Организация и управление. Видимост, прозрачност и комуникация на проекта: Управлението на проекта има за цел да обезпечи ефективното му изпълнение. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът за управление на проекта (ЕУП), включващ експерти с подходяща квалификация и опит. Екипът ще бъде сформиран след сключването на договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (ДБФП).
ЕУП ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори, целесъобразното разходване на средствата и ще осъществява непрекъснат мониторинг на изпълнението. ЕУП ще е отговорен за своевременното финансово и техническо отчитане на напредъка на изпълнението пред УО на ПРР, изпълнение на мерките за видимост, прозрачност и комуникация, поддържане и съхраняване на необходимата документация, както и контрол за ефикасното и ефективното разходване на предоставените средства.
Съставът на ЕУП ще бъде подбран така, че да гарантира ефективно управление и отчитане на изпълнението на проекта. Дейността на ЕУП ще продължи до окончателното приключване на проекта.
Дейността включва и осъществяване на мерки за видимост, прозрачност и комуникация съгласно правилата в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация към Национална комуникационна стратегия 2021- 2027 г. При изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация ще бъдат съобразени с мерките за видимост, прозрачност и комуникация и със задълженията, посочени в чл. 47 и чл.50 на Регламент (ЕС) 1060/2021:
- публикуване на уебсайта на общината, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като посочва финансовата подкрепа от Съюза;
- ще бъдат изработени временни информационни табели. Същите ще се поставят със стартирането на строително-ремонтните работи на обектите - предмет на интервенция по проекта.
- ще бъдат изработени постоянни обяснителни табели, които ще се монтират в края на изпълнението на проекта.
- регулярно ще се изготвят прессъобщения за хода на изпълнение на проекта;
- във всички документи, свързани с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС;
- ще бъдат организирани и проведени две публични информационни събития – начална и заключителна пресконференция. Първата пресконференция ще се проведе при
стартирането на дейностите по проекта. При приключване на проекта ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени крайните резултати. По време на публичните събития може да се предостави информация за няколко/всички изпълнявани от Община Видин проекти по процедура BG16FFPR003-1.001 „Подкрепа за интегрирано градско развитие в 10-те градски общини – основни центрове на растеж“ на ПРР. |
955 055.81
|
0.00
|
Закупуване и доставка на 5 нови електрически автобуси за обществения транспорт: Дейността включва провеждане на обществена поръчка за доставка на 5 нови електрически автобуси за обществения транспорт в съответствие с Директива (ЕС) 2019/1161 на Европейския парламент и на Съвета от 20 юни 2019 г. за изменение на Директива 2009/33/ЕО за насърчаването на чисти и енергийно-ефективни пътни превозни средства. Ще бъдат закупени и доставени нови нулево-емисионни превозни средства - 5 броя електобуси.
Електробусите ще бъде предоставен на транспортните оператори - партньори по проекта, чрез което ще се подпомогне развитието на маршрутната мрежа до по-отдалечени жилищни райони, посредством надграждане на съществуваща линия на градския транспорт, която да осигури пряка транспортна връзка между необхванати от градския транспорт райони. Необходимостта от надграждането е продиктувана от недобре обслужените жилищни квартали от утвърдената транспортна схема на градския транспорт и увеличеното използване на лични превозни средства за придвижване в рамките на града. С електробуса, които ще бъдат предоставени на партньорите ще се подменят съществуващите дизелови автобуси, обслужващи най-натоварените линии от междуселищния транспорт.
Закупените електробуси ще се движат по утвърдената транспортна схема на Община Видин: 1. По линия Видин - Иново – 6880 пътници за година, 2. По линия Видин - Майор Узуново – 6199 пътници за годината. Изпълняват се от „Чародей 13“ ЕООД; 3. По линии Видин – Кошава и Видин – Гомотарци общо – 14 458 пътници за годината. Изпълняват се от ЕТ „Алексиев-91 ВД – В. Алексиев“; 4. По градска линия № 1 – 6 179 пътници за 2024 г. Брой пътници за четирите градски линии - 23737 пътници за 2024 г. Изпълнява се от „Вентотур“ ЕООД
Въвеждането на новите електробуси ще доведе до намаляване на вредните емисии във въздуха, намаляване на шума и вибрациите и значителна икономия на енергия на територията на община Видин. Подобряване на надеждността, комфорта и времето за придвижване с обществения транспорт ще доведе до промяна на модела на придвижване и намаляване на пътуванията с лични автомобили и по този начин до намаляване на вредните газове от двигателите с вътрешно горене.
Собствеността на електробусите ще остане на община Видин, която ще ги предостави на операторите в зависимост от конкретните нужди. Предоставянето на тези активи ще бъде включено по подходящ начин при изчислението на нетния финансов ефект от възложените задължения за обществен превоз на пътници.
Целта на изпълнение на дейността е да се подмени автобусният парк, да се намалят вредните емисии, отделяни в атмосферата, както и да се намали шумовото замърсяване. С изпълнението на дейността ще се повиши мотивацията и желанието на жителите да използват услугите на обществения транспорт, като се намали неудобството, несигурността и дискомфорта при изпълняването на маршрутите. Остарелият автобусен парк предполага значителни средства за поддръжка и ремонт, които са нецелесъобразни с оглед на възможностите, които електробусите предлагат. Посредством закупуването на нови електробуси и зарядни станции значително ще се намалят и разходите за поддръжка. С оглед опазването на околната средата, електробусите са най-доброто решение, тъй като замърсяването, което произтича от тяхната експлоатация, е в пъти по-малко в сравнение с текущото състояние. Това е и икономически по-целесъобразно решение в дългосрочен план, вземайки предвид разходите по ремонт и поддръжка, които ще бъдат значително по-ниски, и разходите по експлоатация в сравнение с цените на горивата към настоящия момент. |
2 980 270.00
|
0.00
|
Инженеринг на дейности за изграждане, обновяване и реконструкция на транспортна инфраструктура, вкл. улици, съоръжения и облагородяване по маршрутните линии на обществения транспорт и зарядни станции: Дейността е свързана с изграждане, обновяване и реконструкция на транспортна инфраструктура, вкл. улици и съоръжения по маршрутните линии на обществения транспорт, полагане на нови тротоарни настилки, шахти и нови бетонови бордюри, маркировка, поставяне на пътни знаци, модернизиране на светофарни уредби, ремонт/изграждане на 46 спирки, изграждане на видео наблюдение и осветление на спирките и заобикалящите ги територии и изграждане на достъпна архитектурна среда за хора с увреждания;
Изграждането на 46 спирки включва 35 спирки по маршрута на градска линия № 1, вкл. 15 нови спирки; 3 спирки по линия Видин – Иново; 1 спирка по линия Видин – Майор Узуново и 7 спирки по линии Видин – Кошава и Видин – Гомотарци;
Реконструкция на улици – градски транспортни артерии, включително реконструкция на съществуващи кръстовища (по маршрута на градска Линия № 1):
ул. Цар Александър II; ул. Вит; ул. Цибър; ул. Железничарска; ул. Цар Симеон Велики; ул. Вела Пеева; ул. ген. Кръстьо Маринов; бул. Панония; ул. Димитър Хранов; ул. Васил Петлешков; ул. Христо Ботев; ул. Г. С. Раковски; ул. Васил Левски; ул. Княз Александър Батенберг.
Реконструкция на кръстовища и модернизация на 6 светофарни уредби:
Цялостен ремонт на светофарни уредби на кръстовища: ул. В.Левски с ул. Екзарх Йосиф I; ул.Г.С.Раковски с ул. Хан Аспарух и В.Левски; ул. Цар Симеон Велики с Райна Княгиня; ул,Цар Симеон велики с ул. Широка; ул.Хр. Ботев и ул. "Гео Милев" и ул. "Хр.Ботев" и ул."Широка"- с изграждане на контролен център за всички светофари.
Предвидено е облагородяване на общо 40 000 кв.м. околно пространство, от които за озеленяване 4 000 кв.м.
Ще бъдат осигурени 6 броя зарядни станции за закупените електробуси /5 броя станции за бавно зареждане през нощта и 1 брой станция за бързо зареждане с пантограф през деня/. Две от зарядните станции за бавно зареждане ще бъдат разположени в базите на двама от партньорите по проекта – оператори на ДОУ. Останалите 4 зарядни станции ще бъдат разположени на терени – общинска собственост.
Дейността включва:
- провеждане на процедура за избор на изпълнител;
- изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор);
- изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект вкл. административни такси за съгласуване на инвестиционен проект
- изпълнение на строителен надзор съгласно ЗУТ;
- набавянето на необходими съгласувателни и разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи вкл. административни такси и такси за увеличаване на ел.мощности.
- въвеждане на обекта в експлоатация |
10 663 384.42
|
0.00
|