Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 70 273 дървета
English

Програма: Програма "Развитие на регионите" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е част от одобрена комбинирана КИТИ, която съдържа проектни дейности с мерки в следните сектори: 
 устойчива градска мобилност, зелена градска инфраструктура, съхранение и развитие на културното и историческо наследство и популяризиране на устойчиви форми на туризъм в общините Лом, Оряхово и Димово, както и основен ремонт, рехабилитация на пътища и изграждане на нови участъци. 
Водещ партньор е Община Лом, която в сътрудничество с Община Оряхово, Община Димово и Агенция "Пътна инфраструктура" разработи настоящия проект.
Проектът предвижда следните мерки:
- Изграждане на Път II-11 „Мизия – Оряхово - Крушовене“, участък „Обход на град Оряхово“, локален проектен километраж от 0+000 до 8+769.55 собща дължина 8,770 км
- Основен ремонт на път II-11 „Граница ОПУ-Видин – Лом – Граница ОПУ-Враца“ от км 23+167 до км 46+781.19 (=км 46+880 по задание), с дължина 23.614 км, на територията на община Лом, област Монтана
- Основен ремонт на път II-11 „Граница ОПУ-Видин – Лом – Граница ОПУ-Враца“ от км 49+691 до км 78+884.24 (=км 78+820 по задание), с дължина 29.193 км, на територията на общините Лом и Вълчедръм, област Монтана.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изграждане на Път II-11 „Мизия – Оряхово - Крушовене“, участък „Обход на град Оряхово“, локален проектен километраж от 0+000 до 8+769.55 собща дължина 8,770 км: Републикански път II-11 Мизия – Оряхово – Крушовене попада на територията на Община Оряхово от км 111+500 до км 154+100. Участъкът преминава през равнинно-хълмист терен и осигурява връзка между градовете Мизия и Оряхово, селата Лесковец, Галово, Остров, Горни Вадин и Долни Вадин. Участъкът е в лошо експлоатационно състояние, което възпрепятства нормалния достъп до населените места, развитието на търговията и туризма. В чертите на гр. Оряхово се намира ГКПП Оряхово – ферибот, което е причина за наличието на интензивен тежкотоварен трафик на територията на общината. На изхода на гр. Оряхово в посока с. Лесковец от км 118+000 до км 119+000 има развити свлачищни процеси, в резултат на които има участъци със силно деформирана пътна настилка. За овладяване на дестабилизационните процеси е необходимо да бъдат предприети мащабни укрепителни мероприятия. Настоящото трасе на Път II-11 преминава през централните части на гр. Оряхово и поради липсата на алтернативен маршрут транзитният трафик ползващ направлението преминава през улиците на града, което застрашава безопасността на движение в населеното място. Отрицателно влияние върху безопасността на движение в участъка оказва и привлечения тежкотоварен трафик, генериран покрай съществуващата фериботна връзка между гр. Оряхово и гр. Бекет, Румъния. Наличието на активни свлачищни процеси по протежение на съществуващия път затрудняват неговата експлоатация и поддържане и създават допълнителни проблеми на жителите на гр. Оряхово. Чрез изграждането на Обходен път на гр. Оряхово се цели да бъде изведен транзитния трафик извън централната част на града и да бъде заобиколен силно засегнатия от дестабилизационни процеси участък в края на града в посока с. Лесковец. През 2015 г. по възлагане на Община Оряхово са изработени технически проект и проект на подробен устройствен план – парцеларен план (ПУП-ПП) за обект „Път II-11 „Мизия – Оряхово – Крушовене“, участък „Обход на гр. Оряхово“. В рамките на техническия проект е разработено проектно решение за ново пътно трасе, което се развива извън границите на гр. Оряхово и обслужва транзитния и тежковарен трафик по направлението. Трасето на новопроектирания път напуска път II-11 Мизия – Оряхово след съществуващо кръстовище при км 113+221 (дясно) и се развива в югоизточна посока, пресича път III-306 Селановци – Оряхово на около 2500 м от кръстовището с път II-11 в гр. Оряхово и се влива обратно към път II-11 на около 1400 м след края на с. Лесковец. До момента реализацията на проекта за обходния път не е стартирала, поради закъснение в изпълнението на процедурите, изисквани по екологичното законодателство и продължилите процедури по одобряване на изработения проект на ПУП-ПП за обекта. Поради изминалия значителен период от време и настъпили промени в нормативната уредба, касаеща проектирането на пътища и организирането на движението по тях, е необходимо актуализиране на техническия проект от 2015 г. АПИ е подготвила процедура за обществена поръчка за избор на изпълнител за ,,Актуализация на технически проект и строителство