Управление и осигуряване на качеството (WP1): Дейността съответства на Работен пакет 1 в оригиналното проектно предложение. Целта му е да се гарантира успешното изпълнение на проектните цели, в рамките на отделеното време, бюджет и с необходимото качество. В тази дейност участват всички партньори, като водеща роля има координаторът.
Дейността е разделена на три основни, логически обособени задачи.
1.1. Създаване на условия и реално изпълнение на проекта, 1.2. Осигуряване на законосъобразно изпълнение и устойчивост и 1.3. Отчетност
Първата задача включва разпределянето на екипите, ролите, целите и съставянето на график за изпълнение. Осигурява синхронизацията на дейностите между партньорите и правилното планиране на ресурсите. Включва се също създаването и обяснението на процедурите/формулярите и внедряването на система за документиране, която да послужи за коректно управление. Очаква се с изпълнението на тази подзадача да завърши и фазата на "иницииране" на проекта (по PMBOK). Това са целите на подзадача първа на основната задача 1.1.
Втората подзадача (индекс 1.1.2) включва организирането на регулярни срещи (онлайн и/или на място), вкл. с евентуални присъщи за това разходи (напр. пътни, командировъчни, наем на зали и сх.), чрез които да се синхронизират дейностите, очакванията и отчетите между партньорите. Тук се имат предвид регулярни (напр. 6 месечни или предотчетни), както и извънредни срещи, в които партньорите разглеждат и обсъждат напредъка на проекта, конкретните дейности и индикатори.
Третата подзадача на първата основна касае регулярното управление на времето и рисковете - т.е. за разлика от предходната, тук фокусът е върху вътрешното управление на ресурсите и заинтересованите страни от всеки партньор и координирането на работата, времето и ресурсите.
Последната подзадача на Задача 1.1. касае провеждането на необходимите проучвания сред ключовите целеви групи, с което да се провери нивото на удовлетвореност на клиентите (бенефициенти), както и да се провери нивото на цифрова зрялост в извадка от тях и евентуалната и промяна след ползването на услугите ни като средство за измерване и подобряване на нашата ефективност.
Втората задача на този работен пакет обхваща три компонента. Първо, ясно ще се дефинират процедурите, които трябва да се следват, за да се осигури коректното и законосъобразно прехвърляне на помощта по останалите дейности (напр. формуляри, методи за проверка на помощи, статут по ЗМСП и др.). Наричаме го "ръководство за проекта". За улеснение е планирано осигуряването на достъп до система, чрез която да се извършват проверки на юридически лица по съществените критерии от UDIH. Част от мерките са за създаването на правила за работа с фирмени и лични данни и осигуряването на сигурността им, като се следват принципите на системите за управление на качеството и сигурността (ISO 9000 или 27000). Като подзадача тук се предвижда и устойчивостта на проекта - т.е. преглед и оценка на произведеното (доклади, съдържание, системи), избор на метод за оценка/преоценка на активите, прехвърляне на собствеността към асоциацията UDIH. Затова тук са необходими конкретни юридически и финансови консултации например. Също тук попада корсе ектното изпълнение на изискванията за избор на изпълнители.
Последната задача в рамките на тази дейност е регулярното запълване и събиране на отчетните документи и пряката работа с УО по техническите и финансовите отчети.
|
431 396.74
|
0.00
|
Дейности за тестване преди инвестиране (WP2): Посочената дейност съответства на Работен пакет 2: Среда и услуги за тестове-преди-инвестиции/покупки (tbi/tbb)
В тази дейност са съсредоточени задачите, които придават спецификата на нашия европейски хъб на фона на всички останали в мрежата от ЕЦИХ, защото цели създаването на изключително нова за ЕС инфраструктура, която ще даде и уникална добавена стойност най-вече за ползващите я компании през tbi/tbb услуги и чрез използването и като част от обученията в WP 3.
Така, дейност 2 има 6 специфични цели.
1. да се проектира специализирана тестова среда /мини-модел на водопреносна система/
2. да се определи оборудване за събиране и/или обработка на данни, което ще покрие потребностите за технологии, касаещи енергийния сектор
3. да се проектира инфраструктурата чрез модулност на оборудването
4. да се осигури необходимия хардуер и софтуер и триизмерни архитектури
5. да се осигури доставката и инсталацията на физическата и виртуална инфраструктура, която позволява провеждането на TBI/TBB услуги , като се има предвид, че тя никога няма да бъде напълно завършена - т.е. ще е проектирана с "отворен край" за да позволи надграждане вбъдеще с нови системи, касаещи други ютилити услуги - напр. топлофикации, пренос на газ, сметоизвозване, телекомуникации, транспорт и сх.
6. В крайна сметка - осигуряване на работеща среда (инфраструктура/център/лаборатория), която позволява да се обслужат специфичните потребности на целевите групи в няколко посоки
- за иноватори/МСП, технологични доставчици - да могат да ползват достъпа, за да експериментират и изследват решения самостоятелно или в комбинация, както и за да демонстрират ефектите от тях пред потенциални купувачи или инвеститори
- за инвеститори и за купувачи (напр. ютилити дружества) - да ползват услугите по подбор на технологии директно (ако са допустими като МСП или дружества със средна пазарна капитализация или чрез публичните организации), или да използват системите за целите на технологичните обучения, които са за големи предприятия в Работен пакет
Дейността е разделена на следните задачи.
1. Проектиране/моделиране на цялата система , по начин, който отговаря на посочените цели. Това включва и провеждане на предварителни проучвания за определяне на локация, водоизточници и източници на електричество и др., вкл. с евентуални взаимовръзки. Освен вътрешно, задачата по проектиране ще бъде възложена на външна компания/и. Тук ще бъде определена и спецификацията на оборудването, което следва да се закупи за центъра.
2. В рамките на около година се очаква специфицираното в задача 1 оборудване да бъде доставено. То не е посочено като "разходи за подизпълнение", а като "разходи за оборудване" съгласно правилата на DEP. Реално ще бъде ДМА доставено, тествано и въведено в експлоатация от външни доставчици, които ще проведат и обучение на операторите от UDIH. Така се постигат цели 1 до 3 по-горе.
3. За изпълнението на цел 4 е планирана задача 3, която цели да определи и да осигури доставката и инсталацията на оборудване / хардуер и софтуер / за два типа бъдещи функции - за работа с решения за манипулиране на данни (като примерни модули могат да бъдат тези за събиране, "почистване" и преглед на данни) и решения за демонстриране/визуализираща софтуерна архитектура (напр. да може да се покаже как работят симулационни/предсказващи модели, как се ползват големи данни и сх. модули). Конкретиката ще се определи в технически задания от съответните партньори.
4. Последната задача на работен пакет 2 е да предостави услуги, които могат да стартират едва след доставката на оборудването. |
3 283 758.65
|
0.00
|
Дейности за развитие на иновационни умения (WP3): Тези дейности са част от работен пакет 3 "Digital Academy amp; Training Services" и са свързани най-вече с обучения и демонстрации с образователна цел.
Тук са залегнали две специфични цели.
1. Да се осигурят необходимите ресурси, които да позволят на обучаващите институции да предоставят тези услуги, като се има предвид че те включват както физическо оборудване, позволяващо предоставянето на обучения на място и онлайн, така и ресурсите/знанията на самите преподаватели. Затова са предвидени както инвестиции в презентационно оборудване, така и обучения за обучители и споделяне на международен опит.
2. Да се предоставят услуги, които да обхванат пълния спектър от съществени потребности и теми, касаещи цифровизацията в ютилити секторите
За целта ще се премине през идентифициране на пропуските/потребностите, ще се начертаят конкретни програми и ще се изпълняват по график.
За момента са определени темите, които ЕК дефинира като ключови при оценката на цифровата зрялост на компаниите.
Добавили сме и една допълнителна задача за представяне на възможности за стажанти, която ще стимулира студентите от посочените образователни институции да присъстват на демонстрационните събития и да намират евентуална възможност за кариерно развитие сред ютилити компаниите, технологичните МСП и публичните организации. |
369 247.98
|
0.00
|
Дейности за изграждане на капацитет за достъп до финансиране (WP4): Дейността е аналогична на Работен пакет 4: Access to Finance (support to find investments). Целта и е да се предостави подкрепа на МСП и организации от публичния сектор да диверсифицират източниците на финансиране чрез предоставянето на възможности и подкрепа за разбирането и ползването на различни източници на средства. С това се постигат две специфични проектни цели
1. Осигуряване на по-голяма прозрачност за наличното публично финансиране, източници на дялов капитал и възможности за участие в тръжни процедури
2. Стимулиране участието в по-широк диапазон /диверсификация на незаемните източници на финансиране.
С тези задачи ще се заемат трите консултиращи / икт организации, с подкрепата на UDIH и BESCO. |
496 925.54
|
0.00
|
Дейности за създаване на мрежи (WP5): Дейност 5 съответства на работен пакет 5 - Brokerage amp; Networking, който има няколко специфични цели
1. Да формира пазарното виждане, че UDIH е "one-stop-shop" - първосигнално изявената организация, към която следва да се насочват всички, имащи отношение към цифровизацията на ютилити сектора
2. Да гарантираме, че достъпът до хъба е отворен за заинтересованите страни и че те могат да получат такъв когато такава възможност има
3. Използване на достъпа до цяла мрежа от ЕЦИХ, за да се подобри собствения капацитет на UDIH и да се мултиплицират ефектите
4. Да позиционираме Хъба като активен член на европейската мрежа с оглед взаимстване на добри практики и подобряване на възможностите за обслужване.
Тук задачите са разпределени според типа на събитията и целите им, като може да има различни програми и събития. Някои от тях са
- Събития със състезателен/конкурсен/характер или срещи с купувачи/инвеститори , в които се осигурява пазарното начало на идеите и приемането им (за краткост наричани хакатони, но не в смисъл на събиране на разработчици за безплатно решаване на задачи). Такива събития ще са среща на технологични стартапи и инженери с ВиК или с публични организации, които да представят своите реални проблеми и търсени решения като метод, който да гарантира, че евентуалните бъдещи идеи/иновации биха имали реална пазарна приложимост. Друг тип такова събитие е организациите с иновативни идеи/решения да могат да ги споделят пред аудиторията от потенциални купувачи. Най-добрите ще могат да бъдат поканени и да демонстрират решенията си в TBI средата по WP2. Реалният събитиен формат и график ще бъде определен през срещите в WP1 , вкл. дали да се организират тематични, секторно и/или регионално профилирани такива.
- Събития за връзка между самите иноватори и МСП , за да се създават сътрудничества и партньорства, вкл. между тях и/или с университети, експерти и др. - т.е. събития, които позволяват идеите за иновации, идентифицирани в горните срещи да се намерят като по-лесно осъществими.
- Събития за връзка с други организации от екосистемата- това могат да бъдат търговски камари, агенции за развитие, мрежата EEN и сх. - т.е. тези, които могат да подпомогнат формирането на партньорства за бизнес развитие, външни контакти и сх. |
838 394.50
|
0.00
|
Дейности по управление на заинтересованите страни и репутацията (WP6): Управлението на заинтересованите страни е специфична за оригиналното проектно предложение, което има три цели
- да осигури широка степен на ангажираност на потенциалните клиенти и заинтересованите страни с оглед по-добро "пазарно" позициониране и приложение на резултатите на UDIH
- Хъбът да придобие широко признание като доказано ефективен инструмент за цифровизация на ютилити сектора
- осигуряване на прозрачност и обществена подкрепа посредством навременно информиране на аудиториите. |
406 997.27
|
0.00
|