Възнаграждения: Дейността "Възнаграждения" е за обезпечаване на р-ди за основни и допълнителни възнаграждения и осиг. вноски на служ.в УО, в съответствие с регламентите на ЕС и нац.правила. За по-лесна проследимост и оперативност, условно ще се раздели на 2 поддейности, №1 "Основни възнаграждения и заплати" и №2 "Допълнителни възнаграждения за постигнати резултати".
Поддейност №1:Обезпечаване възнагражденията на служ., в т.ч.основни заплати(ОЗ) и възнаграждения по ЗДС и КТ на служ. от УО, изпълняващи дейности по приключването на ОПТТИ и функции по управление и контрол на ПТС, както и задължит. осиг.вноски и обезщетения за сметка на осигурителя. Заплащането на служителите в МТС се определя от работодателя съгласно следната нормативна уредба: КТ(обн.ДВ,бр.26/1986 и бр 27/1986); ЗДС(обн.ДВ,бр.67/1999, в сила от 28.08.1999); Наредба за заплатите на служ. в държ. администрация, приета с ПМС №129/26.06.12, обн.ДВ,бр.49/12, в сила от 1.07.12) и последващите й изменения; КСО. Структурата на заплата, условията и редът за определяне и изменение на заплатите на служ. по служебно и трудово правоотношение в МТС се определят и в съответствие със Закон за държавния бюджет на Р.България за съответната година, Класификатора на длъжностите в администрацията и Наредбата за прилагането му.Прилагат се Вътр.правила за раб. заплата в МТС ВП-1/24.01.19 и щатно разписание. Числеността по щат на служ. от УО е 61 човека. Предвижда осигуряването на средствата за ОЗ на 61 служ. в КПП в т.ч. държ. служители по ЗДС и сътрудници по управление на европейски проекти и програми, назначени по КТ, съгласно чл.8 от Наредба за прилагане на Класификатора на длъжностите в администрацията за периода:
- държ. служители-01.01.2024-31.12.2027;
- сътрудници по управление на европейски проекти и програми - 01.12.2023-31.12.2027 ;
Предвидено e по двете поддейности нарастване на ФРЗ с по 10% за 2024 2025 г., 2026 г. и 2027 г., или до изчерпване на средствата по проекта.
Разходите за възнаграждения и осигурителни вноски преди 01.12.2023 са платени по ОПТТИ.
Средствата за индивидуалните месечни заплати, съответно допустимата за възстановяване част от тях, на служ. в Дирекция КПП,, вкл. разходите за задължит. социални и здравни осигуровки и обезщетения за временна нетрудоспособност за сметка на осигурителя във връзка с тези възнаграждения се изплащат първоначално от бюджета на МТС. Отчитането на р-дите се извършва със: справка за изплатените заплати и възнаграждения за месеца за служи.от д-я „КПП”–УО на ПТС,за дейности по ПТС и ОПТТИ, въз основа на заповеди за назначение, трудови договори,ведомости за месечно възнаграждение, изготвена в д-я "Финанси" на МТС. Допустими за финансиране по проекта суми се начисляват ежемесечно.
Поддейност №2:Допълнително възнаграждение за постигнати резултати на служителите от УО на ОПТТИ и ПТС, в т.ч. осигурителни вноски върху изплатено допълнително възнаграждение на служителите от УО, както е предвидено в нормативната уредба. Ще се осигуряват средствата за допълнит. възнаграждение на 61 служители от УО в т.ч. държ. служители и сътрудници по управление на проектите, финансирани от ЕС,за периода 1.12..2023-31.12.2027 г. Изплаща се 4 пъти годишно–в м.април, юли, октомври за текущата година, и м.януари–за предходната година. Въз основа на Наредба за заплатите на служителите в държа. администрация, за МТС е въведена система за оценка на служителите при изпълнение на служ. им задължения, включени във ВП-1/24.01.2019 на МТС. Резултатите от оценките на служителите в УО, са база за определяне на доп. възнаграждение. Оценките на изпълнението на раб. планове се съхраняват в д-я "Човешки ресурси",МТС. Счетоводно се обработват от д-я "Финанси" и се включват към заплащането на служит. от УО. Осчетоводяване,-в д-я „Финанси”, МТС. За проекта ще се осигури отделна аналитичност.
Разходите се включват в ИП, верифицират се от външен верификатор, като допустимите разходи се възстановяват от настоящата бюджетна линия по ПТС, След верифициране се сертифицират по общия ред. |
24 496 292.26
|
139 226.21
|
Проверки на място: Осигуряване на средства за настаняване и командировъчни за служителите, отговорни за управлението и изпълнението на дейностите по ПТС при извършване на проверки на място, във връзка с дейностите по програмата. За целите на проекта наименованието "Проверка на място" се приема по смисъла на глава 7, т.2 от Процедурния на ръчник за управление и изпълнение на ПТС, а както и по смисъла на т.28.2 от Процедурния наръчник за управление и изпълнение на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 -2020г.
Проверките на място са ключов инструмент за осъществяване на процеса на верификация на извършените от бенефициентите по ПТС разходи и за потвърждение на постигнатите индикатори за изпълнение на проекта. В резултат на извършването на проверките на място, Управляващият орган се уверява и гарантира, че СМР, продуктите и услугите са предоставени или извършени, и че декларираните разходи от Бенефициентите по проектите действително са били извършени и това съответства на националните правила, както и на тези на Общността. Проверките на място се отнасят както за проекти, финансирани и изпълнявани по ПТС, така и по ОПТТИ, особено при проверки за устойчивост.
|
177 660.00
|
0.00
|
Участия на служители от УО в обучения: Участия на служителите на УО на ПТС във всякакви видове и форми на допълнително обучение за повишаване на квалификацията на служителите във връзка с изпълнение на служебните им задължение и необходимост от надграждане на знания и умения. Всяко участие в обучение, курс, семинар и други подобни меропприятия се удостоверява със сертификат, диплома или друг подходящ документ, издаден от организатора/ обучаващата институция.
За целите на проектното предложение под термина "събитие" и/или "мероприятие" се има предвид обучение, семинар, конференция и/или работна среща или всяко друго мероприятие, което не е включено в дейностите по публичност по смисъла на Националната комуникационна стратегия 2021-2027г.
Целта на настоящата дейност е да се укрепи капацитета на УО на ПТС, и пряко ангажирани в програмирането, изпълнението, мониторинга, оценката и контрола на ПТС и ОПТТИ за периода м.01.2024 г. – м.12.2027 г. Това ще се извърши посредством включване и участие на служители в подходящи събития и мероприятия с обучителен характер.
За целите на проекта, дейност "Обучения" е разделена условно на две поддейности, а именно: поддейност 1 "Обучения в страната" и поддейност 2 "Обучения в чужбина". Причината за това условно деление е да се прецизират детайлите по изготвянето на проекто - бюджета за дейността, т.к. има различия между разходите за обучения в чужбина и в страната, както и в прогнозата, по специално съотношението на броя на обученията според тяхната локация.
При изготвянето на прогнозния бюджет за целия срок на проекта по дейност „Участия на служители от УО в обучения“ е отчетено задължението на УО за изпълнение на програмен индикатор по приоритет 5 „Техническа помощ“ и достигане на техните целеви стойности. Тази дейност е пряко обвързана с индикатора „Брой участия в обучения на служителите от УО“ . Целевата стойност на индикатора до 2029 година включително е 310 бр.,, За периода на изпълнение на проекта е заложена стойност от 230 бр. разпределени по години.
За дейност „Участия на служители от УО в обучения“ е направено задълбочено проучване на база публикувана информация в публично достъпни източници в страната и чужбина. Прегледани и анализирани са официалните интернет страници на чуждестранни обучителни институции, които провеждат специализирани обучения, свързани с планирането, управлението, изпълнението и отчитането на проекти, съфинансирани от фондовете на Европейския съюз. Всички организации са публикували план-график на обученията за 2024 година, като са обявени теми, дати на провеждане и размерите на таксите за съответното обучение. Прегледът на данните показва, че е възможно да има различия между таксите за участие в зависимост от темата на обучението и/или локацията на провеждане (в чужбина и в страната).
Обученията в страната имат разнообразен тематичен характер, те са с различна времева продължителност, като е възможно да се провеждат присъствено и/или онлайн.
След участие в мероприятие, служителят представя индивидуален поименен документ за участие в мероприятието, издаден от организатора на мероприятието. При изготвянето на прогнозния бюджет за целия срок на проекта по дейност „Участия на служители от УО в обучения“ са включени разходи за:
- такса за обучение и
- всички съпътстващи разходи в тази връзка, в т.ч. за командировки – пътни дневни, квартирни, и други допустими разходи, съгласно Наредба за командировките в страната; Наредба за служебните командировки и специализации в чужбина; Вътрешни правила за командировки в МТС.
Предвидено нарастване на разходите, като е взета предвид средногодишната инфлация за периода м.януари-м.декември 2023 г. спрямо периода м.януари-м.декември 2022 г. по данни от НСИ. |
2 365 711.52
|
0.00
|
Командировки: Дейността представлява командироване на служители във връзка с изпълнение на служебни задачи по дейности, които подпомагат и обезпечават изпълнението на ПТС и приключване на ОПТТИ. При изпълнение на служебни задължения и конкретни задачи на служителите на дирекция "Координация на програми и проекти" в Министерството на транспорта и съобщенията, която е Управляващ орган на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 -2020г. и Програма "Транспортна свързаност" 2021 -2027г., се налага изпълнение на служебни задачи и задължения извън населеното място, в което е определено мястото му на работата и съответно служителят трябва да бъде командирован в такива случаи. Част от задачите и дейностите, които подпомагат и обезпечават изпълнението на ОПТТИ и ПТС, включват служебни командировки от всякакъв характер, в това число участия в работни срещи, конференции и други форуми в страната и чужбина, участие в различни видове и форми на обмяна на опит и добри практики с подобни организационни структури и/или служители във връзка с изпълнението на ОПТТИ и ПТС.
За целите на проекта дейност "Командировки" е разделена условно на две поддейности, а именно: поддейност 1 "Комнадировки в страната" и поддейност 2 "Командировки в чужбина". Причината за това условно деление е да се прецизират детайлите по изготвянето на проекто - бюджета за дейността, тъй като има различия между разходите и лимитите за командировки в чужбина и страната, които са нормативно определени в следните документи: Закон за управление на средствата от европейските фондове при споделено управление (загл. изм. - дв, бр. 51 от 2022 г., в сила от 01.07.2022 г.) ЗУСЕФСУ ЗАКОН за управление на средствата от ЕСИФ (ДВ, бр.101/2015г.); Постановление № 86 на МС от 01.06.2023 г. (ДВ,бр.49/2023г.) за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от ЕФСУ за програмен период 2021–2027 г. Постановление № 189 на МС от 28.07.16г. (ДВ,бр.61/2016г.) за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от ЕСИФ за програмен период 2014–2020; Регламент 1060/2021; Наредба № Н-5 от 29.12.2022 г. за определяне на правилата за извършване на плащания, за верификация и счетоводно отчитане на разходите, за възстановяване и отписване на неправомерни разходи и за осчетоводяване, както и сроковете и правилата за приключване на счетоводната година по програмите“ (ДВ,бр.2/06.01.2013 г.); Наредба за командировките в страната; Наредба за служебните командировки и специализации в чужбина; Вътрешни правила за командировки в МТС.
Командировките, които ще бъдат финансово обезпечени по настоящата дейност ще включват:
• Посещения в страната и чужбина, в това число администрации, ведомства, службите на ЕК, международните финансови институции (МФИ) и други, имащи отношение към изпълнението на ОПТТИ, ПТС и управлението на средствата от ЕФСУ;
• Участия в работни срещи, обмяна на опит, конференции, семинари и кръгли маси, в страната и чужбина, включително покриване на разходи и такси за участие в страната и чужбина;
- Участия в събития в страната, различни от събития, в изпълнение на Годишния план на дейностите на ПТС 2021 -2027г., съгласно Националната комуникационна стратегия.
Предвидени са разходи за командировки в страната и чужбина и на външни експерти съгласно нормативните документи, §4 от Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина и с доказана свързаност с управлението и изпълнението на ПТС. |
580 523.84
|
0.00
|
Подпомагане на УО при изпълнение на конкретни функции: Подпомагане на Управляващия орган на програма „Транспортна свързаност” 2021-2027 г. (дирекция „Координация на програми и проекти“ в Министерство на транспорта и съобщенията) при изпълняване на конкретните му функции.
В качеството си на Управляващ орган на програма „Транспортна свързаност“ и на ОПТТИ, дирекция КПП осъществява своите конкретни функции и дейности по подготовка, избор, управление, изпълнение, наблюдение и контрол на проекти/операции, финансиране от ПТС, както и тези свързани с приключване на ОПТТИ. При изпълнение на същите възниква необходимост от допълнително подпомагане на тези функции от различни експерти/специалисти в зависимост от необходимостта от конкретна или тясно специализирана експертиза, която е неналична при УО на ПТС. Примерни области, в които може да се наложи такава допълнителна експертиза са: инженерни и технически специалности, публичност и комуникации, икономисти, финансисти, право, околна среда, информационни технологии, природни науки, и други при необходимост.
За целта въз основа на Наредбата за прилагане на класификатора на длъжностите в администрацията, чл.11, ал.5, ще се създаде допълнително поименно разписание на длъжностите по проекта (съгласно Приложение № 3 към Наредбата) за назначаване до 5 бр. служители по трудово правоотношение за съответната дейност . |
1 618 301.54
|
0.00
|