на обект: Път II-11 „Мизия – Оряхово – Крушовене“, участък „Обход на гр. Оряхово“, област Враца“. Съгласно ИТСР на СЗР не са предвидени мерки за развитие на велосипедния транспорт в обхвата на път II-11 в новия участък „Обход на град Оряхово“. Залагането на велотрасе по протежение на обхода е неприложимо, тъй като то няма да кореспондира с целите на „Евровело 6“ за развитие на велосипедно трасе успоредно на река Дунав, защото новият обход не преминава през гр. Оряхово и се отдалечава от р. Дунав. По отношение на изискванията за изпълнение на шумозащитни мерки за участък „Обход на град Оряхово“ е издадено Решение по ОВОС № 1-1/2019 г. на МОСВ за одобряване осъществяването на инвестиционно предложение по вариант 2. В ДОВОС е представена информация от моделиране за въздействието на шума в района на ИП, като е посочено, че за всички зони, обхванати от трасето не са необходими мерки за ограничаване на шума. 62 996 400.00 0.00
Основен ремонт на път II-11 „Граница ОПУ-Видин – Лом – Граница ОПУ-Враца“ от км 23+167 до км 46+781.19 (=км 46+880 по задание), с дължина 23.614 км, на територията на община Лом, област Монтана: Целта на дейността е възстановяване и подобряване на транспортно-експлоатационните качества и носимоспособността на настилката, с оглед осигуряване условия за безопасност на движението и добро отводняване на пътя. Ремонта ще удължи експлоатационния живот на пътя и ще осигури комфорта на пътуващите. Републикански път II-11 „Гр. ОПУ-Видин - Сливата - Орсоя –Лом – Ковачица - Гр.ОПУ-Враца“ е част от републиканската пътна мрежа на Република България - II /втори/ клас. Преминава през територията на областите Видин, Монтана и Враца. На територия на ОПУ-Монтана се администрира от км 23+167 до км 78+820 с обща дължина 55,653 км. Това е един от най - старите пътища на територията с важно административно и стратегическо значение, тъй като поема трафика от Дунав мост 2 в направлението Видин - Лом - Козлодуй - Русе. Пътният участък от км 23+167 до км 46+880 започва на запад от с. Добри дол (границата с ОПУ Видин), насочвайки се на изток преминава през с. Добри дол, с. Сливата, с. Орсоя и през град Лом. Преминава през Община Лом, като в териториалната структура на общината са включени 10 населени места с население 25 568 човека. Началото на пътния участък е при км 23+167 в с. Добри дол (граница с ОПУ-Видин) и край при км 46+781,19 (= км 46+880 - по задание) при кръгово кръстовище с РП II-81 “Монтана – Лом“. Общата дължина след оптимизация на участъка е 23,614 км. Успешното реализиране на проекта в неговата цялост ще допринесе за: - Подобряване на инвестиционния климат, чрез подобряване на транспортна свързаност на региона; - Осигуряване на сигурна и безопасна инфраструктура; - Предоставяне на услуги, насочени към развитие на предприемаческата екосистема и подобряване на елементи на бизнес средата; - Намаляване на икономическата миграция. Икономическото развитие и значителното нарастване на инвестициите ще допринесе за създаване нови производства и нови работни места; - Засилване на градско-селските връзки по линия на трудова заетост, образователни, социални и здравни услуги; - Подобряване на пътната безопасност в участъка на интервенция. Съгласно ИТСР на СЗР не са предвидени мерки за развитие на велосипедния транспорт в обхвата на съществуващия път II-11, участък „Граница ОПУ-Видин – Лом – Граница ОПУ-Враца“ от км 23+167 до км 46+781.19. За развитие на велосипедна мрежа в ЕС и възможност за връзка между държавите на територията на континента чрез велосипед е създадено трасето „Евровело 6“, което се движи успоредно на река Дунав. В пределите на България трасето на „Евровело 6“ преминава през областите Монтана и Враца и съвпада с направлението на път II-11, но точното положение на велосипедното трасе на територията на страната не е одобрено нито на национално, нито на местно ниво, както и няма определен компетентен орган, който да отговаря за изпълнението на „Евровело 6“ . Предвид липсата на конкретика по отношение изпълнението на „Евровело 6“ на територията на страната, при изграждане на участъка не са предвидени мерки за велосипедна инфраструктура в ПП. От друга страна, републиканските пътища провеждат тежкотоварно и транзитно движение и включването на велосипедни трасета в обхвата на съществуващите пътища е невъзможно с оглед пътната безопасност. По отношение на изискванията за изпълнение на шумозащитни мерки, в случай на населени места и селищни образувания, разположени в близост до пътя, участък „Граница ОПУ-Видин – Лом – Граница ОПУ-Враца“ от км 23+167 до км 46+781.19 преминава през с. Добри Дол, с. Сливата, с. Орсоя и гр. Лом. В границите на населените места пътят се развива като част от първостепенната улична мрежа и в този смисъл чрез него се осъществява достъпа и обслужването на прилежащите на пътя имоти (къщи, дворове, гаражи и др.), като навсякъде има изградени от двете страни тротоари. С оглед на факта, че за обекта има наличен технически проект за основен ремонт на пътя, изпълнението на шумозащитни мерки по протежение на участъка от път II-11 не е приложимо 53 656 614.00 0.00
Основен ремонт на път II-11 „Граница ОПУ-Видин – Лом – Граница ОПУ-Враца“ от км 49+691 до км 78+884.24 (=км 78+820 по задание), с дължина 29.193 км, на територията на общините Лом и Вълчедръм, област Монтана : Целта на дейността е възстановяване и подобряване на транспортно-експлоатационните качества и носимоспособността на настилката, с оглед осигуряване условия за безопасност на движението и добро отводняване на пътя. Трасето на участъка преминава през равнинен терен по десния бряг на река Дунав, следвайки го успоредно и с максимален надлъжен наклон от 4% и минимален радиус на хоризонталните криви от 100 м. Началото на пътния участък е при км 49+691и съвпада с края на населено място - гр.Лом, а краят е при км 78+820 (Граница ОПУ-Враца), дължина на участъка: 29,129 км. От град Лом пътят се насочва на изток към гр. Козлодуй, като съвпада с велоалея (в проект) по поречието на река Дунав, част от маршрута Euro Velo 6. Пътят е с изключителна важност, тъй като поема трафика от Дунав мост 2 в направлението Лом - Козлодуй - Русе и е основен път за евакуация, попадащ в 30-километровата зона на АЕЦ Козлодуй. Преминава през две общини: Община Лом и Община Вълчедръм. В териториалната структура на Община Вълчедръм са включени 11 населени места с население 9 028 жители. С подобряване на транспортно-комуникационните качествана пътния участък ще се създаде положителен икономически ефект чрез повишаване на туристическите посещения, подобряване на транспортната свързаност с вътрешността на страната и Румъния, обмен на стоки и др. Особенно важно е значението на пътя по отношение на обезпечеността на пътя за евакуация на АЕЦ Кзлодуй, тъй като попада в 30-километровата зона на АЕЦ. Регионът, който се обслужва от пътния участък е изразено земеделски, в който се отглеждат основно зърнени култури. През 2011 г. по Проект за рехабилитация на пътната инфраструктура – ЛОТ 1(№ RIRP/W-01), Северозападна област, Път II -11 „Видин – Гиген“, съфинансиран от Международната банка за възстановяване и развитие са ремонтирани участъците: от км 49+631,25 до км 57+746 и от км 68+279 до км 70+222. Съгласно ПИРО на Община Лом, както и ИТСР на Северозападен регион не са предвидени мерки за развитие на велосипедния транспорт конкретно в обхвата на съществуващия път II-11 в участък „Граница ОПУ-Видин – Лом – Граница ОПУ-Враца“ от км 49+691 до км 78+884.24. За развитие на велосипедна мрежа в ЕС и възможност за връзка между държавите на територията на континента чрез велосипед е създадено трасето „Евровело 6“, което се движи успоредно на река Дунав. В пределите на България трасето на „Евровело 6“ преминава през областите Монтана и Враца и съвпада с направлението на път II-11, но точното положение на велосипедното трасе на територията на страната не е одобрено нито на национално, нито на местно ниво, както и няма определен компетентен орган, който да отговаря за изпълнението на „Евровело 6“ . Предвид липсата на конкретика по отношение изпълнението на „Евровело 6“ на територията на страната, при изграждане на участъка не са предвидени мерки за велосипедна инфраструктура в ПП. От друга страна, републиканските пътища провеждат тежкотоварно и транзитно движение и включването на велосипедни трасета в обхвата на съществуващите пътища е невъзможно с оглед пътната безопасност. По отношение на изискванията за изпълнение на шумозащитни мерки, в случай на населени места и селищни образувания, разположени в близост до пътя, участък „Граница ОПУ-Видин – Лом – Граница ОПУ-Враца“ от км 49+691 до км 78+884.24 преминава през с. Ковачица. В границите на населеното място пътят се развива като част от първостепенната улична мрежа и в този смисъл чрез него се осъществява достъпа и обслужването на прилежащите на пътя имоти (къщи, дворове, гаражи и др.), като навсякъде има изградени от двете страни тротоари. С оглед на факта, че за обекта има наличен технически проект за основен ремонт на пътя, изпълнението на шумозащитни мерки по протежение на участъка от път II-11 не е приложимо. 43 852 538.40 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.