Идентификация

Номер от ИСУН BG14MFPR001-2.001-0014-C01
Наименование на проекта „Модернизиране и инвестиции в съществуващо преработвателно предприятие на ЕТ ОКЕАН – ЙОРДАН ДОНЧЕВ“, чрез закупуване на активи и оборудване“.
Бенефициент 130056956 ЕТ ОКЕАН - ЙОРДАН ДОНЧЕВ
Източник на финансиране ЕФМДРА ==> Програма за морско дело, рибарство и аквакултури 2021-2027 г.
Дата на сключване на договора/заповедта 08.07.2025
Дата на стартиране 08.07.2025
Дата на приключване 08.07.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Самоков, гр.Самоков

Описание

Кратко описание на проекта
Инвестиционно намерение/ИН/ е за модернизиране и повишаване на качеството на продуктите, диверсификация на произвежданите продукти, чрез въвеждане на нови 2 продукта с висока добавена стойност, което ще увеличи и годишният капацитет, съответно ще увеличи и печалбата на предприятието. Предвижда се закупуване на следните машини и оборудване: Вакуумна пълначна машина, дозираща система, матрици 2 броя за нов вид опаковки,  машина за тарелки, която може да работи с устойчиви опаковки от чист, многократно използваем, рециклируем материал, професионално кухненско оборудване за внедряване на новите 2та нови продукта с цел диверсификация на производството. По проекта се предвижда също: дигитализация на процеса, чрез внедряване на нов софтуер за автоматизирано отразяване на производствените процеси, внедряване на система за управление, провеждане на обучение на персонала, закупуване на оборудване за помещение за отдих на персонала и предпазно работно облекло с цел БУТ. С покупката на новите машини процесът ще се автоматизира, ще намали ръчният труд, ще се повиши конкурентоспособността на предприятието, ще се намалят разходите, ще се увеличи капацитета чрез диверсификация и ще се повиши доверието към потребителите. С реализирането на ИН ще се модернизира изградената организация на производство, чрез използване на нови, по-енерго и ресурсно ефективни, по-продуктивни машини, които няма да окажат отрицателно влияние на околната среда. Новите машини съответстват на действащите директиви на ЕС, както и на всички хигиенни норми и регулации за използване на машини в хранителния сектор. ЕТ„ОКЕАН - Йордан Дончев” е специализирани в производството на рибни специалитети, предястия и морски деликатеси. Рибните продукти са приготвени по уникални рецепти, даващи превъзходен вкус и качество. Настоящето ИН ще се извърши в обект в землището на гр. Самоков, който е собственост на ЕТ„ОКЕАН - Йордан Дончев”. Първата регистрация на преработвателно предприятие на риба и рибни продукти е от 2005г.
Дейности
  • Дейност: Диверсификация на традиционните продукти чрез въвеждане на нови продукти с добавена стойност (филетирани, опаковани и готови за употреба);: По проекта се предвижда закупуване на професионално кухненско оборудване за внедряване на новите 2 продукта с цел диверсификация на производството. Съгласно технологичният проект са предвидени в производствената програма 2та нови продукта с висока добавена стойност , а именно: 7. Производство на супи от риби и нерибни хидробионти;– 7 т/год и 8. Производство на печени и пържени риби и нерибни хидробионти – 7 т/год. С въвеждането на новите продукти фирма ОКЕАН предвижда да увеличи приходите си и съответно годишната печалба на предприятието. Кандидатстваме за: 10 точки - Диверсификация на производството чрез въвеждане на нови продукти с висока добавена стойност. С реализиране на проектното предложение се предвижда производство на 2 нови продукта с висока добавена стойност, а именно: Производство на супи от риби и нерибни хидробионти – 7 т/год Производство на печени и пържени риби и нерибни хидробионти – 7 т/год – стр. 5 от обяснителната записка на технолога. Предвидени активи за производството им на стр. 10 от ОЗ на технолога и съгласно оферта от АВА – М ООД, Договорена стойност: 217 292.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подобряване на енергийната ефективност и декарбонизация на процесите на преработката с цел намаляване на вредното влияние върху околната среда и намаляване на себестойността на разходите: За изпълнение на дейността са предвидени за закупуване машини и оборудване, които са високо технологични, функционални и енергоспестяващо, което да доведе до: оптимизиране на работните процеси; минимализиране използването на ръчен труд; намаляване на себестойността на разходите; повишаване качеството на произвежданите продукти; намаляване риска от допълнително замърсяване от персонала; повишаване срокът на годност на някои от произвежданите асортименти продукти. Предвидени са: Вакуумна пълначна машина, дозираща система, матрици 2 броя за нов вид опаковки, машина за тарелки, която може да работи с устойчиви опаковки от чист, многократно използваем, рециклируем материал, професионално кухненско оборудване за внедряване на новите 2 продукта с цел диверсификация на производството. С цел оптиматизация и повишаване на производителността в технологичният проект е предвидено закупуване на допълнителното технологично оборудван: Машина за тарелки - автоматична опаковачна машина за запечатване на тарелки с вакуум и МАП, дозираща система с три