Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 649 дървета
English

Програма: Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции – Варна и Разград и изграждане на тягова подстанция Русе и въвеждане на система за телеуправление и телесигнализация - SCADA, Фаза 2“, представлява фаза от Глобалния проект „Възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции – Варна и Разград и изграждане на тягова подстанция Русе и въвеждане на система за телеуправление и телесигнализация - SCADA“. 
Проектът обхваща модернизацията на три ТПС, разположени по главната жп линия Русе-Варна, част от разширената трансевропейска транспортна мрежа.

Проектът включва изпълнението на следните основни дейности:
1. Планиране и проектиране
2. СМР
ТПС Разград - ремонт на сградата на ТПС-то и свързаните с това дейност;
ТПС Русе - строителство на сграда ТПС и изграждане на всички необходими съжръжение в пределите на подстанцията;
3. Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване
ТПС Варна - динамичен компенсатор, SCADA, разединители и трансформатори 27,5/0,22kV;
ТПС Разград - уредба 25kV, уредба 110kV, динамичен компенсатор, обратни и захранващи фидери, разединители и трансформатори 27,5/0,22kV;
ТПС Русе - уредба 25kV, уредба 110kV и SCADA;
4. Организация и управление
5. Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ и оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост
6. Публичност и комуникация

За подробно описание на основните дейности по Фаза 2 вижте: 
в т. 3 План за изпълнение и в т. 14 Прикачени документи - "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС.


За начална дата на проекта е приета датата 01.01.2024 г., първата дата след изтичане на допустимостта на разходите 
по ОПТТИ 2014-2020 г . 

Крайната дата на проекта - 30.06.2027 г.                                                                                                   Общият срок за изпълнение е 42 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка и проектиране: Дейността включва: ТПС Варна - изготвяне на екзекутивна документация ТПС Разград - изготвяне на екзекутивна документация ТПС Русе - Предаване и одобрение на технически проект за издаване на Заповед за Разрешение за строеж от МРРБ - Одобряване на работен проект и заверяването му „Добър за строителство“ - Осъществяване на Авторски надзор по време на строителство Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС. Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 841 194,90 лв., от които стойностти са: - недопустими разходи в размер на 28 200 лв. - за изготвяне на първоначално АРП във фаза 1 - разходи за фаза 1 е в размер на 411 334,90 лв. - допустими разходи за фаза 2 е в размер на 401 660,00 лв. 401 660.00 0.00
Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ и оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост: Дейността представлява продължение на дейностите по Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ и оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост по сключените договори за изпълнение през Фаза 1 на проекта. 2.1 Дейността "Оценка на съответствието със съществените изисквания и строителен надзор по ЗУТ" обхваща координацията и контрола на изпълнението на договорите за проектиране и строителство за всяка от трите подстанции, с конкретно избран Консултант, както следва: За ТПС Варна: - Координиране и контрол на договора за проектиране и строителство - през целия срок на изпълнението му; - Изготвяне на Месечни и Тримесечни доклади за напредъка; - Надзор по време на строителството; - Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти; - Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти; - Подготовка и подписване на Акт обр.15, съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Актуализация на Технически паспорти; - Изготвяне на Окончателен доклад и одобрението му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на дейностите по договора. За ТПС Разград: - Координиране и контрол на договора за проектиране и строителство - през целия срок на изпълнението му; - Изготвяне на Месечни и Тримесечни доклади за напредъка; - Надзор по време на строителството; - Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти; - Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти; - Подготовка и подписване на Акт обр.15, съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Актуализация на Технически паспорти; - Изготвяне на Окончателен доклад и одобрението му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на дейностите по договора. За ТПС Русе: - Координиране и контрол на договора за проектиране и строителство - през целия срок на изпълнението му; - Изготвяне на Месечни и Тримесечни доклади за напредъка; - Изготвяне на Комплексен доклад и Оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите; - Надзор по време на строителството; - Проверка и контрол на доставените и влаганите в строежа строителни продукти; - Изпълнение на дейности като Координатор по безопасност и здраве; - Координиране на договорите за проектиране и строителство с взаимодействащи си договори и други проекти; - Подготовка и подписване на Акт обр.15, съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Актуализация на Технически паспорти; - Изготвяне на Окончателен доклад и одобрението му от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на дейностите по договора. 2.2 Дейността "Оценка на съответствието с изискванията за оперативна съвместимост" включва ЕО проверка и оценка на съответствието на изпълнението на проекта с ТСОС за подсистема Енергия (ЕНЕ). Тази дейност е заложена в Ценовите оферти на Изпълнителите, но ще се изпълнява от Лице за оценяване на съответствието (Нотифициран орган). Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС. Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 1 122 792,59 лв., от които стойностти са: - разходи за фаза 1 е в размер на 308 262,84 лв. - допустими разходи за фаза 2 е в размер на 814 529,75 лв. 814 529.75 0.00
СМР и Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване: Дейността представлява продължение на дейностите по СМР и Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване по сключените договори за изпълнение през Фаза 1 на проекта. Дейността включва приключване на дейностите в обхвата на Етап ІІ от договорите за изпълнение - СМР и Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване, както следва: 3.1 Дейността "СМР" ТПС Разград - Ремонт сграда ТПС - Ригели, фундаменти, носещи конструкции - Кабелни канали 80/80см - Вертикална планировка - Заземителна и мълниезащитна инсталация - Ажурна ограда за разделяне ОРУ 110kV и 25kV от сграда на ТПС - Водопровод и канализация - Оптична свързаност ТПС Русе - Строителство на фундаменти и носещи конструкции за монтаж на оборудване 110 kV - Строителство сграда ТПС - Огради - Вертикална планировка 3.2 Дейността "Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване" ТПС Варна - Динамичен компенсатор на реактивна енергия - Изграждане и въвеждане в експлоатация на SCADA система - Обучение на персонала - ПНР и въвеждане в експлоатация - Уред за измерване омисческото съпротивление - Подмяна моторни и ръчни разединители, кабели за управление, захранващи кабели - Доставка и монтаж на трансформатори 27,5/0,22kV ТПС Разград - Интегрирана уредба 110kV - Вентилни отводи 110kV и 25kV открит монтаж - Еднофазен моторен разединител открит монтаж 25kV - Напреженов измервателен трансформатор 25kV открит монтаж - Изграждане шкаф търговско мерене 110kV - Динамичен компенсатор на реактивна енергия - Разделителен трансформатор 380/380 - Въздушни обратни и захранващи фидери - Шкаф обратен фидер - Първична и вторична комутация - Изграждане парково, охранно и аварийно осветление - СОТ - Видеонаблюдение - Пожароизвестяване - Други - Съгласуване проекти, РС, охрана, Обучение, Демонтаж съоръжения и извозване, Прием оборудване, Обзавеждане, ПНР и въвеждане в експлоатация, Климатизация - Резервно оборудване и апаратура - Вентилен отвод 110kV, 25kV, Товарно устройство за проверка на релейни защити, Моторна задвижка прекъсвач и разединител 110kV, Прекъсвач 25kV, КРУ 25kV, Р-л КРУ, Токов и Напреженов тр-р КРУ 25kV, Контактен термометър тр-р, Уред за измерване омическото съпротивление - Подмяна на р-л, мощностен, моторен и ръчен р-л, прекъсвач ОМ, моторен и ръчен р-л, напреженов тр-р ОМ, Доставка и монтаж на тр-р 27,5/0,22kV по секционни постове ТПС Русе - СОТ - Видеонаблюдение - Пожароизвестяване - Монтаж и тестване на уредба 110 kV, 25kV, система за телеуправление и телесигнализация, системи за СОТ, видеонаблюдение и пожароизвестяване - Обучения Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС. В стойноста на дейността са включени СМР, Доставка и монтаж на съоръжения и оборудване, Непредвидените разходи и Ценова корекция, както следва: Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 33 624 848,92 лв., от които: - за фаза 1 - 17 771 007,10 лв., - за фаза 2 - 14 371 175,15 лв. и - недопустими - 1 482 666,67 лв. Стойността за Фаза 1 от 17 771 007,10 лв. е разпределена, както следва: - СМР - 1 466 417,29 лв. - Машини и оборудване - 16 230 118,13 лв. - Непредвидени разходи - 74 471,68 лв. Стойността за Фаза 2 от 14 371 175,15 лв. е разпределена, както следва: - СМР - 2 956 142,22 лв. - Машини и оборудване - 8 801 173,58 лв. - Непредвидени разходи - 2 613 859,35 лв. Стойността от 1 482 666,67 лв. (недопустими) е разпределена, както следва: - Ценова корекция за фаза 2 на проекта - 1 333 958,87 лв. - Разходи за машини и оборудване (автовишка) - 148 707,80 лв. 14 371 175.15 0.00
Организация и управление: Дейността представлява продължение на дейностите по Организация и управление по проекта, извършени през Фаза 1 на проекта. Дейността подпомага изпълнението на проекта и се отнася до продължаване на работата на създаденото Звено за подготовка, управление и изпълнение на проекта (ЗПУИП). ЗПУИП е създаден в съответствие с вътрешните процедури и Правилата на НКЖИ – практически указания за управление и изпълнение на проекти по ЕСИФ, одобрени на 29.01.2016 г. от УС с Протокол 03-01/16. Настоящият проект не спада към категорията «голям проект» и за него не е създадена отделна структура, а подготовката, управлението и изпълнението му са възложени на ЗПУИП "София-Драгоман“ със заповед 2055/25.11.2020 г. Предвижда се тази дейност да продължи през целия срок на изпълнение на проекта, до въвеждането в експлоатация на всички обекти през 2027 г. Обхватът на дейността включва: - управление на времето и качеството; - контрол и верификация на разходите; - управление и контрол на договорите и плащанията; - управление на риска и контрол на системата за комуникация; - изготвяне и докладване на финансови и технически отчети/доклади за напредъка по проекта в съответствие с указанията на УО на ПТС 2021-2027 г.; - проверка и съгласуване на представените от изпълнителите по ЗОП доклади за изпълнението на проектните дейности. В дейността са включени разходи за организация и управление, както следва: - разходи за възнаграждения на членовете на ЗПУИП, вкл. осигурителни вноски, платен отпуск и болнични; - разходи за командировки, свързани с управлението, верифицирането и одита при изпълнението на проекта. Включени са разходи за транспорт, дневни и нощувки на ЗПУИП, финансирани съгласно одобрен бюджет, като се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с настоящия проект; - разходи за външни експертизи - сключени са договори за трите ТПС-та с предмет „Независима оценка на пригодността на прилагането на процедура за управление на риска за промяна на железопътната система" по обособени позиции и в съответствие с Регламент (ЕО) № 402/2013 на Комисията от 30 април 2013 година. - разходи за административни, съгласувателни и други такси. Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 1 115 888,88 лв., от които стойностти са: - разходи за фаза 1 е в размер на 427 257,98 лв. - допустими разходи за фаза 2 е в размер на 688 630,90 лв. 688 630.90 0.00
Публичност и комуникация: Дейността е свързана със задълженията на НКЖИ, като бенефициент, в съответствие с условията и изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, определени в Глава III "Видимост, прозрачност и комуникация" и Приложение IX от регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 36 от Регламент (ЕС) 2021/1058 на Европейския парламент и на Съвета. В рамките на тези задължения НКЖИ е предприела действия за популяризиране на подкрепата от фондовете за операцията, като стартира от началото на проекта и приключва с приключването на проекта. Предвидено е реализирането на следните мерки за публичност по проекта: - Поставяне на билбордове съгласно изискванията на ПТС; - Публикуване на банер в заглавната страница на Изпълнителите; - Публикуване на информация във фейсбук страницата на ДП НКЖИ; - Видео за проекта; - Фотозаснемане за всеки обект; - Организиране и провеждане на церемония „Първа копка“ за ТПС Русе; - Организиране и провеждане на церемония „Рязане на лента“ за всеки обект; - Изработка и разпространение на съобщения до средствата за масово осведомяване; - Изработване и монтиране на устойчиви табели за всеки обект. Дейности включени за изпълнение по Фаза 2 са посочени в приложение: "Изчерпателен списък на всички дейности, които ще бъдат изпълнени по фаза 2" за всяка ТПС. Общата стойност на дейността по проекта е в размер на 68 000,00 лв., от които стойностти са: - разходи за фаза 1 е в размер на 0,00 лв. - допустими разходи за фаза 2 е в размер на 68 000,00 лв. 68 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.