Реализацията на настоящия проект е насочена към реконструкция и модернизация на старият вълнолом на гр. Бургас, който в следствие на годините е със силно компрометирана и нарушена конструкция, поради редица външни фактори, основно природни явления като силни ветрове, големи вълни и нарушена бронировка от изкуствени елементи. Реконструкцията и модернизацията на вълнолома на пристанище Бургас, като част от пристанищната инфраструктура, ще допринесе за гарантиране на безопасността на корабоплаването, пристанищните услуги и пристанищните съоръжения. Посредством изпълнението на проекта, ще бъде гарантирана основната функция на вълнолома, както и допълнителни функции, свързани с осъществяване на обществен пешеходен достъп в нова зона на съоръжението.
Обхватът на проекта, включва реализиране на следните дейности:
Дейност 1: Строително-монтажни работи за рехабилитация на вълнолома в пристанище Бургас.
Дейност 2: Упражняване на надзор при извършване на СМР за рехабилитация на вълнолома в пристанище Бургас.
Дейност 3: Информация и комуникация.
Дейност 4: Техническа помощ и управление на проекта.
Срокът за изпълнение на проекта е 38 месеца.
За начална дата на проекта е приета 25.09.2024 г. - прогнозна дата на публикуването на обществената поръчка за избор на изпълнител с предмет "Рехабилитация на вълнолом в пристанище Бургас".
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Строително-монтажни работи за рехабилитация на вълнолома в пристанище Бургас: В обхвата на настоящата дейност се предвижда реализация на следните задачи:
Съгласно избрания вариант, условно вълноломът е разделен на 3 части, съвпадащи с етапите на СМР. Проектът за рехабилитацията на Вълнолома е разделен на следните етапи:
І ЕТАП – L=227,00m – От фара до оградата на Яхтклуба;
ІІ ЕТАП – L=200,00m – От оградата на Яхтклуба до 50,00m след Морска гара;
ІІІ ЕТАП –L=265,00m – От 50,00m след Морска гара до началото на Магазия І;
Най-общо технологията на изпълнение на конструкциите и защитните слоеве е разделена на две основни части за всеки един от етапите.
1) Дейности и СМР извършвани на сушата:
В тази част се извършват последователно следните дейности и задачи:
- Разкъртване на съществуващия вълнолом и изнасянето и депонирането на елементите на депо за строителни отпадъци;
- Почистване на повърхностите и подготовка за последващо бетониране;
- Изграждане на защитна стена в участъци с видим зид – поставяне на допълнителна армировка, направа на кофраж и полагане на бетон;
- Монтаж на нов вълнобой;
- Изграждане на стоманобетонови кутиеобразни елементи;
- Третиране и репариране на същестуващи повърхности;
- Изграждане на вертикални комуникации;
- Довършителни работи.
2) Дейности и СМР извършвани от водата:
Преди започване на дейностите и СМР извършвани от водната страна задължително ще се направи водолазен оглед с цел картиране и оценка на съществуващото към началото на СМР фактическо състояние на подводната част на съоръжението.
След извършване на огледа ще се пристъпи към реализация на следните дейности и задачи:
- Отстраняване на съществуващи тетраподи Т8 и Т10;
- Извършване на драгажни дейности /изкопи/ за оформяне на подложен пласт от СБ-І-ва категория (500kg-1500kg);
- Полагане на защитен пласт от СБ-І-ва категория (500kg-1500kg);
- Полагане на защитен пласт от СБ-ІІ-ва категория (1500kg-4000kg);
- Полагане на защитен пласт от тетраподи Т8 (T10).
Стойността на допустимите разходи по дейността е сума от бюджетни редове - 15.1, 17.1.
Недопустими разходи по ОРГО и финансов дефицит са за сметка бюджета на Бенефициента и са изнесени като недопустими по формуляра за кандидатстване, отразени в т. 7 Финансова информация – източници на финансиране на ФК.
37 107 519.44
0.00
Упражняване на надзор при извършване на СМР за рехабилитация на вълнолома в пристанище Бургас: В рамките на настоящата дейност ще бъдат реализирани следните задачи:
- Упражняване на строителен надзор по време на строителството, в съответствие с чл. 166, ал. 1 от ЗУТ, вкл.: създаване на необходимата организация за съставянето и подписването на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа; контрол на наличността на всички документи, необходими за законното започване на строителството и оказване на съдействие за тяхното осигуряване; извършване на оглед на строителната площадка при изпълнение на СМР и проверка на мобилизацията на Изпълнителя, в т. ч. персонал, механизация и др.; вписване в заповедната книга на всички инструкции и разпореждания на Консултанта, в съответствие с разпоредбите на българското законодателство в областта на строителството и организиране на заверката й от ДНСК; проверка и подписване на актовете и протоколите, издадени по време на строителството, в съответствие с изискванията на Наредба 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; окомплектоване на цялата необходима документация в рамките на процеса на строителство – декларации, протоколи от изпитвания, измервания, сертификати за вложените материали, декларации за съответствие и др.; ежедневно упражняване на надзор на строителния процес, с цел гарантиране на съответствие на работите на Възложителя, в т. ч. и по отношение на спазване на всички изисквания по ЗУТ, както и одобрения инвестиционен проект;
- Изготвяне на доклад за оценка на съответствието и издаване на разрешение за строеж;
- Оказване на съдействие на Възложителя /ДППИ/ за издаване на необходимите документи за въвеждане в експлоатация на обекта;
- Издаване на разрешение за строеж.
Също така, тази дейност включва осъществяването на авторски надзор по чл. 162, ал. 2 от ЗУТ при изпълнението на СМР до цялостно въвеждане на обекта в експлоатация.
995 504.32
0.00
Информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договорите с избраните изпълнители до последната планирана дейност по публичност, в т.ч. поставяне на постоянна табела.
В рамките на дейността се предвижда изпълнение на следния обхват от задачи:
- Публикуване на информация за проекта в официалния уебсайт на ДППИ;
- Текст, подчертаващ подкрепата на ЕС, включен в документите и комуникационните материали по проекта;
- Организиране и провеждане на публични събития – 1 бр. анонсиращо събитие и 1 бр. заключително събитие;
- Изработване и разпространение на промоционални и печатно-информационни материали;
- Изработване и поставяне на 1 бр. информационен билборд;
- Изработване и поставяне на 1 бр. постоянна табела;
- Изработване и доставка на 2 бр. ролбанери;
- Фотозаснемане и архив;
- Медиен мониторинг и публикации;
- Изготвяне и разпространение на 4 бр. прессъобщения, във връзка с планираните публични събития;
- Публикуване на информация за проекта в социалните мрежи.
Разходите за изпълнение на дейността са Недопустими разходи по ОРГО и ще бъдат за сметка бюджета на Бенефициента. Същите са изнесени като недопустими по формуляра за кандидатстване, отразени в т. 7 Финансова информация – източници на финансиране на ФК. (Таблица 16 от АРП)
0.00
0.00
Техническа помощ и управление на проекта: В рамките на дейността по проекта от страна на бенефициента ще бъде реализирано:
- Управление на проекта, проследяване на изпълнението на проектните дейности, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности;
- Подготвяне на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ПТС 2021-2027 г.;
- Подготовка на искания за плащане по проекта и изпращане до УО на ПТС 2021-2027 г.;
- Проследяване и оказване на съдействие на изпълнителя за изпълнение на мерките по информация и комуникация;
Разходите за изпълнение на дейността са Недопустими разходи по ОРГО и ще бъдат за сметка бюджета на Бенефициента. Същите са изнесени като недопустими по формуляра за кандидатстване, отразени в т. 7 Финансова информация – източници на финансиране на ФК. (Таблица 16 от АРП)
0.00
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN