Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 67 916 дървета
English

Програма: Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Превенция от наводнение на гр. Лом и терминал Лом чрез реконструкция на източен кей" (с кратко наименование „Превенция от наводнения в Лом - реконструкция на източен кей“) включва извършване на строително-монтажни работи за рехабилитация на източния кей в пристанищен терминал Лом. По-конкретно се предвижда изграждане на нова кейова стена и прилежащата й инфраструктура, вкл. повдигане на цялото насипно равнище на кея до кота на южен и западен кей, изграждане на изцяло нови подкранови пътища, жп коловози и жп връзки с гара Лом, автомобилни пътни връзки, свободни разтоварища и открити складови площи, силнотокова и слаботокова електрическа инсталация на терминала, създаване на условия за пожарогасене и бункероване с вода на плавателните съдове. Новата кейова стена се предвижда да се изгради непосредствено пред съществуващата компрометирана конструкция на източния кей. 
Обхватът на предвидените дейности по проекта, включва:
Дейност 1: Извършване на СМР за рехабилитация на източния кей в пристанищен терминал Лом
Дейност 2: Упражняване на строителен надзор при извършване на СМР, съгласно изискванията на ЗУТ
Дейност 3: Упражняване на авторски надзор при извършване на СМР, съгласно изискванията на ЗУТ
Дейност 4: Дейности по информация и комуникация
Дейност 5: Управление на проекта и техническа помощ
Периодът на изпълнение на проекта е 37 месеца.
За начална дата на проекта е приета 15.09.2025 г. - индикативна дата на публикуването на обществената поръчка за избор на изпълнител с предмет „Рехабилитация на източен кей в пристанищен терминал Лом по проект „Превенция от наводнения в Лом – реконструкция на източен кей“.
За целите на дейностите по публичност е определено кратко наименование на проекта Превенция от наводнения в Лом - реконструкция на Източен кей.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на СМР за Рехабилитация на източен кей в пристанищен терминал Лом: За реализиране на обекта е изготвен инвестиционен проект: “Рехабилитация на източен кей в пристанищен терминал Лом“, който е оформен в съответствие с изискванията на чл.139, ал. 3 от Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обема и съдържанието на инвестиционните проекти във фаза Технически проект. За инвестиционния проект са извършени необходимите съгласувателни дейности. Инвестиционният проект е съгласуван от Министерство на транспорта и съобщенията (МТС) по реда на чл. 112г, ал. 3 от ЗМПВВППРБ, Министерство на отбраната, Министерство на културата и Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ (РДПБЗН) - Монтана. Изготвен е доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект от назначен от ДП „Пристанищна инфраструктура“ лицензиран консултант - Строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ), въз основа на който внесеният в Министерство на регионалното развитие и благоустройство инвестиционен проект за „Рехабилитация на източен кей в пристанищен терминал Лом“ е одобрен и е издадено Разрешение за строеж № РС-17/09.03.2021 г. В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните строително-монтажни работи: - Изграждане на нова кейова стена и прилежащата й инфраструктура, вкл. повдигане на цялото насипно равнище на кея до кота на южен и западен кей; - Изграждане на силнотокова и слаботокова електрическа инсталация на терминала; - Създаване на условия за пожарогасене и бункероване с вода на плавателните съдове. Проектните решения са базирани на наличните инженерно-геоложки и хидрогеоложки проучвания, с потвърдена валидност на база проведените два контролни сондажа. Отделните етапи на СМР са детайлно представени в прединвестиционното проучване /ПИП/ по проекта. Първи етап е с площ от 24 452 кв.м. Той обхваща територия около втора коловозна група. Работите, които следва да се извършат, не пречат на експлоатацията на кейовата стена в цялата й дължина във вида, в който е понастоящем. Така ще се работи с 300 м кей, с цялата челна механизация, но с тил до 50 м. В този строителен етап се демонтира цялото горно строене в обхвата на втора коловозна група и подкрановия път без последните северни 30 метра, където ще престои съществуващия ел. портален кран до последващото му преместване на нивелетно изграден участък от подкрановия път. Втори етап е с площ от 11 503 кв.м. Той представлява същинския стартов етап за изграждане на челната конструкция на кея. Този етап стартира след завършване на първи етап и включването му във временна експлоатация, по времето на който е заложена връзката между новата стена и южния кей, защото изграждането на връзката между новата стена и южния кей е под зависимост от водните стоежи и е наложително това да е станало по възможност през първи строителен етап. Трети етап е с площ от 8 305 кв.м. Той се явява финален. Завършват се работите по вторите 150 м кей и прилежащия тил от 150 м, като за освобождаване на фронта за работа се предприема прехвърляне на крановете на вече изградените във втори строителен етап 150 м. След цялостното изграждане на обекта ситуационното разположение и параметри на функционалните зони за пристанищна дейност ще бъдат напълно възстановени в съответствие със съществуващия технологичен план на пристанищния терминал. Разходите за "пристанищна суперструктура" (работите по възстановяване на подкранов път, електроснабдяване и по-голямата част от настилките), част от дейността, са Недопустими разходи по ОРГО и ще бъдат за сметка от бюджета на бенефициента и са отразени в т.7 Финансова информация – източници на финансиране (в лева) в ред "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта" (Таблици 12 и 13 от АРП, т.т. 99 - 99.3 от Подробен анализ на ДП). 23 611 874.31 0.00
Упражняване на строителен надзор при извършване на СМР, съгласно изискванията на ЗУТ : В рамките на тази дейност по проекта ще бъдат реализирани следните поддейности: - Подготвителни дейности; - Kонтрол и управление на качеството, контрол по спазване на времевите графици от страна на изпълнителя и т.н.; - Упражняване на строителен надзор при извършване на СМР, съгласно изискванията на ЗУТ. Консултантът ще извършва строителен надзор при изпълнение на обекта в обхвата на отговорността му, съгласно чл. 168 от ЗУТ; - Заключителни дейности. Разходите за строителен надзор свързани с "пристанищна суперструктура" (работите по възстановяване на подкранов път, електроснабдяване и по-голямата част от настилките) онесени пропорционално към стойността на дейността са Недопустими разходи по ОРГО и ще бъдат за сметка от бюджета на бенефициента, като същите са отразени в т.7 Финансова информация – източници на финансиране (в лева) в ред "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта" (Таблици 12 и 13 от АРП, т. 99.4 от Подробен анализ на ДП). 496 824.11 0.00
Упражняване на авторски надзор при извършване на СМР, съгласно изискванията на ЗУТ : В рамките на тази дейност по проекта ще бъдат реализирани следните поддейности: - Упражняване на авторски надзор по време на СМР на чл. 162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актовете и протоколите от Проектанта за изпълнение на строителството, съгласно изискванията на Наредба 3/2003 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба 2/2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнение на СМР, съоръжения и строителни обекти, и съгласуване на екзекутивите, изготвени от строителя; - Авторският надзор ще се упражнява съгласно одобрената проектна документация и приложимата нормативна уредба. Успешната реализация на инвестиционния проект, влизащ в обхвата на работа на изпълнителя на авторския надзор се гарантира с издаване на Разрешение на ползване на обекта. Разходите за авторски надзор свързани с "пристанищна суперструктура" (работите по възстановяване на подкранов път, електроснабдяване и по-голямата част от настилките) отнесени пропорционално към стойността на дейността са Недопустими разходи по ОРГО и ще бъдат за сметка от бюджета на бенефициента, като същите са отразени в т.7 Финансова информация – източници на финансиране (в лева) в ред "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта" (Таблици 12 и 13 от АРП, т. 99.4 от Подробен анализ на ДП). 87 674.84 0.00
