Описание и анализ на работните процеси: Изпълнението на Дейност 1 започва от 4 -ти проектен месец, считано от датата на обявяване на обществена поръчка с предмет "Разработване и внедряване на Интегрирана автоматизирана информационна система /ИАИС/ за безопасност и устойчивост на морския транспорт "MarTaSS" за нуждите на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ и е с продължителност от 2 месеца. Описанието на работните процеси е важна предпоставка за изпълнението на Дейност 2 и Дейност 3 по проекта. Описанието на работните процеси трябва да обхване следните категории процеси:
• Работни процеси по предоставяне на информационни услуги и режими от ИАМА;
• Работни процеси по осъществяване на дейностите по наблюдение и превенция на ИАМА;
• Работни процеси, които попадат в обхвата на ИАИС;
• Работни процеси, чието детайлно описание е от съществено значение за внедряване изискванията на Регламент ЕС 2016/679 за защита на личните данни.
Дейност 1 включва следните поддейности:
• Описание на работните процеси в ИАМА в текущо състояние;
• Описание на работните процеси в ИАМА в бъдещо състояние с оглед измененията в процесите и/или внедряването на нови процеси във връзка с изпълнението на Дейност 2 и Дейност 3.
• Разработване на вътрешни процедури за ИАМА, които регламентират променените и/или нови процеси във основа на изпълнението на Дейност 2 и Дейност 3.
Стойността на Дейност 1 е в размер на 84 000,00лева с включен ДДС. Стойността на дейността е включена в бюджета на проекта- I. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, 9. Разходи за други услуги. |
84 000.00
|
0.00
|
Изготвяне на системен проект: В изпълнение на Дейност 2 ще бъде избран Изпълнител съгласно разпоредбите на ЗОП, който да изготви системен проект. В Системния проект трябва да са описани всички изисквания за реализирането на системата. Дейност 2 започва от 6-ти проектен месец, считано от обявяване на обществена поръчка с предмет "Разработване и внедряване на Интегрирана автоматизирана информационна система /ИАИС/ за безопасност и устойчивост на морския транспорт "MarTaSS" за нуждите на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ и е с продължителност 2 месеца. Системният проект ще обхваща, както следва:
• Работен проект за реализиране на ИАИС на базата на техническото задание;
• Детайлни изисквания и бизнес процеси, които трябва да се реализират в системата;
• Дизайн на информационната система, хардуерната и комуникационната инфраструктура;
• План за техническа реализация;
• Определяне на потребителския интерфейс и спомагателните технически средства за неговото внедряване и използване.
Системният проект подлежи на одобрение от Възложителя. В случай на забележки, корекции или допълнения от страна на Възложителя, Изпълнителят ще ги отрази в системния проект в срок, определен от Възложителя. На базата на разработената детайлна спецификация ще се изготви системен технически проект, включващ детайлна архитектура и технически дизайн, логически и физически модел на данните, прототипи на потребителския интерфейс и интерфейсите за интеграция с други системи, регистри и институции. При дефинирането на спецификациите следва да се предвиди системата да не съхранява данни, на които Възложителят не е първичен администратор, ако има възможност за извличането им в реално време от регистрите на съответния първичен администратор.
Системата трябва бъде проектирана да бъде гъвкава и лесно адаптивна, което ще позволи лесна поддръжка и адаптиране при законодателни, административни, структурни или организационни промени, водещи до промени в работните процеси.
Системният проект ще описва:
• Системна архитектура на високо ниво;
• Слой за управление на бази данни;
• Бизнес слой – системно програмно осигуряване;
• Обмен на информация;
• Интерфейс за външни потребители.
Стойността на Дейност 2 е в размер на 108 000 лева с включен ДДС. Стойността на дейността е включена в бюджета на проекта- I. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, 9. Разходи за други услуги. |
108 000.00
|
0.00
|
Реализиране на ИАИС: В изпълнение на Дейност 3 ще бъде избран Изпълнител съгласно разпоредбите на ЗОП с предмет "Разработване и внедряване на Интегрирана автоматизирана информационна система /ИАИС/ за безопасност и устойчивост на морския транспорт "MarTaSS" за нуждите на Изпълнителна агенция „Морска администрация“. Дейност 3 започва от 8-ми проектен месец и е с продължителност 16 месеца.
Дейността обхваща:
• Реализиране на модул (подсистема) за наблюдение и контрол с достъп до външни информационни системи;
• Реализиране на модул (подсистема) с инструменти за подпомагане на оперативната дейност, включително за обработка и архивиране на данните;
• Реализиране на модул (подсистема) за бърза и защитена оперативна връзка;
• Доставка и инсталиране на интегрирана работна станция за работа с ИАИС;
• Реализиране на мобилно приложение за служителите на ИАМА, което да позволява достъп до данните и справките на ИАИС.
Общата стойност на Дейност 3 е в размер на 1 152 000 лева с включен ДДС.
Стойността на разходите за реализиране на Модул за наблюдение и контрол с достъп до външни информационни системи е 410 000 лева с включен ДДС.
Стойността на разходите за реализиране на Модул с инструменти за подпомагане на оперативната дейност е 440 000 лева с включен ДДС.
Стойността на разходите за реализиране на Модул за бърза и защитена оперативна връзка е 110 000 лева с включен ДДС.
Стойността на дейността е включена в бюджета на проекта- I. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, 9. Разходи за други услуги. |
1 152 000.00
|
0.00
|
Въвеждане в експлоатация на ИАИС на ИАМА: В изпълнение на Дейност 4 ще бъде избран Изпълнител съгласно разпоредбите на ЗОП с предмет "Разработване и внедряване на Интегрирана автоматизирана информационна система /ИАИС/ за безопасност и устойчивост на морския транспорт "MarTaSS" за нуждите на Изпълнителна агенция „Морска администрация“. Дейност 4 започва от 24-ти проектен месец и е с продължителност 4 месеца
В обхвата на дейността влиза, както следва:
• Подготовка на среда за разполагане на модулите на ИАИС на ИАМА;
• Приемни изпитания на системата;
• Организиране и провеждане на обучения;
• Въвеждане на ИАИС в реална експлоатация.
Стойността на Дейност 4 е в размер на 156 000 лева с включен ДДС. Стойността на дейността е включена в бюджета на проекта- I. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, 9. Разходи за други услуги. |
156 000.00
|
0.00
|
Информация и комуникация: В изпълнение на Дейност 5 ще бъде проведена процедура съгласно разпоредбите на ЗОП за избор на изпълнител за изпълнение на мерки за информация и комуникация по настоящия проект. Дейност 5 започва от 1-ви проектен месец и е с продължителност 30 месеца. В изпълнение на задължителните изисквания за мерките за информация и комуникация на ЕС към бенефициентите, изпълняващи проекти, финансирани със средства от европейските фондове при споделено управление, ще бъдат спазени правилата, заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за видимост,прозрачност и комуникация 2021-2027г. с цел ефективно предоставяне на
информация по проекта. В изпълнение на дейността ще бъдат осъществени дейности, които ще имат за цел постигането на широка информираност на обществото за целите на настоящото проектно предложение, както и подчертаване ролята и приноса на Общността за реализацията му. По този начин ще се постигне обществено признание за ролята на ЕС за реализацията на конкретния проект. Специфичната цел е да се достигне до различни аудитории с широка гама от активни мерки,, заложени в Комуникационния план- приложение към проектното предложение. Изпълнението на Дейността им има за цел да доведе до повишаване видимостта и прозрачността , което да рефлектира върху
нарастващо обществено доверие.
Изпълнението на заложените дейности ще допринесе за:
- Популяризиране на ПТС 2021-2027 и Приоритет 3 - „Подобряване на интермодалността, иновации, модернизирани системи за управление на трафика, подобряване на сигурността и безопасността на транспорта“, като финансов инструмент за подобряване на развитието на България в областта на корабния трафик и неговата безопасност, в т.ч. намаляване на замърсяването на крайбрежната зона на страната и повишаване на ефективността на действията на специалистите при предотвратяване на разливи и замърсявания, което от своя страна ще се подобри управлението на околната среда в областта на водния транспорт;
- Осигуряване на максимална публичност и прозрачност на процеса на управление и изпълнение на проекта „Разработване и внедряване на интегрирана информационна система за безопасност и устойчивост на морския транспорт MarTaSS“ и постигнатите резултати от неговата реализация.
С постигането на посочените конкретни цели, ще се реализира постигането и на общите цели, а именно:
- Осигуряване на максимална прозрачност в процеса на изпълнение и управление на ПТС 2021-2027 и Приоритет 3;
- Изграждане и поддържане на високо обществено доверие към процесите по изпълнение и управление на Приоритет 3 и ПТС 2021-2027.
Стойността на Дейност 5 е в размер на 15 000 лева с включен ДДС. Стойността на дейността е включена в бюджета на проекта- VII. ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИИ,
25. Разходи за видимост, прозрачност и комуникация. |
15 000.00
|
0.00
|
Организация и Управление на проекта: Дейността започва от 1-ви проектен месец и е с продължителност 30 месеца. Дейността организация и управление стартира веднага след подписването на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и продължава през целия период на физическо изпълнение на дейностите по проекта - 30 месеца. Предвижда се екип за управление на проекта, съставен от служители на ИАМА. Техните квалификации, функции и отговорности са представени подробно по т.10 - Екип. , като не е допуснато смесване и припокриване на функциите и задачите на отделните членове на екипа за управление. Екипът по проекта ще осъществява управлението и контрола по изпълнение на дейностите, ще следи за осъществяването на план - графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели, ще осъществява връзката с Управляващия орган на програмата, ще осъществява вътрешния мониторинг на проекта и ще съдейства на Управляващия орган на програмата при провежданите проверки, ще съдейства при реализация на дейностите по осигуряване на публичност, ще изготвя междинните и финалния технически и финансови отчети на проекта, исканията за авансово, междинни и окончателно плащане. Чрез екипа на проекта бенефициентът ще изпълнява указанията на Управляващия орган на програмата, ще комуникира с него и ще може ефективно да изпълни, контролира и отчете заложените дейности.
Дейността включва:
- подготовка и изпращане на документация и писма до УО, изпълнители, институции и граждани по всяка една дейност, свързана с изпълнението на проекта;
- подготовка и изпращане на отговори по евентуални сигнали за нередности;
- провеждане на процедури за обществени поръчки и сключване на договори с изпълнители;
- организация и провеждане на дейностите по информация и публичност;
- осигуряване на архив за съхранение на проектната документация, в съответствие с указанията на УО.
Общата стойност на Дейност 6 е в размер на 98 353,06, както следва: 89 718,76 лева - възнаграждения в размер на 67 457,71 лева и осигуровки в размер на 22 261,05 лева. Стойността на дейността е включена в бюджета на проекта- VI. РАЗХОДИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА, т.21. "Възнаграждения за организация и управление на проект" и 8 634,30 лева - разходи за командировки (пътни, дневни и квартирни (нощувки).Стойността на дейността е включена в бюджета на проекта- VI. РАЗХОДИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА, т. 23 . "Разходи за командировки". |
99 103.96
|
0.00
|