Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 649 дървета
English

Програма: Програма "Развитие на регионите" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е разработено с цел подобряване на енергийните характеристики на Многофамилната жилищна сграда, включително за намаляване на енергийната бедност и на уязвимите потребители на енергия в силно засегнатата от климатичния преход община Харманли, свързана с Маришкия басейн и попадаща в рамките на териториалния обхват на Фонда за справедлив преход. 
За постигане на заложените резултати в рамките на проекта ще се изпълнят строително-монтажни работи по прилагане на устойчиви интегрирани високоефективни енергийни мерки, предписани в енергийното обследване. Пакетът от мерки включва: Топлинно изолиране на външни стени; Топлинно изолиране на покрив; Топлинно изолиране на под; Подмяна на дограма на фасадни стени и Въвеждане на енергоспестяващо осветление в общи части на сградата. Ще се изпълнят и всички съпътстващи работи, пряко свързани с енергоспестяващите мерки, както и всички неотложни мерки в техническия паспорт. За законосъобразно изпълнение на строително-монтажните работи са предвидени: извършване на обследвания за енергийна ефективност и за наличие на защитени видове в сградата, обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ, изготвяне на инвестиционен проект, оценка на съответствието на проектите, авторски и строителен надзор, въвеждане на обекта в експлоатация, видимост, прозрачност и комуникация на проекта и организация и управление на проекта.
След изпълнение на енергоспестяващите мерки сградата ще постигне минимум клас на енергопотребление "В" и  минимум 30 % спестяване на първична енергия.
Изпълнението на дейностите по проекта ще подкрепи енергийно уязвимите и енергийно бедните домакинства.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на сертификат за енергийни характеристики на сградата в експлоатация; обследване на сградата за наличие на защитени видове; обследване за установяване на техническите характеристики (техническо обследване) и технически паспорт.: Мерките за енергийна ефективност в настоящото проектно предложение ще се изпълняват въз основа на обследване за енергийна ефективност на общинската сграда. Обследването за енергийна ефективност е придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.) и Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. За сградата, предмет на интервенция следва да се изготви обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ (техническо обследване) в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Задължение при саниране на сгради е и изготвяне на обследване на сградата за наличие на защитени видове, съгласно Закона за биологичното разнообразие. 13 600.00 0.00
Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) за изпълнение на мерки за енергийна ефективност в многофамилната жилищна сграда.: В рамките на настоящата дейност избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. РП ще бъде изработен въз основа на изготвения доклад от обследване за ЕЕ, доклада за наличие на защитени видове и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части съгласно Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на ИП във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината, след изготвяне на доклад за съответствието му със съществуващите изисквания на строежите и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Предвижда се изпълнението на следните задължителни мерки: Топлинно изолиране на външни стени; Топлинно изолиране на покрив; Топлинно изолиране на под; Подмяна на дограма на фасадни стени с PVC профил със стъклопакет и прозорци и врати с алуминиев профил с прекъснат термомост и стъклопакет; Въвеждане на енергоспестяващо осветление в общи части на сградата. По време на строителството проектантите ще упражняват авторски надзор. 1 232 256.00 0.00
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ и изпълнение на строителен надзор, съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ.: След изготвянето на инвестиционния проект от изпълнителя на инженеринг избраният консултант за оценка на съответствието ще изготви Доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад Гл. архитект съгласува работния проект и издава разрешението за строеж. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор след съгласуване с възложителя, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградата може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Носи отговорност за законосъобразно започване на строежа; 2. Упражнява непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове; 3. Проверява изпълнените СМР по количества и цени и подписва протоколи за приемане на изпълнените СМР, изготвени от Изпълнителя (бивш акт обр. 19); 4. Осигурява пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3 (ДВ, бр. 72/2003), по време на строително-монтажните дейности; 5. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ) и наредбите към него (ДВ, бр. 37 от 2004 г.); 6. Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително- монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; 7. Контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията Наредба № РД-02-20-1 от 5 февруари 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България на МРРБ, ДВ бр.14/20.02.2015г.; 8. Следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти в следствие на строителството. 9. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съставяни по време на строителството; 10. Координира строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството; 11. Взема решения за спиране и пускане на строежа, съгласувано с Възложителя и спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 12. Актуализира и/или изготвя нов технически паспорти на строежите, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006 г. 12. Изготвя окончателен доклад до Възложителя, съгласно изискванията на ЗУТ, след приключване на строителните и монтажни работи. 24 000.00 0.00
Съгласуване на инвестиционния проект и въвеждане на обекта в експлоатация. : Изготвения инвестиционния проект се съгласува, съгласно законодателството преди да се изготви на доклада за оценка на съответствието. На основание чл. 177 от ЗУТ след завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред Дирекцията за национален строителен контрол за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад по чл. 168, ал. 6 и техническия паспорт. 4 500.00 0.00
Организация и управление на проекта. Видимост, прозрачност и комуникация на проекта.: За безпроблемно и законосъобразно изпълнение на дейностите по проектното предложение, Община Харманли ще определи екип за организация и управление на проекта. Екипът за управление ще спазва разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на Проекта, включително законодателството в областта на държавните помощи, възлагането на обществени поръчки, осигуряването на равни възможности и опазването на околната среда. За изпълнение на проекта община Харманли ще ползва ресурсите на външни изпълнители за изпълнение на определени дейностите по проекта, като екипът ще проведе процедури за избор на изпълнители по проекта, съгласно Закона за обществените поръчки. Задължение на екипа е да съобразява всички свои действия със Закона за публичните финанси, както и да изпълни дейностите точно, пълно, качествено, в срок и в съответствие с одобреното проектно предложение. Преди извършване на плащане към изпълнител, екипът е длъжен да извърши пълна документална проверка, а когато е приложимо, и проверка на място с цел удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, съгласно сключения договор между бенефициента и изпълнителя. Екипът изготвя шестмесечни и годишни технически отчети за напредъка, междинни технически отчети и окончателен технически отчет, които се попълват директно в ИСУН. Екипът подава исканията за междинно и окончателно плащане, които се придружават от финансов и технически отчет, директно в ИСУН чрез модул „Е-управление на проекти“ на интернет адрес: htttp://eumis2020.government.bg. Сканирано копие на разходооправдателния документ, както и съответните платежни нареждания и банкови извлечения, както и останалите документи, имащи отношение към извършения разход, се прикачват към съответния разходооправдателен документ в ИСУН. При изпълнение на проектното предложение ще се предприемат всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие или Фонда за справедлив преход. Предприетите за тази цел мерки ще са съобразени със съответните правила за видимост, прозрачност и комуникация, предвидени в чл. 46 - 50, Глава III, Раздел I и II на Регламент 2021/1060 г. и Приложение ІХ от Регламент 2021/1060 на Комисията. В тази връзка ще се спазват задължителните изисквания за мерките за информация и комуникация на ЕС, начините и методите за тяхното изпълнение, както и ефективно предоставяне на информация по проекта, съгласно Единен наръчник за визуализация на подкрепата от ЕС за периода 2021-2027 г. към Националната комуникационна стратегия за период 2021-2027 г. Задължително ще се посочва финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие или Фонда за справедлив преход, предоставен чрез Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г. в информацията, предоставяна на целевата група по Проекта, в междинните и годишни технически отчети, във всякакъв вид документи, свързани с изпълнението на проекта и при всички контакти с медиите. На документите ще се поставят логото на ЕС и логото на Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г. Всяка публикация и всеки документ създаден по проекта ще съдържа заявлението: “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Програма „Развитие на регионите” 2021-2027 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие или Фонда за справедлив преход. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от lt;наименование на Бенефициентаgt; и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ПРР 2021-2027 г.” Начин на изпълнение 89 204.92 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.