дозатора, която машина автоматично зарежда опаковките на транспортната лента като по този начин се избягва допир на персонала с първичната опаковка Постъпили на транспортната лента опаковките се позиционират под дозиращите дюзи за прецизно автоматично пълнене на продукта дозиращия модул се захранва от вакуум пълначната машина. Машината работи с устойчиви опаковки от чист, многократно използваем, рециклируем материал. Вакуум пълначната машина осигурява постоянно и равномерно постъпване на готов продукт без въздушни мехури, и в случая при пълнене на супи с равномерно разпределени сегменти като рибни парченца нерибни хидробионти и други. След пълненето автоматичният конвейр придвижва опаковките до камера ,в която се извършва вакуумиране , запълване с газове за хранителни цели МАP,залепване и изрязване на фолио по контура на опаковката.Опакованите продукти се отвеждат чрез изходящ конвейр за по-нататъшно маркиране и етикетиране. Газов парен конвектомат -1бр /Капацитет: 6+1 бр/ и Газов парен конвектомат -1бр /Капацитет: 20 бр/, които осигуряват печене на продуктите пара Конвектоматите са високо ефективни и осигуряват едновременно приготвяне на повече продукти. Тристранен грил - троен , който ще се използва за печене и приготвяне на продуктите на грил. Мултифункционален - електрически обръщателен тиган , капацитет: 150 литра, който позволява готвене под налягане на 5 степeни до 800mbar= 117°C:, който осигурява пържене на продуктите и оптимизира процесите на готвене и увеличавате производителността си. Мултифункционален - електрически обръщателен тиган е високоефективен, високоскоростен уред предоставя много нови възможности. Закупуване на специализиран транспорт, който ще осигурява навременно обслужване на зарежданите обекти Кандидастваме за: 30 точки - Подобряване на енергийната ефективност и/или инвестиции в системи за възобновяема енергия. Представяме резюме на доклад от обследване за енергийна ефективност на предприятие/промишлена система, съгласно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 8 септември 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление. Съгласно доклада средният процент енергийно спестяване от предвидените за въвеждане по проекта мерки е в размер на 18,49% 20 точки - Инвестиции в устойчиви опаковки- по проекта се предвижда закупуване на машина за тарелки, която може да работи с устойчиви опаковки от чист, многократно използваем, рециклируем материал - технология стр 9 и оферта Елекс Средец ЕООД. Представяме и сертификат за използваният материал за опаковки /Certificate of compliance under EuCertPlast 4.2. in line with EN 15343:2007/ - на база на извършен регулярен мониторинг на рециклат тип Post-comsumer за производство на РЕТ trays за опаковане на храни., Договорена стойност: 1 006 648.67 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Инвестиции в дигитализация на производствените дейности, управление и наблюдение и др: По проекта се предвижда дигитализация, чрез внедряване на нов софтуер за автоматизирано отразяване на производствените процеси в ЕТ „ОКЕАН- ЙОРДАН ДОНЧЕВ“. С новото софтуерно решение се цели:  Обновяване на текущата производствена версия с ново софтуерно решение за автоматизирано отразяване на производство на междинни и крайни продукти в една автоматизирана операция с възможност за въвеждане на коректив;  Функционалности за допълнително оскъпяване на чистата производствена себестойност с общо фирмени разходи като, разходи за електричество, вода, възнаграждения, консумативи  Следене на складовите наличности, рецепти, разходни норми и себестойност на артикулите;  Пълна реална проследимост по партиди и срок на годност за всички храни, налична опция за работа в партиден режим и срок на годност по ФИФО;  Прогнозиране на доставките на суровини и стоки на база наличност в склад, потвърдени заявки по дни и меню;  Възможност за развитие и надграждане на системата- връзка с нашия SmarterCard портал за автоматично получаване на заявки при постигната договореност със съответните училища. Кандидатстваме: 10 точки - Инвестиции в дигитализация на производствените дейности, управление и наблюдение– по проекта е предвидено внедряване на софтуер за автоматизирано отразяване на производствените процеси в ЕТ „ОКЕАН- ЙОРДАН ДОНЧЕВ – оферта от „ОРАК ИНЖИНЕРИНГ“ ЕООД, Договорена стойност: 46 849.48 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Въвеждане на схеми и етикети за качество и произход. Въвеждане на схеми изграждане и внедряване на система за управление безопасността на храните или подобрени управленски и организационни системи: Внедряването е свързано с изграждане и внедряване на система за управление безопасността на храните, съгласно изискванията на IFS Food, ver. 8 в ЕТ "ОКЕАН - ЙОРДАН ДОНЧЕВ", гр. София. Основни дейности: 1. Установяване на съществуващото състояние и фирменото управление съгласно изискванията на IFS Food ver. 8. 2. Определяне на обхвата на СУБХ - дейностите, продуктите, услугите и границите на обхвата се определят от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ под методичното ръководство на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 3. Обучение на ръководството и екипа по изискванията на IFS Food ver. 8. 