Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFPR002-2.002-0001-C01
Наименование на проекта Популяризиране сред обществеността на ползите от употребата на данни
Бенефициент 180680495 Министерство на електронното управление, чрез дирекция „Стратегически комуникации“
Източник на финансиране ЕФРР ==> Програма "Научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация"
Дата на сключване на договора/заповедта 23.07.2024
Дата на стартиране 23.07.2024
Дата на приключване 31.12.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда повишаване на осведомеността сред широката общественост и на съответните заинтересовани страни относно планираните реформи в управлението на данните и потенциалните ползи от основаните на данни услуги и свързаните с тях иновации за граждани, предприятия и други потенциални потребители на обществени услуги. Освен това посредством проектното предложение обществеността и другите заинтересовани страни ще бъдат информирани и ангажирани  във възможностите за участие в проучване и съвместно проектиране на ориентирани към потребителя решения, свързани с генерирането и използването на данни в полза на обществените услуги, включително участие в проектирането на пространства за данни. Конкретните цели на проекта ще бъдат постигнати посредством реализиране на редица комуникационни дейности, заложени в настоящето проектно предложение, а именно:
1) Разработване и приемане на Стратегия за комуникация и ангажиране на заинтересованите страни и съпътстващ План за действие;
2) Изпълнение на медийните и комуникационни дейности, които да бъдат част от Стратегията и Плана за действие;
С реализирането на медийните и комуникационни дейности, които ще бъдат част от Стратегията и Плана за действие комуникационните дейности следва да се постигнат съответните резултати, които са свързани с повишаване осведоменост на обществеността относно ползите от употребата на данни, както и възможностите, които предоставят масивите от данни, реализирани в полза на обществените услуги. 
Целите на предложението и търсените резултати, в рамките на изпълнението му, пряко кореспондират с целите на настоящата процедура.
Дейности
  • Дейност: Разработване и приемане на Стратегия за комуникация и ангажиране на заинтересованите страни и съпътстващ План за действие, с фокус върху потребителите и информирането им за ползите и предизвикателствата на предложените реформи в сферата на управление на данните, включително пространства за данни, използващи изкуствен интелект и блокчейн: Разработването и приемането на Стратегия за комуникация и ангажиране на заинтересованите страни и съпътстващ План за действие е сред базовите дейности, които следва да се постигнат в рамките на реализирането на настоящото проектно предложение. Дейността ще бъде с фокус върху потребителите и информирането им за ползите и предизвикателствата на предложените реформи в сферата на управлението на данни, включително пространства за данни, използващи изкуствен интелект и блокчейн. Изпълнението на дейността ще започне непосредствено след одобрението или сключване на договор за финансиране по настоящия проект, като тя ще се основава на активностите, идентифицирани към настоящия момент. В Стратегия за комуникация и ангажиране на заинтересованите страни ще се дефинират различните целиви групи и/или заинтересовани лица, както и активностите и съответните комуникационни канали/подходи посредством, които ще се достигне до тях. Целта е да се повиши информираността и да се подобрят познанията на лицата как да се възползват от предимствата на реформите и техническия напредък в управлението на данни. Държавните институции и широката общественост трябва ясно да разберат потенциала на данните за създаване на стойност. В тази връзка ще са нужни да се направят първоначалните стъпки за културна промяна сред държавните институции по отношение на това как се споделят и използват данните. Също така ще е необходима промяна и в начина, по който обществеността възприема предвидените реформи за установяване на рамка за управление на данните и правителството като пазител на критични публични данни, както и как те участват в съвместното проектиране на свързани промени. Предвид посоченото в Стратегията следва да бъдат предложени съответните мерки и активности, които са най-релевантни за съответната таргет група, както и каналите за достигане до тях. С оглед на изложеното стратегия за комуникация и ангажираност ще бъде съпътствана от план за действие за повишаване на осведомеността, насърчаване на използването и повторното използване на данни и насърчаване на активното участие на заинтересованите страни в проектирането и прилагането на управление, базирано на данни и услуги, управлявани от данни. В Стратегията и планът трябва да се подкрепят многоканалните масови информационни и образователни кампании, насърчаващи култура на споделяне на данни и увеличаване на използването на електронни обществени услуги, както и механизмите за използване на лични и обществени данни. Стратегията ще ръководи комуникацията и ангажираността на държавните институции и заинтересовани страни от частния сектор, академичния сектор, неправителствени организации и широката общественост по време на установяването на Рамка за управление на данните и изпълнението на Националната стратегия за данни. От решаващо значение е управлението на данните да остане в дневния ред на взимащите решения, като се гарантира, че стабилното управление на данните е възприето като естествен елемент от основните им задължения. Комуникационната стратегия ще се фокусира върху предимствата и предизвикателствата на пространствата за данни, използващи иновативни технологии като изкуствен интелект и машинно обучение. Тя ще комуникира принципите, основните правила, стандартите и изискванията за ефективно управление, основано на данни и управление на данни. Планът за действие ще допълни Стратегията, като покаже как тези цели могат да бъдат постигнати и ще подчертае значението на споделянето на добри практики за управление на данни между държавните институции и в ЕС с цел обмен на знания и извличане на поуки. Основните идентифицирани рискове при изпълнение на дейностите са: 1) спазване на времевия график на изпълнение- ниско ниво на риск; 2) изпълнение на дейността в рамките на сумата, определена по проекта- ниско ниво на риск; 3) качествено изпълнение на дейността- ниско ниво на риск; Идентифицираните рискове ще бъдат избегнати посредством попълване на риск регистър и менажирането му от екипа по проекта. , Договорена стойност: 30 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изпълнение на Стратегията за комуникация и ангажиране и Плана за действие : В рамките на настоящата дейност ще бъде реализирано изпълнението на Стратегията за комуникация и ангажиране и Плана за действие, разработена по настоящото проектно предложение. Това ще включва изпълнение на всички медийни и комуникационни Поддейност, които ще бъдат подробно разписани в Стратегията. На етап кандидатстване, са идентифицирани и описани, следните базови поддейности: 1) Поддейност 1: Изработване и публикуване на рекламно-информационни материали в интернет медии, портали и социални мрежи 2) Поддейност 2: Изработване на аудио и видео клипове - 2 (два) видео и 2 аудио (два) клипа 3) Поддейност 3: Изработване и публикуване на рекламно-информационни материали в печатни издания 4) Поддейност 4: Организиране и провеждане на информационни събития на територията на страната 5) Поддейност 5: Изработване и доставка на рекламни материали. С тях ще се обезпечат публичните събития 6) Поддейност 6: Закупуване на програмно време за излъчване на видео и аудио клипове в национални и регионални електронни медии Гореописаните поддейности ще включват осъществяването на следните активности: Поддейност 1: В рамките на дейността се предвижда да се изработят рекламно-информационните материали (банери и PR материали), които да бъдат поместени в интернет медии и портали. На етап разписване на проектното предложение е идентифицирана необходимостта от изработката на 4 (четири) рекламни банери, които чрез хиперлинк да водят до обособена подстраница на проекта в социалната мрежа и/или официалната интернет страница на Възложителя, и/или до посочен от Възложителя друг адресат, както да бъдат разработени и 12 броя (дванадесет) PR публикации, които следва да бъдат публикувани отново в интернет медии и портали. Освен това се предвижда и присъствие в социалните медии - да се създаде и да се поддръжка на Facebook профил на проекта, да се публикуват постове във Facebook, както и да се изработят и създадат 20 броя тематични видеа, които да бъдат публикувани и гледани в YouTube. Детайлните технически изисквания се съдържат в техническата спецификация, приложена към настоящото проектно предложение и публично оповестена в пазарните консултации, осъществени от Възложителя. Поддейност 2: Изработване на аудио и видео клипове - 2 (два) видео и 2 аудио (два) клипа. Изпълнението на поддейността е разделена на два етапа: Етап 1: Обезпечаване на целия процес от креативната част във връзка с изработването на гореописаните клипове, а именно: създаване на творческа платформа, стратегически подход, текстови сценарий/сторилайн, сториборд и др., изготвяне на концепция и одобрението й от Възложителя. Предвижда да се видеоклиповете да бъдат с анимирано съдържание. Етап 2: Включва същинското реализиране на дейността, като: Техническа реализация на проекта: • сценарии; • осигуряване на екип; • осигуряване на необходимата техника, както и нужната звукозаписна техника; • изготвяне на снимачен план, както и осъществяване на всички други съпътстващи дейности свързани с реализирането на проекта; • изработване и/или записване на необходимия материал за изработването на клиповете; • монтаж (обработка на материала); • озвучаване, поставяне на надписи, брандиране, музикално оформление и други по преценка на изпълнителя; • изработване на „работен вариант на клипа“. Форматиране, записване и предаване на електронен носител. Продължителността на всеки един клип следва да бъде до 60 сек., като е нужно да бъдат разработени и предоставени и кратки варианти, съответно с 30 сек. и 15 сек. продължителност. Всички клиповете следва да се представят и във формати, които да отговарят на техническите изисквания за публикуване/разпространение в социалните мрежи - като Facebook и YouTube. Детайните технически изисквания се съдържат в техническата спецификация, приложена към настоящото проектно предложение и публично оповестена в пазарните консултации, осъществени от Възложителя. Описанието на следващите поддейности е изложено в прикачения файл, Договорена стойност: 2 038 700.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Утвърден План за действие за повишаване на осведомеността (ПО-СЛАБО РАЗВИТИ РЕГИОНИ), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.83 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Разработена Стратегия за комуникация и ангажираност (ПО-СЛАБО РАЗВИТИ РЕГИОНИ), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.83 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Разработена Стратегия за комуникация и ангажираност (РЕГИОНИ В ПРЕХОД), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.17 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Утвърден План за действие за повишаване на осведомеността (РЕГИОНИ В ПРЕХОД), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.17 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 154 941.30 BGN
БФП 2 154 941.30 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.50 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN