Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 69 447 дървета
English

Програма: Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Изграждането на жп връзка до летище Пловдив ще подпомогне създаването на градска железница чрез използване на трасетата на съществуващата железопътна инфраструктура, което от своя страна ще осигури по-голяма ефективност на разходите, обслужване на транспортната схема на града и допълнителни транспортни връзки.
Към настоящия момент не съществува комбиниран транспорт, който да обслужва нуждите на пътническите и товарните превози, осъществявайки връзка между железопътната инфраструктура и летище Пловдив, което се намира в близост до с. Крумово (3,2 км) и гр. Пловдив (16 км). Край селото минава жп линия Крумово-Асеновград, а гара Крумово е разположена в северния край на населеното място. Гара Крумово е включена в проекта за развитие на жп възел Пловдив, изпълняван по МСЕ 2014-2020. Съгласно предпроектното проучване модернизираната отсечка Крумово-гара Пловдив ще бъде използвана като част от необходимата връзка с летището. 
Осигуряването на жп връзка на гара Крумово с летище Пловдив, заедно с проекта за възел Пловдив и плановете за концесия и развитие на летището, ще подкрепят развитието на транспортната свързаност в рамките на гр. Пловдив, осигурявайки безопасен, надежден, екологичен и бърз превоз. Проектът ще допринесе за намаляване замърсяването на въздуха, задръстванията и риска от инциденти, причинени от автомобилния транспорт.
Настоящото проектно предложение включва изпълнението на подготвителните дейности, необходими за достигане на пълна зрялост за изграждане на жп връзка с летище Пловдив. Дейностите по проекта включват:
1)Изготвяне на инвестиционен проект и ПУП
2)Оценка на съответствието с изискванията на ЗУТ
3)Оценка на съответствието с изискванията на ТСОС
4)ОВОС
5)Теренни археологически проучвания
6)Отчуждителни процедури и придобиване на земя
7)Изготвяне на АРП и др. документи за кандидатстване за финансиране
8)Информация и публичност
9)Управление на проекта.
Периодът за изпълнение е 01.01.2024 г. - 31.07.2028 г.
Продължава в Приложение №1.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на инвестиционен проект и подробен устройствен план : Дейност 1 обхваща изпълнение на следните основни задачи: Задача 1: Изготвяне на идеен и технически проект и технически спецификации за строителство за връзка между железопътната инфраструктура и летище Пловдив - Идеен и технически проект в пълния им обем, съгласно изискванията на Възложителя, изискванията на Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Технически изисквания към елементите на железопътната инфраструктура, както и на Техническите спецификации за оперативна съвместимост, приложимото европейско и българско законодателство, по всички необходими проектни части. Идейният и техническият проект трябва да съдържат необходимата документация (необходимите чертежи, обяснителни записки, изчисления, симулации и др.), доказваща съответствието с изискванията за оперативна съвместимост, така както са дефинирани в съответните ТСОС. - Съгласуване на изготвените идеен и технически проект с външни институции, съгласно изискванията на ЗУТ, и подготовка на документи за изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието във връзка с издаване на разрешение за строеж; - Изготвяне и предаване на специализирана информация за нуждите на ГИС на ДП НКЖИ; - Изготвяне и предаване на технически спецификации за строителство. Задача 2: Изготвяне на подробни устройствени планове (ПУП) Задачата включва: - Изготвяне на задания за изработване на проекти за ПУП; - Изготвяне на проекти за ПУП; - Съгласуване на проекти за ПУП; - Изработване на проект за изменение на Кадастралната карта и кадастралните регистри (КККР); - Изготвяне на документи за отчуждителни процедури. Изпълнението на дейността започва от м. януари 2024 г. с подготовка на документация за провеждане на процедура по ЗОП. 4 243 750.00 0.00
Оценка на съответствието с изискванията на ЗУТ: В обхвата на тази дейност се включва извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите съгласно ЗУТ. Изпълнението на дейността включва изготвянето на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ, като е необходимо да се извърши оценка на съответствието и на част "Конструктивна". Съгласно изискванията на ЗУТ, лицата, които извършват оценка на съответствието на проекта, трябва да имат удостоверение за упражняване на гореописаните дейности. В резултат ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите съгласно ЗУТ във връзка с издаване на разрешение за строеж. Изпълнението на дейността започва от м. януари 2024 г. с подготовка на документация за провеждане на процедура по ЗОП. 424 375.00 0.00
Оценка на съответствието с изискванията на ТСОС: В обхвата на тази дейност се включва извършване на оценка на съответствието на техническия проект с техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС) и издаване на междинен сертификат за подсистеми "Инфраструктура", "Енергия" и "Контрол, управление и сигнализация". Ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на техническия проект с ТСОС и ще бъде издаден междинен сертификат за проверка по смисъла на Директива (ЕО) 2016/797 от 11.05.2016 г. и в съответствие с изискванията на Закона за железопътния транспорт и Наредба № 57/09.06.2004 г. за постигане на оперативна съвместимост на националната железопътна система с железопътната система на Европейския съюз. Изпълнението на дейността започва от м. март 2026 г. с подготовка на тръжна документация за провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП. 21 310.50 0.00
Оценка на въздействието върху околната среда: Във връзка с извършването на ОВОС, от страна на Бенефициента са изпълнени следните действия: В съответствие със Закона за опазване на околната среда, Наредбата за условията и реда за ОВОС и Наредбата за оценка за съвместимост, НКЖИ е подготвила и подала уведомление до компетентния орган (РИОСВ-Пловдив) за инвестиционното предложение за получаване на становище. Компетентният орган – Регионалната инспекция по околната среда и водите-Пловдив към Министерството на околната среда и водите – е определила приложимите процедури по реда на глава VI от Закона за опазване на околната среда и чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие. С полученото в НКЖИ Становище изх. № ОВОС-615-7/28.05.2020 г., Регионална инспекция по околната среда и водите-Пловдив постановява, че ИП подлежи на процедура по преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС. Впоследствие от страна на НКЖИ е взето решение да се извърши процедура по задължителна ОВОС, поради което е изпратено искане с изх. № ЖИ-12119/23.03.2021 г. до компетентния орган РИОСВ - Пловдив да бъде приложена разпоредбата на чл. 93, ал. 9, т. 1 от Закона за опазване на околната среда и да се проведе задължителна ОВОС за инвестиционното предложение. С писмо изх. № ОВОС-615-12/09.04.2021 г. компетентният орган РИОСВ-Пловдив се произнася по отправеното искане и дава указания за следващите стъпки от процедурата по задължителна ОВОС, които НКЖИ следва да предприеме. Направено е заключение, че инвестиционното предложение няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитените зони, тъй като ИП не попада в границите на защитени зони от Натура 2000. Процедурата по ОВОС не е продължила към онзи момент и е прекратена с Решение ПВ-38-П/16.12.2022 г. на директора на РИОСВ-Пловдив, тъй като не е било възможно НКЖИ да предостави необходимата информация за разработването на доклада за ОВОС, поради липсата на избран проектант и консултант на проекта и осигурено финансиране. За извършването на ОВОС е необходимо да се изпълнят следните допълнителни задачи, които са включени в обхвата на настоящата Дейност 4: Задача 1: Изготвяне на информация за провеждането на консултации със специализирани ведомства и представители на засегнатата общественост и изработване на задание за обхват и съдържание на ОВОС, в което се включват и резултатите от консултациите. Задача 2: Разработване на Доклад за ОВОС в съответствие със заданието. Задача 3: Оценяване на въздействието на инвестиционното предложение върху климата (например естеството и степента на емисиите на парникови газове) и уязвимостта на инвестиционното предложение спрямо изменението на климата. Задача 4: Оценка качеството на доклада за ОВОС от компетентния орган (РИОСВ - Пловдив). Задача 5: Провеждане на обществени обсъждания със засегнатите общини, райони и кметства. Задача 6: Издаване на Решение по ОВОС от Компетентния орган (РИОСВ - Пловдив). Изпълнението на дейността ще стартира от м. август 2025 г. с подготовка на тръжна документация за провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП. 8 450.90 0.00
Извършване на теренни археологически проучвания за издирване на археологически обекти: В обхвата на дейността са включени следните задачи: Задача 1: Организиране на посещения на място и теренни проучвания по протежение на трасето на железопътния участък, обхванат от предложеното действие Тези посещения и проучвания имат за цел да установят дали някои археологически обекти в обхвата на проекта могат да бъдат засегнати или унищожени от последващото изпълнение на проекта. При констатирани археологически обекти ще бъде извършено цялостно спасително археологическо проучване на застрашените ценности по реда на чл. 161, ал. 1 и 2 от Закона за културното наследство. Като алтернатива трябва да се осигури надзор от експерти археолози по време на строителните работи, когато не се предвиждат дейности извън съществуващото трасе. Основните дейности са съобразени с изискванията за теренни археологически проучвания по смисъла на Закона за културното наследство, чл. 147, ал. 1-4, т. 1 и съгласно чл. 4 и чл. 6, ал. 1, т. 1 от Наредба № З-00-0001 от 14 февруари 2011 г. за теренни археологически проучвания, издадена от министъра на културата. Задача 2: Изготвяне на Доклад за резултатите от проучването След организирането на посещенията и проучванията, заключенията ще бъдат обобщени в доклад. Докладът ще съдържа резултати от проучването на железопътния участък в наличните източници на информация и събиране на данни за регистрираните археологически обекти и за спецификата на изследваните площи. В случай на открити археологически обекти, докладът на консултанта ще включва мерки за опазване на наследството за спасителни археологически разкопки и мониторинг, които трябва да се прилагат по време на строителството съгласно чл. 161, ал. 1 и 2 от Закона за културното наследство. Изпълнението на дейността ще стартира от м. февруари 2026 г. с подготовка на тръжна документация за провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП. 8 500.00 0.00
Провеждане на отчуждителни процедури и придобиване на земя : Тази дейност има за цел осигуряване на необходимите площи за цялостно постигане целите на проекта. Придобиването ще бъде в съответствие с Подробния устройствен план, който предстои да бъде разработен по проекта в Дейност 1. Дейността включва отчуждаване на имоти, необходими за изграждането на връзката между железопътната инфраструктура и летище Пловдив и попадащи на територията на землищата на селата Крумово и Ягодово. Общата площ на засегнатите земи е около 85 декара. От тях около 56 декара са частни земи, които са предмет на обезщетяване. Останалите земи на площ от 29 декара са общинска и държавна собственост, която ще бъде прехвърлена безвъзмездно. Дейността ще стартира от м. август 2027 г. 88 905.60 0.00
Изготвяне на АРП и всички други необходими документи за кандидатстване за финансиране: В обхвата на дейността са включени следните задачи: Задача 1: Изготвяне на анализ на разходите и ползите за проекта Анализ "разходи – ползи" ще бъде изготвен съобразно изискванията на финансиращата институция. Целта на анализа на разходите и ползите е да допринесе за оценяването на инвестиционния проект, за да се определи: -дали инвестиционният проект заслужава да бъде съфинансиран (от икономическа гледна точка); -дали инвестиционният проект се нуждае от съфинансиране (от финансова гледна точка). Задача 2: Изготвяне на Формуляр за кандидатстване и всички други документи, необходими за осигуряване на финансиране за реализацията на проекта (СМР). Задачата ще бъде изпълнена при спазване изискванията на финансиращата институция и указанията на Бенефициента. Документите ще бъдат изготвени в обхват и съдържание, спазвайки необходимите образци и изисквания. Изпълнението на дейността ще стартира от м. август 2026 г. с подготовка на тръжна документация за провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП. 180 000.00 0.00
Информация и публичност: Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация (публичност) ще бъдат съобразени с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките за кандидатстване по ПТС и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост, прозрачност и комуникация 2021-2027 г. и включват: - Поставяне на емблемата на ЕС на всички документи, които ще се изготвят по проекта; - Изготвяне и поставяне на плакат за проекта в сградата на НКЖИ, на който ще бъде посочена финансовата подкрепа от Европейския съюз; - Информация за проекта ще бъде публикувана на официалния сайт на НКЖИ, в секцията за проекти по Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г. - Публикуване на информация за проекта на официалния сайт на НКЖИ, в секцията за проекти по Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.; - Публикуване на банер, насочващ към страницата на Управляващия орган, както и информация за изпълнявания проект, на заглавната страница на уебсайта на Изпълнителя, избран за изготвяне на инвестиционен проект и ПУП. Мерките за информация и публичност са заложени в изготвения от Бенефициента Комуникационен план за проекта, който беше изпратен до УО на ПТС за съгласуване по електронна поща на 12.01.2024 г., преди първоначалното подаване на формуляр за кандидатстване за проекта. На 01.02.2024 г. е получен отговор от УО, че Комуникационният план е съгласуван без забележки. Впоследствие, при подготовката на настоящия формуляр, в комуникационния план са нанесени промените по отношение период за изпълнение и стойност на проекта. Предвид че няма промяна в заложените в плана дейности по публичност, същият е изпратен на УО само за информация. В раздел 14. "Прикачени документи" са приложени подписан актуализиран Комуникационен план и електронната кореспонденция от 2024 г. по първоначалното му съгласуване. Дейността стартира от м. януари 2024 г. и ще се изпълнява през целия период на проекта. 100.00 0.00
Управление на проекта: Тази дейност ще подпомага изпълнението на целите на проекта и се отнася до подкрепа на организацията и управлението му от страна на НКЖИ. Основните задачи са: подготовка на формуляр за кандидатстване за финансиране на настоящото проектно предложение за техническа помощ; координация на техническите и административни дейности, мониторинг на техническия и финансов напредък и контрол на направените разходи, изготвяне на доклади, финансови отчети и др., организиране на технически срещи, комуникационни дейности, отчитане и одит, управление на времето, риска, промяната и качеството; контрол на разходите за изпълнение на отделните дeйности и извършване на плащанията; контрол на системата за комуникация между Възложител и Изпълнители. Допустими разходи в тази дейност са: - Разходи за възнаграждения на екипа от експерти, отговорни за управлението, включително социални, здравни осигурителни вноски, възнаграждения по време на редовен платен годишен отпуск и обезщетения за временна нетрудоспособност за сметка на работодателя, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда; - Разходи във връзка с управлението, верифицирането и одити при изпълнението на проекта; - Разходи за командировки (дневни, нощувки, пътни); - Разходи за административни такси и разрешителни и др. Началото на дейността съвпада с началото на проекта – м. януари 2024 г., и ще се изпълнява до приключването му. Стойността на дейността е в размер до 10% от общите допустими разходи по проекта. 497 539.20 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.