Закупуване на земя: Завършване на процедурите по отчуждаване на земята, необходима за построяването на железопътен участък "Елин Пелин - Костенец“. Решения на Министерски съвет за принудително отчуждаване и изплащане на обезщетения на собствениците на имотите.
В дейността са включени разходи от категория "Закупуване на земя" на стойност 12 500 102,65 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. От тях 10 000 000.00 лв. са предвидени за изпълнение на фаза 2 по проекта, а 2 500 102,65 лв. са изпълнените във фаза 1 по ОПТТИ.
За дейността не се начислява ДДС.
Допълнителна информация във Формуляра за кандидатстване и Приложение 11 към формуляра. |
12 500 102.65
|
147 294.04
|
Модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Костенец: За модернизацията на железопътната отсечка Елин Пелин - Ихтиман - Костенец от км 22+ 554 (изход към София от жп гара Елин Пелин) до км 73 + 598 (не е включена новата гара Костенец) има сключени договори за строителство и строителството е в ход изпълнение. Участъкът Елин Пелин – Костенец е разделен на три строителни участъка (обособени позиции):
Обособена позиция №1 участък Елин Пелин – Вакарел от км 22+554 до км 42+200;
Обособена позиция №2 участък Вакарел – Немирово от км 42+200 до км 62+400;
Обособена позиция №3 участък Немирово – Костенец от км 62+400 до км 73+598.
В обхвата на издадените Разрешения за строеж, част от СМР са изпълнени.
Във Фаза 2 на проекта, ще бъдат изпълнени следните дейности:
Железен път
Изпълнение на 51 044 м железен път за Път №1 и Път №2 (или 102 088 м разгъната дължина) и коловозни развития в гара Елин Пелин и гара Ихтиман (подробно описани в Приложение 11 към формуляра).
Изграждане на разделен пост Вакарел и разделен пост Побит камък.
Съоръжения:
Завършени тунели с издаден Акт 14 (за приемане на конструкцията) с обща дължина 20 820,00 м;
Пешеходни надлези при км 23+492, 54+771, км 46+617;
22 бр. мостове (подробно описани в Приложение 11 към формуляра);
Естакади при км 30+217 и км 30+766;
Виадукт на км 70+630.
Водостоци: от км 24+344 до км 73+578 (подробно описани в Приложение 11 към формуляра);
Доизграждане на водостоци на км 62+553, км 62+977, км 66+643, км 67+003, км 67+616 и км 68+921;
Пътни надлези при км 29+404, км 46+845, км 52+017, км 53+950, км 57+413
Канал на км 40+345;
Подпорни стени на км 65+895, км 66+090, км 66+725, км 68+895, км 70+065, км 71+175, км 71+565, км 71+610, км 72+965, км 71 +205, км 71+607;
Контактна мрежа
Изпълнение на контактна мрежа 52 022 метра за Път №1 и Път №2 (разгъната дължина 104 449 метра), за коловозно развитие в гара Елин Пелин и за коловозно развитие в гара Ихтиман (подробно описани в Приложение 11 към формуляра);
Системи за сигнализация и телекомуникации:
Изпълнение на тръбна канална мрежа в участъка с обща дължина 51 044 метра за Път №1 и Път №2 (или 102 088 метра разгъната дължина) и за коловозни развития в гара Елин Пелин и гара Ихтиман (подробно описани в Приложение 11 към формуляра);
Монтаж на нови маршрутно-компютърни централизации за гарите Елин Пелин и Ихтиман, разделен пост Вакарел и разделен пост Побит камък.
Завършени сгради, перони и перонни покрития:
Рехабилитация на приемно здание на гара Елин Пелин, изграждане на перони и перонни покрития;
Довършителни работи на приемно здание на гара Ихтиман и изграждане на перони и перонни покрития;
Изграждане на сгради за разделен пост Вакарел и разделен пост Побит камък.
Изграждане на перони и перонни покрития за спирка Веринско и спирка Немирово.
В дейността са включени разходи на стойност 1 126 882 516,38 лв., от които 771 002 609.67 лв. са предвидени за изпълнение на фаза 2 по проекта, а 355 879 906,71 лв. са за изпълнените във фаза 1 по ОПТТИ- разходи за Модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Костенец и разходи за Ценова корекция.
Допълнителна информация за изпълненото във Фаза 1 и предстоящото за изпълнение във Фаза 2 е представена в Приложение 11, раздел Б към формуляра. |
1 126 882 516.38
|
29 079 905.31
|
Упражняване на строителен и авторски надзор по време на строителство за модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Костенец: 1. Извършване на строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове;
- Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
- Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация;
- Отчитане хода на изпълнение на извършените СМР;
- Координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация;
- Изпълняване на всички останали задължения на Консултанта, предвидени в договора за обществена поръчка, договора с Изпълнителя на строителството и законовите
разпоредби.
- Изготвяне на доклад за оценка на съответствието в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове за тяговите подстанции в участъка;
Във Фаза 2
1. Консултантска услуга по контрол, управление, оценка на съответствие, строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за железопътен участък Елин Пелин – Костенец
Завършени всички дейности, съгласно Техническата спецификация към договора на Консултанта и изискванията на ЗУТ:
Упражнен строителен надзор при извършване на строително монтажни работи, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ;
Съставени актове и протоколи, съгласно изискванията на чл. 159 от ЗУТ;
Съставени и регистрирани технически паспорти на новия строеж, съгласно изискванията на чл. 176 б от ЗУТ;
Изготвени Окончателни доклади по договорите, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ;
Окомплектована строителна документация, съгласно приложимото българско законодателство по време и при приключването на реализацията на проекта.
2. Консултантска услуга по контрол, управление, оценка на съответствие, строителен надзор и изготвяне на технически паспорти за тягови подстанции Казичене и Ихтиман
Упражнен строителен надзор при извършване на строително монтажни работи, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ;
Съставени актове и протоколи, съгласно изискванията на чл. 159 от ЗУТ;
Съставени и регистрирани технически паспорти на ТПС Ихтиман и ТПС Казичене, съгласно изискванията на чл. 176 б от ЗУТ;
Изготвени Окончателни доклади по договорите, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ;
Окомплектована строителна документация, съгласно приложимото българско законодателство по време и при приключването на реализацията на двете тягови подстанции.
2. Oсъществяване на авторски надзор на обектите съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта/тите за изпълнение на строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, и съгласуване на екзекутивите, изготвени от строителя.
Упражняване на авторски надзор по време на строителство за модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец
Осъществен авторски надзор на реализацията на техническият проект в железопътен участък Елин Пелин – Костенец;
Заверена екзекутивна документация.
По-подробна информация за изпълнението през двете фази на проекта е представена в Приложение 11, раздел Б, към формуляра.
Общата стойност за изпълнение на двете фази е 33 623 400,00 лв. , от коитото предвидените за фаза 2 са 21 626 342.29 лв. |
33 623 400.00
|
1 099 316.51
|
Проектиране и изграждане на две нови тягови подстанции – по обособени позиции: Позиция 1 - Тягова подстанция Казичене; Позиция 2 - Тягова подстанция Ихтиман.: Дейността включва:
• Работно проектиране, изграждане, заводски тестове, доставка, инсталация, функционални изпитания, обучение, комисии и въвеждане в експлоатация на две необслужваеми ТПС със SCADA система и управление от енергодиспечерско работно място в ЦДЦ София.
• Изграждане на системи за периметрова охрана, СОТ и видеонаблюдение и наблюдение на метеорологичната обстановка на ТПС с работни станции за наблюдение в енергодиспечерско работно място в ЦДЦ София.
• Управление на прилежащите съществуващи и нови секционни постове, от ТПС и от ЦДЦ.
• Изграждане на нови дренажни системи, кабелно-канални мрежи, фундаменти и конструкции, заземителна инсталация и огради.
• Извозване за депо на строителните отпадъци.
• Предаване и извозване на цялото демонтирано оборудване на площадки и складове на поделение Електроразпределение.
• Съгласувателни и оперативно координационни дейности от страна на Изпълнителя, от името на Възложителя, за получаване на разрешения и завършване на обекта, подписване на констативен Акт №15 за установяване на годността за приемане на строежа от Наредба №3/2003 г., съгласно изискванията на ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, и успешно приключване на 72-часови проби и предхождащите ги функционални изпитания. Подписване на протокол образец № 16 за установяване на годността за ползване на строежа от Наредба №3/2003 г., съгласно изискванията на ЗУТ за установяване годността за ползване на строежа, до издаване на разрешение за ползване на обекта от ДНСК.
Стойността, съгласно ФК за голям проект е 18 030 935,13 лв., от които за изпълнението на фаза 2 са предвидени средства в размер на 13 348 531,29 лв.
В дейността са включени разходи от категории "Строителство и изграждане".
По-подробна информация за изпълнението през двете фази на проекта е представена в Приложение 11, раздел Б, към формуляра. |
18 030 935.13
|
0.00
|
Археологическо наблюдение по време на строителните дейности в железопътен участък Елин Пелин - Костенец: - Наблюдение и предварителни проучвания (ограничени спасителни разкопки) по време на строителството на археологическите обекти попадащи в териториалния обхват на проекта;
- Наблюдение по време на строителството по цялата дължина на трасето в рамките на сервитута;
- Наблюдение по време на строителството на териториите, заети от временни пътища и площадки, надлези и други помощни и съпътстващи съоръжения на жп линията.
В дейността са включени разходи на стойност 1 372 173,20 лв. , от които 232 372.00 лв. са предвидени за фаза 2 на проекта .
По-подробна информация за изпълнението през двете фази на проекта е представена в Приложение 11, раздел Б, към формуляра. |
1 372 173.20
|
0.00
|
Информация и публичност: Изпълнението на дейността включва видеозаснемане на железопътния участък, изработване и монтаж на билбордове, организиране на публични събития и монтаж на постоянни информационни табели след приключване на строителството. Във Фаза 2 на проекта са предвидени 6 броя публични събития, като 1 от тях е за първа копка и 5 са за официално откриване на обекта. Част от дейностите по информация и публичност са възложени на изпълнителите на договорите за строителство на железопътния участък.
С изпълнението на предвидените мерки ще се постигне:
- Информираност на широката общественост по отношение на финансовата и институционална рамка на проекта;
- Повишаване общественото доверие прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПТТИ;
- Информиране на широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите - членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея;
- Постигане на обществена информираност по отношение на съдържанието и ползите от съответния проект.
- Комуникиране към широката общественост на основни моменти от изпълнението на проекта, оказващи пряко въздействие върху гражданите;
- Информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта в рамките на обществената поръчка.
- Мерките по информация и комуникация ще се свеждат и до изпълнение на мерки за визуална идентичност;
- Всеки свързан с изпълнението документ ще съдържа информация, че операцията е съфинансирана от ЕС и ЕФРР, съгласно изискванията за изпълнение на мерките за информация и публичност, заложени в Регламент (ЕО) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година, относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд.
- Обществеността ще бъде информирана за получената подкрепа от Общността и за изпълнението на операцията чрез провеждане на публично събитие и изработването и разпространението на рекламни материали за проекта.
В дейността, съгласно ФК за голям проект са включени разходи в размер на 8 895,76 лв., предвидени единствено за фаза 2.
По-подробна информация за изпълнението през двете фази на проекта е представена в Приложение 11, раздел Б, към формуляра. |
8 895.76
|
0.00
|
Техническа помощ за „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин - Костенец”: Управление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите; контрол по изпълнението на отделните договори в обхвата на проекта; контрол на извършване на плащанията; управление на риска; управление на промяните; управление и контрол на системата за комуникация.
Управлението на проекта включва и наемане на външни експерти, лабораторни изследвания, преводи на документи, специфична оценка на действието , одити ЗБР, безопасност на движението, експертизи, вкл. изготвяне на технически спецификации /вкл. тестови изпитания на системата ETS с локомотив/ анализи и консултации и др. Разходите по управлението на проекта включват заплати и командировки на експертите, разходи за гориво, наемане на външни експерти , разходи за повишаване на административния капацитет на служителите от ЗПУИП. Провеждане на семинари и конференции, участие в обучения.
Дейностите се делят на дейности изпълнявани от бенефициента и дейности, възложени на външни изпълнители.
В дейността са включени разходи от категория "Техническа помощ" на стойност 12 775 360,17 лв. от таблица С1 на ФК за голям проект. От тях 8 110 620,64 лв. са предвидени за изпълнение на фаза 2 по проекта, а 4 664 739,51 лв. са изпълнените във фаза 1 по ОПТТИ.
За дейността не се начислява ДДС, с изключение на изпълнението на възложени договори за доставки и услуги, където се начислява ДДС в размер на 20%
По-подробна информация за изпълнението през двете фази на проекта е представена в Приложение 11, раздел Б, към формуляра. |
12 775 360.17
|
1 253.24
|
Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи, които не е било възможно да бъдат предвиден в идейните проекти и са възникнали при изпълнението на строителството.
В дейността са включени разходи от категория "Непредвидени разходи" в размер на 102 510 585,15 лв. по ФК за голям проект, от които 82 082 415.72 лв. са предвидени за изпълнение на Фаза 2 по проекта. |
102 510 585.15
|
8 838 293.93
|
Оценка на оперативна съвместимост съгласно ТСОС и националните правила и Независима оценка за целесъобразност на прилагането на процедурата за управление на риска в съответствие с Регламент № 402/2013 на Европейската комисия.: 1. Извършване оценка на оперативна съвместимост съгласно ТСОС и националните правила:
Изпълнение на ЕО процедура за проверка на структурни подсистеми инфраструктура и енергия в железопътен участък Елин Пелин – Костенец и за структурна подсистема контрол, управление и сигнализация в железопътен участък София – Септември“ удостоверява, че модернизираните по проектите подсистеми ИНФРАСТРУКТУРА, ЕНЕРГИЯ и КОНТРОЛ, УПРАВЛЕНИЕ И СИГНАЛИЗАЦИЯ са проектирани, изградени и монтирани по такъв начин, че да отговарят на съответните съществени изисквания, както и да се удостовери безопасното интегриране на тези подсистеми в железопътната система. Постигането на поставената цел следва да се извърши посредством оценка на съответствието на подсистеми ИНФРАСТРУКТУРА, ЕНЕРГИЯ и КОНТРОЛ, УПРАВЛЕНИЕ И СИГНАЛИЗАЦИЯ с приложимите ТСОС-и.
2. Независима оценка за целесъобразност на прилагането на процедурата за управление на риска в съответствие с Регламент № 402/2013 на Европейската комисия.
Във Фаза 2 на проекта:
Завършена Оценка на оперативна съвместимост съгласно ТСОС и националните правила и Независима оценка за целесъобразност на прилагането на процедурата за управление на риска в съответствие с Регламент № 402/2013 на Европейската комисия.
Издадени документи:
Сертификат за междинна декларация за проверка „ЕО“ за етапа на проектиране на подсистема ЕНЕРГИЯ за тягова подстанция Казичене;
Сертификат за междинна декларация за проверка „ЕО“ за етапа на изграждане на подсистема ЕНЕРГИЯ за тягова подстанция Казичене, придружен с техническо досие и доклад за съответствието със съществените изисквания за оперативна съвместимост на подсистемата за етапа на строителство (изграждане);
Сертификат за междинна декларация за проверка „ЕО“ за етапа на изграждане на подсистема ЕНЕРГИЯ за тягова подстанция Ихтиман, придружен с техническо досие и доклад за съответствието със съществените изисквания за оперативна съвместимост на подсистемата за етапа на строителство (изграждане);
Доклади за оценка на съответствието на извършените строителни дейности (монтаж) за участък от км 22+554 до км 42+200; от км 42+200 до км 62+400; от км 62+400 до км 73+598 с изискванията на ТСОС ИНФРАСТРУКТУРА, ЛИЦА С НАМАЛЕНА ПОДВИЖНОСТ, БЕЗОПАСНОСТТА В ЖЕЛЕЗОПЪТНИТЕ ТУНЕЛИ и ЕНЕРГИЯ;
ЕО Сертификати за проверка на подсистема ИНФРАСТРУКТУРА с изискванията на ТСОС ИНФРАСТРУКТУРА, ТСОС ЛИЦА С НАМАЛЕНА ПОДВИЖНОСТ и ТСОС БЕЗОПАСНОСТТА В ЖЕЛЕЗОПЪТНИТЕ ТУНЕЛИ за участък от км 22+554 до км 42+200 и за участък от км 62+400 до км 73+598;
ЕО Сертификат за проверка на подсистема ИНФРАСТРУКТУРА с изискванията на ТСОС ИНФРАСТРУКТУРА и ТСОС ЛИЦА С НАМАЛЕНА ПОДВИЖНОСТ за участък от км 42+200 до км 62+400;
ЕО Сертификати за проверка на подсистема ЕНЕРГИЯ с изискванията на ТСОС ЕНЕРГИЯ за участък от км 22+554 до км 42+200, от км 42+200 до км 62+400, от км 62+400 до км 73+598
Стойността за дейността по ФК за голям проект е 2 395 642,51 лв., от които предвидените за фаза 2 на проекта са в размер на 1 383 727.65 лв.
По-подробна информация за изпълнението през двете фази на проекта е представена в Приложение 11, раздел Б, към формуляра. |
2 395 642.51
|
0.00
|