4. Разработване на документирана информация /Документация на системата/, изисквана от стандарта IFS Food ver. 8. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ със съдействието на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ разработва и предоставя в електронен вид основните документи изисквани от стандарта IFS Food ver. 8. 5. Съдействие при внедряване на разработената документация. 6. Провеждане/документиране на симулация на изтегляне на продукт от пазара. 7. Планиране, провеждане и документиране на вътрешен одит за определяне готовността на СУБХ за сертифициране, в това число тестване на системата за проследимост. 8. Планиране, провеждане и документиране на Преглед от ръководството за определяне готовността на СУБХ за сертифициране и определяне на необходимостта от подобрения. Прегледа от ръководството се извършва от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ със съдействието и под методичното ръководство на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. 9. Подпомагане/консултиране при отстраняване на забележките и/или несъответствията, констатирани на сертификационния одит. Кандидатстваме за: 10 точки - Въвеждане на схеми и етикети за качество и произход. По проекта ще бъде внедрена система за управление безопасността на храните, съгласно изискванията на IFS Food, най - висок клас ISO- оферта Балтов консулт ЕООД , Договорена стойност: 6 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Повишаване на знанията, уменията и изграждане на капацитет на заетите в преработвателния сектор: По проекта се придвижа да бъде обучен персонала зает в преработвателният сектор. Ще бъде проведено обучение за изграждане и внедряване на система за управление безопасността на храните, съгласно изискванията на IFS Food, ver. 8 в ЕТ "ОКЕАН - ЙОРДАН ДОНЧЕВ. за 10 участника Теми на обучение: 1. Преглед на нормативните изисквания – Закон за храните, Наредба 1 за хигиената на храните. 2. Предпоставъчни програми – Добри производствени и хигиенни практики. 3. Термини и определения 4. НАССР принципи  Принцип 2. Идентифициране (определяне) на критичните контролни точки  Принцип 3. Установяване на критична граница (и)  Принцип 4. Установяване на наблюдение (мониторинг) на ККТ  Принцип 5. Установяване на коригиращи действия  Принцип 6. Въвеждане на процедура за проверка (верификация)  Принцип 7. Документиране на НАССР системата и записи 5. Разработване и внедряване на НАССР системата  СТЪПКА 1 - Определяне на Ръководител на НАССР екипа и НАССР екип;  СТЪПКА 2 - Описание на продукта;  СТЪПКА 3 - Описание на очаквания начин на употреба;  СТЪПКА 4 - Съставяне на технологична схема;  СТЪПКА 5 - Проверка на място на технологичната схема;  СТЪПКА 6 - Анализ на опасностите (Принцип 1);  СТЪПКА 7 - Определяне на ККТ (Принцип 2);  СТЪПКА 8 - Определяне на критични граници на ККТ (Принцип 3);  СТЪПКА 9 - Установяване на методи за наблюдение на всяка ККТ (Принцип 4);  СТЪПКА 10 - Установяване на коригиращи действия (Принцип 5);  СТЪПКА 11 - Верификация (проверка) на НАССР системата (Принцип 6);  СТЪПКА 12 - Документация и съхраняване на записите (Принцип 7). Кандидатстваме за 10 точки - Провеждане на обучения за повишаване на знанията, уменията и изграждане на капацитет на заетите в предприятието . Предвидено е обучение за 10 служителя на ЕТ ОКЕАН - ЙОРДАН ДОНЧЕВ. – оферта от БАЛТОВ КОНСУЛТ ЕООД. , Договорена стойност: 2 400.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности, свързани с осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд: По проекта се предвижда закупуване на оборудване за помещение за отдих на работниците, административният персонал и шофьорите. Предвижда се и закупуване и на предпазно работно облекло - престилки, елеци, ръкавици и гумени обувки и ботуши, кошчета. Кандидатстваме за: 10 точки - Подобряване на безопасността, хигиената, здравето и условията на труд– Подобряване на условията на труд са предвидени, чрез закупуване на оборудване на стаи за отдих на персонала, както и е представена оферта за предпазно работно облекло, което пък подобрява и безопасността и здравето и условията на труд. Предвидените разходи по този критерий са не по-малко от 1 % от размера на инвестицията по проекта – оферти от „ТЕХНО ЕЛЕКТРОНИКС 5“ ЕООД, Бултекс 99 ЕООД, Албис ЕООД и АССИСТ ЕООД, Договорена стойност: 21 681.83 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СИКОН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 210 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЛЕВЪРИДЖ КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 25 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АВА-М ООД, Договорена стойност по проекта*: 192 029.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, които се възползват, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Предприятия, подобряващи ефективността на ресурсите в производството и/или преработката, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 351 371.98 BGN
БФП 675 685.99 BGN
Собствено финансиране 675 685.99 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 70.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN