Дейност 1 - Работен пакет 1 Управление и координиране на проекта: Работният пакет има за цел да гарантира правилното управление и гладкото изпълнение на дейностите по проекта. Целта на РП 1 е да създаде условия за ефективно сътрудничество между членовете и партньорите на ДИХ Механика, както и създаване на вътрешна система за обмен на информация и вземане на решения в екипа на проекта. РП 1 допринася косвено за постигането на специфичните и основни цели на проекта, като задачите в рамките на работния пакет ще осигурят съответните условия за изпълнение на останалите работни пакети по проекта.
Специфичните цели на РП 1 са:
▪ СЦ 1.1 Да се създаде екип на проекта и да се определят отговорностите и ролите на персонала на ДИХ Механика
▪ СЦ 1.2 Да се разработи и въведе система за управление на проекта, включително процедури за докладване на напредъка, процедури за мониторинг и комуникационен план в хъба.
▪ СЦ 1.3 Да се осигурят финансови ресурси и устойчиво финансово управление за гладко изпълнение на услугите на ДИХ Механика.
Дейността ще бъде изпълнена чрез следните работни задачи:
Задача 1. Създаване на екип по проекта
Екипът на проекта ще включва следния персонал назначен в ДИХ Механика: главен изпълнителен директор, Главен технически директор, финансов мениджър, координатор на проекта и Технически асистент. Критериите и избор на членове на екипа на проекта ще се извършва от ръководството на ДИХ Механика с участието на координатора Ингилиз Груп ЕООД. Ще бъдат разпределени отговорности и ще бъдат разработени длъжностни характеристики.
Задача 2. Установяване на системата за управление и координация.
Ще бъде разработена система за координация и управление на проекта. Системата ще включва процедури за наблюдение на дейностите, оценка на напредъка, както и докладване в рамките на организация. Системата за управление и координация и комуникационният план ще определят правилата и последващи процедури, честотата
на срещите и отчетността, методите за вътрешен контрол и оценка на качеството.
Задача 3. Срещи и докладване на напредъка
Съгласно въведената система за управление и координация ще се провеждат срещи по проекта за оценка и докладване на напредъка и проследяване на постигнатите резултати.
Задача 4. Финансово управление
Основна част от управлението на проекта е насочена към осигуряване на финансови ресурси и устойчивост на ДИХ Механика, така че финансовото управлението е идентифицирано като отделна задача, която ще продължи през всичките 36 месеца по време на изпълнение на проекта. Координаторът ще отговаря за финансово управление и устойчивост на проекта и ще гарантира осигуряване на финансово изпълнение на проекта.
Задача 5. Инфраструктура и доставки за управление на проекта
За изпълнение на проектните дейности, ДИХ Механика ще осигури работни помещения (офиси, заседателна зала и др.). По проекта ще бъдат осигурени 5 лаптопа за
нуждите на персонала. Необходимата инфраструктура за онлайн и дистанционна работа също ще бъдат инсталирани, за да се гарантира онлайн работен процес и сътрудничество на персонала на ДИХ Механика. |
936 528.18
|
0.00
|
Дейност 2 - Работен Пакет 2 Експериментална и тестова инфраструктура: Работният пакет има за цел да установи необходимата за функционирането на ХЪБ Механика експериментална и тестова инфраструктура. Целта на РП 2 е да създаде условия за предоставяне на услуги на МСП и публични субекти, свързани с дигитализацията на индустриалния процес.
Специфичните цели на РП 2 са:
▪ СЦ 2.1 Установяване на инфраструктура чрез закупуване на цифровизирани и роботизирани системи за обувната и кожено-галантерийната индустрия за тестване преди инвестиране на технологии от публичния и частния сектор.
▪ СЦ 2.2 Установяване на споделена експериментална инфраструктура за дигитализация, проектиране, изследване и развитие и създаване на прототипи в обувната индустрия.
▪ СЦ 2.3 Установяване на инфраструктура за повишаване на взаимодействието и обмена на знания между бизнеса и научни организации в областта на Индустрия 4.0.
Задача 1 - Тръжна процедура
Първата задача в РП 2 е да се подготви и проведе прозрачна тръжна процедура за закупуване на предвиденото оборудване. Като част от подготвителните дейности, ще бъдат разпалотени подробни тех нически спецификации в съответствие със специфичните нужди и предназначение на инфраструктурата за тестване на ХЪБ Механика.
Тръжната процедура ще се проведе съгласно ЕС и национални правила за избор на изпълнители.
Задача 2 - Закупуване на оборудване за центъра за дигитализация и индустриален дизайн.
Задачата е основополагаща за проекта като включва закупуване на необходимото за финкционирането на центъра за дигитализация и индустриален дизайн оборудване, в това число:
- Система за разкрояване на материали
- Система за ушиване на саи
- Частично роботизирана система за сглобяване на обувни изделия
- Система за създаване на ходила от органични материали
- Система за създаване на рециклирани табани
Всички системи включват роботизирани и 3D технологии, както и специализиран софтуер, които ще осигуряван дигитализация на процесите по прототипиране и индустриален дизайн. Оборудването е необходимо за установяване на споделена експериментална и тестова инфраструктура, която ще подкрепя МСП, дружества със средна пазарна капитализация и публични организации при разработване и тестване на нови технологии и продукти в обувната и кожено-галантерийната промишленост. ПРедвиденото за закупуване оборудване разполага с необходимите функционалности, които позволяват реализирането на услуги по тестване преди инвестиране - прототипиране на технологии ипродукти, дигитализация на технологии в обувната промишленост, подобряване на дигиталните умения и др.
В допълнение, предвидените за закупуване системи имат за цел да обработват органични, рециклирани и биоразградими материали, което ще позволи разработване и тестване на ниско-въглеродни технологии в обувното и кожено-галантерийното производство.
Задача 3. Инфраструктурна интеграция
Като последна задача за РП 2 ще е необходима инфраструктурна интеграция на закупените цифрови и роботизирани системи, с оглед установяването на напълно работещ център за цифров експериментален и промишлен дизайн, който ще позволи предоставяне на услуги по тестване преди инвестиране и услуги за научноизследователска и развойна дейност за МСП, публични субекти, партньори и членове на хъба. По време на тази задача ще бъдат извършени серия от тестове на центъра за индустриален дизайн, както и обучения на експертите на хъба, за да се гарантира готовност за работа с клиенти.
|
6 444 459.85
|
0.00
|
Дейност 3 - Работен пакет 3 Предоставяне на услуги от ДИХ Механика: Специфичните цели на Работен пакет 3 са:
СЦ 3.1 Да предоставя услуги за нови, цифрови и зелени технологии и разработване на продукти в обувната и кожено-галантерийната промишленост чрез осигуряване на специфичен експертен опит.
СЦ 3.2. Да подкрепя публични и частни субекти (МСП, малки предприятия със средна капитализация, публични организации и т.н.) в процеса на дигитална трансформация и въвеждане на цифрови и зелени технологии в техните производствени процеси, услуги и продукти чрез предоставяне на услуги по тестване преди инвестиране, обучения, работа в мрежа и консултански услуги.
СЦ 3.3. Да допринесе за регионалната и национална цифрова трансформация чрез подкрепа на публичния и частния сектор при въвеждането и развитието на цифрови и нисковъглеродни технологии в обувната и кожено-галантерийната промишленост.
Задача 1. Екип от експерти
За предоставяне на висококачествени и разнообразни услуги, DIH Mechanika се нуждае от набор от експерти, които да осигурят експертизата в областта на инженеринга, 3D дизайна, автоматизацията и дигиталната трансформация в публични и частни предприятия. Екипът от експерти ще включва: технолози, дизайнери, машинни оператори, ИТ експерти, консултанти по цифрова трансформация, обучители, консултанти по интелектуална собственост.
Експертите ще работят по проектите на хъба и ще предоставят услуги на клиентите на DIH на дневна ставка, като в бюджета на проекта са предвидени общо 3150 работни дни за екипа от експерти.
Задача 2. Разработване и предоставяне на услуги
Персоналът на ДИХ Механика заедно с експертите ще разработят и предоставят набор от услуги, свързани с дигиталната трансформация на обувната и кожено-галантерийната индустрия. Услугите са групирани в 4 категории: Тестване преди инвестиране, обучение и развитие на умения, подкрепа за намиране на инвестиции, работа в мрежа и достъп до иновационни екосистеми.
По предварителни проучвания са предвидени общо 507 услуги, които ще бъдат предоставени основно през втората и третата година от изпълнението на проекта.
Задача 3. Оценка
Оценката на цифровата зрялост на клиентите на ДИХ Механика ще бъде извършена преди и след предоставяне на услугите, за да се оценят резултатите от услугите на хъба.
Напредъкът в дигиталната трансформация на клиентите наДИХ Механика ще бъде оценен, наблюдаван и анализиран, за да се оцени нивото на успех на проекта и на хъба като организация, подкрепяща дигиталната трансформация.
Напредъкът в дигиталната трансформация и ефектът от предоставените услуги върху публичните и частните субекти ще бъдат обобщени в доклад за оценка на цифровата зрялост, който ще бъде представен на едно от мултипликационните събития в края на проекта. |
883 790.68
|
0.00
|
Дейност 4 - Работен пакет 4 Работа в мрежа и сътрудничество: Работен пакет 4 има за цел да създаде устойчива мрежа за развитие на иновативната регионална екосистема и ефективно сътрудничество между партньори, МСП, публични субекти, иновационни организации, НПО, финансови организации и др.
Специфичните цели на РП4 са:
▪ СЦ 4.1 Да се разработи и поддържа регионална карта на иновативната и бизнес екосистема, подкрепяща МСП и публичните субекти в полезни и устойчиви партньорства.
▪ СЦ 4.2. Да се развие мрежата за сътрудничество на ДИХ Механика на национално и европейско ниво с цел обмен на опит и най-добри практики, придобиване на ноу-хау и изграждане на капацитет, необходими за развитието на хъба, както и за разширяване на обхвата на услугите, предоставяни на публичния и частния сектор.
Задача 1. Картографиране
Персоналът на ДИХ Механика ще извърши картографиране на регионална екосистема – МСП, иновационни организации, публични субекти и други заинтересовани страни, които биха могли да си сътрудничат в процеса на цифрова трансформация на регионалната икономика. Картата ще включва и налична инфраструктура и съоръжения, свързани с Индустрия 4.0, компании за разработка на софтуер и др. Картата може да включва и други организации в подкрепа на бизнеса като бизнес инкубатори, ускорители и консултантски и обучаващи компании, които са част от регионалната екосистема за иновации и развитие.
Задача 2. Нетуъркинг събития
- Национални нетуъркинг събития – проектът предвижда организиране на 4 национални нетуъркинг събития с най-малко 30 участници – събитията ще целят активно участие и сътрудничество между всички регионални и национални заинтересовани страни – бизнес консултантски компании, акселератори и други подпомагащи бизнеса организации, бизнес ангели, иновативни предприятия , компании за разработка на софтуер и цифрови технологии, обществени организации и др.
- Международно събитие за сътрудничество с други ЕЦИХ – като част от работния пакет ще бъдат проведени 2 международни събития за работа в мрежа. Събитията ще се фокусират върху обмена на добри практики между ЕЦИХ, както и върху установяване на сътрудничество в предоставянето на услуги и партньорства за разширяване на обхвата на услугите на ДИХ Механика за МСП и публични субекти.
- Участие в събития за международно сътрудничество – задачата включва и участие на поне 2 участника в 2 събития всяка година организирани от DTA и други ЕЦИХ. Предвиждат се и еднократни сътрудничества – поне 4 годишно през 3-те години на изпълнение на проекта.
Задача 3. Обучение за обучители
Представители на екипа от обучители на ДИХ Механика ще участват в 20 еднодневни обучения, организирани от DTA или други ЕЦИХ с цел изграждане на експертиза и капацитет за предоставяне на висококачествени услуги. |
241 545.00
|
0.00
|
Дейност 5 - Работен пакет 5 Разпространение и комуникация: Основната цел на дейността е да повиши осведомеността на обществеността относно дейностите на ДИХ Механика и да разпространи резултатите от проекта. Целта на РП 5 е да популяризира центъра, услугите на ДИХ Механика и проекта чрез изпълнение на комуникационни задачи по време на целия период на изпълнение на проекта.
Специфичните цели на РП 5 са:
▪ СЦ 5.1 Да се разработи уеб сайт и лого на ДИХ Механика като фактор за повишаване на информираността и видимостта на центъра и неговите дейности и услуги.
▪ СЦ 5.2. Да се разпространят резултатите от проекта и да се мултиплицира ефектът от изпълнението на проекта, за да се повиши устойчивостта на проекта.
Задача 1. Уеб сайт и лого
Подизпълнител ще разработи уеб сайта и логото на ДИХ Механика. Корпоративният дизайн ще послужи на ДИХ Механика за популяризиране на дейностите и услугите на центъра. Уеб сайтът ще бъде достъпен на български и английски език и всички резултати от проекти, доклади за оценка, услуги и др. ще бъдат достъпни онлайн на него.
Задача 2. Промотиращ видео клип
С участието на подизпълнителя ще бъде изработен промотиращ видео клип, който ще бъде излъчен в регионални и национални електронни медии с цел популяризиране на дейността и услугите на ДИХ Механика.
Задача 3. Събития за разпространение и мултиплициране на резултати
ДИХ Механика ще организира 2 събития за разпространение и оценка на напредъка на проекта (1 събитие през втората и 1 събитие през третата година от изпълнението на проекта). Първото събитие ще има за цел да популяризира напредъка на проекта и да оцени напредъка по отношение на възможните подобрения в ефективността на дейностите на ДИХ Механика. Второто събитие ще се проведе в края на проекта и ще се фокусира върху представянето на постигнатите резултати, както и върху идентифицирането на възможностите за тяхното мултиплициране и устойчивост. |
191 671.34
|
0.00
|