Идентификация

Номер от ИСУН BG16FFPR003-4.001-0070-C01
Наименование на проекта "Енергийно обновяване на Многофамилна жилищна сграда, ж.к. Тракия бл. 15, вх. А, Б, гр. Харманли"
Бенефициент 000903939 ОБЩИНА ХАРМАНЛИ
Източник на финансиране ФСП ==> Програма "Развитие на регионите" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 24.04.2025
Дата на стартиране 24.04.2025
Дата на приключване 24.04.2027
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Харманли, гр.Харманли

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е разработено с цел подобряване на енергийните характеристики на Многофамилната жилищна сграда, включително за намаляване на енергийната бедност и на уязвимите потребители на енергия в силно засегнатата от климатичния преход община Харманли, свързана с Маришкия басейн и попадаща в рамките на териториалния обхват на Фонда за справедлив преход. 
За постигане на заложените резултати в рамките на проекта ще се изпълнят строително-монтажни работи по прилагане на устойчиви интегрирани високоефективни енергийни мерки, предписани в енергийното обследване. Пакетът от мерки включва: Топлинно изолиране на външни стени; Топлинно изолиране на покрив; Топлинно изолиране на под; Подмяна на дограма на фасадни стени и Въвеждане на енергоспестяващо осветление в общи части на сградата. Ще се изпълнят и всички съпътстващи работи, пряко свързани с енергоспестяващите мерки, както и всички неотложни мерки в техническия паспорт. За законосъобразно изпълнение на строително-монтажните работи са предвидени: извършване на обследвания за енергийна ефективност и за наличие на защитени видове в сградата, обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ, изготвяне на инвестиционен проект, оценка на съответствието на проектите, авторски и строителен надзор, въвеждане на обекта в експлоатация, видимост, прозрачност и комуникация на проекта и организация и управление на проекта.
След изпълнение на енергоспестяващите мерки сградата ще постигне минимум клас на енергопотребление "В" и  минимум 30 % спестяване на първична енергия.
Изпълнението на дейностите по проекта ще подкрепи енергийно уязвимите и енергийно бедните домакинства.
Дейности
  • Дейност: Извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на сертификат за енергийни характеристики на сградата в експлоатация; обследване на сградата за наличие на защитени видове; обследване за установяване на техническите характеристики (техническо обследване) и технически паспорт.: Мерките за енергийна ефективност в настоящото проектно предложение ще се изпълняват въз основа на обследване за енергийна ефективност на общинската сграда. Обследването за енергийна ефективност е придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.) и Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. За сградата, предмет на интервенция следва да се изготви обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ (техническо обследване) в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Задължение при саниране на сгради е и изготвяне на обследване на сградата за наличие на защитени видове, съгласно Закона за биологичното разнообразие. , Договорена стойност: 17 325.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за изпълнение на мерки за енергийна ефективност в многофамилната жилищна сграда. : В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. РП ще бъде изработен въз основа на изготвения доклад от обследване за ЕЕ, доклада за наличие на защитени видове и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части съгласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на ИП във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината, след изготвяне на доклад за съответствието му със съществуващите изисквания на строежите и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Предвижда се изпълнението на следните задължителни мерки: Топлинно изолиране на външни стени; Топлинно изолиране на покрив; Топлинно изолиране на под; Подмяна на дограма на фасадни стени с PVC профил със стъклопакет и прозорци и врати с алуминиев профил с прекъснат термомост и стъклопакет; Въвеждане на енергоспестяващо осветление в общи части на сградата. По време на строителството проектантите ще упражняват авторски надзор. , Договорена стойност: 1 522 506.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ и изпълнение на строителен надзор, съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ.: След изготвянето на инвестиционния проект от изпълнителя на инженеринг избраният консултант за оценка на съответствието ще изготви Доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад Гл. архитект съгласува работния проект и издава разрешението за строеж. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор след съгласуване с възложителя, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградата може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Носи отговорност за законосъобразно започване на строежа; 2. Упражнява непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове; 3. Проверява изпълнените СМР по количества и цени и подписва протоколи за приемане на изпълнените СМР, изготвени от Изпълнителя (бивш акт обр. 19); 4. Осигурява пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3 (ДВ, бр. 72/2003), по време на строително-монтажните дейности; 5. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ) и наредбите към него (ДВ, бр. 37 от 2004 г.); 6. Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително- монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; 7. Контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията Наредба № РД-02-20-1 от 5 февруари 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България на МРРБ, ДВ бр.14/20.02.2015г.; 8. Следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти в следствие на строителството. 9. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съставяни по време на строителството; 10. Координира строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството; 11. Взема решения за спиране и пускане на строежа, съгласувано с Възложителя и спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 12. Актуализира и/или изготвя нов технически паспорти на строежите, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006 г. 12. Изготвя окончателен доклад до Възложителя, съгласно изискванията на ЗУТ, след приключване на строителните и монтажни работи., Договорена стойност: 28 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Съгласуване на инвестиционния проект и въвеждане на обекта в експлоатация. : Изготвения инвестиционния проект се съгласува, съгласно законодателството преди да се изготви на доклада за оценка на съответствието. На основание чл. 177 от ЗУТ след завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред Дирекцията за национален строителен контрол за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад по чл. 168, ал. 6 и техническия паспорт., Договорена стойност: 6 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта. Видимост, прозрачност и комуникация на проекта.: За безпроблемно и законосъобразно изпълнение на дейностите по проектното предложение, Община Харманли ще определи екип за организация и управление на проекта. Екипът за управление ще спазва разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на Проекта, включително законодателството в областта на държавните помощи, възлагането на обществени поръчки, осигуряването на равни възможности и опазването на околната среда. За изпълнение на проекта община Харманли ще ползва ресурсите на външни изпълнители за изпълнение на определени дейностите по проекта, като екипът ще проведе процедури за избор на изпълнители по проекта, съгласно Закона за обществените поръчки. Задължение на екипа е да съобразява всички свои действия със Закона за публичните финанси, както и да изпълни дейностите точно, пълно, качествено, в срок и в съответствие с одобреното проектно предложение. Преди извършване на плащане към изпълнител, екипът е длъжен да извърши пълна документална проверка, а когато е приложимо, и проверка на място с цел удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, съгласно сключения договор между бенефициента и изпълнителя. Екипът изготвя шестмесечни и годишни технически отчети за напредъка, междинни технически отчети и окончателен технически отчет, които се попълват директно в ИСУН. Екипът подава исканията за междинно и окончателно плащане, които се придружават от финансов и технически отчет, директно в ИСУН чрез модул „Е-управление на проекти“ на интернет адрес: htttp://eumis2020.government.bg. Сканирано копие на разходооправдателния документ, както и съответните платежни нареждания и банкови извлечения, както и останалите документи, имащи отношение към извършения разход, се прикачват към съответния разходооправдателен документ в ИСУН. При изпълнение на проектното предложение ще се предприемат всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие или Фонда за справедлив преход. Предприетите за тази цел мерки ще са съобразени със съответните правила за видимост, прозрачност и комуникация, предвидени в чл. 46 - 50, Глава III, Раздел I и II на Регламент 2021/1060 г. и Приложение ІХ от Регламент 2021/1060 на Комисията. В тази връзка ще се спазват задължителните изисквания за мерките за информация и комуникация на ЕС, начините и методите за тяхното изпълнение, както и ефективно предоставяне на информация по проекта, съгласно Единен наръчник за визуализация на подкрепата от ЕС за периода 2021-2027 г. към Националната комуникационна стратегия за период 2021-2027 г. Задължително ще се посочва финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие или Фонда за справедлив преход, предоставен чрез Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г. в информацията, предоставяна на целевата група по Проекта, в междинните и годишни технически отчети, във всякакъв вид документи, свързани с изпълнението на проекта и при всички контакти с медиите. На документите ще се поставят логото на ЕС и логото на Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г. Всяка публикация и всеки документ създаден по проекта ще съдържа заявлението: “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Програма „Развитие на регионите” 2021-2027 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие или Фонда за справедлив преход. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от lt;наименование на Бенефициентаgt; и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ПРР 2021-2027 г.” Начин на изпълнение , Договорена стойност: 110 224.17 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: „Харманли - Тракия 15“, Договорена стойност по проекта*: 15 525.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: "Мултиплекс инженеринг" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 15 525.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕКОКОНСУЛТ ЕСТЕЙТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ЕКИП - МГ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 11 484.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Годишно първично енергийно потребление (от което: жилища, обществени сгради, предприятия, други), Мерна единица: мегаватчаса годишно, Базова стойност: 1 176.56 , Целева стойност: 363.73 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Очаквани емисии на парникови газове, Мерна единица: тонове еквивалент на CO2/година, Базова стойност: 128.06 , Целева стойност: 57.87 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Жилища с подобрени енергийни характеристики, Мерна единица: жилища, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 48.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 684 855.17 BGN
БФП 1 684 855.17 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 589 699.31 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 79.87 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Избор на изпълнител за изготвяне на оценка на съответствието и осъществяване на строителен надзор при изпълнението на обект: „Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строително-монтажни работи) за изпълнение на обект: „Енергийно обновяване на Многофамилна жилищна сграда, ж.к. Тракия бл. 15, вх. А, Б, гр. Харманли“, Прогнозна стойност: 24 000.00
  • Обособена позиция 1: „Избор на изпълнител за изготвяне на оценка на съответствието и осъществяване на строителен надзор при изпълнението на обект: „Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строително-монтажни работи) за изпълнение на обект: „Енергийно обновяване на Многофамилна жилищна сграда, ж.к. Тракия бл. 15, вх. А, Б, гр. Харманли“
    Изпълнител: "ЕКИП - МГ" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 484.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за изпълнение на обект: „Енергийно обновяване на Многофамилна жилищна сграда, ж.к. Тракия бл. 15, вх. А, Б, гр. Харманли“, Прогнозна стойност: 1 268 755.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Архитектурно заснемане, обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1 - т. 5, ал. 3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт, обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите енергоспестяващи мерки /ЕСМ/ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност и сертифициране по реда на Закона за енергийната ефективност., Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Архитектурно заснемане, обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1 - т. 5, ал. 3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт, обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите енергоспестяващи мерки /ЕСМ/ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност и сертифициране по реда на Закона за енергийната ефективност.
    Изпълнител: "Мултиплекс инженеринг" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 525.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изработка, доставка и монтиране на табела., Прогнозна стойност: 1 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Цялостно обследване и мониторинг на 18 бр. жилищни сгради за синантропни защитени видове /птици и бозайници/ и техни местообитания, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Цялостно обследване и мониторинг на 18 бр. жилищни сгради за синантропни защитени видове /птици и бозайници/ и техни местообитания
    Изпълнител: ЕКОКОНСУЛТ ЕСТЕЙТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 800.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN