Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.001-0049-C02
Project Name Increasing the energy efficiency of buildings from educational infrastructure in the Krumovgrad town
Beneficiary 000235913 KRUMOVGRAD MUNICIPALITY
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 09.09.2016
Start Date 09.09.2016
End Date 07.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Крумовград, гр.Крумовград

Description

Brief description
Проектът има за цел повишаване на енергийната ефективност на общински сгради от образователната инфраструктура. В проектното предложение са включени две образователни институции от гр. Крумовград - СОУ „Васил Левски“ начален курс и ЦДГ ”Юрий Гагарин”. На територията на гр. Крумовград СОУ „Васил Левски“ е единственото училище, което обхваща ученици в начален курс. В ЦДГ ”Юрий Гагарин” се възпитават и обучават деца от 3 до 7 годишна възраст от гр. Крумовград и близките села.
Мерките за енергийна ефективност в сградите, обект на интервенция ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сградата, и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата с изготвен технически паспорт. 
На етап реализация на проектното предложение ще бъде изработен инвестиционен проект, съгласно Закона за устройство на територията и Наредба 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. В инвестиционния проект ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване.
Дейностите за енергийно обновяване ще удължат живота на сградата, ще намалят разходите за поддръжка и ще стимулират хората да останат да живеят в малките населени места. В резултат от изпълнението им ще се повиши енергийната ефективност на сградата, ще бъдат намалени разходите за електроенергия, което ще доведе до освобождаване на ресурси, които да бъдат пренасочени за други дейности.
Подобряването на енергийната ефективност на сградата е една от основните предпоставки за повишаване качеството на предлаганите образователни услуги, намаляване на енергийното потребление и опазване на околната среда.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; - Оптимизиране на използването на проектните ресурси; - Постигане на ефективна координация и комуникация с партньори и изпълнители; - Изготвяне на документация по проекта; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност. Проектът ще се управлява от екип в състав: ръководител, технически сътрудник - строителство, технически сътрудник - административна дейност и счетоводител. Екипът ще бъде сформиран при стартиране на проекта. Задълженията и отговорностите на членовете ще бъдат възлагани при спазване на ПМС №119/ 20.05.2014 г. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности. Членове на екипа ще провеждат ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът ще следи за осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; контрол на заложените индикатори за изпълнение и резултат; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на Управляващия орган при провежданите на мониторинг; осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; организира дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; изготвя междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение; изготвяне на искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., Contracted Amount: 7 797.60 , Reported Amount: 7 109.32
  • Activity: Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП: Дейността по подготовката и провеждането на тръжните процедури ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители. За целта община Крумовград ще проведе процедури за избор на външни изпълнители по реда на ЗОП. Тази дейност включва изготвяне и провеждане на следните процедури: - избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор); - избор на изпълнител за изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор; - избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация; - избор на изпълнител за извършване на одит. При избора на изпълнители ще се спазване Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор: Предвижда се изготвяне на работни проекти за всеки обект, съгласно ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Проектите ще бъдат придружени с подробни количествено-стойности сметки по приложимите части. Работните проекти ще бъдат надлежно съгласувани с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи. Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъдат изготвени доклади за оценка на съответствието на проектите, въз основа на които ще бъдат издадени разрешения за строеж. В инвестиционните проекти ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване за всеки обект. Съгласно приложените обследвания за енергийна ефективност и технически обследвания на сградите се предвижда: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване / усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Разходите за дейностите, които не са свързани с конструктивното възстановяване / укрепване, но са предписани като задължителни в техническите обследвания (Техническите паспорти) на сградите, ще бъдат финансирани със собствени средства на бенефициента (позиции 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21 и 22 от приложеното към проекта КСС на обект: сграда на СОУ „Васил Левски“ – начален курс – гр. Крумовград). Строителят ще изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за обекта в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. Във връзка с точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството., Contracted Amount: 376 738.82 , Reported Amount: 463 050.60
  • Activity: Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор : Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на проекта, въз основа на който ще бъде издадено разрешение за строеж. По време на изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор ще упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от ЗУТ. След приключване на всички СМР се съставя окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, като прилага необходимите документи за назначаване на държавна приемателна комисия за въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на разрешение за ползване., Contracted Amount: 21 363.52 , Reported Amount: 14 280.00
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: С цел информиране на обществеността за целите, обхвата и резултатите от проекта и финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж" 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, са предвидени мерки за информация и публичност. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация: 1. Изработване на две информационни табели, съдържаща задължителната изискуема информация, относно параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 2. Изработване на банер с информация за параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 3. Подготовка и отпечатване на 300 броя брошури за проекта. Ще бъдат изработени информационни материали - брошури в съответствие с насоките на ЕС, които ще информират местното население, медиите и заинтересованите лица за планираните мероприятия и графика за тяхното изпълнение. 4. Провеждане на публични мероприятия. Ще бъдат проведени две официални информационни събития - пресконференции: при стартиране на проекта и след приключване на инфраструктурните дейности по проекта, като на тях изрично ще се упоменава приноса на финансиращия орган 5. Две публикации в регионален вестник: при стартиране и финал на проекта. Първата публикация ще има за цел да информира обществеността за предвидените дейности по проекта и за финансиращата организация. Втората публикация ще бъде при приключване на проекта като ще бъдат изложени резултати от проекта и индикаторите, които са постигнати. 6. Периодични публикации на интернет страницата на община Крумовград. , Contracted Amount: 3 829.67 , Reported Amount: 2 558.00
  • Activity: Одит на проекта: Съгласно насоките за кандидатстване по настоящата схема, одита на проекта е една от задължителните дейности за проекти на стойност над 200 000 лева. Докладът за одит ще се приложи към окончателния финансов отчет на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор. Изборът на изпълнител за одит на проекта ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Дейността е необходима с оглед осигуряване на прозрачност и законосъобразност на разходите, ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазване на специфичните нормативни правила на ЕС. При изпълнение на дейността ще бъде спазвана Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС., Contracted Amount: 3 829.67 , Reported Amount: 4 440.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DZZD "Stilmed - SA Konsult", Contracted Amount*: 120 120.00 , Reported Amount**: 123 603.60
  • Contractor: DZZD"Dural Project", Contracted Amount*: 330 000.00 , Reported Amount**: 339 447.00
  • Contractor: Myumyune, Contracted Amount*: 1 063.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DZZD Motiva Invest Konsult, Contracted Amount*: 14 280.00 , Reported Amount**: 14 280.00
  • Contractor: Aneliya, Contracted Amount*: 1 063.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DI MI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 1 248.00 , Reported Amount**: 1 248.00
  • Contractor: SOP "Audit Consult 2004" Ltd. , Contracted Amount*: 4 440.00 , Reported Amount**: 4 440.00
  • Contractor: Anka, Contracted Amount*: 1 560.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Abidin, Contracted Amount*: 5 174.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "R.M.B.K." Ltd., Contracted Amount*: 1 572.00 , Reported Amount**: 1 310.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: Dural OOD, Contracted Amount*: 330 000.00
  • Member of the Consortium: INVEST KONSULT EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: STILMED - SA EOOD, Contracted Amount*: 120 120.00
  • Member of the Consortium: MOTIVA EOOD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: RILA KONSULT EOOD, Contracted Amount*: 120 120.00
  • Member of the Consortium: PROFPROJECT EOOD, Contracted Amount*: 330 000.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 88.70 , Reached amount: 97.69
Indicator 2 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 340 100.00 , Reached amount: 340 100.00

Financial Information

Total Project cost 415 979.90 BGN
Grant 415 979.90 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 415 979.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 15 594.00 0.00 15 594.00 ДЗЗД "Дурал Проект"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 6 006.00 0.00 6 006.00 ДЗЗД "Стилмед - СА Консулт"
Неизпълнение на индикатори 5.00 21 893.68 0.00 21 893.68 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ, СТРОИТЕЛСТВО, АВТОРСКИ НАДЗОР) НА ОБЕКТ СОУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“, Estimated Amount: 275 381.82
  • Differentiated position 1: ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ, СТРОИТЕЛСТВО, АВТОРСКИ НАДЗОР) НА ОБЕКТ СОУ „ВАСИЛ ЛЕВСКИ“
    Contractor: DZZD"Dural Project"
    Contract total funded value: 330 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ, СТРОИТЕЛСТВО, АВТОРСКИ НАДЗОР)“ НА ОБЕКТ „ЦДГ „ЮРИЙ ГАГАРИН – ГР. КРУМОВГРАД“, Estimated Amount: 100 357.00
  • Differentiated position 1: ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ, СТРОИТЕЛСТВО, АВТОРСКИ НАДЗОР)“ НА ОБЕКТ „ЦДГ „ЮРИЙ ГАГАРИН – ГР. КРУМОВГРАД
    Contractor: DZZD "Stilmed - SA Konsult"
    Contract total funded value: 120 120.00
Procedure 3 Subject to due process: „Избор на изпълнител за изготвяне на оценка за съответствие и упражняване на строителен надзор за проект BG16RFOP001-2.001-0049 „Повишаване на енергийната на сгради от образователната инфраструктура", Estimated Amount: 18 030.19
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изготвяне на оценка за съответствие и упражняване на строителен надзор
    Contractor: DZZD Motiva Invest Konsult
    Contract total funded value: 14 280.00
Procedure 4 Subject to due process: Екип по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Абидин Мехмед Хаджимехмед - Ръководител на проекта
    Contractor: Abidin
    Contract total funded value: 5 174.40
  • Differentiated position 2: Анелия Стефанова Хаджиева - Счетоводител и технически сътрудник административна дейност
    Contractor: Aneliya
    Contract total funded value: 1 063.20
  • Differentiated position 3: Мюмюне Хасан Ибрям - Счетоводител и технически сътрудник административна дейност
    Contractor: Myumyune
    Contract total funded value: 1 063.20
  • Differentiated position 4: Анка Младенова Орманова - Технически сътрудник - строителство
    Contractor: Anka
    Contract total funded value: 1 560.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация, Estimated Amount: 3 829.67
  • Differentiated position 1: „Изработка, доставка и монтаж на информационни табели и изработка и доставка на печатни, информационни и промоционални материали“ - запазена обществена поръчка съгласно чл. 12 от ЗОП
    Contractor: "R.M.B.K." Ltd.
    Contract total funded value: 1 572.00
  • Differentiated position 2: „Подготовка и провеждане на публични мероприятия и публикации в регионални вестници“
    Contractor: DI MI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 1 248.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на одит, Estimated Amount: 3 829.67
  • Differentiated position 1: Извършване на одит
    Contractor: SOP "Audit Consult 2004" Ltd.
    Contract total funded value: 4 440.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN