| Управление на проекта: ОПК отговаря за изп. на д-стите по компонентите, провеждането на консултативния процес в рамките на Консултативния съвет по ПОО, участието в Управляващите комитети, координацията със заинт. страни, подготовката и проследяването на договорите за изпълнение, отчитането на напредъка пред ПО и др.
Партньорът/ите по мярката за подкрепа (швейцарски и/или български) отговарят за трансфера на опит в модела на партньорство на dVET; трансфер на ноу-хау чрез примери за приложни изследователски проекти в областта на професионалното образование и обучение, осигуряване на подкрепа за изпълнението на дейностите за изграждане на капацитет чрез обучения и обмен на опит, свързани, наред с други: структури, организация, изследователски теми, свързани с иновации, включване на тенденциите в икономическото развитие в планирането на професионалното образование и обучение (DVET) и др., въз основа на собствения или привлечения опит на партньора.
Ръководител – управление на звеното за изпълнение, отговаря за изп. на компонентите, фин. управление и координацията с ПО; подпомаган от екипа на ЗИП, организира, координира и контролира техн. и фин. междинно и окончателно отчитане; съдейства за упражняването на представителство по DOMINO 2 пред институции, партньори, медии и трети страни
• Координатор Териториални звена– отговаря за коорд. на училищните проекти; извършва дейности по събиране, проверка и обобщаване на инф. от териториалните екипи; изготвя отчети за текущото изп. на д-тите; наблюдава изпълн. ч/з проверки на място и документална проверка
• Експерт Комуникация и публичност–отговаря за разраб. на комуникац. стратегия, коорд. на комуникац. д-сти с подизпълн. на услугите на министерството и рег. изпълнители; подпомага ръководителя чрез: подготовка на писма, медийно отразяване, дизайн/шаблони на материали; коорд. на дейността на посланиците на dVET; участие в организацията и провеждането на събития;
• Експерт соц. вкл.–подкрепя изпълнението на частта за социално включване на компонент 3; координация с училищата, прилагащи модела за социална интеграция, координация на външна експертиза, ангажирана в пилотни региони; подкрепа с доклади, анализи, събиране на данни и съдържание за управление на дейностите; участва в събития, свързани с компонента; разработва съдържание за медийно отразяване;
• Правен сл.–подкрепа по всички правни въпроси, необходими за изп.(общ. поръчки, договори, законодателни прегледи и др.); предоставя консултации по казуси, възн.във връзка с и по повод изп., вкл.правно представителство; участва в приемането на продукти/резултати от отчетеното изпълнение и в подготовката на искания за плащане – авансови, межд. и оконч.
• Техн.асистент–предоставя адм.и техн. подкрепа; събира данни и инф., отговаря за техн. отчитане
• Счетоводител – извършва всички счет. д-сти на ниво изпълнение и компонентите; проследява, анализира и обобщава инф. за изразх. средства и изготвя отчети; набл. изпълн. ч/з проверки на място, онлайн и документални проверки
|
2 423 523.49
|
0.00
|
| Компонент 1: Участие на бизнеса и развитие на капацитета /Component 1. Involvement of the business and capacity development / : Оценката на състоянието на системата за дуално образование заключи, че в българската система за професионално образование и обучение (dVET) има ясна нужда от по-нататъшно участие на бизнеса и развитие на капацитета както на национално, така и на регионално ниво. Настоящата регулация за дуалното професионално образование и обучение (dVET) предлага универсален модел. Опитът в швейцарската система за dVET обаче показва, че нуждите на секторите и регионалните контексти, и дори културата на обучение, варират, така че моделът за предоставяне на dVET трябва да бъде достатъчно гъвкав, за да се адаптира към тези особености. Също така, културата на сътрудничество и платформите за обмен са слаби или липсват, така че необходимостта от регионални и секторни платформи е потвърдена.
Новоодобрената Национална стратегическа визия за дуалното професионално образование и обучение (dVET) предоставя ценни насоки за надграждане върху постигнатия напредък в системата dVET и предвижда конкретни стъпки в тази посока. dVET е изправено пред предизвикателства, свързани с неадекватното разпределение на ресурсите, както човешки, така и информационни. За да се засили сътрудничеството между всички заинтересовани страни, от съществено значение е създаването на координатори за dVET.
Компонентът ще разгледа констатациите и препоръките в Оценката на състоянието на системата за дуално обучение и препоръките за развитието на проекта DOMINO II по швейцарско-българската програма за сътрудничество. Също така, компонентът има за цел да разработи механизми за подходящо участие на всички заинтересовани страни на национално и регионално ниво и да допринесе за устойчиви регионални и местни партньорства между различните заинтересовани страни в професионалното образование и обучение - образователни институции, бизнес, местни власти.
Целта на компонента е да осигури:
• Споделяне на швейцарския опит в модела на партньорство на дуалното професионално образование и обучение (dVET) и неговата интеграция в изграждането на нови партньорски структури в България (включително в мрежите от секторни съвети по умения, центрове за професионално върхови постижения и др.)
• Създаване на регионални фокусни точки за информация и подкрепа за дуално обучение; подкрепа за укрепване на съществуващите или създаване на нови постоянни регионални партньорства между бизнеса и професионалното образование и обучение в подходящи формати
• Регионални обучения/семинари/учебни посещения за изграждане на капацитет за въвеждане и поддържане на системата за дуално обучение;
• Обучения за изграждане на капацитет и партньорства за широк кръг заинтересовани страни (представители на работодателите, териториалните структури на национално представителните синдикални и работодателски организации, регионалните администрации на образованието, общини, училищни ръководства и др.)
Целите и дейностите на компонента са съобразени с доклада от швейцарската оценъчна мисия от януари 2023 г. в раздел 4.2.2 Партньорства
Основната част от дейностите, предвидени в този компонент, ще бъдат организирани и изпълнени от партньор на програмно ниво, който ще играе ролята на посредническо звено, както е посочено в т. 4.2.1. от Програмата за управление на професионалното образование и обучение (SMP). Въз основа на задълбочен анализ на възможните партньори, които в максимална степен отговарят на изискванията, посочени в т. 4.2.1, и след консултации между българските и швейцарските партньори, Българо-швейцарската търговска камара беше решена да изпълнява функциите на посредническо звено.
Посредническото звено, успоредно с изпълнението на основната част от Компонент 1 на програмата, ще подпомага и PCO в дейностите по трансфер на ноу-хау от Швейцария към България за останалите 3 компонента.
|
4 424 636.63
|
0.00
|
| Компонент 2: Подкрепа на дуалното професионално образование и обучение (ДПОО) с изследвания и доказателства /Supporting dVET with research and evidence/: Компонент 2 има за цел да допринесе за ориентираното към иновациите и научноизследователско образование и обучение (dVET) и да подпомогне научноизследователското управление на системата dVET.
В Швейцария изследванията и мониторингът относно функционирането на професионалното образование и обучение генерират знания, които служат като основа за развитието и управлението на системата за професионално образование и обучение . Швейцарският опит (т.е. създаването на водещи центрове в университетите) може да бъде ценен в подкрепа на въвеждането на научноизследователски подходи за мониторинг на системата за професионално образование и обучение (dVET) в България и постигане на разработване на политики, основани на доказателства. Споделянето на швейцарския опит с научноизследователски и научно обоснованото dVET и трансфера на швейцарско ноу-хау чрез примери за приложни изследователски проекти в областта на професионалното образование и обучение ще бъде ценно за интегрирането на някои от неговите елементи в подходите за разработване на политики в България.
Целите и дейностите на компонента са в съответствие с доклада на швейцарската оценъчна мисия от януари 2023 г. в раздел 4.2.5 „Изследвания в областта на професионалното образование и обучение“, съображение 2. Увеличаване на капацитета и въвеждане на инструменти за систематично вземане на политики и решения, основани на доказателства, в dVET, въз основа на наличните данни.
|
562 858.20
|
0.00
|
| Компонент 4: Комуникация и осведоменост относно dVET / Communication and awareness on dVET: Фокусът на този компонент е върху провеждането на широк спектър от комуникационни дейности за брандиране и популяризиране на ДПОО сред заинтересованите страни, включително широката общественост.
Комуникационните инструменти ще бъдат синхронизирани с мерките, посочени в Плана за действие.
Целите и дейностите на компонента са съобразени с доклада от швейцарската оценъчна мисия от януари 2023 г. и неговите съображения в раздел 4.3.1 Информация и популяризиране на DVET.
След стартирането на програмата, служителят по комуникациите и програмният мениджър ще разработят план за действие за комуникация. Планът за действие ще определи цели и ще уточни комуникационни инструменти, целеви аудитории и задачи (привличане, визуализиране, популяризиране, мотивиране, ангажиране и др.). Планът за действие ще бъде представен и на Консултативния съвет за професионално образование и обучение. |
2 366 981.32
|
0.00
|
| Компонент 3: Механизми за осигуряване на качеството за дуалното професионално образование и обучение (DVET) /Quality assurance mechanisms for dVET: Швейцарският доклад за оценка поставя специален акцент върху осигуряването на качеството на dVET (дуалното професионално образование и обучение). Системата dVET е изправена пред предизвикателства по отношение на своята ефективност и устойчивост, което изисква ясни стратегически цели и законови изменения, за да се гарантира ефикасност и устойчивост.
Ключовите точки на фокус включват капацитет, качество, приобщаване и разработване на политики, основани на доказателства. Интегрирането на dVET с регионални или тематични стратегии също е от решаващо значение, тъй като регионите често имат уникални икономически предимства и предизвикателства.
За да се подобри качеството на професионалното образование и обучение, е необходимо също така да се разработят и популяризират специфични инструменти, които да подкрепят участниците в dVET да постигнат високи стандарти за качество в своята работа.
Целите и дейностите на компонентите са съобразени с доклада на швейцарската мисия за оценка от януари 2023 г. и неговите съображения в раздел 4.2.3 Осигуряване на качеството и 4.2.4 Социална интеграция/професионална ориентация. |
0.00
|
0.00
|