Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 676 дървета
English

Програма: Програма "Развитие на регионите" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда изпълнение на пакет от дейности за повишаване енергийната ефективност, безопасността и достъпността на многофамилна жилищна сграда в гр. Казанлък, ул. "Хината" № 1. 
Сградата е с общо 87 самостоятелни жилища със 126 живеещи лица. Въведена е в експлоатация през 1983 г. 
В рамките на проекта се изпълняват три обследвания на сградата - за енергийна ефективност, техническо обследване и обследване за наличие на защитени видове. При стартиране на проекта сградата съответства на клас "Е" на енергопотребление. С обследването за енергийна ефективност е определен пакет от енергоспестяващи мерки за достигане на клас "А" на енергопотребление. Пакетът от мерки за ЕЕ включва полагане на топлоизолация на стени, покрив и под, подмяна на дограма, мерки по осветление, изграждане на инсталация за енергия от ВЕИ. 
В сградата ще бъдат изпълнени съпътстващи строителни дейности за осигуряване на устойчивост на енергоспестяващите мерки и завършен вид на сградата. Ще бъдат организирани и изпълнени и строителни дейности, предписани в техническия паспорт, за привеждане на сградата в съответствие с различни изисквания за безопасност и достъпност.
 Всички необходими строителни дейности ще бъдат проектирани в рамките на проекта. Изготвения Инвестиционен проект ще бъде  съгласуван и одобрен. Проектираните и одобрени строителни дейности  в пълен обем ще бъдат изпълнени под авторски и строителен надзор. Обектът ще бъде приет и въведен в експлоатация.
Проектът ще се изпълнява ефективно и ефикасно от определен екип при спазване изискванията на финансиращата програма, действащото законодателство, включително в областта на обществените поръчки, за постигане на планираните стойности на индикаторите и заложените резултати в рамките на графика и бюджета. При изпълнение на проекта ще бъдат изпълнени мерки за видимост, прозрачност и комуникация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка, съгласуване, одобрение: Дейността се изпълнява на няколко етапа и включва следните поддейности: Подготовка за проектиране. Подготовката започва с три обследвания и архитектурно заснемане на сградата, както следва: 1. Обследване за енергийна ефективност. Външен изпълнител извършва обследване за енергийните характеристики на сградата, изготвя доклад и сертификат с пакет от енергоспестяващи мерки за достигане минимум клас "В" на енергопотребление и постигане минимум 30 % спестяване на първична енергия. Услугата се изпълнява в съответствие с разпоредбите на Закона за енергийна ефективност и Наредба № Е-РД-04-2 от 16.12.2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. 2. Обследване за установяване на техническите характеристики на сградата. Външен изпълнител извършва обследване на сградата за удостоверяване съответствие с изискванията на чл.169, ал.1 и ал.3 от ЗУТ. За констатациите от обследването изпълнителят изготвя доклад, който съдържа технически мерки за удовлетворяване на съществените изисквания към сградата и предписания за недопускане на аварийни събития. Изпълнителят изготвя Технически паспорт на сградата, който съдържа основни характеристики на сградата, мерки за поддържане, срокове за извършване на ремонти, указания за безопасна експлоатация в съотвествие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 28 декември 2006 г. за техническите паспорти на строежите (Наредбата). Обследването включва дейностите описани в чл. 21 от Наредбата. 3. Обследване за наличие на защитени видове. Външен изпълнител извършва обследване за наличие защитени видове в сградата, изготвя доклад с констатации, оценка на значимостта им и препоръки за изпълнение при санирането на сградата. 4. Архитектурно заснемане на сградата. Външен изпълнител с водещ архитект с пълна проектантска правоспособност извършва архитектурно заснемане на многофамилната жилищна сграда. В резултат изготвя и комплектова техническа документация на обекта във фаза "Архитектурно заснемане". На етапа на подготовка Възложителят заявява пред съответните компетентни органи издаване на следните документи: 5. Скица от Агенция по ГКК. Възложителят или упълномощено от него лице заявява пред АГКК издаване на актуална скица на сградата, необходима за издаване на виза за проектиране. 6. Виза за проектиране. Възложителят или упълномощено от него лице подава заявление до Главния архитект на общината за издаване на виза за проектиране за обекта. На база събраната документация възложителят изготвя Задание за проектиране. Съгласуване на инвестиционния проект. 7. След изготвяне на инвестиционен проект в обхват и със съдържание, определени с Наредбата за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и заданието за проектиране, Възложителят го съгласува с всички експлоатационни дружества, органите за пожарна безопасност и защита на населението и/или други приложими институции и сключва предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура. Одобрение на инвестиционния проект и издаване на Разрешение за строеж: 8. След съгласуване на инвестиционния проект с всички приложими структури, получаване на съответните положителни становища и/или сключване на предварителни договори с експлоатационни дружества Възложителят подава заявление до Главния архитект на общината за одобрение на проекта и издаване на Разрешение за строеж като прилага инвестиционния проект, комплексен доклад за съответствие, съгласно чл.142 от ЗУТ, и всички необходими оценки за съответствие, договори и становища към инвестиционния проект. На база подаденото заявление Главния архитект одобрява Инвестиционният проект и издава Разрешение за строеж. 47 143.80 0.00
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор): Дейността са изпълнява в три поддейности: Проектиране, Изпълнение на СМР и Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР. Дейността се изпълнява от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, с който е сключен договор за изпълнение на "Инженеринг" (проектиране, СМР и авторски надзор). 1. Проектиране Изпълнителят изготвя инвестиционен проект за обекта във фаза "работен проект". Инветиционният проект е с обхват и съдържания в съответствие с НАРЕДБА № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, изготвя се в съответствие със Заданието за проектиране и включва всички енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност; други дейности, свързани с изпълнението на дейностите за ЕЕ - съпътстващи СМР, които са пряко свързани с ЕСМ, като без тях изпълнението на мерките не би могло да се завърши с необходимото качество, вкл. допринасящи за завършеност и цялостен облик на обекта, и съответствие на изпълняваните видове работи с нормативните изисквания; дейности, без които може да се наруши устойчивостта и да се компрометира ЕСМ, свързани с неотложни мерки в техническия паспорт на сградата, както и мерки за осигуряване на пожарна безопасност и за изграждане/ремонт/подмяна на мълниезащитна и заземителна инсталация, когато са предписани в техническия паспорт на сградата. Работният проект съдържа всички необходими проектни части. Изпълнителят изготвя КСС за целия инвестиционен проект и КС по всички части. 2. Строително-монтажни работи СМР се изпълняват в съответствие с одобрения инвестиционен проект по всички части, издадените строителни книжа, предложението за изпълнение на поръчката, условията на договора и всички нормативни актове, които уреждат дейностите при изпълнение на СМР. При изпълнение на СМР изпълнителят представя декларации за съответствие и сертификати за всички влагани материали. Строителството се осъществява под авторски надзор от проектантите по части и под строителен надзор. 3. Авторски надзор През изпълнение на СМР проектантите по части осъществяват авторски надзор, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ - от откриването на строителната площадка до подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа, приложение 15 към Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Проектантите присъстват при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на съответния проект, заверки при покана от страна на Възложителя. Наблюдава изпълнението на съответния строеж по време на целия период на изпълнение на строителните работи за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството. Съгласува промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор. Изготвя екзекутивната документация за строежа след изпълнение на обекта (при необходимост). С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на инвестиционния проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на строителната и екзекутивна документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 2 139 725.05 0.00
Оценка за съответствие и Строителен надзор: Оценката за съответствие на инвестиционния проект и Строителният надзор се осъществяват от външен лицензиран консултант. 1 Оценка за съответствие на проекта с основните изисквания към строежите. Външен за Възложителя и независим от проектанта изпълнител извършва оценка на всички части от инвестиционния проект за съответствието им с основните изисквания към строежите. На база извършената оценка изпълнителят изготвя Комплексен доклад за съответствие със съществените изисквания към строежите, съгласно чл.142, ал.4 и ал.6, т.2 от ЗУТ. 2 Строителен надзор. Изпълнителят на Строителен надзор осъществява надзора върху изпълнението на строителните дейности, съгласно чл.168 от ЗУТ. Строителният надзор отговаря за: - законосъобразното започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежа в съответствие с одобрения инвестиционен проект и съгласно изискванията по чл. 169 от ЗУТ; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - контрол на строителните продукти по чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ; - контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със съответния строеж, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; - контрол за годността на строежа/обекта за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение; - координация на строителния процес до въвеждането на строежа/обекта в експлоатация. Строителният надзор извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите, съгласно чл.166, ал.1, т.2 от ЗУТ. След приключване на строително-монтажните работи, строителният надзор изготвя окончателен доклад и техническия паспорт на сградата. Строителният надзор подготвя пълен комплект документи с искане до ДНСК за въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор участва в процедурата по въвеждане на обекта в експлоатация. 44 091.00 0.00
Въвеждане в експлоатация: Дейността се изпълнява при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Строежът е трета категория. Възложителят или упълномощено от него лице подава до ДНСК писменно искане за назначаване на Държавна приемателна комисия (ДПК) за издаване на разрешение за ползване. Държавната приемателна комисия се назначава със заповед на началника на ДНСК или упълномощено от него лице. Комисията установява изпълнението на строежа и неговата функционална пригодност съобразно издаденото разрешение за строеж, одобрените проекти или заверената екзекутивна документация и действащата нормативна уредба по изпълнението и приемането на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 ЗУТ Лицето, упражняващо строителен надзор, запознава ДПК с изпълнения строеж съгласно съставения окончателен доклад и приложената документация към него. Държавната приемателна комисия въз основа на огледа на строежа, представените документи, разискванията на нейните заседания и становища на членовете й съставя Протокол за установяване на годността за ползване на стоежа (обр. 16) с предложение за издаване на разрешение за ползване на строежа. Началникът на ДНСК или упълномощено от него лице издава Разрешение за ползванев на база подписания протокол обр. 16 от ДПК. 1 000.00 0.00
Организация и управление, видимост, прозрачност и комуникация: За дейност "Организация и управление": При изпълнение на дейността се осигурява необходимия човешки и технически ресурс, чрез който се постига качествено и законосъобразно управление на проекта, съгласно изискванията на финансиращата страна. В рамките на дейността се изпълнява следното: 1. Сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/. 2. Администриране изпълнението на заложените дейности при спазване на бюджета на проекта, графика на дейностите, и управление на проекта с насоченост към постигане на набелязаните резултати. 3. Създаване информационна и документална система по проекта. ЕУП изготвя, събира и съхранява цялата документация по проекта. 4. Изготвяне на документации и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители по проекта. 5. Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол – ЕУП ще следи напредъка на проекта по дейности, бюджет и график. Всеки експерт от екипа в зависимост от своята квалификация ще допринасят към изпълнението на следните управленски функции: 1. изготвяне и проследяване на детайлен график за изпълнение на проекта; 2. изготвяне, представяне и проследяване на график за провеждане на тръжните процедури, необходими за завършването на проекта; 3. управление на финансовите аспекти на проекта. Финансовите аспекти включват управлението на разнопосочните парични потоци по проекта, включително плащанията от Бенефициента към външните изпълнители и от УО към Бенефициента; 4. управление на нормативните аспекти на проекта. Към нормативните аспекти се присъединява гарантирането на съответствие между реализацията на проекта и задължителните изисквания на договора за БФП, съотносимото национално и европейско законодателство; 5. координация и контрол на външните изпълнители; 6. изготвяне на отчети, искане за авансово, междинни и окончателно плащания; 7. разкриване и докладване на нередности по проекта; 8. създаване и актуализиране на архив на проекта; 9. предоставяне на необходимата информация и документация при извършването на проверки и одит от контролни и одитиращи органи; 10. управление на рисковете, съпътстващи изпълнението на проекта; 11. осигуряване на контрол и качество в работата; 12. координация и комуникация с Партньора по проекта. За дейност "Видимост, прозрачност и комуникация": Целта на дейността е осигуряването на публичност и информираност относно получения финансов принос от ЕС, както и разпространение на информация относно целите, дейностите и резултатите на проекта. Обществената, икономическа и екологична значимост на проекта изискват неговото пълноценно представяне и популяризиране още по време на изпълнението му. Дейността се изпълнява в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация 2021-2027 г. Изпълняват се следните мерки: 1. На официалния уебсайт на Община Казанлъки в социалните медии се публикува кратко описание на операцията, в което се посочват нейните цели, резултатите от нея, откроява се финансовата подкрепа от Съюза; 2. В документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участниците се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза. 3. Информационна табела и постоянна табела - монтират се на видно за обществеността място в близост до обекта на инвервенция; 4. Промоционални артикули и/или информационни материали - изготвят се различни рекламни артикули и материали, чрез които да се повиши осведомеността на живущите в сградата относно програмата и проекта и финансовата подкрепа от ЕС. Промоционалните артикули се предоставят за лично ползване. 156 237.19 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.