Дейности за информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат периода на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договора с избрания изпълнител за извършване на СМР до последната планирана дейност по публичност, в т.ч. поставяне на постоянните обяснителни табели. В рамките на дейността се предвижда изпълнение на следните задачи: 1. Публикуване на информация за проекта в официалния уеб сайт на ДППИ с описание на проекта, очакваните цели и резултати от изпълнението му и оповестяване на финансовата подкрепа от Европейския съюз. 2. Текст, подчертаващ подкрепата от Европейския съюз, ще бъде включен в документите и комуникационните материали по проекта, съгласно изискванията на Регламента. 3. Организиране и провеждане на публични събития – 1 брой анонсиращо събитие и 1 брой заключително събитие Ще бъде организирано анонсиращо събитие, оповестяващо началото на проекта за запознаване на обществеността със значимостта на проекта и очакваните резултати и ползи от изпълнението му. Публично събитие след приключване на строителните работи по проекта ще бъде проведено на мястото на реализация му в гр. Лом. За събитията ще бъдат уведомени и поканени да участват представители на Европейската комисия и управляващия орган на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. 4. Открита фотоизложба при приключване на проекта При приключването на строителните работи по проекта ще бъде организирана фотоизложба на подходящо място. Фотографиите ще представят обекта преди, по време и след изпълнението на проекта. 5. Изработване и разпространение на промоционални и печатно-информационни материали Ще бъдат изготвени рекламно-информационни пакети, които са предназначени за гостите на събитията и широката общественост. 6. Изработване и поставяне на билборд и постоянна табела Билбордът и постоянната табела ще бъдат поставени на подходящи места, на или в близост до мястото, където ще бъдат извършени строителните работи и където лесно могат да бъдат забелязани от обществеността. Ще бъде използван онлайн генератора, спазвайки всички обозначения, елементи, технически характеристики и правни изисквания на Регламента. 7. Изработка и доставка на ролбанери Функцията на ролбанерите е свързана с пространствената идентификация на местата, където ще се проведат публичните събития. 8. Фото заснемане и архив Предвижда се фотозаснемане за събитията и изготвяне на фотоархив от мероприятията с качество на снимките (обработени изображения във висока резолюция), подходящо за публикуване в медиите. 9. Изготвяне на медиен мониторинг на публикации, свързани с проекта Изготвянето на медиен мониторинг е свързано с организираните публични събития, като за целта ще се направят извадки от публикувани статии за проекта в печатни издания и интернет медии, придружени със снимков материал. 10. Изготвяне и разпространение на прессъобщения, във връзка с планираните публични събития Прессъобщенията ще бъдат изготвени и разпространени преди и след планираните публични събития. Те ще бъдат разпространени до средствата за масова информация, специалисти в сектора воден транспорт, до национални и регионални медии и база данни журналисти, ще се публикуват на интернет страницата на ДППИ и в социалните мрежи. 11. Публикуване на информация за проекта в социалните мрежи Facebook и LinkedIn. Разходите за изпълнение на дейността са от бюджета на бенефициента и са отразени в т.7 Финансова информация – източници на финансиране (в лева) в ред "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта". (Таблици 12 и 13 от АРП) 0.00 0.00
Управление на проекта и техническа помощ: В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните задачи от страна на ДППИ, като бенефициент по проекта: •Управление на проекта, проследяване на изпълнението на проектните дейности, организиране и провеждане на проверки на място, съставяне на протоколи за проведени проверки, участие в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности; •Подготвяне на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ПТС 2021-2027 г.; •Подготовка на искания за плащане по проекта и изпращане до УО на ПТС 2021-2027 г.; • Проследяване и оказване на съдействие на изпълнителя за изпълнение на мерките по информация и комуникация; Разходите за изпълнение на дейността са Недопустими разходи по ОРГО и ще бъдат за сметка от бюджета на бенефициента и са отразени в т.7 Финансова информация – източници на финансиране (в лева) в ред "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта" (Таблици 12 и 13 от АРП). 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.