory scope in accordance with the requirements of the Spatial Planning Act and within the scope of the project. Goal: successful implementation of the investment project and the lawful signing of all acts and protocols during the construction works and coordination of the executives. The designer who implement the Design supervision will have the following responsibilities: 1. To visit at the site at the request of the contracting authority, contractor or construction supervisor. 2. Signs all acts and protocols during construction, in accordance with the national regulations and carries out the activity in accordance with the requirements of the Spatial Planning Act and the by-laws regulating the performed activity. 3. Ensures the correct implementation of the approved design, in accordance with the provisions of the Spatial Planning Act and its by-laws, relevant to the subject of the contract and the changes or additions to the project, prescribed in the prescribed normative order by the designers during construction. 4. Make regulations and make technical decisions for exact adherence to the investment project and for the necessity of possible changes, which are entered in the order book of construction and are obligatory for the other participants in the construction. 5. Provides an opportunity for the client to monitor the work process and to coordinate with him in advance all decisions and actions. 6. Performs expert activities and consultations. 7. Validates executive documentation as needed. . . . - Преводът продължава в раздел Резултат под № 1, Contracted Amount: 2 500.00 , Reported Amount: 600.00
  • Activity: Управление на проекта / Project management: ЦЕЛ: Oсигуряване на качествено изпълнение на проектните дейности, осъществяване на контрол и мониторинг относно ефективността и ефикасността при разходването на предоставената БФП и работа за постигане на желаните резултати съобразно идентифицираните нужди и ограничения пред община Варна. ОПИСАНИЕ: спазване на изискванията съгласно условията на Договора за БФП; ефективно и в съответствие с принципите за добро финансово управление изразходване на БФП; прилагане на ЗОП при избор на изпълнители; осигуряване изпълнението на проектните дейности в съответствие с целите, резултатите, индикаторите. За изпълнението на проекта е определен екип на Бенефициента, състоящ се от: ръководител, технически и финансов експерти - служители на община Варна. Отговорностите и задълженията на всеки член на екипа на Бенефициента са описани в т.9.Екип и ще бъдат подробно разписани в заповедта на кмета. Eкипът по проекта: ще подготвят необходимата документацията за възлагане на дейностите по проекта; извършват мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности; осъществяват периодична комуникация с Бенефициента; участват в организацията и координират изпълнението на дейностите за обмяна на опит, знания и най-добри практики, вкл. дейностите за информираност и публичност - предлагат и съгласуват съоветните материали, информацията за сайта на проекта, участват в пресконференциите, изготвя техническите и финансови отчети по проекта, и др. Кметът на община Варна ще осъществява мониторинг на всички етапи от изпълнение на проекта и ще вземе участие в кръглите маси и учебното посещение в България и Норвегия. ОБОСНОВКА: Прилагане на ефективен механизъм за организация, управление и изпълнение на проекта съобразно подписания Договор за БФП и Общите условия към него, и прилагане хоризонталните принципи при изпълнението на проекта. Разходите по тази дейност са посочени в бюджетен ред: - 1.Разходи за персонал на Бенефициента - GOAL: To ensure the quality of the implementation of the project activities, to exercise control and monitoring regarding the efficiency and effectiveness of the spending the Grant provided and to achieve the results in accordance with the identified needs and constraints against Varna municipality. DESCRIPTION: compliance with the requirements under the Grant Contract; efficient use of the Grant in accordance with the good financial and management principles; implementation of the PPA by selecting of contractors; ensuring the implementation of the project activities in accordance with the objectives, results and indicators set. The team of the Beneficiary will consist of manager, technical and financial experts - employees of Varna municipality. The responsibilities and duties of each member are described in Item 9.Team and will be detailed in the Mayor's order. The Beneficiary team will: prepare the necessary documentation for the assignment of the project activities; carry out monitoring and control during the implementation of the project; communicate periodically with the Beneficiary; participate in the organization and coordinate the implementation of activities for the exchange of experience, knowledge and best practices, incl. information and publicity activities - offer and coordinate advisory materials, project site information, participate in press conferences, prepare the technical and financial reports on the project, etc. The Mayor of Varna Municipality will monitor all stages of the project implementation and will take part in round tables and study visit in Bulgaria and Norway. GROUNDS: Implementation of an effective mechanism for the organization, management and implementation of the project in accordance with the signed Grant Contract and the General Terms and Conditions, and to apply the horizontal principles during the project implementation. The costs are indicated in the budget line 1.Beneficiary staff costs, Contracted Amount: 14 560.00 , Reported Amount: 14 750.60
  • Activity: Обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво = Exchange of experience, knowledge and best practices at management and expert level: ЦЕЛ: Обмяна на опит и добри практики в сферата на енергийната ефективност и засилване на двустранните отношения между страна - донор - Норвегия и община Варна чрез организиране и провеждане на кръгла маса в гр. Варна и на кръгла маса и учебно посещение в Норвегия. Реализацията на дейността ще подкрепи транснационалното сътрудничество между партньорите по проекта, основаващо се на предимства от гледна точка на възможности за развитие на знанията и уменията на заинтересованите страни. Обменът на опит и добри практики ще се осъществи чрез: учебно посещение, предлагащо възможност за внимателно проучване на различни подходи; 2 кръгли маси и тематични работни срещи между представители на целевите групи за обсъждане и обмен на добри практики, професионален опит и насърчаване на дебати. ОПИСАНИЕ: 1. Организиране и провеждане на кръгла маса в гр. Варна (в периода между 1. и 4. проектен месец), в която ще вземат участие представители на Бенефициента, 2 представители на Партньора - експерти в сферата на енергетиката и енергийната ефективност, други експерти и заинтересовани лица. Кръглата маса ще се проведе в рамките на 2 дни в предоставена от община Варна зала. Водещи теми: „Съвременни направления за повишаване на енергийната ефективност в общините.Уличното осветление - важен компонент за повишаване икономията на енергия. Мястото на общините при реализацията на концепцията за кръгова икономика. Концепцията Умен град (селище).“; 2. Организиране и провеждане на кръгла маса и учебно посещение в Норвегия (в периода между 5. и 9. проектен месец), в които освен екипа на Бенефициента и 2 представители на Партньора - експерти в сферата на енергийната ефективност, Партньорът ще покани да вземат участие експерти в сферата на енергийната ефективност, ВЕИ и смарт управлението. Темата на кръглата маса е: „Добри практики, политики и конкретни достижения на местните власти в Норвегия в областта на енергийната ефективност“ и тя се ще проведе в рамките на 1 ден. Учебното посещение ще се проведе в рамките на 2 дни. Обектите, които ще се посетят, ще бъдат подбрани от Партньора, в зависимост от адресираната нужда и заявените от община Варна сфери на интерес за обмен на информация и ключови компетенции. ОБОСНОВКА: Установяване и затвърждаване на двустранните отношения между Бенефициента и Партньора, разглеждане на добри практики за подобряване на енергийната ефективност и повишване на експертния капацитет в община Варнa. Разходите за дейността са посочени в бюджетни редове: 1) за кръгла маса в гр. Варна - 2. Разходи за персонал на Партньора - 2.1. (15 часа х 300 лв.), 2.3. (24 часа х 300 лв.) - 4. Разходи за командировки на Партньора - ред 4.1. 2) за кръгла маса и учебно посещение в Норвегия - 2. Разходи за персонал на Партньора - 2.1. (19 часа х 300 лв.), 2.2. (29 часа х 300 лв.), 2.3 (1 час х 300 лв.) - 3. Разходи за командировки на Бенефициента - 10. Разходи на Партньора / OBJECTIVE: Exchange of experience and good practices in the field of energy efficiency and enhancement of bilateral relations between the donor country - Norway and municipality of Varna by organizing and conducting a round table in Varna and a round table and study visit in Norway. The implementation of the activity will support transnational cooperation between project partners, based on advantages in terms of development of stakeholders' knowledge and skills. The exchange of experiences and good practices will be achieved through: a study visit offering the opportunity to carefully study different approaches; 2 roundtables and thematic workshops between representatives of the target groups to discuss and exchange good practices, professional experience and debate. DESCRIPTION: 1. Organizing and holding a round table in Varna (in the period between the 1st and the 4th month of the project implementation), which will be attended by representatives of the Beneficiary, / Преводът продължава в раздел Резултат - № 1, Contracted Amount: 38 729.95 , Reported Amount: 34 505.27
  • Activity: Информираност и публичност / Information and publicity: ЦЕЛИ: - Да се гарантира възможно най-широко разпространение на информацията за проекта; - Да се повиши информираността и Да се гарантира прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициерите и постигнатите резултати; - Да се гарантира видимостта на страните донори и техния принос за намаляване на икономическите и социалните неравенства, за укрепване на двустранните отношения между държавите - донори и държавите - бенефициери. ОПИСАНИЕ: Дейността предвижда: - дизайн, изработване и разпространение на информационни брошури - 1500 бр. (по 750 бр. при стартиране и при приключване на проекта) - организиране и провеждане на 1 бр. откриваща и 1 бр. закриваща пресконференции със съдействието и участието на 3 представители на Партньора - експерти в сферата на EE - публикации в печатни и в електронни медии - х 4 бр. - създаване на уебсайт на проекта (с връзка към сайта на община Варна и ФМ на ЕЕА), с информация на български и английски език; ще се публикува информация за напредъка по проекта, предстоящи събития и постигнати резултати. - изработване и поставяне на 1 бр. билборд (за срока на проекта), и на 1 бр. видима постоянна информационна табела, която ще замести билборда - провеждане на работни срещи с Партньора в гр. Варна (в периода на провеждане на пресконференциите), чрез онлайн видео-връзка и ел.поща. Всички информационни и комуникационни материали ще отговарят на изискванията, описани в Ръководството за комуникация и дизайн и на изискванията на Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. ОБОСНОВКА: Дейността е задължителна с оглед осигуряване на широка обществена информираност за НФМ, получената БФП, постигнатите резултати и приноса на партньорството със страна-донор. Разходите по тази дейност са посочени в бюджетни редове: - 2.Разходи за персонал на Партньора - 2.1. (6 ч х 300 лв.), 2.2. (12 ч х 300 лв.); 2.3. (15 ч х 300 лв.) - 4.Разходи за командировки на Партньора, ред 4.2. - 9.Други разходи по договори с външни изпълнители на Бенефициента, ред 9.1. - - - GOALS: - to ensure the widest possible dissemination of project information; - to raise awareness and ensure transparency of information on funding opportunities, beneficiaries and results achieved; - to ensure the visibility of donor countries and their contribution to reducing economic and social inequalities, to strengthening bilateral relations between donor countries and beneficiary countries. DESCRIPTION: The activity provides for: - design, production and distribution of information brochures - 1500 pcs (750 pcs at start and 750 pcs at end of the project) - organization and holding of 1 opening and 1 closing press conference with the assistance and the participation of the tree Partner's representatives - experts in the field of EE - publications in print and electronic media - x 4 issues. - creation of a project website (with a link to the Varna municipality website and the EEA (FM) website), in Bulgarian and English, where periodically information on project progress, upcoming events, etc. will be published. - production and installation of 1 pc billboard (during the project implementation period) and 1 pc visible permanent information board, that will replace the billboard Work meetings with the Partner's experts will be conducted in Varna (in the period during the two press conferences), and via online video link and email. In determining the activities to be carried out and in developing the Communication and Management Communication Strategy and Plan, the mandatory requirements laid down in the Implementing Regulations of EEA FM and NFM 2014-2021 and in the Communication and Design Guide have been taken into account. GROUNDS: The activity is compulsory in order to ensure broad public awareness of the NFM, Grant received and the contribution of the partnership with the donor country. ... - - - Преводът продължава в раздел Резултат - № 1, Contracted Amount: 22 150.00 , Reported Amount: 21 515.86
  • Activity: Финансов одит / Financial audit: Цeл и описание: Да се провери и удостовери допустимостта на направените от Бенефициента и Партньора разходи по проекта и дали същите са извършени в съответствие с условията на Договора за БФП и Общите условия към него, Регламента за изпълнението на ФМ на ЕИП 2014-2021, вкл. дали отговарят на следните условия: - Да бъдат реално извършени от Бенефициента и Партньора по време на изпълнението на проекта в рамките на договорения срок; - Да са възникнали между първата и последната дата на допустимост на разходите, съгласно Договора за БФП; - Да са пряко свързани с предмета на Договора за БФП и да съответстват на одобрения бюджет на проекта и на бюджетното разпределение за Партньора; - Да са необходими и пропорционални на изпълнението на допустимите по проекта дейности, а отчитането на изпълнените дейности да бъде документално обосновано; - Да са направени единствено и само с цел постигане на целите и очакваните резултати от изпълнението на проекта по начин, съвместим с принципите на икономичност, ефикасност и ефективност; - Да са удостоверени с необходимите разходооправдателни документи, документи за извършени плащания съгласно приложимото законодателство, както и документи, доказващи извършването на дейностите; - Да са отразени в счетоводните документи и регистри на Бенефициента и Партньора в съответствие със счетоводните стандарти; - Системата за счетоводна отчетност и вътрешен контрол на Бенефициента и Партньора да позволява директно идентифициране и проверка на декларираните приходи и разходи по проекта. Одитът ще обхване направените разходи от Бенефициента и Партньора, предвид което за изпълнението на дейността Партньора и екипа на Бенефициента ще съдействат на избрания изпълнител, като съберат, систематизират и предоставят на избрания одитор необходимите разходооправдателни документи, въз основа на които ще бъде извършен одитът. ОБОСНОВКА: Дейността е задължителна съгласно Условията за кандидатстване и Общите условия към Договора за БФП. Разходът по тази дейност е посочен в бюджетен ред 9.Други разходи по договори с външни изпълнители на Бенефициента - 9.2. Не е предвидено възнаграждение за експертите на Партньора за участие в изпълнението на дейността. - - - Goal and description of the activity: To verify and certify the eligibility of the costs incurred by the Beneficiary and the Partner under the terms of the Grant Contract and the General Conditions thereto, the EEA FM Implementation Regulation 2014-2021, incl. whether they satisfy the following conditions: - to be actually implemented by the Beneficiary and the Partner during the implementation of the project within the agreed period; - to be occurred between the first and last eligibility date of expenditure under the Grant Agreement; - to be directly related to the subject matter of the Grant Agreement and correspond to the approved project budget and budget allocation for the Partner; - to be necessary and proportionate to the implementation of the eligible activities under the project, and the reporting of the completed activities to be documented; - to be made solely for the purpose of achieving the objectives and expected results of the implementation of the project in a manner compatible with the principles of economy, efficiency and effectiveness; - to be certified with the necessary supporting documents, payment documents in accordance with the applicable legislation, as well as documents proving the performance of the activities; - to be reflected in the Beneficiary's and Partner's accounting documents and records in accordance with the accounting standards; - The accounting and internal control system of the Beneficiary and the Partner allows direct identification and verification of the declared revenues and costs of the project. - - - Преводът продължава в раздел Резултат - № 1, Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 2 160.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: VEILYSKOMPETANSE AS, Contracted Amount*: 46 000.00 , Reported Amount: 43 955.92
Contractors
  • Contractor: SPATO, Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: INJKONSULTPROEKT ltd, Contracted Amount*: 2 916.66 , Reported Amount**: 3 494.73
  • Contractor: Yavor Anastasov ltd, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 2 160.00
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 7 242.00 , Reported Amount**: 7 242.00
  • Contractor: BUL - MAPK, Contracted Amount*: 625 203.43 , Reported Amount**: 625 203.43
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of municipalities with improved infrastructure, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Estimated energy savings in MWh/year, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 605.11 , Reached amount: 605.11
Indicator 3 Number of people benefitting from increased energy efficiency (disaggregated by gender), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 18 794.00 , Reached amount: 18 794.00
Indicator 4 Estimated monetary savings in EUR/year, Measure Unit: EUR, Base Value: 0.00 , Target amount: 56 232.72 , Reached amount: 56 232.72
Indicator 5 Estimated annual CO2 emissions reductions, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 714.02 , Reached amount: 714.02

Financial Information

Total Project cost 1 312 800.06 BGN
Grant 713 300.06 BGN
Self amount 599 500.00 BGN
Total actual amounts paid 699 675.07 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 670.20 0.00 670.20 ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 54.00 0.00 54.00 ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 873.68 0.00 873.68 ИНЖКОНСУЛТПРОЕКТ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 31 260.17 0.00 31 260.17 БУЛ-МАРК ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за осигуряване на информираност и публичност по проекта / Selection of a contractor for information and publicity providing of the project, Estimated Amount: 7 450.00
  • Differentiated position 1: „Провеждане на публични събития и изработване, отпечатване и доставка на рекламни и информационни материали по проект №BGENERGY-2.001-0078"
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 6 702.00
  • Differentiated position 2: „Изработване, отпечатване и доставка на печатни и промоционални материали по проект №BGENERGY-2.001-0078"
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 540.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за Подмяна на уличното осветление с енергийно ефективно, Въвеждане на Интелигентна система за управление и мониторинг на уличното LED осветление и изграждане на автономна Фотоволтаична система - Selection of the contractor for Replacement of street lighting with energy efficient, Implementation of Intelligent system for management and monitoring of LED street lighting and construction of autonomous Photovoltaic system, Estimated Amount: 1 225 366.84
  • Differentiated position 1: Рехабилитация, модернизация и изграждане на интелигентна систем,а за управление на системата за външно изкуствено осветление в район "Младост", кв. 16, "Възраждане" III м.р. и "Възраждане" IV м.р. на Община Варна
    Contractor: BUL - MAPK
    Contract total funded value: 625 203.43
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за предоставяне на услуга - одит на проекта - Selecting a contractor for providing a service - financial audit of the project, Estimated Amount: 6 000.00
  • Differentiated position 1: „Извършване на ангажимент за договорени процедури (финансов одит) за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите по проект №BGENERGY-2.001-0078 „Рехабилитация, модернизация и изграждане на интелигентна система за управление и мониторинг на системата за външно изкуствено осветление в район „Младост“, кв.16, „Възраждане“ ІІІ м.р. и „Възраждане“ ІV м.р. на Община Варна“.
    Contractor: Yavor Anastasov ltd
    Contract total funded value: 1 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за упражняване на авторски надзор - Selection of the contractor for design supervision, Estimated Amount: 600.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за упражняване на строителен надзор - Selection of the contractor for construction supervision, Estimated Amount: 3 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за упражняване на строителен надзор №BGENERGY-2.001-0078"
    Contractor: INJKONSULTPROEKT ltd
    Contract total funded value: 2 916.66

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN