Identification

UMIS Number BG06RDNP001-7.020-0099-C01
Project Name Improvement of energy efficiency in the school building "St. St. Cyril and Methodius", the village of Herakovo, Bozhurishte municipality
Beneficiary 000776071 BOZHURISHTE MUNICIPALITY
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 11.01.2024
Start Date 11.01.2024
End Date 15.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Божурище, с.Хераково

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда да се направят инвестиции за внедряване на енергоефективни мерки в сградата на училище  „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Хераково, общ. Божурище. Мерките за енергийна ефективност, които се предвижда да се изпълняват са всички задължителни мерки, описани в Доклада за енергийно обследване-подмяна на дограма, топлоизолация на външни стени, топло изолация на покрива и пода и др. Предвижда се монтаж автономна фотоволтаична система за производство на 70,20 kWp за собствено потребление. Стойността на инвестицията във ВЕИ представлява 36% от общо заявените инвестиционни разходи.
Изпълнението на проекта ще допринесе за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове. Преки бенефициенти по проекта са учениците и персонала на учебното заведение, но проектът ще окаже ефект върху населението на цялата община, което наброява 9 595 души. Енергийните мерки, които ще бъдат приложени, ще имат и допълнителен ефект освен за осигуряване на рентабилна експлоатация на сградата, но и подобряване на образователната инфраструктура и предоставяните социално-образователните услуги. С използването на енергията от ВЕИ ще постигне енергийна независимост на сградите и намаляване на сметките за електроенергия, което ще доведе до облекчение в общинския бюджет.
Целите на проекта са в пълно съответствие с мерките разписани в Общински план за развитие на Община Божурище, а именно: 
 Стратегическа цел 2: Адаптиране на общинската територия към устойчив модел на териториално устройство, осигуряващо ефективно инфраструктурно осигуряване и качествена среда за обитаване и бизнес; Приоритет 2.1: Подобряване на инфраструктурата; Мярка 2.1.4.: Подобряване и модернизация на МТБ на образователната инфраструктура;  дейнос:
•	Подобряване на МТБ, включително и чрез внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградата на Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ – с.Хераково
Activities
  • Activity: Ремонт на сградата на училище „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Хераково, общ. Божурище, с цел подобряване на енергийната и ефективност: Тази дейност е основна за проектното предложение и ще спомогне за постигане на целите на проекта, съгласно посоченото по-горе. Дейността включва извършване на строително-монтажни работи на сградата на училище „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Хераково, общ. Божурище в съответствие с одобрените технически проекти и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ, включващи задължителните мерки включени в Енергийното обследване. • Tоплоизолиране на всички неизолирани фасадни стени • Tоплоизолиране по цокъл • Топлинно изолиране на страници на прозорци (обръщане) • Топлоизолиране на „студен“ покрив с дюшеци от каменна вата по пода на подпокривното пространство. • Подмяна на старата дървена дограма с PVC дограма • Подмяна на старата алуминиева дограма с Алуминиева дограма • Предвижда се полагане на ивици по фасадата от каменна вата за разделяне на фасадната изолация • Предвидено е изграждане на климатична инсталация. • Предвидено е изграждане на фотоволтаична инсталация с капацитет 70.20 kWp. за производство на електроенергия за собствено потребление., Contracted Amount: 905 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: • законосъобразно започване на строежа; • пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; • спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; • недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; • годност на строежа за въвеждане в експлоатация; Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор също така включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, Главна инспекция по труда; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация., Contracted Amount: 17 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Упражняване на авторски надзор на проектанта по време на строителството: Дейността включва упражняване на авторски надзор по смисъла на чл. 162, от ЗУТ от изпълнителя на обществената поръчка за проектиране чрез проектантите по всички части, в обем и обхват, съгласно изискванията на приложимата нормативна уредба, конкретно: • Упражнява авторски надзор чрез посещения на място и осъществява технически контрол върху качеството на работите и изпълнените количества. Носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; • Контролира изпълнението на всички строителни и монтажни работи в съответствие с проектите, техническите правила, условия и изисквания; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Участва в съвещания, свързани с изпълнението на работите на обекта; • Консултира участниците в строителството относно необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; • Решава своевременно въпросите свързани с изпълнението на проектите по време на строителството и се явява на обекта във време указано от възложителя, консултанта, упражняващ строителен надзор или техническия ръководител на обекта; • Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от възложителя. Нарежда отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдените проекти, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; • При наличието на признаци, доказващи, че конструктивните елементи нямат изискващата се съгласно утвърдените проекти и стандарти якост, нарежда на строителя да ги изпитва лабораторно; • Спира изпълнението на строителството или на отделни строително-монтажни работи при неизпълнението на нареждания за установени нарушения и отклонения от утвърдените проекти; • Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството. Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; • Изпълнителят осигурява присъствие на своите специалисти (физически лица – проектанти) по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; • Дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по ЗУТ. Не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството на строежа, а при необходимост да се спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; • Съгласува с Възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествените сметки към инвестиционния проект; • Оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнението на строителните и монтажните работи., Contracted Amount: 1 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнение, управление и отчитане на проекта: Дейността включва предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнението, управлението и отчитането на одобрения проект. Обхватът на услугите, включва извършването на следните дейности: • Съставяне на заявки за плащания, протоколи, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация, необходима за доказване на изпълнението на дейностите по проекта, която да се представя пред ДФЗ; • Отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; • Изготвяне на доклади до възложителя за техническо и финансово изпълнение на проекта, включително установени несъответствия и проблеми и предложение за действия за преодоляването им; • Съставяне на кореспонденция с ДФЗ по всякакви въпроси, свързани с изпълнение на проекта, включително относно изменения на договора, съгласуване на обществените поръчки и възражения по финансови корекции; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове и указния на ДФЗ за изпълнение на проекти, съфинансирани от ПРСР 2014-2020, както и на общите нормативни документи за изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от ЕСИФ и ЕЗФРСР; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове в областта на обществените поръчки, проверка за законосъобразност на съдържанието документите по проекта, както и сключването и изменението на договорите; • Следене за коректното изпълнение на обхвата и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности и докладване на възложителя с цел осъществяване на контрол при изпълнение им; • Проследяване навременно изпълнение на дейностите по проекта и докладване на възложителя с цел спазване на графиците за изпълнение на работите/доставките/услугите, и санкции при закъснение; • Съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство и приемане на изпълнени работи, в които има задължително участие на възложителя или на негов упълномощен представител; • Подпомагане на възложителя при приемане на работите/услугите/доставките и контрол при изпълнение на възложените договори, според изискванията на договорите и действащото законодателство; • Проверка на допустимостта на разходите, спазването на лимити по бюджета на проекта, на плащанията и осчетоводяванията; • Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението и приключване на проекта и съставяне на документите, необходими за тяхното получаване; • Идентифициране и докладване своевременно на бенефициера за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности/измами., Contracted Amount: 8 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предварителни дейности по подготовка на проектното предложение: За целите на подготовка на проектното предложение за кандидатстване по настоящата процедура са изпълнени следните дейности: - „Обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност за „Подобряване на енергийната ефективност в сградата на училище „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Хераково, общ. Божурище“; - „Изработване на инвестиционни проекти за „Подобряване на енергийната ефективност в сградата на училище „Св.св. Кирил и Методий“, с. Хераково, община Божурище“ - „Изготвяне на анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т.11 и 12 от Раздел 13.2 “Условия за допустимост на дейностите“ за обект: основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Хераково, общ. Божурище“ - „Извършване на консултантски услуги, свързани с подготовка на проектното предложение на Община Божурище за кандидатстване по Подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г., Contracted Amount: 40 700.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

None

Financial Information

Total Project cost 973 300.00 BGN
Grant 973 300.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN