Идентификация

Номер от ИСУН BG65ISPR001-3.001-0007-C01
Наименование на проекта "Усъвършенстване на подготовката на служителите на СДВР с полицейски правомощия"
Бенефициент 129009938 Столична дирекция на вътрешните работи (СДВР)
Източник на финансиране ФВС ==> Програма на Република България по фонд „Вътрешна сигурност“
Дата на сключване на договора/заповедта 17.11.2023
Дата на стартиране 17.11.2023
Дата на приключване 31.12.2029
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Столичната дирекция на вътрешните работи е областна дирекция на вътрешните работи, по смисъла на ЗМВР. Дирекцията разполага с най- многоброен личен състав, предвид териториалната й компетентност, простираща се в столицата на Република България и нейн най- многолюден град- гр. София. Столичният град е най- често посещаван от граждани на ЕС, както по служебни, така и по лични цели. Поддържането на ниски нива на престъпност в този смисъл следва да бъде разглеждано като общоевропейски приоритет. Географското положение на гр. София, в близост до границата на Република България с Република Сърбия го поставя на т.н. „Балкански път“, представляващ сухопътен маршрут за преминаване на граждани и стоки от Азия към Европа. В структурата на СДВР са включени организационни единици, осъществяващи дейност както по опазването на обществения ред, така и такива, притежаващи специфични функции- проникване и задържане в случаи на подготвяни и/или осъществявани престъпления, характеризиращи се с висока степен на опасност.Акцент върху значимостта на функциите на СДВР се поставя и върху противодействието на „тежката престъпност".Проектното предложение предвижда създаване на благоприятни условия за подобряване на професионалната подготовка на служителите на СДВР чрез осъществяване на инвестиции в инфраструктурата и обмен на знания, включващ: 1."Подобряване на стрелковата подготовка на служителите на СДВР чрез реновиране на служебно стрелбище и провеждане на обучения; 2."Подобряване на тактическата подготовка на служителите на СДВР чрез изграждане на симулационен полигон за тактически действия и провеждане на обучения; 3."Подобряване на специализираната подготовка на служители на СДВР чрез организиране на съвместни обучения, обмяна на опит за осъществяване на преглед, анализ и предложения за подобряване и изготвяне на взаимна стратегия за действия при подготвяни, осъществяващи се или вече извършени престъпления по линия на „тежката престъпност“.
Дейности
  • Дейност: "Подобряване на стрелковата подготовка на служителите на Столичната дирекция на вътрешните работи чрез реновиране на служебно стрелбище и провеждане на обучения": Осъществяване на СМР за реновиране на служебно- закрито стрелбище, с адрес: гр. София, ул. "Антим I" 5, сграда - IV- та категория строеж, съгласно ЗУТ. Стрелбището, предстоящ обект на строителните дейности се намира в централната сграда на Столичната дирекция на вътрешните работи, в гр. София, ул. "Антим I". Сградата притежава идентификатор кв. 245, парцел VIII, гр. София, а ползването ѝ от СДВР се извършва на основание АДС 816 МВР/2000 г. Обектът на строително- ремонтните работи е използван по предназначение, за провеждане на периодичната и законово изискуема подготовка на полицейските служители, притежаващи качество "полицейски органи" по смисъла на чл. 57, ал. 1 във връзка с чл. 142, ал. 1, т. 1 от Закона за Министерството на вътрешните работи (ЗМВР), назначени за изпълнение на служебните си задължения в структурите на Столичната дирекция на вътрешните работи. Обектът е единственото съоръжение от посочения тип "закрито стрелбище", с което СДВР разполага за осъществяване на професионалната подготовка на служители. Индикативният брой на служители, извършващи "стрелкова подготовка" в посочения обект може да бъде определен на приблизително 4000 бр. полицейски органи. Към момента на подаване на настоящото предложение и съобразно предвидените за изпълнение дейности, материалните условия в посочения обект са незадоволителни и не са съразмерни с възлаганите на полицейските органи отговорности (имайки предвид статута на гр. София като столица на Република България, населението ѝ, отреждащо ѝ 12- то място по численост в ЕС, площта, на която е разположена, географското ѝ разположение- фактори, които могат поотделно и в единството си да бъдат определени като "криминогенни").Конкретните предвидени строителни дейности са демонтаж на стари облицовки; покриване на стените със специални удъропоглъщащи плочи на каучукова основа. На мястото на наличните дървени куршумоуловители се предвижда монтаж на метални щитове по тавана и колоните. На демонтиране подлежат старите паравани, които да бъдат заменени от нови стоманени такива, за предпазване на стрелците един от друг, в случай на завъртане и произвеждане на случаен изстрел. Изисква се демонтаж на наличното осветление и монтаж на ново осветление (осветителни тела на всяка дистанция). Подлежащите на доставка (изработка, доставка и монтаж) стоки, които ще бъдат влагани в процеса на строителство са: 1 брой дънен куршумоуловител; пожароустойчиви метални врати; 4 броя метални щитове от ламарина. На ремонт подлежи и съществуващата вентилационна инсталация, чрез подмяна на амортизираните вентилатори. Срок за изпълнение: 120 календарни дни. Индикативна стойност на СМР: 63 524, 70 лв.; Индикативна стойност на оборудване: 59 351.84 лв. Изпълнението на дейността ще подобри материалните условия при които се осъществява професионалната подготовка на полицейските органи, което като своя необходима последица ще доведе до подобряване на специфичните качества на служителите при възникващите сутиации на подготвяни и/или осъществявани престъпления. Професионалното обучение по месторабота е законоворегламентиран процес, като съгласно чл. 170, ал. 1 от ЗМВР то е една от формите за провеждане на професионална подготовка. Държавните служители с полицейски правомощия са длъжни да поддържат и повишават подготовката си чрез професионално обучение. , Договорена стойност: 122 876.54 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: "Подобряване на тактическата подготовка на служителите на Столичната дирекция на вътрешните работи чрез изграждане на симулационен учебен полигон за тактически действия и провеждане на обучения": Осъществяване на инвестиционно проектиране, авторски надзор и строителство за изграждане на учебен полигон за тактически действия, в недвижим имот, стопанисван от СДВР в гр. София, кв. Бенковски, ул. "Лазар Михайлов" 165. За имота е издаден АПДС 3403/20.01.2021.СДВР не разполага с обект, предвиден за осъществяване на тактическа подготовка. Инв. проект и упражняването на авторски надзор по време на строителството на проекта следва да отговорят на съответните законови изисквания и да съответветстват на инвестиционното намерение на Възложителя (директор на СДВР), а именно: Проектирането да е еднофазно и да включва изготвяне на инвестиционен проект във фаза „Работен проект“ за изпълнение на строително-монтажните работи със следните части: Част: „Архитектурна“, Част: „Конструктивна“, Част: „Геодезия“,Част: „Пожарна безопасност“, Част: „План по безопасност и здраве“, Част: „План за управление на строителните отпадъци“, Част: „Технологична“, Част: „Количествено- стойностни сметки“, Други части, при наличие на изисквания в приложимата нормативна уредба. Упражняването на авторски надзор по време на строителството следва да бъде осъществявано съгласно одобрените проектни документации, приложимата нормативна уредба, т-ка спецификация на Възложителя, посредством експертите – проектанти по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават квалификация, съответстваща на заложените в процедурата минимални изисквания към съответния експерт проектант и са предварително одобрени от Възложителя. Изготвянето на оценка на съответствие и упражняването на строителен надзор включва: Изготвяне на комплексен доклад на основание чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите. Частите на инвестиционния проект, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им със съществените изисквания към строежите (чл. 142, ал. 5 от ЗУТ).Строителният надзор се осъществява в обема, посочен в чл.168 от ЗУТ. Стойности за проектиране и упражняване на авторски надзор : 10 000 лв.; оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор: 6000 лв. Полигонът следва да послужи за извършване подготовка и подобряване на получената такава за реакция в среда, максимално приближаваща се до реалната при подготвяни, осъществяващи се или вече извършени престъпления.Приблизителната площ на обекта възлиза на около 300 кв. м.Предвижда се изравняване на терена и полагане на настилка, чрез система от модули/конструкции (позволяващи местене, разглобяване и сглобяване под други форми) да бъде симулирана реална среда, тип „жилищна сграда“/“жилищни сгради“. Предвижда се модулите да бъдат от материал, устойчив на метеорологични условия. Предвижда се също така осигуряване на технологична възможност за присъствие на наблюдаващи/оценяващи лица/инструктори (над горепосочената с-ма от модули) за наблюдаване.Подлежащите на доставка (изработка, доставка и монтаж) стоки, които ще бъдат влагани в процеса на строителство са споменатите модули/конструкции (10 бр.) и метална клетка (1 бр.), която да служи за осигуряване на възможност за наблюдение по време на обученията. Индикативна стойност на СМР: 39 587, 76 лв. (10 000 лв. - изготвяне на инвестиционен проект и авторски надзор, 6000 лв.- оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор, стоително- монтажни работи: 23 587, 76 лв.; индикативна стойност на оборудване: 28 156.21 лв. Изпълнението на дейността ще създаде собствени (за Столичната дирекция на вътрешните работи) материални условия, при които да се осъществява професионалната подготовка, което като своя последица ще доведе до подобряване на специфичните качества на служителите при възникващите сутуации на подготвяни и/или осъществявани престъпления, налагащи осъществяване на задържане/проникване в недвижими имоти/употреба на физическа сила и помощни средства, при регламентираните предпоставки. , Договорена стойност: 67 743.97 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: "Подобряване на специализираната подготовка на служителите на СДВР чрез организириране на съвместни обучения, обмяна на опит за осъществяване на преглед, анализ и формулиране на предложения за подобряване и изготвяне на взаимна стратегия при престъпления по линия на "тежката престъпност".: Организиране на съвместни обучения в гр. София с участието на служители на СДВР, притежаващи правомощия за противодействие на "тежката престъпност" , както и с участието на служители от сходни структури от Европейския съюз и осигурени лектори. На обсъждане ще бъдат представени действащите законови механизми, насочени за противодействие на престъпността, споделяне на добър опит и препоръки относно срещаните затруднения при сътрудничество, както и случаи на реагиране при престъпна дейност, инициирана в България, продължавана и довършвана в други страни от ЕС, и/или случаи в обратния хронологичен ред. Предвидената дейност може да бъде идентифицирана като попадаща в понятието "професионална подготовка"- "специализирана подготовка" по смисъла на Наредба 8121з- 433 от 16.03.2017 г за професионалната обучение на служителите на МВР. Организирането на обученията ще бъде предхождано от етап на тематична подготовка, включваща: 1.идентифициране на сфери на "тежката престъпност", притежаващи "транснационален елемент"; 2. Приоритизиране съобразно предходен опит на сферите с най- висока потребност от осъществяване на взаимодействие между сходни на СДВР структури в ЕС; 3. Проучване на приложимата база- актове на ЕС, национално законодателство на страни- членки; 4. Осъществяване на кореспонденция и споделяне на контакти за изследване на готовността за евентуално участие в организирани от СДВР обучения от сходни структури. 5. Прогнозиране на конкретен брой участници.Координиране с национално звено на CEPOL .Организирането на съвместните обучения ще бъде осъществено чрез възлагане на обществена поръчка с обект: "предоставяне на услуги" по чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП, включващи основни дейности по: осигуряване на хотелско настаняване, наем на зали, осигуряване на хранене, осигуряване на техника за обезпечаване на презентационни мероприятия; осигуряване на превод; осигуряване на самолетни билети (за участници от сходни структури от ЕС) по обособена позиция 1 и осигуряване на квалифицирани експерти - лектори по обособена позиция 2. В количествен аспект се предвиждат 2 бр. съвместни обучения, които да бъдат проведени в гр. София. Предвижда се обученията в гр. София да бъдат двудневни, като в същите да вземат участие 20 представители на МВР и 10 представители на сходни- партньорски служби в ЕС. Обмяната на опит, осъществявана чрез гостуване (обучение, анализ на добри практики, придобиване на нови познания) на представители на партньорска служба ще бъде осъществено по седалището на СДВР. Индикативен брой на изпращаните служители от партньорски служби - 5 бр. Предвижда се гостуващите (командированите служители) от партньорски служби да се запознаят практически с осъществяваните дейности по направление на "тежката престъпност", да формулират свои изводи и да споделят добри практики (включително чрез използване на придобитите в обученията по проекта) и да участват заедно с представители на МВР, екипа за изпълнение и управление на проекта във финализиране на изготвяната стратегия за реакция. Разходите за хотелско настаняване, включително осигуряване на хранене и самолетни билети се предвижда като част от предмета на възлагане на обществена поръчка. Детайлно описание на предстоящите за възлагане услуги е посочено в приложение към финансовата обосновка. Изпълнението ще спомогне за подобряване на специфичните качества на служителите при подготвяни и/или осъществявани "тежки" престъпления в различни държави членки на ЕС, чрез по- задълбочено познаване на приложимото законодателство и възможност за ускорена реакция при постъпване на данни за извършвани престъпления. , Договорена стойност: 79 790.75 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: "Организация, управление и контрол по изпълнението на проекта"; с поддейности: 4.1. "Дейност по управление на проекта" 4.2. "Дейност по изпълнение на проекта": Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран екип за управление на проекта: включващ ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник (екип за управление). Изпълнението на проекта ще се осъществява от сформиран екип за и изпълнение, включващ експерти в състав: 1. експерт „Връзки с партньорски служби за организиране на обучения“; 2. Експерт „Строителни дейности:; 3. „Експерт „Анализ на нормативна база и стратегии за бърза реакция при „тежки пресъпления с транснационален елемент“. Целта на създавания екип за управление се изразява в упражняване на управление на проекта и координиране на възлаганите задачи по изпълнение на проекта. Целта на създавания екип за изпълнение на проекта се изразява в подготовка на фактическото изпълнение на дейностите ( по време на създадената проектна готовност), както и постоянно отчитане реализацията на проекта, съобразно поставените цели и търсени резултати. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на проекта. Предвидените длъжности няма да се дублират, а в случаите когато естеството на съответната дейност изисква, същите ще оперират в условия на сътрудничество, при ясно формулирани правила за това. , Договорена стойност: 31 067.91 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: "Осигуряване на прозрачност, комуникация и видимост на проект: "Усъвършенстване на подготовката на служителите на СДВР с полицейски правомощия": Избран е подход, позволяващ повишаване на осведомеността за планираното и постигнатото с финансиране на Европейския съюз и за информиране на широката общественост. В конкретен аспект подходът за постигане на видимост и прозрачност ще бъде осъществен чрез отразяване на информация за целите на проекта, целевите групи- служители на Министерството на вътрешните работи (включително чрез отразяване в социалните медии). При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация ще бъде съобразено изискването на чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060, като ще бъдат предприети минимално изискваните съглано посочената разпоредба мерки за видимост, прозрачност и комуникация: публикуване на служебен уебсайт и в социалните мрежи на кратко описание на операциите, съразмерно с равнището на подкрепа, включване по видим начин на текстове, подчертаващии подкрепата от Съюза, в съответните документи и комуникационни материали, поставяне на устойчиви табели, видими за обществеността, с открояване на емблемата на ЕС. се предвижда възлагане на изработване и доставка на информационни листовки; брандирани папки, брандирани тефтери. Предвижда се и искане за оказване на съдействие за медийно отразяване. В допълнение се предвижда възлагане на изработването на рекламни материали: флаери (дипляни); тефтери; транспарант; грамоти за участници; химикалки. Предвижда се обозначителните табели да бъдат поставяни в близост до обектите с предстоящо строителство, периодично да бъдат разпространявани на флаери (в седалищата на районни управления в гр. София, седалища на отдели в СДВР; сграда на СДВР; сгради на отдели БДС и "Миграция"- всички в град София; сгради на други структури на МВР; разпространяване за ползване на брандирани тефтери. Чрез изискване за оказване на съдействие от Пресцентър- МВР се предвижда отбелязване на стартиращи, провеждащи се и приключили дейности по проекта. По идентичен начин се предвижда и съдействие от Пресцентър- МВР за публикуване на съобщения в електронни медии за стартиращи, провеждащи се и приключили дейности по проекта, както и медийно отразяване с актциране на подкрепата на Европейския съюз и постигнатите резултати при успешно приключване на дейностите по проекта. Индикативни стойности относно комуникация: минимум три броя отразяване на събития посредством съдействие от Пресцентър- МВР, периодично публикуване на информация на служебната интернет страница и на поддържания фейсбук профил на СДВР., Договорена стойност: 6 600.35 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти за предотвратяване на престъпления, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой изградени/закупени/модернизирани компоненти на инфраструктурата/свързани със сигурността съоръжения/ инструменти/механизми, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Брой програми за обмен/семинари/проучвателни посещения, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Брой участници в дейности по обучение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3 425.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Брой участници, които докладват три месеца след обучителната дейност, че използват уменията и компетентностите, придобити по време на обучителната дейност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 808.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Брой участници, които считат обучителната дейност за полезна за своята работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 810.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 308 079.52 BGN
БФП 308 079.52 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 75.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на информационни материали за проект: „Усъвършенстване на подготовката на служителите на СДВР с полицейски правомощия", Прогнозна стойност: 1 940.19
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Извършване на логистика и осигуряване на лектори за обучения на тема: "Превенция и борба с тежката и организирана престъпност с трансграничен елемент" с две обособени позиции: 1."Извършване на логистика за обучения на тема: "Превенция и борба с тежката и организирана престъпност с трансграничен елемент" и 2. Осигуряване на лектори за обучения на тема: "Превенция и борба с тежката и организирана престъпност с трансграничен елемент"., Прогнозна стойност: 79 790.75
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Изграждане на симулационен полигон за тактически действия", Прогнозна стойност: 51 743.76
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: "Осъществяване на оценка на съответствието на инвестиционен проект и упражняване на строителен надзор на обект: "Изграждане на симулационен полигон за тактически действия", Прогнозна стойност: 6 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: "Проектиране и упражняване на авторски надзор на обект: "Изграждане на симулационен полигон за тактически действия"., Прогнозна стойност: 10 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: "Реновиране на служебно стрелбище" , Прогнозна стойност: 123 876.54

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN